جایگاه کارت امتیازی متوازن در مدل مبنا
اسلاید 1: جايگاه کارت امتيازي متوازن در مدل مبنا Balanced Score Card InMabena model
اسلاید 2: تجلي چارچوب کارت امتيازي در درخت واقعه مدل مبنا چشم انداز (Vision) فاکتورهاي بحراني موفقيت (CSF)تعيين اهداف کلان (Goal)معيارهاي کليدي عملکرد KPI`sتعريف اهداف کمّي (Objectives)بيانيه ماموريت Mission Statement)چهارچوب کارت امتيازي
اسلاید 3: عناصر درخت واقعه ساختار سازمانيعناصر درخت واقعهچشمانداز) vision)مأموريت mission) )اهداف کلان goal))اهداف کمّيTargets) )عناصر شاخه فراينداستراتژي strategy) )راهکارها tactics) )برنامههاي عمليaction plans) )پروژهها projects) )كارها Task) )عناصر شاخه سياستهاوارزشها
اسلاید 4: اهداف کلان و فاکتورهاي بحراني موفقيتپروفسور گراهام براون در کتاب Winning Scoreمتغيرهاي استراتژيک که بايد در کارت امتيازي باشند و اندازهگيري شوند :1- اهداف کلان و کيفي (Goals/Objectives)2- فاکتورهاي بحراني موفقيت (CSFs)اهداف کلان و کيفي (GOALS)فاکتورهاي بحراني موفقيت (CSF)معيارهاي کليدي عملکرد (KPI)اهداف کمّي و قابل اندازهگيري (OBJECTIVES)واسط سنجش و اندازهگيري
اسلاید 5: گام اول انتخاب وجوه (منظرهاي) کارت امتيازي (با مد نظر قراردادن مأموريت و چشمانداز) روش: بنچمارک، توجه به مأموريتگام دوم تعريف اهداف کلان (Goals / Objectives) در هر وجه کارت امتيازيروش: فيلتراسيونماموريتاهداف کلانGoalsمعيارهاي کليدي عملکردScoreCardتعريف شاخص براي اهداف کلان (Goals)
اسلاید 6: روش فيلتراسيون در تعيين اهداف (Goals) در وجوه کارت امتيازيفرايند هدفگذاري از بالا به پايين وجود همبستگي بين اهداف متقدم و متأخر (مثل بررسي همبستگي ميان رضايت مشتري با سودآوري)بهرهگيري از ليستي از اهداف عمومي (Generic Goals)متجاوز نشدن تعداد اهداف از 4 الي 6 مورد در هر وجه
اسلاید 7: تعريف شاخص براي فاکتورهاي بحراني موفقيت (CSF)اهداف کلان و کيفي (GOALS)فاکتورهاي بحراني موفقيت (CSF)معيارهاي کليدي عملکرد (KPI)اهداف کمّي و قابل اندازهگيري (OBJECTIVES)
اسلاید 8: نحوه تعريف اهداف کمّي (Objectives)?چشماندازمأموريتاهداف کلانGoalsمعيارهاي کليدي عملکرداهداف کمّيObjectivesفاکتورهاي بحراني موفقيتScoreCardCSF Method
اسلاید 9: نکاتي در ارتباط با هدفگذاري کمّي (Objectives)هدف کمّي، يک سطح قابل اندازهگيري از عملکرد مطلوب است. اهداف کمّي ميتوانند به صورت يک عدد مطلق يا به صورت يک بازه مطرح شود.تنها دانستن وضعيت فعلي نميتواند از وضعيت مطلوب به ما خبر دهد.خطاهاي عمده در هدفگذاري کمّي 1- نگرش صرف به بهبود مستمر Incremental improvement target2- اهداف شديداً بزرگ و مهيج Arbitrary stretched target
اسلاید 10: عوامل مؤثر در کمّي کردن اهداف هدفگذاري با در نظر گرفتن وضع موجود (As Is=Base Line Data)استفاده از بهترين راه حلها (Best practices)هدفگذاري با توجه به عملکرد سايرين (Benchmark)AS ISTO BEBase Line DataBenchmarkBest Practices
اسلاید 11: انطباق درخت واقعه مدل مبنا با مدل کارت امتيازي VisionMissionGoalsKPICSFObjectivesStrategiesInitiative
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.