Taamol_ba_digaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعامل با دیگران”

تعامل با دیگران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تعامل با دیگرانموضوع این هفته

اسلاید 3: تعامل با دیگرانموضوع این هفتهمقدمهراستش را بخواهید زندگی کردن در یک شهر شلوغ با آدم های جورواجور، قوانین خاص و نانوشته‌ی خودش را دارد.از داخل اتوبوس و تاکسی گرفته تا وقتیکه در پارک قدم می‌زنید ، باید حواستان به این قوانین مخفی باشداین هفته ما می‌خواهیم راجع به همین قوانین صحبت کنیم !

اسلاید 4: در شهردر یک زندگی شهری ما باآدم های مختلفی «تعامل» داریماصلا شما می‌دانید «تعامل» به چه معناست؟تعامل به معنی رابطه‌ی دوطرفه بین ما و یک یا چند نفر دیگر است.مهم این است که بتوانیم این رابطه را به طور صحیح شکل دهیم.

اسلاید 5: در شهریکی از نکات مهم در این باره،رعایت«آداب معاشرت» است.می‌دانید منظور از « آداب معاشرت»چیست؟منظور از آداب معاشرت، رفتار درست و صحیحی است که متناسب با هر موقعیتی باید رعایت شود.

اسلاید 6: در شهرالبته آداب معاشرت در همه جای دنیا به یک شکل نیست.شما می توانید مثال‌های دیگری بزنید؟به عنوان مثال برخی آفریقایی‌ها پس از هربار دست دادن، بشکن می‌زنند! چینیان هم به جای این کار دو دست خود را برهم می‌گذارند و تکان می‌دهند.

اسلاید 7: در شهرالبته آداب معاشرت در همه جای دنیا به یک شکل نیست.شما می توانید مثال‌های دیگری بزنید؟به عنوان مثال برخی آفریقایی‌ها پس از هربار دست دادن، بشکن می‌زنند! چینیان هم به جای این کار دو دست خود را برهم می‌گذارند و تکان می‌دهند.میان اسکیمو‌ها رسم بر این است که مهمان پس از غذا‌خوردن، لب‌های خود را طوری پاک کند که از آن ها صدایی بلند شود و به این ترتیب نشان دهد از غذا خوشش آمده‌است.میان بومی های کشور گینه هم رسم است که میزبان هنگام رفتن مهمان،به جای گفتن خداحافظی، شیوَن می كشد و به سر و روی خود گِل می مالد!

اسلاید 8: در شهرالبته غیر از تفاوت هایی که آداب معاشرت در نقاط مختلف دنیا دارد، اصول آن در تمام فرهنگ ها یکسان است. آیا می‌توانید برخی از آداب معاشرت پرکاربرد تر را اسم ببرید؟ مثل زودتر سلام کردن . . .مثل حفظ احترام بزرگترها، رعایت حقوق سایر مردم، مودبانه رفتار کردن در جمع و ...احترام به بزرگترهافحش ندادنحرف کسی را قطع نکردنبا صدای بلند حرف نزدننخندیدن به اشتباه دیگرانوقت‌شناس بودن

اسلاید 9: در شهرهمسایه ها احترام ویژه ای دارند که ما باید رعایت کنیم!تابحال شده کاری کنید که همسایه ها از شما شاکی شوند؟در اسلام خیلی بر رعایت حال همسایه ها تأکید شده است.آیا می‌دانید احترام همسایه مانند احترام چه کسی است؟

اسلاید 10: در شهرهمسایه ها احترام ویژه ای دارند که ما باید رعایت کنیم!تابحال شده کاری کنید که همسایه ها از شما شاکی شوند؟در اسلام خیلی بر رعایت حال همسایه ها تأکید شده است.آیا می‌دانید احترام همسایه مانند احترام چه کسی است؟همانند «مادر»!این دو حدیث را بخوانید و حدس بزنید از چه کسی است.احترام هـمسایه بـر انسان، همانند احـترام مادر مى‏باشد.كسى كه همسایه اش از شر او در امان نباشد به بهشت نمى رود.از پیامبر اسلام (ص)

اسلاید 11: در شهررفتار شما با افراد مسن در جامعه چگونه است؟ شما چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنیم؟ آیا می‌دانید احترام سالخورده ها مانند احترام چه کسی است؟؟؟؟؟همانند «خدا»!پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند:احترام به مسلمان سالخورده ، احترام به خداوند است

اسلاید 12: در شهرخلاصه اگر هنگامی که در شهر راه می‌روید کمی دقیق‌تر اطرفتان را نگاه کنید. به راحتی می‌توانید نمونه هایی از رفتارهای درست و نادرست آدم‌ها را ببینید.آیا شما می‌توانید مثال‌های بیشتری بزنید؟

اسلاید 13: با دوستانزندگی، بدون داشتن دوستان خوب خیلی سخت است.دین اسلام روی محبت و دوستی تأکید زیادی کرده است تا جایی که در حدیثی گفته شده است:شما فکر می‌کنید این حدیث از چه کسی باشد؟امام علی (ع)هر کس یک دوست مؤمن از دست بدهد؛ مانند کسی است که یکی از بهترین اعضای بدنش را از دست داده است.

اسلاید 14: با دوستانعلاوه بر این ها، همگی می دانیم که دوستانمان حتی بدون آن که خودمان متوجه بشویم، چقدر روی ما تأثیر می‌گذارند!درباره‌ی موضوع دوستی، داستان‌ها و ضرب المثل‌ها و اشعار زیادی وجود دارد. مثل داستان دوستی خاله خرسه یا داستان دوستی عقرب و لاک پشت!شما ماجرای این دو داستان را شنیده‌اید؟!دوست، ما را و همه نعمت فردوس، شما راآیا می‌توانید چند ضرب المثل درباره‌ی دوستی بگویید؟با دوستان بساز و بر دشمنان بتازدوستی با مردم دانا نكوست

اسلاید 15: با دوستانبه هرحال داشتن دوست خیلی مهم است و مهم تر از همه این است که بدانیم دوستِ خوب را باید خودمان «انتخاب» کنیم.در واقع یک دوست با مرام و ارزشمند . . . از ما دفاع خواهد کرد.ظاهر و باطنش پیش ما . . . یکی است و برایمان فیلم بازی نمی‌کند.اگر در کاری موفق بشویم . . . به ما حسودی نمی کند و خوشحال هم می‌شود.اگر کسی پشت سرمان بدگویی کرد و چرت و پرت گفت . . .

اسلاید 16: با دوستانبه هرحال داشتن دوست خیلی مهم است و مهم تر از همه این است که بدانیم دوستِ خوب را باید خودمان «انتخاب» کنیم.در واقع یک دوست با مرام و ارزشمند . . . به ما فحش نمی دهد.اگر کار بدی انجام دادیم . . . آبرویمان را نمی برد ولی دوستانه به ما تذکر می دهد.اگر در کاری شکست خوردیم و به بن بست رسیدیم در سختی ها تنهایمان نمی گذارد.وقتی از دستمان عصبانی می شود . . .

اسلاید 17: با دوستانحتما برای‌تان پیش آمده که دوست‌تان کاری را از شما خواسته انجام دهید که با آن مخالف بوده اید.در این مواقع آدم‌های خجالتی که جرأت «نه گفتن» را ندارند حسابی به دردسر می‌افتند!تا بحال چنین چیزی برای شما اتفاق افتاده است؟

اسلاید 18: با دوستاناگر دائماً مجبور باشیم تسلیم درخواستهای دیگران شویم و با آنها موافقت كنیم ، روزى مى رسد كه از خود بپرسیم:چرا نمى توانم نه بگویم! راستی به نظر شما چرا ؟ علت این ها چیست؟چرا خودم را فدای خواسته‌ی آن ها می‌کنم؟ چرا برنامه هایم را به خاطر دیگران به هم می‌زنم؟

اسلاید 19: با دوستاناگر دائماً مجبور باشیم تسلیم درخواستهای دیگران شویم و با آنها موافقت كنیم ، روزى مى رسد كه از خود بپرسیم:چرا نمى توانم نه بگویم! راستی به نظر شما چرا ؟ علت این ها چیست؟چرا خودم را فدای خواسته‌ی آن ها می‌کنم؟ چرا برنامه هایم را به خاطر دیگران به هم می‌زنم؟گاهی وقت‌ها از قطع شدن یا ضعیف شدن ارتباطمان با دوستانمان می‌ترسیم و به همین دلیل بدون چون و چرا تسلیم درخواست آن ها می شویمگاهی هم آنقدر به شخص یا اشخاصى علاقه داریم كه از نه گفتن به آنها احساس گناه مى‌كنیم! در نتیجه حاضریم برنامه‌های‌مان را به خاطر آن‌ها به هم بزنیم.شاید هم خود را در مقابل سایرین بیشتر از حد مسؤول مى بینیم و حاضریم برای آن‌ها هر كاری بكنیم و حتی به خودمان ضرر بزنیم!!بعضی مواقع هم نه گفتن را بی معرفتی و خودخواهى تصور مى كنیم و باز هم برنامه‌هایمان را قربانى درخواست دیگری مى كنیم!آیا شما با جمله زیر موافقید؟«فقط آدم‌های ضعیف‌اند که با هر درخواستی موافقت می‌کنند.»

اسلاید 20: با دوستانبه عنوان نکته‌ی آخر در بحث دوستی بیایید راجع به محبوبیت حرف بزنیم.محبوبیت چیزی هست که همه دنبال آن هستند. اما مشکل اینجاست که راهش را بلد نیستند.درباره‌ی موارد زیر بحث کنید و بگویید به نظرتان کدام‌یک از آن ها می‌تواند ویژگی یک آدم محبوب باشد؟خوش قیافه‌ترین بودنخوش لباس‌ترین بودنورزشکارترین بودنشاد ترین بودنقوی ترین بودنپولدار ترین بودن باهوش ترین بودن با صداقت بودنمرام و معرفت داشتنبا انصاف بودناز خودگذشتگی داشتنمتواضع بودنراستی با این همه آیا می‌شود کاری کنیم که« همه» دوستمان داشته‌باشند؟ چرا؟!

اسلاید 21: در خانواده بیایید در آخر هم کمی درباره‌ی تعامل در خانواده حرف بزنیم!همگی ما خانواده‌‌مان را دوست داریم، آن‌ها هم به ما علاقه دارند.به نظرتان چه تفاوتی بین علاقه‌ی خانواده به ما و علاقه‌ی سایرین وجود دارد؟دیگران معمولا هر لطفی که در حقّ ما می‌کنند، برای این است که بالاخره ما هم یک کاری برای آن ها بکنیم.ولی اعضای خانواده، تنها دوستانی هستند که ما را فقط بخاطر خودمان دوست دارند!

اسلاید 22: در خانواده به همین دلیل هم هست که خدا حسابی از پدر و مادر ها طرفداری می‌کند و هوایشان را دارد.خبر دارید در چندجای قرآن خداوند راجع به پدر و مادر به ما سفارش کرده است؟در 7 جای قرآن، خداوند از ما خواسته است که به پدر و مادرمان احسان و نیکی کنیم!

اسلاید 23: در خانواده همه می‌دانیم که والدین حق دارند برای ما قانون بگذارند! زیرا هرچه باشد آن‌ها در مقامی بالاتر از ما هستند.این قوانین حتی اگر عادلانه هم نباشد؛ از روی خیرخواهی پدرومادر است، زیرا آن ها ما را دوست دارند.یک پیشنهاد! خودتان را برای چند دقیقه جای والدین‌تان بگذارید و چندتا قانون تعریف کنید.

اسلاید 24: در خانواده حالا به نظرتان چطور می‌توانیم به آن ها نیکی کنیم؟!با آن‌ها صادق باشیم و زندگی دوگانه نداشته باشیم!با آن ها حرف بزنیم و باور کنیم آن ها می‌توانند دوستانی فوق العاده برای ما باشند! و آخر سر هم این که از قوانین‌شان پیروی کنیم! البته به شرطی که قوانین آن ها برخلاف حرف خدا نباشد.

اسلاید 25: در خانواده البته همیشه هم به این سادگی نیست! برای همه‌ی ما پیش آمده است که احساس کنیم بزرگترها نمی‌توانند ما را درک کنند.به نظرتان علت این مسأله چیست؟نوجوانی دوران انتقال از کودکی به بزرگسالی است!بزرگترها گاهی به سادگی از کنار آن می‌گذرند و با ما رفتار کودکانه می‌کنند!گاهی هم توقعات بزرگسالانه دارند!

اسلاید 26: در خانواده البته همیشه هم به این سادگی نیست! برای همه‌ی ما پیش آمده است که احساس کنیم بزرگترها نمی‌توانند ما را درک کنند.به نظرتان علت این مسأله چیست؟نوجوانی دوران انتقال از کودکی به بزرگسالی است!بزرگترها گاهی به سادگی از کنار آن می‌گذرند و با ما رفتار کودکانه می‌کنند!گاهی هم توقعات بزرگسالانه دارند!راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟ما می‌توانیم به جای حرف زدن، با رفتارمان و در عمل اعضای خانواده را قانع کنیم که بیشتر به ما اعتماد کنند!مثلا در خانواده مسئولیت‌های جدیدی برای خودمان تعریف کنیم.یا می‌توانیم هر روز از والدين خود بپرسيم: : چه کمکي مي توانم بکنم؟علاوه بر این می توانیم در این شرایط از برادر یا خواهر بزرگترمان کمک بگیریم.

اسلاید 27: در خانواده راستی اگر با نظر پدر و مادر مخالف بودیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟زمانی که آن‌ها عصبانی هستند، صبر کنیم تا به حالت عادی بازگردند.صدایمان را بلند نکنیم.نظرات‌مان را با استدلال و منطق بیان کنیم.صحبت های آن ها را قطع نکنیم.رفتار یا حرکتی نکنیم که آن‌ها را ناراحت کند.

اسلاید 28: سشزهنمخب یسرععیاففاننهبه عنوان حرف آخر یادمان باشد:چه در محیط شهری و چه در جمع دوستان ‌ یا در بین اعضای خانواده،این رفتار ماست که شخصیت‌مان را می‌سازد!چه در محیط شهری و چه در جمع دوستان ‌ یا در بین اعضای خانواده،این رفتار ماست که شخصیت‌مان را می‌سازد!پس مراقب رفتارمان باشیم!

اسلاید 29: از توجه شما متشکریم دوست عزیزپایانDesigner: arash90en@gmail.com

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید