سایر تحقیق و پژوهش

تصمیم‌گیری

tasmim_giri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تصمیم‌گیری”

تصمیم‌گیری

اسلاید 1: تصمیم‌گیری:انتخاب یک راه از میان راههای مختلف و در حقیقت بهترین راه برای نیل به اهداف.رکن اساسی کلیه وظایف و فعالیت های مدیریتیاساس برنامه ریزی

اسلاید 2: خط‌مشی:خط‌مشی ها راهنمای تصمیم‌گیری‌اند و چارچوب وسیعی را ایجاد می‌کنند که مدیران باید در محدوده آنها تصمیم های آتی را اتخاذ کنند.

اسلاید 3: روشها:روشها شیوه‌های مشخص،یا گامهایی معین را برای اجرای فعالیت‌های آینده تعیین می‌کنند و راهنمای عمل‌اند.قوانین:اقدامات الزامی ویژه ای را معین می‌کنند(بایدها و نبایدها).

اسلاید 4: فرآیند تصمیم‌گیری:1-تعریف مسئله2-ارزیابی راه‌حلها3-اتخاذ تصمیم(انتخاب راه‌حلها)4-اجرای تصمیم5-ارزیابی نتایج

اسلاید 5: انواع مسئله:1-خوش ساختار2 - بدساختارانواع تصمیمات:1-برنامه‌ریزی شده2-برنامه‌ریزی نشده

اسلاید 6: رابطه انواع تصمیمها و مسائل و سطوح سازمانیتصمیمهای برنامه‌ریزی نشده تصمیمهای برنامه‌ریزی شدهبد ساختار خوش ساختار نوع تصمیم‌گیرینوع مسئلهسطوح سازمانیسطح بالا سطح پایین

اسلاید 7: شرایط محیطی تصمیم‌گیری:اطمینانمخاطرهعدم اطمینانابهام

اسلاید 8: شرایط تصمیم‌گیریهیچسطح اطلاعاتکاملابهامعدم اطمینانمخاطرهاطمینان

اسلاید 9: شرایط اطمینان:در شرایط اطمینان مدیران درباره یک مسئله،راه‌حلهای جایگزین و نتایج احتمالی آن راه‌حلها کاملا آگاهی دارند، بنابراین می‌توانند وقایع موثر بر آنها یا نتایج آنها را نظارت کنند.

اسلاید 10: شرایط مخاطره:مدیر مسئله‌ای را می‌شناسد، اطلاعات کافی برای شناخت راه‌حلهای ممکن در اختیار دارد و براساس این اطلاعات احتمال کسب نتیجه مطلوب از هر راه‌حل را تخمین می‌زند.

اسلاید 11: شرایط عدم اطمینانمبهم بودن مسائل و انواع راه حلهای جایگزین دو علت:مواجه شدن با شرایط خارجی خارج از کنترلعدم دسترسی به اطلاعات کلیدی

اسلاید 12: در شرایط عدم اطمینان از سه شیوه می‌توان استفاده کرد:1)حداکثر حداکثرها2)حداکثر حداقلها3)ارزش مورد انتظار با احتمال یکسان

اسلاید 13: حداکثر حداکثرها:در این شیوه بهترین نتیجه از بین بهترین نتایج راههای ممکن در شرایط محیطی مورد نظر انتخاب می‌شود.

اسلاید 14: حداکثر حداقل‌ها:در این شیوه با بدبینی این طور فرض می‌شود که برای راه‌حلهای ممکن بدترین نتیجه در شرایط محیطی مورد نظر حاصل خواهد شد، و بنابراین باید به عنوان بهترین تصمیم، بهترین را از میان بدترینها انتخاب کرد.

اسلاید 15: ارزش مورد انتظار با احتمال یکسان:در این شیوه به علت نبود اطلاعات کافی، احتمال برای وقوع شرایط مختلف یکسان فرض می‌شود و بر اساس ارزش مورد انتظار تصمیم‌گیری به عمل می‌آید.

اسلاید 16: تعریف مدل:مدل الگویی است که از واقعیت گرفته شده‌است و روابط بین متغیرها را نشان می‌دهد و می‌توان از آن برای پیش بینی در تصمیم‌گیری استفاده کرد.

اسلاید 17: مدلهای تصمیم‌گیری:1)مدل کلاسیک2)مدل اداری

اسلاید 18: مدل کلاسیک:مدل کلاسیک بر این فرض استوار است که نگرش مدیران در تصمیم‌گیری عقلایی و عینی است و در نتیجه آنان همیشه تصمیمهایی را اتخاذ می‌کنند که به نفع سازمان است.

اسلاید 19: براساس مدل کلاسیک مدیران باید هنگام تصمیم‌گیری موارد ذیر را رعایت کنند:اطلاعات کاملی درباره مسئله داشته باشند.اهداف تصمیم‌گیری را به روشنی تعریف کنند.کلیه راه‌حلها را برای حل مسئله بشناسند.کلیه اطلاعات درباره تمام راه‌حلها را جمع آوری کنند.نتایج کلیه راه‌حلها را به طور عقلایی ارزیابی کنند.

اسلاید 20: مرحله 1 تعریف مسئلهمرحله 2 ایجاد راه‌حلهامرحله 3 ارزیابی راه‌حلهامرحله 4 اتخاذ تصمیممرحله 5 اجرای تصمیممرحله 6 ارزیابی نتایج و فراهم آوردن بازخورفرآیند عقلایی تصمیم‌گیری

اسلاید 21: عوامل اقتدارعوامل زیست شناسی و انسانیعوامل فیزیکیعوامل فناوریعوامل اقتصادیپنج محدودیت راه حل های حل مسئله

اسلاید 22: انواع مدل اداری تصمیم‌گیری:1)عقلانیت محدود2)رضایت‌مندیچگونه مدیران به طور واقعی تصمیم گیری می کنند

اسلاید 23: عقلانیت محدود:مدیر به سبب محدودیتهای زمانی و محدودیت ظرفیت فراگیری، حفظ و تحلیل حجم زیادی از اطلاعات، توانایی کافی برای اتخاذ تصمیمهای کاملا عقلایی ندارد.تصمیم گیری مدیریتی تنها در محدوده تعیین شده با اطلاعات موجود عقلانی است

اسلاید 24: رضایت‌مندی:انتخاب بهترین راه‌حل در شرایط موجود نه بهترین و عالیترین راه‎حل.

اسلاید 25: مزایای تصمیم‌گیری گروهی:1)فراهم کردن اطلاعات بیشتر و کامل‌تر2)ایجاد راه‌حلهای بیشتر3)پذیرش بهتر یک راه‌حل4)افزایش مشروعیت

اسلاید 26: معایب تصمیم‌گیری گروهی:1)صرف وقت بیشتر2)تسلط اقلیت3)فشار برای هماهنگی4)مسئولیت مبهم

اسلاید 27: فنون تصمیم‌گیری گروهی:طوفان مغزیگروه اسمیفن دلفیملاقاتهای الکترونیکی

اسلاید 28: طوفان مغزی:از مشهورترین فنون برای ایجاد خلاقیت است زیرا فن نسبتا ساده‌ای است که فشارهای وارد برای هماهنگی در گروه را کاهش می‌دهد تا ایجاد راه‌حلهای تازه به تاخیر نیفتد.

اسلاید 29: قوانین طوفان مغزی:هیچ عقیده‌ای مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد.هر چه عقاید بنیادی‌تر(رادیکال‌تر)باشند بهتر است.کمیت ارائه عقیده مورد تاکید است.اصلاح عقاید بوسیله دیگران تشویق می‌شود.

اسلاید 30: روش گروه اسمی:در این روش اعضای گروهی که در موضوع مورد نظر برای تصمیم‌گیری صاحب نظر و مجرب هستند گرد هم می‌آیند.

اسلاید 31: فن دلفی:در این روش برای تصمیم‌گیری در یک مورد خاص گروهی از افراد صاحب نظر را انتخاب و نظرات آنان را با پرسشنامه جویا می‌شوند.

اسلاید 32: ملاقاتهای الکترونیکی:این روش جدیدترین شیوه تصمیم‌گیری گروهی است و روش گروه اسمی را با فناوری پیشرفته کامپیوتر درهم می‌آمیزد.

اسلاید 33: مزایای اصلی ملاقاتهای الکترونیکی:گمنامیدرستکاریسرعت

اسلاید 34: تعریف برنامه‌ریزی:تعیین ماموریت سازمان، مشخص کردن هدفها و پدید آوردن برنامه‌هاست.

اسلاید 35: انواع برنامه‌ریزی:برنامه‌ریزی غیررسمیبرنامه‌ریزی رسمی

اسلاید 36: ماموریتهدفهابرنامه‌هااجرافرآیند برنامه‌ریزی

اسلاید 37: تعریف ماموریت سازمان:تصویری استوار و بلند مدت از وضعیت آینده سازمان.

اسلاید 38: هدف‌های سازمانی:منابع و تلاشهای سازمانی را در جهت اجرای ماموریت سازمان هدایت می‌کند.

اسلاید 39: بیانیه ماموریتهدف‌های راهبردیهدف‌های راهکاریهدف‌های عملیاتیسطوح هدفهااهداف زیربناحوزه منحصربه فردوجه تمایز از سایر سازمان هاهدف های رسمیتبیین توسط مدیریت عالیتبیین توسط مدیریت عالی با همکاری مدیران میانیتبیین توسط مدیران میانی یا مدیران خط آتش

اسلاید 40: ماموریتفراهم آوردن خدمات غذا و جا برای مسافران در سراسر دنیا به طور سود آورهدف‌های راهبردی مدیر عامل-افزایش 15% درآمد خالص سالانه-17%سود سالیانه منصفانه-حفظ موقعیت رهبری بازار از نظر کیفیت جا و غذا-ایجاد فرصتهای بازرگانی جدید در بازارهای بین المللی رو به گسترشهدف‌های راهکاری معاونت مالی-کاهش هزینه‌های وام تا 10%-حصول میانگین 6% بازده از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدتهدف‌های راهکاری معاونت عملیاتی-گشایش 150 هتل در همه جهان-نایل شدن به 99% رضایت مشتریهدف‌های راهکاری معاون بازاریابی-افزایش درآمد هر اتاق هتل تا 20%-اجرای فعالیت تبلیغی داخلیهدف‌های عملیاتی مدیر هتل-اجرای برنامه آموزش کیفیت خدمات برای همه کارکنان-کاهش هزینه عملیاتی-افزایش بهره وری قسمت پذیرشهدف‌های عملیاتی مدیر -فروش جشنها-توسعه فروش -افزایش هزینه لازمهدف‌های عملیاتی مدیر -حسابهای دریافتی-ماشینی کردن گزارشهای حسابهای دریافتی-فرستادن فاکتور بانک

اسلاید 41: ابعاد برنامه‌ها:بعد سطحبرنامه‌هاي راهبردي: تبیین هدفها- خطوط کلی فعالیتها در دراز مدت- جهت گیری آینده سازمان-فراگیرند؛ برنامه های راهکاری و عملیاتی سازمان را در برمیگیرند. برنامه‌هاي راهکاري: توسط مدیران عالی و میانی- دوره زمانی کوتاهتر-حوزه فعالیت محدودتربرنامه‌هاي عملياتي :توسط مدیران میانی و عملیاتی- دوره زمانی کوتاهتر در سطح عملیات روزانه4 بعد اصلی برنامه ها : سطح – زمان – قلمرو - استمرار

اسلاید 42: بعد زمان بلند مدت : شامل هدفها و برنامه های راهبردی- بیش از 5 سال ميان مدت: شامل هدفها و برنامه های راهکاری - بین 1 تا 5 سالکوتاه مدت: شامل هدفها و برنامه های عملیاتی- 1 سال یا کمتر بعد قلمرو: برنامه‌هاي فراگير برنامه‌هاي محدود به بخشبعد استمراربرنامه‌هاي هميشگي: خط مشی ها- روش ها- قوانین برنامه‌هاي يکباري: طرح و پروژهبرنامه های اقتضايی: راه حل عملی در تغییر اوضاع محیطی

اسلاید 43: برنامه سازمانیبعد سطحبعد زمانبعد استمراربعد قلمروبرنامه‌های عملیاتیبرنامه‌های راهبردیبرنامه‌های بلند مدتبرنامه‌های کوتاه مدتبرنامه‌های فراگیربرنامه‌های محدود به بخش هایی از سازمانبرنامه‌های یکباریبرنامه‌های همیشگیابعاد چهارگانه برنامه‌های سازمانی

اسلاید 44: ویژگی‌های خط‌مشی:1)صراحت و وضوح2)قابلیت اجرایی3)قابلیت انعطاف4)جامعیت5)هماهنگی6)مستدل بودن7)از قوانین قابل تفکیک باشد8)مدون و مکتوب باشد

اسلاید 45: انواع خط‌مشی:1)خط‌مشی‌های اساسی 2)خط‌مشی‌های کلی3)خط‌مشی‌های واحدی

اسلاید 46: روش ها: برنامه های همیشگی سازمان هستند گام هایی معین برای اجرای فعالیت های آینده (مراحل اجرای فعالیت ها)قوانین:راهنمای عمل هستندبایدها و نباید های سازمانیعدم وجود آزادی عمل برخلاف خط مش ها

اسلاید 47: مسئولیت برنامه‌ریزی :متخصصان برنامه‌ریزیگروه ضربت برنامه‌ریزیبر عهده خود مدیران

اسلاید 48: مسئولیت برنامه ریزی: الف) نقش فردی مدیران: هر مدیری با توجه به امکاناتش تصمیماتی را برای اقدامات ضروری اتخاذ می کند . ب) نقش گروه ضربت برنامه ریزی: گروهی موقت از مدیران است که در مواقع لزوم مسئولیت تنظیم و اجرای برنامه را بر عهده دارند. ج) نقش متخصصان برنامه ریزی : برای کل سازمان و نیز قسمت های مختلف آن برنامه ریزی کرده و به رئیس سازمان گزارش می دهند.

اسلاید 49: مدیریت بر مبنای هدفتاکید بر مشارکت زیردستان جهت تعیین اهداف در چارچوب ایجاد شده توسط مدیریت عالی

اسلاید 50: انواع هدف‌گذاري:هدف‌گذاري سنتي : فرایندی یک مرحله ای، هدف های اصلی در بالای سازمان و تحمیل بر زیردستانمدیریت بر مبناي هدف : فرایندی است که مدیران و کارکنان با هم هدف ها، مسئولیت ها و ابزارهای ارزیابی عملکرد فردی و گروهی را تعریف می کنند. در یک دوره یک سالهافراد اجرای وظایفمدیران حمایتچرخه مديريت بر مبناي هدف به عنوان نظام يکپارچه برنامه‌ريزي و کنترل

اسلاید 51: هدف‌گذاری سنتیما نیاز داریم عملکرد شرکت را اصلاح کنیم((ما میخواهیم بهبود در منافع این قسمت حاصل شود))(افزایش منافع بدون توجه به وسایل)((نگران کیفیت نباشید فقط سریع کار کنید))هدف مدیریت عالیهدف مدیریت بخشهدف مدیر قسمتهدف فردی کارکنان

اسلاید 52: هدف‌های کلی سازمانهدف‌های بخشهدف‌های قسمتهدف‌های فردیهدف‌گذاری در مدیریت بر مبنای هدف

اسلاید 53: مدیرکارکنانبرنامه‌ریزی مشترکتعیین اهدافتعیین معیارهاانتخاب عملکردهااقدام فردیوظایف اجرایی(کارکنان)حمایت(مدیر)کنترل مشترکبررسی نتایجشرح مفاهیمتجدید نظر در چرخه مدیریت بر مبنای هدفوچرخه مدیریت بر مبنای هدف به عنوان نظام یکپارچه برنامه‌ریزی و کنترل

اسلاید 54: مرحله 1:هدف‌گذاریمرحله 2 :برنامه‌ریزیمرحله 3:اجرای برنامه‌هامرحله 4:ارزیابی عملکردفرآیند مدیریت بر مبنای هدف

اسلاید 55: نظریه x افراد ذاتا کار را دوست ندارنداجتناب از کار کردنتنبل و جاه طلب اندفرار از مسئولیتمدیران باید افراد را به زور وادار به کاربکنند

اسلاید 56: مزایای مدیریت بر مبنای هدفترکیب منطقی برنامه ریزی و نظارتایجاد سلسله مراتب هدف ها از بالا به پایینتاکید بر نتایج پایانیمشارکت کارکنان در تعیین اهدافخودمدیریتیتعهد شخصی

اسلاید 57: محدودیت های مدیریت بر مبنای هدفبه آسانی بوسیله مدیران مستبد (نظریه x) متوقف می شودصرف وقت، مکاتبات و تلاش زیادتاکید بر اندازه گیری

اسلاید 58: ابزارهاي برنامه ريزي‌پيش‌بينيبرآورد شرايط يا رويدادهاي آينده بر اساس اطلاعات جاري، پژوهش و تجربه گذشته.جداول زمانيفرآيندي براي تنظيم فهرستي از جزييات فعاليت‌هايي که بايد براي تحقق هر هدف اجرا شود.

اسلاید 59: انواع پيش‌بيني:پيش‌بيني اقتصاديپيش‌بيني فنيپيش‌بيني روند اجتماعيپيش‌بيني فروشمبنای پیش بینی سازمانی

اسلاید 60: شیوه های پیش بینی فروششیوه نظرات هیئت مدیران اجراییشیوه برآورد نیروی فروششیوه تحلیل توالی زمانی

اسلاید 61: جداول زمانی:نمودار گانتاین نمودار معمولا در برنامه‌ریزی پروژه به کار می رود و فعالیتهای مختلف،زمان لازم و وضعیت جاری هر فعالیت را در پروژه مورد نظر نشان می‌دهد.فن بازنگری و ارزیابی برنامه(پرت)نمودار گردش کاری است که توالی فعالیتهای مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه را نشان می‌دهید.مکمل برنامه ریزی سازمانی

اسلاید 62: برای استفاده از شبکه پرت مدیر باید:1)فعالیتهایی که باید اجرا شوند را معین کند.2)توالی فعالیت ها را مشخص کند.3)زمان مورد نیاز برای تکمیل هر فعالیت را تعیین کند.4)شبکه را ترسیم کند.5)بلندترین مسیری را که در شبکه برای تکمیل پروژه وجود دارد را معین کند.

اسلاید 63: تعاریف کلیدی در شبکه پرت:رویداد: نشانگر آغاز و انجام یک فعالیت است.فعالیت: اجزای اصلی تشکیل دهنده یک برنامه یا یک پروژه است.مسیر بحرانی: مسیری که از اولین رویداد تا حصول هدف به حداکثر زمان نیاز دارد.

اسلاید 64: شروعABCDEFGHIJK1061463355554331نمودار شبکه پرت برای بنا کردن یک ساختمان

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید