کسب و کار مدیریت و رهبری

تعالی سازمان ها

taali_sazmanhaye_dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعالی سازمان ها”

تعالی سازمان ها

اسلاید 1: تعالي سازمانهاي دولتي

اسلاید 2: مقدمه هدف ما تعالي مديريت مؤسسات دولتي بود و تميز آن دسته از نظريه هاي سازماني كه بتوانند در بارة مديريت مؤسسات دولتي به ما كمك فكري دهند. برخي از ناظران معتقدند كه غيرواقع بينانه است كه انتظار داشته باشيم مديران دولتي كاركنان خود را به تعالي برسانند. اغلب مؤسسات دولتي شديداً سياسي اند و مديران انتخابي و انتصابي آنها طبيعتاً در پي تحقق اهداف سياسي خود هستند. بسياري از مديران غير سياسي و ثابت دستگاههاي دولتي نيز تحت تأثير اين وضعيت قرار دارند، به طوريكه هدفشان جلب رضايت مديران سياسي آن دستگاه است و لذا انگيزه اي براي اعمال رهبري به نفع ارتقاي كيفيت خدمات ارايه شده به مردم و قبول خطرات آن ندارند.

اسلاید 3: نتايج بررسي نظريه هاي مختلف سازماني مؤسسات دولتي به مثابه سيستمهاي احتمالاتي بسيار پيچيدهديدگاه خاص هر مکتب نسبت به پيچيدگي سازمانينظريات ضمني مکاتب مختلف در بارة تعالي سازمانينقش مدير دولتي دانا در تعالي سازمانيديدگاه اقتضايي نسبت به هماهنگي و كنترلديدگاهي اقتضايي نسبت به انگيزش کارکنانرهبري به نفع منافع عمومي: يك مسئوليت اخلاقي

اسلاید 4: مؤسسات دولتي به مثابه سيستمهاي احتمالاتي بسيار پيچيدهدر نظرية سيستمها ديديم سازمانها سيستمهاي پيچيده اي بوده، از اجزاي زياد و روابطي پيچيده تشكيل شده اند، به طوريكه تغيير در هر جزء موجب تغيير در ساير اجزاء سيستم مي گردد. توانايي ما در پيش بيني يا كنترل رفتار سازماني با توجه به تعداد متغيرهايي كه سيستم سازمان در بر دارد و وابستگي متقابل و پيچيده آنها با محدوديت روبرو است. نظريه هايي كه بررسي كرديم هر يك مهم ترين متغيرهاي راهبردي را از ديدگاه خود براي بهبود عملكرد سازمان معرفي كردند.

اسلاید 5: ديدگاه خاص هر مکتب نسبت به پيچيدگي سازماني نظريه هاي سازماني به ما مي آموزند كه ما ممكن است از زواياي مختلف در بارة سازمانهاي پيچيده فكر كنيم.از آنجا كه هر مكتب فكري بر مجموعة خاصي از متغيرها تمركز مي كند مديران نمي توانند صرفاً بر يك ديدگاه خاص براي درك پويايي سازمان و تصميم گيري در مورد اينكه از كجا دخالت خود را براي بهبود عملكرد سازمان آغاز كنند تكيه داشته باشند.مديران دولتي بايد از نگاه تك بعدي به واقعيات سازمان احتراز و براي بهبود عملكرد سازمان ديدگاهي كل نگر داشته باشند.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید