صفحه 1:
تيب ‎sb‏ ی شخصیتی ‎PERSONALITY TYPES‏ كي من باه 1

صفحه 2:
17-واقع گرا(: (6211510افرادواقع گرافعالیتهایی راترجیح می دهندکه شامل کارعملی مرتب ومنظم باماشین,ابزارآلات ,حیوانات وسایرموجودات زنده می.باشد: © اين افراد اغلب تمایل دارندازفعالیتهای اجتماعی یا آموزشی ‎golly EMI Uses jus eae je lis Guia Jie‏ دوری کنند. © این گرایشهای رفتاری افرادواقع گرابه نوبه خود موجب کسب کارایی درامورفنی,مکانیکی, کشاورزی والکترونیکی وکاستیهایی درامورفردی واموزشی می شود. ‎٩ ©‏ افرادواقع گرابرای پول,ثروت وموقعیت ارزش ‏بسيارزيادى قايل هستند.

صفحه 3:
‎٩‏ 2-جستجوگر(80۱0۳6۲):اين افراد گرایش به فعالیتهایی دارند که شامل بررسی موشکاقانه,مشاهده ای,خلاقانه ونمادی پدیده های جسمانی,زیست شناختی وفرهنگی می شود تابتوانند چنین پدیده هایی رادرک کنند وکنترل نمایند. اين افراد ازفعالیتهای اجتماعی تکراری دور می کنند. ‎٩‏ اين گرایش رفتاری افراد جستجوگرمنجربه کسب کارآیی علمی,ریاضی ونقص تواناییهای رهبری درآنها می شود. ‏۰ اینهاخودراهوشیارانتزاعی ,پیچیده, کنجکاو مستقل ,دقیق منطقی وپژوهشگر می

صفحه 4:
"3-هنری((۵۸۳۲:اين افراد فعالیتهایی راترجیح می دهند که آزاد,دارای ابهام ونامنظم بوده وشامل دستکاری موادجسمانی, کلامی یاانسانی برای خلق ویاتولیدات شکلهای هنری است. افرادهنری ازفعالیتهای عادی وهماهنگ با قواعد اجتناب می کنند. این گرایشهامنجربه کسب کارآییهای هنری,موسیقی, نمایشنامه, آهنگسازی یاخلق آثارهنری دیگرونقص در کارایی تجاری ودفتری می گردد. اینهاخودرا بیانگر»اصیل, شهودی,ناهمگون باجمع,درونگراء مستقل», هیجانی وحساس می بینند وبه ابرازخلاقانه 2 ها , هیجانات واحساسها اهمیت می دهند.

صفحه 5:
‎٩‏ 4-اجتماعی(506121):اين افرادبدنبال فعالیتهایی هستند که شامل ارتباط با دیگران برای آگاه ساختن,آموزنش دادن,رشد و توسعه دادن,مراقبت یاتعلیم دیگران است. ‏۰ اینها ازفعالیتهای منظمی که شامل ابزار.‌موادویاماشین می شود اجتناب می کنند. ‏© این گرایشهای رفتاری منجربه مهارتهای بین فردی و آموزش ونقص درتوانایی باکارهای فنی ودستی می گردد. ‎٩‏ این افرادخودراهمیار»همدم, بخشنده, کمک کننده؛,ایده آل گراء مسئول؛موقع شناس,آگاه وگرم می بیند وبه پرورش وتوسعه رفاه دیگران وخدمات اجتماعی اهمیت می دهند.

صفحه 6:
‎٩‏ 5-متهور(۱8۵۲۲6۳10):اين افراد فعالیتهایی را تجیح میدهند که شامل ارتباط با دیگران برای به دست هه اهداف سازماتی یا اقتصادی است و از فعالییهای علمی,ذهنی و پیچیده دوری می کنند. ‏قانن گذامش‌ها ستجر تست کازانیهای کلامی,رهبری,بین فردی و در عین حال نقص در توانایی های علمی ميشود. ‏افراد:عتهوز خود.را پرخاشگرجاه طلب؛ سلطله گر,پرانرژی»برون گراءخوش بین؛,معروف,دارای اعتماد به نفس,پرحرف و اجتماعی می بینند و برای دستاوردها و موقعیت های اجتماعی ‏8 اهمیت و ارزش بالایی قائل هستند. ‎

صفحه 7:
© 6-قراردادی(00۳۲۵»۲):اين افراد فعالیت هایی را ترجیح می دهند که شامل کارهای منظم,مرتب و از پیش تعیین شده مثل تایپ,ورود داده ها به کامپیوتر یا نوشتن باشد. ‎٩‏ اين افراد از کارهای سازمان نیافته و مبهم دوری می ‏© اين گرایش ها موجب کسب انواع توانایی های امور دفتری و محاسبه کردن و عدم کارایی در توانایی های هنری می شود. ‎٩‏ افراد قراردادی خود را دقیق»,منظم و همنوا می دانند.

تیپ های شخصیتی ‏PERSONALITY TYPES حس ح م ی مد ن انردی -1 واقع گرا(Realism( :افرادواقع گرافعالیتهایی راترجیح می دهندکه شامل کارعملی ‏ ‏ ‏ مرتب ومنظم باماشین،ابزارآالت ،حیوانات وسایرموجودات زنده می باشد. این افراد اغلب تمایل دارندازفعالیتهای اجتماعی یا آموزشی مثل تدریس،مشاوره،پرستاری یا اطالع رسانی دوری کنند. این گرایشهای رفتاری افرادواقع گرابه نوبه خود موجب کسب کارایی درامورفنی،مکانیکی،کشاورزی والکترونیکی وکاستیهایی درامورفردی وآموزشی می شود. افرادواقع گرابرای پول،ثروت وموقعیت ارزش بسیارزیادی قایل هستند. -2 جستجوگر(:)Explorerاین افراد گرایش به فعالیتهایی دارند که شامل بررسی موشکافانه،مشاهده ای،خالقانه ونمادی پدیده های جسمانی،زیست شناختی وفرهنگی می شود تابتوانند چنین پدیده هایی رادرک کنند وکنترل نمایند .این افراد ازفعالیتهای اجتماعی تکراری دور می کنند. این گرایش رفتاری افراد جستجوگرمنجربه کسب کارآیی علمی،ریاضی ونقص تواناییهای رهبری درآنها می شود. اینهاخودراهوشیار،انتزاعی ،پیچیده، کنجکاو،مستقل ،دقیق منطقی وپژوهشگر می بینند. -3هنری((:Artاین افراد فعالیتهایی راترجیح می دهند که آزاد،دارای ابهام ونامنظم بوده وشامل دستکاری موادجسمانی،کالمی یاانسانی برای خلق ویاتولیدات شکلهای هنری است. افرادهنری ازفعالیتهای عادی وهماهنگ با قواعد اجتناب می کنند. این گرایشهامنجربه کسب کارآییهای هنری،موسیقی ،نمایشنامه، آهنگسازی یاخلق آثارهنری دیگرونقص در کارایی تجاری ودفتری می گردد. اینهاخودرا بیانگر،اصیل،شهودی،ناهمگون باجمع،درونگرا، مسbتقل ،هیجانی وحساس می بینند وبه ابرازخالقانه ایده ها ،هیجانات واحساسها اهمیت می دهند.  ‏ ‏ ‏ -4اجتماعی(:)Socialاین افرادبدنبال فعالیتهایی هستند که شامل ارتباط با دیگران برای آگاه ساختن،آموزش دادن،رشد و توسعه دادن،مراقبت یاتعلیم دیگران است. اینها ازفعالیتهای منظمی که شامل ابزار،موادویاماشین می شود اجتناب می کنند. این گرایشهای رفتاری منجربه مهارتهای بین فردی و آموزش ونقص درتوانایی باکارهای فنی ودستی می گردد. این افرادخودراهمیار،همدم،بخشنده،کمک کننده،ایده آل گرا ،مسئول،موقع شناس،آگاه وگرم می بیند وبه پرورش وتوسعه رفاه دیگران وخدمات اجتماعی اهمیت می دهند. -5 متهور(:)Intrepidاین افراد فعالیتهایی را تجیح میدهند که شامل ارتباط با دیگران برای به دست آوردن اهداف سازمانی یا اقتصادی است و از فعالیتهای علمی،ذهنی و پیچیده دوری می کنند. این گرایش ها منجر به کسب کارایی های کالمی،رهبری،بین فردی و در عین حال نقص در توانایی های علمی میشود. افراد متهور خود را پرخاشگر،جاه طلب،سلطه گر،پرانرژی،برون گرا،خوش بین،معروف،دارای اعتماد به نفس،پرحرف و اجتماعی می بینند و برای دستاوردها و موقعیت های اجتماعی اهمیت و ارزش باالیی قائل هستند. -6 قراردادی(:)Contractاین افراد فعالیت هایی را ترجیح می دهند که شامل کارهای منظم،مرتب و از پیش تعیین شده مثل تایپ،ورود داده ها به کامپیوتر یا نوشتن باشد. این افراد از کارهای سازمان نیافته و مبهم دوری می کنند. این گرایش ها موجب کسب انواع توانایی های امور دفتری و محاسبه کردن و عدم کارایی در توانایی های هنری می شود. افراد قراردادی خود را دقیق،منظم و همنوا می دانند.

62,000 تومان