علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

توزیع فراوانی – Frequency Distribution

104-Frequency-Distribution

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توزیع فراوانی – Frequency Distribution”

توزیع فراوانی – Frequency Distribution

اسلاید 1: توزیع فراوانیFrequency DistributionMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتوزیع فراوانینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: توزیع فراوانی عبارت است از سازمان‌دادن داده‌ها یا مشاهدات به صورت طبقات همراه با فراوانی هر طبقه. برای تشکیل یک جدول توزیع فراوانی باید دامنه تغییرات، تعداد طبقات و حجم طبقات توسط فرمول‌های مربوطه محاسبه شده و سپس اقدام به نوشتن جدول توزیع در دو ستون X (ستون طبقات) و F(فراوانی طبقات) شود. پس از این مرحله در صورت تمایل یا لزوم پژوهشگر می‌تواند شاخص‌های دیگری نظیر فراوانی تراکمی‌ ، فراوانی تراکمی‌ درصدی را محاسبه نماید. تشکیل جدول توزیع فراوانی یک روش اقتصادی و در عین حال آسان برای نمایش انبوهی از داده‌های نامنظم است. اما در طبقه‌بندی کردن، برخی از اطلاعات به علت خطای گروه‌بندی از دست می‌روند که در محاسبه شاخصهای آماری نیز منعکس می‌شود. ولی مقدار آن ناچیز بوده و اشکال عمده‌ای ایفا نمی‌کند. توزيع فراواني مي‌تواند در جدول مقداري با دسته‌هاي معني‌دار آورده شود. از اين اطلاعات مي‌توان براي دسته‌بندي داده‌ها براي هيستوگرام ، pie chart يا ابزارهاي ديگر مورد استفاده قرار گيرد. توزیع فراوانی مشاهدات را طبقه‌بندی نموده و بسامد (یا فراوانی) مشاهدات را برحسب هر طبقه توصیف می‌کند (بصورت درصد یا بصورت عدد) فرایند اجرای این تکنیک به صورت کامل به شرح ذیل می‌باشد: 1- تعداد داده ها را (N) بشماريد. 2- بالاترين و پايين‌ترين مقادير داده را مشخص كنيد. H,L -3 دامنه تغييرات را مشخص كنيد.R=(H-L)+1) 4 )تعداد دسته و حدود هر يك را مشخص كنيد. 5- جدول توزيع فراواني را براي نشان‌دادن دسته‌ها و فراواني‌ها محاسبه كنيد (به صورت درصدي هم مي‌توانيد محاسبه كنيد). 6- اطلاعات محاسبه شده را وارد جدول كنيد. جدول را تاريخ‌­گذاري كنيد. این تکنیک کمی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی‌های آن چندمرحله ای و به صورت نقطه‌ای می‌باشد. همچنین توزیع فراوانی قابلیت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز بر عهده دارد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنمودار میله ای Bar Chart برگ ثبت داده ها Check sheet استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ترکیب با سایر تکنیک‌های تصمیم‌گیریمعایبنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•براي تعيين اينكه چطور داده‌ها در بازه قابل قبول حد بالا و پايين توزيع مي‌شوند. •براي دسته‌بندي داده‌هاي خام •براي نشان‌دادن نسبت‌هاي توزيعکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان