taamole_movafagh_ba_resane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعامل موفق با رسانه”

تعامل موفق با رسانه

اسلاید 1: تعامل موفق با رسانه

اسلاید 2: مقدمهاهمیت و ضرورت تعامل با رسانه هاشرایط و چگونگی تحقق این مسله

اسلاید 3: مباحث کلیدی و اساسیرسانه ((media چیست؟ انواع رسانه 1- رسانه های سنتی 2- رسانه های چاپی print media 3- رسانه های الکترونیک electronic media 4- رسانه های سایبر

اسلاید 4: سواد رسانه‌اي و سواد اطلاعاتي كارورزان روابط عموميبا توجه به تأثيرات شگرف انقلاب ارتباطات و اطلاعات بر تمامي عرصه‌هاي اجتماعي و شكل‌گيري جامعه اطلاعاتي، كارگزاران روابط عمومي براي حضور در اين شرايط و ايفاي نقش اصلي و اساسي خود بايد با دو مقوله مهم كاملاً آشنا شوند

اسلاید 5: سواد اطلاعاتی سواد اطلاعاتي از موضوعات جالب و جديد در عصر اطلاعات است. اين موضوع را مي‌توان يكي از عوامل مؤثر براي حضوري موفق و پويا در اين عصر به ويژه براي كارگزاران روابط عمومي دانست.رشد غيرقابل پيش‌بيني اطلاعات و فناوري‌هاي مربوط به حوزه ذخيره، سازمان‌دهي و دسترسي به اطلاعات از جمله ويژگي‌هاي بارز اين عصر به حساب مي‌آيد

اسلاید 6: در عصر اطلاعات، علاوه بر ويژگي‌ بارز و ملموس آن – يعني رشد كمي حجم اطلاعات – دگرگوني‌هايي نيز در ابعاد مختلف اطلاعات به چشم مي‌خورد. متعاقب اين تحولات و ظهور و مفهوم جامعه اطلاعاتي توانمندي‌ها و سواد نويني متناسب با تغييرات ياد شده مورد نياز بوده كه بتواند ضامن بقاي افراد جامعه باشد. برخي از اين توانمندي‌ها – با عنوان سواد – متناسب با نيازهاي روز از سوي صاحبنظران مطرح شده‌اند .

اسلاید 7: محققان مختلف بيش از 34 نوع سواد را در اين شرايط مطرح مي‌كنند سواد رايانه‌اي: توانايي بهره‌گيري از رايانه و نرم‌افزارهاي آن براي انجام امور و وظايف سواد فن‌آوري: توانايي استفاده از رسانه‌هايي مانند اينترنت براي دسترسي به اطلاعات و قرار دادن اطلاعات در چرخه ارتباطي به نحوه‌ي مؤثر.سواد متني: در اين نوع سواد فرد توانايي تشخيص «واقعيت»‌ و «ديدگاه شخصي» را در يك متن دارد. اين مهارت يكي از پايه‌هاي سواد اطلاعاتي است كه مواد را از نظر ارزش انتقادي مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.سواد شمارشي: به توانايي تفسير پايگاه‌هاي بزرگ داده و خرد كردن و پردازش ارقام آن‌ها به روش معنادار و تشخيص صحت آن‌ها اطلاق مي‌شود.

اسلاید 8: با توجه به مقدمه فوق مي‌تواند سواد اطلاعاتي را چنين تعريف نمود: «مجموعه‌اي از توانايي‌ها و مهارت‌ها براي جستجو، ارزيابي و استفاده مؤثر از اطلاعات» با سواد اطلاعاتي كسي است كه: «توانايي مكان‌يابي، دسترسي، ارزيابي و استفاده مؤثر و بهينه از اطلاعات مورد نياز براي هر فرد يا افراد را دارد.»

اسلاید 9: بايد خاطرنشان ساخت كه فرد «باسواد اطلاعاتي» داراي قابليت‌هاي ذيل مي‌باشد:1 – نياز اطلاعاتي را مشخص مي‌كند.2 – نياز اطلاعاتي را مطرح مي‌كند.3 – اطلاعات را بازيابي مي‌كند.4 – اطلاعات را به صورت منتقدانه ارزيابي مي‌كند.5 – اطلاعات را انطباق مي‌دهد.6 – اطلاعات را سازماندهي مي‌كند.

اسلاید 10: 7– اين فرايند را مجدداً تكرار مي‌كند (نشان مي‌دهد كه نيازهاي اطلاعاتي اوليه بر طرف شده است و در صورت لزوم اين فرايند را دوباره تكرار كرده و آموخته‌هاي خود را در زمينه‌هاي متفاوت به كار مي‌گيرد)

اسلاید 11: اهميت سواد اطلاعاتيكيفيت زندگي شهروندان در تمام سطوح بهبود مي‌يابد.ميزان مشاركت و دموكراسي را در تمامي سطوح افزايش مي‌دهد.اجراي بهتر و مؤثرتر قوانين، طرح‌ها و سياست‌ها را باعث مي‌‌شود.انجام بهينه و مؤثرتر مشاغل را تسهيل مي‌كند.فاصله ميان غنا و فقر اطلاعاتي (يا به تعبير ديگر شمال و جنوب اطلاعاتي) را از در سطح كلان و ملي

اسلاید 12: سواد رسانه‌ايسواد رسانه‌اي به طور خلاصه عبارت است از «قدرت درك نحوه كار رسانه‌ها و معني‌سازي در آن‌ها و چگونگي سازماندهي استفاده از آن‌ها»

اسلاید 13: «سواد رسانه‌اي صرفاً به معني خواندن و نوشتن نيست. سواد رسانه‌اي مبحث جذابي در ارتباطات است كه مي‌كشد خواندن سطرهاي نانوشته رسانه‌هاي نوشتاري، تماشاي پلان‌هاي به نمايش درنيامده و يا شنيدن صداهاي پخش نشده از رسانه‌هاي الكترونيك را به مخاطبان بياموزد

اسلاید 14: به سخن ديگر سواد رسانه‌اي مي‌كوشد تا با شفاف‌سازي فنون انتقال و القاي پيام، نظام‌هاي معني‌سازي در رسانه‌ها را فاش سازد. مي‌توان گفت سواد رسانه‌اي قدرت درك نحوه ساخته شدن واقعيت در رسانه‌ها يا به ديگر زبان نحوه ساخت‌پذيري و گفتماني شدن واقعيت‌ها در رسانه‌ها است.

اسلاید 15: ضرورت فراگيري سواد رسانه‌اي1 – رسانه‌ها بر حيات فرهنگي و سياسي ما سلطه دارند.2 – تقريباً همه اطلاعات ما جز مواردي كه آن‌ها را مستقيماً تجربه مي‌كنيم «رسانه‌اي شده» هستند.3 – رسانه‌ها قادرند مدل‌هاي ارزشي و رفتاري پُرقدرتي را خلق كنند.

اسلاید 16: 4 – رسانه‌ها بدون آن كه «خودآگاه» ما را فعال كنند بر ما تأثير مي‌گذارند.5 – سواد رسانه‌اي مي‌تواند مصرف رسانه‌اي ما را لذت‌بخش‌تر كند.6 – سواد رسانه‌اي مي‌تواند يك رابطه انفعالي را به يك رابطه فعال تبديل كند

اسلاید 17: از طرفي ديگر سواد رسانه‌اي مجموعه‌اي از رويكردها است كه مخاطبان به طور فعالانه براي مواجهه گزينشي با رسانه‌ها و تحليل و ارزيابي نقادانه محتواي رسانه‌اي بر مي‌گيرند تا معناي پيام‌هايي را كه با آن‌ها مواجه مي‌شوند تغيير كنند

اسلاید 18: آموزش سواد رسانه‌اي در برگيرنده آن دسته از فرايندهاي شناختي است كه در انديشه انتقادي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بعضي از اين فرايندهاي شناختي چنين است:1 – فهم و نقد شرايط و مناسبات مادي توليد محتواي رسانه‌اي مانند آگهي‌هاي تجاري كه در جهت تأمين منابع اقتصادي و كسب سود مادي صاحبان سرمايه است.2 – فهم و نقد سبك‌هاي زندگي مصرفي‌اي كه در رسانه‌ها اشاعه مي‌يابد.

اسلاید 19: 3 – فهم و نقد بازنمايي‌ها و كليشه‌سازي‌هاي منفي اقليت‌هاي نژادي، قومي، جنسيتي و فرهنگي در رسانه‌ها.4 – فهم و نقد آثار و پيامدهاي اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي محتواي رسانه‌ها.5 – فهم و نقد اهداف و اغراض سياسي و ايدئولوژيك پنهان در محتواي رسانه‌ها

اسلاید 20: عصر اطلاعات و دوران رسانه ای شده( ( information age & mediaism انفجار اطلاعاتواقعیتهای رسانه ای شدهآلودگی اطلاعات اقتصاد اطلاعات

اسلاید 21: نگاه راهبردی به تعامل رسانه برای تحقق تعامل موفق با رسانه باید با استراتژی ( راهبرد) عمل نماییم برای طراحی راهبرد تبیین موارد ذیل اهمیت ویزه دارد: -تعیین ماموریت - چشم انداز -سیاستها -تحلیل عوامل داخلی و عوامل خارجی

اسلاید 22: مدیریت اطلاعات در روابط عمومی مقدمهروابط عمومی یک منبع اطلاعات است.نقش ویژه رسانه ها در جامعه اطلاعاتی.لزوم اطلاع رسانی فراگیرحق دسترسی به اطلاعات

اسلاید 23: مباحث کلیدی در مدیریت اطلاعات اطلاعات به عنوان قدرترابطه اطلاعات و ارتباطاتانواع اطلاعات چگونگی استفاده از ظرفیتهای رسانه ها( توجه به ویژگیهای انواع رسانه ها)

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید