توریسم ورزشی
اسلاید 1: دیدگاه های بزرگان توریسم و توریسم ورزشیاستاد مربوطه : جناب دکتر طاهر بهلکهتهیه کننده : عاطفه خدابخشیاردیبهشت 981
اسلاید 2: گردشگری:سفر یا جابجایی موقت از محل مبدا به صورت انفرادی یا گروهی به مقصد مشخص، طوریکه اقامت کمتر از 24 ساعت نباشد و بیش از 6 ماه نیز طول نکشد.ورزش:فعالیتهای بدنی رقابتی و غیر رقابتی- سازمان یافته یا غیر سازمان یافته که دلیل آن لذت بردن، کسب سلامتی و تندرستی و تمرین می باشد.2
اسلاید 3: گردشگری ورزشی:سفری که به دلایل غیرتجاری – رسمی یا غیر رسمی – بر پایه تفریح یا تماشای ورزش، تشویق ورزشکاران، حضور در رویداد ورزشی – کوتاه مدت یا تعریف شده در داخل یا خارج از کشور صورت می گیرد.گردشگران ورزشی:کسانی که برای مدت محدود به محیط های خارج از زندگی دائمی خود سفر می کنند و هدف اصلی آنان مشارکت فعال یا غیرفعال یا حتی حضور در رویداد ورزشی برای لذت یا تشویق ورزشکاران3
اسلاید 4: دیدگاه گامون و رابینسوندیدگاه هالدیدگاه گیبسوندیدگاه پیتزدیدگاه درناپ و استاندیوندیدگاه فالکنز و گتزدیدگاه کورتزمان و و زاهار4
اسلاید 5: ابعاد گردشگری ورزشی از دیدگاه هینک و هیگامدر این دیدگاه ورزش به عنوان کانون توجه و جاذبه اصلی قرار گرفتهاین چهارچوب دارای سه بعد اصلی :ورزشیفضاییزمانی 5
اسلاید 6: ورزش های ماجراجویانه شامل :صخره نوردی کوهنوردی یخ و برفکوهپیماییدوچرخه سواری کوهستاناسکیغار نوردیپاراگلایدرموج سواریشیرجه6
اسلاید 7: اهمیت و جایگاه گردشگری ورزشی رو به افزایش است و موسساتی در این زمینه تخصص یافته اند.گردشگری ورزشی به اقتصاد مکمل ورزشی تبدیل شده است.گردشگری ورزشی منبعی سرشار از سود و درآمد است .صنعت گردشگری ورزشی بحثی استراتژیک است که قادر به جذب ده ها میلیون نفر تماشاگر به سوی رقابت های المپیک و جام جهانی است.مسابقات المپیک تابستانی و زمستانی، مسابقات جهانی، ملی و منطقه ای تبدیل به جاذبه بزرگ گردشگری شده است .جایگاه گردشگری ورزش در جهان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.