تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۸۲ اسلاید

NAJI20

صفحه 1:

صفحه 2:
مروری بر جنگ نرم تهیه وتنظیم: ابراهیم شهریاری

صفحه 3:
ets Sh روشهای دشمنی و جنگ : تعریف قدرت نرم تعريف تهدید ترم تعريف جنگ نرم (050) ‎(Ge‏ ‏اهداف راهبردى جهاركانه استكبار جهانى از نكاه رهبر معظم انقلاب تعریف جنك نرم ازنكاه مقام معظم رهبرى ماهیت چنگ نرم دربرابرنظم اسلامی غوامل شكل گیری جنگ ترم فرآیند شکل گیری جنگ نرم ویژگی های جنگ نرم مدل مفهومی جنگ نرم تبین نقش ها در محنه جنگ نرم جدول مقایسه جنگ سخت و جنگ ‎poi‏ ‏فرآيند تكوين جنك نرم (استنتاج از ديد كاه مقام معظم رهبرى) فرايند نقوذ و تأثي ركذارى ‎Sie‏ نرم اهداف جنگ نرم چابزارهای چنگ نرم 2 ی 7 | بازيكران اصلى براندازى نرم رساته ها بازيكران مهم جدك نرم 1 شبك سازى. كزينه جديد امريكا بزاى مقابله با جمهورى اسلامى ايران منابع انسانی درجنگ نرم 1 محورهای مختلف ‎i 1 ila hy‏ چرایی جنگ نرم عليه نظام جمهوری اسلامی ازنگهمقام معظم رهیری شيوه ها وتاكتيك های جنگ نرم مهمترین تاکتیکهای کلی جنگ نرم از نگهمقام معظم رهبری ‎cack canoe wicca‏ زد كار رختر لمعب آسیب شناسی زمینه های وقوع جنگ نرم طراحی و اداره جنگ 1 آرایش صحنه ی مقابلة با جنگ نرم اهداق مقابله با جنگ نرم : اصول و قواعد ساسی مقابله با جنگ نرم روش های مقابله با چنگ ثرم دشمن براساس رهنمودهای مقام معظم رهبر: الزامات مقابله با جنگ نرم () ولبات 0 os “www.psyop.ir

صفحه 4:
روشهای دشمنی و جنگ : ۱- روشهای سخت (اقدام نظامی و خشونت آمیز) حمله نظامی و اشنال کشور . ایساد جنگ داخلی و حمایت از گروههای مسلح مخالف نظام اسلامی ءترور شخصیت های دلسوز نظام ۰ ایجاد جنگ مذهبی و جنگ قومی در کشور ۲ - روش های نیمه سخت (سیاسی . امنیتی . اقتصادی) ‎ale ile‏ اتکی هی ما رم هی سیاسی ۰ تحریم های اقتصادی . نفوذ در ارگانهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی . ایجاد شورش داخلی ۰ حمایت از مخالفان نظام » ایجاد هرج و مرج داخلی )میات وه www.psyop.ir

صفحه 5:
روشهای دشمنی وجنگ : ۳- روشهای نرم (فرهنگی . تبلیفی . رسانه ای) با کر ا اد لت به مسئولان نظام» ترویج فساد و فحشاء و بی بند و باری» نفوذ در مراکز علمی و دانشگاهی(در اساتید و دانشجویان)» تحقیر فرهنگ و ارزشهای اسلامی» فریب. شخصیت سازی کاذب. جریان سازی وابسته. سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان نظام. ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده خود و نظام اسلامی و .... ()عمیات 29 www.psyop.ir

صفحه 6:
تعریف قدرت نرم قدرت نرم «توانایی شکل دهی تر جیحات دیگران» تعریف شده است. بنابراین قدرت نرم» شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب بدون تسیا پاداش ملموس وتوانلیی کسب آنچه می‌خواهید از طریق جذب کردن نه از طریق اجبار و با پاداش می‌باشد. قدرت نرم» توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی کشور دیگر از طریق ایجاد حاذبه است. بر کین بلیه» کشورهای دیگر» ارزش‌هایسیک کشور را می‌پذ رند» تحت تلثیر ّن قرار می‌گییند» از ّن تبعیت می‌کنند و در نتیجه خواهان پیروی از آن می‌شوند. پروفسور حمید مولانا -جوزف نای (م)عملياترئك و و ل

صفحه 7:
لها اقداملتی است برنامه‌ربزی شده برای جلب نظر و افکار گروه هدفتا با مشاهده تولیدات و ایده‌های جدید عرضه شدمبه مرور زمان از آنچه که باور و اعتقاد داشتند دست بردارند و رفتار ناشی از ّن باورها و اعتقادات را فرو گذایند و در سیر و تحیلی طبیعی تولیدات و ایده‌های جدید را جایگزین آنها نمایند و رفتاری متأثر از اين جایگزینها بروز دهند. لین قدرتبه عنوان منبع خاص اعمال قدرت امریکا بر مبلنی فرهنگی - ارزشی و اقتصادی مبتنی است. تهدیید نرم موجب دگر گونی در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول يك نظام سباسی می‌شود. تهدید نرم نیعی سلطه کلمل در ابعاد سه‌گانه حکومت اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الکوهای رفتاری ملی در لین حوزهها و جایکزینی الکوهای نظام سلطه‌ای تهدید محفق می‌شود. با لین نگرش» تملمی اقداملتی که موجب شودقا اهداف و ارزش‌های حیلتی یک نظام سیاسی (زیرساخت‌های فکری» باورها و الگوها در حوزه اقتصاد» فرهنگ و سیاست)به خطر افتدسیا موجب ایجاد تغیبر و دگرکینی اساسی در عولعل تعین‌کننده هویت ملی یک کشور شود تهدید نرم به شمار آید. (م)عملياتدرقك ‎WWwW.psvop.ir‏

صفحه 8:
رو مهافت جان كالينزء تنوریسین دانشگاه ملی جنگ آمريكاء جنک نرم را «استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن را برای نفوذ در مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود» می داند. ارتش آمریکا جنگ نرم را بدین صورت تعریف نموده است: «جنگ فرم» استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیر گذاری بر عقاید» احساسات, تمایلات و رفتار دشمنء گروه بی طرف و با گروههای دوست است به نحوی که برای بر آوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد». بنابراین جنگ نرم را می توان چنین تعریف کرد: هر گونه اقدام فرم افزارانه اعم از : روانی » تبلیغاتی » رسانه ای » سایبری » دیجیتالی » اطلاعاتی » فرهنگی » سیاسی » اجتماعی و علمی است که جامعه با گروه هدف را نشانه می‌گیرد و بدون درگیری نظامی با بهره گیری از روشهای اقناع سازی و با مدیربت احساسات و بهره گیری از روشهای جذب » رقیب را به انفعال یا شکست وا می‌دارد. جنگ روانی؛ جنگ سفید» جنگ رسانه ای» عملیات روانی» برندازی نرم؛انقلاب نرم نلاب مخملی»انقلاب رنگی و... از اشکال جنگ نوم ۳ ..

صفحه 9:
یوزف اچ. ۱ متیر 5 مطالقات آسرایل و بهود دانشگاه کل نا تمام مشکلات ما ريشه در هویت ایرانبان دارد که بخش قابل توجهی از آن وابسته به باورهای مذهبی آنهاست. پس بنابراین تلاش برای از بين بردن و حتى كمرنك نمودن مظاهر اعتقادی اسلامی مانند رعايت حجاب و... او لویت نخست عملیاتی ما است که در این مسیربه استفاده از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم بویژه رسانه ها به شدت پایبندیم

صفحه 10:
:(Ross Brann) on yb ‏محقق مرکز مطالعات پیشرفته بهودی دانشگاه پنسیلوانیا و رییس‎ گروه مطالعات خاورمیانه دانشگاه کرنل با استفاده از هر ابزار و با بهتر بگویم تمام ابزارها باید فضاق دين گرایی واخلاق در حامعه جوانان ایران که ‎Be a STE Le TY Sree‏ ‎Ce ee Sek ge CTC old‏ ‎a ta bet DS poled 1S)‏ ل ‎IB) Neate‏ كه در غير اين حالت هر:برنامه اى ‎ceed‏ ل لين ين

صفحه 11:
آموس پرلموتر استاد علوم سیاسی دانشگاه سکن سب ی بزرگترین سرقت تاریخ بشریت در قرون گذشته صورت گرفت و آن انتقال علم از مشرق زمین به غرب بود. واینک‌سا بلیسبه بهتیین شکل از باز گشت این ثروتبه جز مواردی که در راستای منافعمان بلشد به شرق وسبه طور خاص کشورهای اسلامی جلو گیری

صفحه 12:
‎lt STO a TOTS ie BL BIE‏ تا بلكه بتواند با تفكر و فرهنك و ابزار دانشء تفكر اسلامى را متزلزل كند. دشمن برای پیروزی بر جبهه مقایمت و نیروهای اسلام و انقلاب اسلامی چهار هدف رلهبردی نیز تعریف کرده‌که در دو حوزه داخلی و خارجی ‎ROM ererpere rn ‎Cee re ee ee eee we kG FS ke) eT Of ‏براندازى‎ )" ‎re mI cares are od hg‏ را ‎

صفحه 13:
ترويج فرهنگ سطحی نگری »خرلفه پردازی با تبلیغات معکوس در باب گسترش نفوذ جربان فکری متفکیین جوانگرا و نواندیش اسلامی راهبرد مهم و مورد تأکید است.

صفحه 14:
ناکار آمد نشان دادن این سند (چشم انداز ۲۰ ساله) مهمترین اولویت عملیلتی مرکز هی باشد. چرا که صرفنظر ازمحتوای تن نیز آغاز حرکلتی است که با منافع ما در تضاد کامل است.

صفحه 15:
تعریف جنگ نرم ازنگاه مقام معظم رهبری در جنگ رولنی و آنچه که امروزسبه او جنگ نرم گفته می‌شود در دفیا » دشمنبه سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند سبه سراغ ایمان‌ها ؛ معرفت‌ها ¢ عزم‌ها » پایه‌ها و ارکان اساسییک نظام ویک کشور ؛دشمن‌به سراغ این‌ها می‌آتید که این‌ها را منمدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند » فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند. لین کارهلیی است که دایند.حی کنند؛ در لین کار تجوبه هم دایند» تلاش هم زیاد دارند عی کنند؛ ابزار فراولنی هم در اختیارشان هست. بلید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنی را بدانيم تا بتوانیم بر او فلثق البته حا مدد الهی داییم» کمک غیبی دایم بدون شک؛ لین را انسان دارد مشاهده‌می کند؛ لكن.ما مادلمى که هوشیارلنه» آگاهلنه در میدان نباشیم» تدبير لازم را به کار نبریم» کمک الهی به سراغ ما نخواهد آمد. ا 5 . ؟ بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار اعضاى مجلس خبركان رهبرى ۸۱۷/۲ اتيك 1 سح

صفحه 16:
1 4 ماهیت جنگ نرم دربرابر نظام اسلامی يكى از مسئولان طراز اول كشور ريم صهيونيستى غاصب اسرائيل » در سال كذشته توصيداى به آمریکایی‌ها کرد . لين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجى و اينتينت منعكس شد و لمر بنهانى و مغفیلنه ای نیست . توصیه ویبه آمریکاب‌ها لین بودکه بیهوده یقت خود رلبا عراق و كره شمالى و كشورهليى از مين قبيل تلف ذكنيد . مسئله اصلى شما ايران است . اكر خاورميانه را مى خواهيد وقتتان را مصروف عراق نکنید » سراغ ابران برويد » كانون و سرجشمه آنجاست ء لما ايران مثل عراق و كره شمالی و افغنستان نیست که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد. نظام و حكومت اسلامى به مردم متكى است » مردم كن را حفظ کرده اند . بلید کاری کنید که مردم آن را رها کنند . راهش لین است که مردم را با ترییج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکلیی سبه واگرلیی نسبت به دین و فرهنى و سنت و تاریخشان سوق داد . وقتى مردم اين تعلقات را رها کردند» بعد از كذشت چند سال + بدون لین که سرمایه ای صرف كنيد سبليك حمله و تحرک احینً نظلمی مختصر » می‌توانید لین مانع بزرگ » یعنی نظام اسلامی را از سراه بردارید. ۳ بيانات در ديدار جوانان سيستان وبلوچستان_ ۱۳۸۱/۱۳/۶ سح

صفحه 17:
عوامل شکل گیری جنگ نرم ۱- با وقوع انقلاب اسلامی در ايران » یکی از ستونهای حلفظ منلفع آمریکا در منطقه فرو ریخت. اقدامات نظلمی ؛ تروریستی و تحییم های اقتصادی نتوانست انقلاب را در مقابل آمریکا به زانو در آورد. ۲- در دهه ‎٩۰‏ با فروپاشی شوروی » آمریکا بدنبالمتک قطبی کردن جهان و تثبیت هژمونی خويش با بهره گیری از همه ظرفیتهای سخت و نرم خود شد. ۳ - در مسیر حرکت سرمستانه آمریکا .با ملنع جمهوری اسلامی ایران برخوره کرده و در شکل گیری هزمونی با چالش جدی مواجه شد. ) عملبات را 17 \ pat pace

صفحه 18:
۴- در فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی » جمهوری اسلامی ایران از ارکان قدرت لازم برای ایستادگی در مقابل آمریکا برخوردار شده بود. ۴) قدرت نرم جمهوری اسلامی توانسته بود گفتمان انقلاب اسلامی را در جهان مطرح و نقش بازیگری برای آن در صحنه بین الملل ایجاد نماید. ۴) قدرت سخت جمهوری اسلامیبا بهره گیری از تجارب دفاع مقدس توانسته بود نقش بازدارندگی موثری برای آن ایجاد نماید. ۴ افزلیش قیمت نفت و افزلیش ثروت ملی و پیشرفتهای چشمگیر علمی و غن آوری کشور » قدرت اقتصادی ارتقاء یافت. ۵- آمریکا برای مهار قدرت جمهوری اسلامی از راهبرد جنگ نرم استفاده می کند.لذا جنک نرم آمریکا در حقیقت یک اقدام پدافندی در مقابل انقلاب اسلامی است. ‎OS‏ رف زا ‎WWw. 3253-1 t‏ \

صفحه 19:
بی ثبات سازی تاثیر گذاری بر در جامعه و حاکمیت اعتقادات و باورها ; ‎a‏ تغییر رژیم ۱ ‎cos‏ از سرمایه ‎Ate |‏ ,| — حت | - رسانه جمعى ‎Pia]‏ ‏قراردادن‌ارزشها - شبکه سازی ‎ret‏ استحاله خ ابات | سم فظام از درون متأثر كردن ارون احساسات و عواطف (ع) عملمات 1779 ‎ee iene‏

صفحه 20:
3 ویژگیهای جنگ نرم |- اقدامات خود را آشکار و علنی انجام می‌دهد و در شکل و بستر قانونی عمل می‌نماید. ۲- پدیده جنگ فرم بطئی » آرام و خزنده عمل نموده .به طور تدریجی در جامعه شکل می‌گیرد و افراد به سختی متوجه تکوین آن می‌گردند. ۳ جنگ نرم یک جنگ نامحسوس است ؛ یعنی ماهیت جنگ در آن بيدا فيست. ۴- مسالمت آمیز بوده و جنبة غیر خشوفتی دارد و لذا در برخوردهای سطحی حساسیتی را در جامعه و حکومت بر نمی‌انکیزد. ۵- از ابزارها و روشها و بستر های فرهنگی » سیاسی و اجتملعی مثل رسانه ها ء احزاب » تشکل‌های صنفی و قشری » سازمان‌های مردم نهاد » مرلکز فرهنگی » هنری و آموزشی و غیره استفاده می نماید. ‎ty‏

صفحه 21:
نا 4 ky ۶س جنگ فرم » جنگی است میان دانشگاه و اندیشه ورزان کشوربا مراکز تلوری پردازی دشمن. ۷- رسانه هاىبه عنوان ستون اصلی شاکله جنگ نرم و ابزار فرهنگی کاربردی جهت تأثیر گذاری بر افکار عمومی » رکن اساسی مبارزه را تشکیل می‌دهند. ۸س در براندازی نرم از رسانه های داخلی کشور برای ساقط کردن حاکمیت همان کشور استفاده می‌شود. ‎-٩‏ مخاطب جنگ نرم عموم مردم هستند و قشر خاصی را در بر نمی‌گیرد. ‏۰اس معمولاً اهداف اصلی پنهان دارد و منافقلنه عمل می‌شود . لذا درک سازماندهی پنهان ‏مجریان آنه به راحتی امکان پذیرنیست و گاه بسیار مشکل است. ‏درم( ‎1 ‎ ‎

صفحه 22:
| اس در جنگ نرم افرادبه راحتی متوجه انحراف و گرویدن‌به دشمن نشده و سیر صحیح را همان می‌داند که در آن ورود پیدا کرده و بر آن پافشاری می‌کند. 17 تأثيرسبى نظيرى در تسليم ناخودآكاه ملتها و تمكين آنهلبه خواست قدرتهاى سلطه كر دارد. ۳س چون غظت از اجرای توطنه در ذهنیت اجتملعی و امنیتی حلکم می‌گردد » سطح تأثیر گذاری تهدید تشدید گردیده و موّثرتیین الگوی رفتاری تهدید امنیتی-با مطلوبیت نهایی برای دشمن شکل می‌گیرد. ۴ ارزیلیی جنگ نرم و تشخیص میزان شکست و پیروزی در ّن بسیار سخت و قا ممکن است.

صفحه 23:
iF ‏ل‎ [ pee as > س کینه و نفرت ‏ رسان‌ها از طریق هنرمندان ۳ سورزشکاران تشديد آسبب بذيريها مشفول سازى فظام به مسايل فرعى و كاذب در عرصه حکومت 7 مشروعبت زدایی أ مهار با تضعيف قدرت نرم خودى حت كوجك تمابى دستاوردها - ارابه الكوهاى غلط و انحرافى جنک ‎ea‏ ‏اعتفادی ندیه ورزان معیط دانشگاه اكيس 5 ومراكز يزوهشي ب حوزه ذهن و مغز :| - شك و ترديد نسبت به ارزشهاى خودى باور و يقبين نسبت به ارزشهاى دشمن ‏ ‎seats‏ “ل سياسى #سياستكران ترسانه ها و احزاب ۱ (مردم) عنم

صفحه 24:
: واگرایی اعتقادی : واگرایی روانی

صفحه 25:

صفحه 26:
تبیین نقش ها در صحنه جنك نرم جهان بینی گزارهای گزاره های (ومی) | ۳۳ | عقلانی | ‎a‏ (هنرمندان) انتقال رسانه as

صفحه 27:
جدول مقایسه جنگ سخت و جنگ نرم دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) - استحاله نظام و انقلاب اسلامی (جمهوری اسلامی تقلبی) - فروپاشی نظام از درون تبلیغاتی ارزشها و باورها - هجوم رسانه ای مبنی بر فساد مسئولان و حاکمیت - اشغال ذهن و قلب دانشکاهیان و فرهیختگان - بمباران دفاع مقدس |(جنگ سخت) - الحاق خوزستان به خاک عراق - شکست نظلم و انقلاب اسلامی - بمباران هوایی مناطق حساس - هجوم همه جانبه در کل‌مرز - اشغال مناطسق حساس خوزستان عنوان هدف استراتژیک هدف تاکتیکی و میرن ‎TT‏ ی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) - ایجاد موج احساسی و عملیات روانی افکار عمومی جامعه - پراکنده کردن گرد تردید و شبهه افکنی و القای شایعه تقلب - ابجاد اغتشاشات و در گیریهای ‎ALLS‏ ‏- ترویج جو فساد حاکمیت و اهتمام به تعدی و کشتار دفاع مقدس |(جنگ سخت) - بمب گذاری در مناطق اقتصادی و جمعیتی - حمله به پاسگاههای مرزی - شلیک های پراکنده تویخانه ای عنوان زمینه سازی جنگ

صفحه 29:
دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) - قلب و ذهن هنرمندان » ورزشکاران» نخبگان فکری مراجع و مردم - مراکز علمی ؛ پژوهشی و هنری - فضای سایبری - موجب ایجاد تفرقه و اختلاف در صفوف ملت - به وجود آمدن فضای بلاتکلیفی و بی تفاوتی دفاع مقدس ۱(جنگ سخت) - ارتفاعات » جاده ها » شهرها و مراکز اقتصادی و صنعتی - موجب ایجاد وحدت ملی در کشور در مقابل دشمن مشترک - شرکت مردم با انگیزه بل در جنگ عنوان عوارض حساس تأثیر اجتماعی

صفحه 30:
xo دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) ایجاد یأس و بی تفاوقی در دفاع ارزشها و آرمانها - ایجاد شک و تردید در باورهای مردم و نخبگان - ایجاد فضای احساسی کینه و بعض فسبت به نیروهای موّمن انقلاب و محبت به دشمنان دفاع مقدس ۱(جنگ سخت) تهییج » تحرک و غیرتی شدن مردم برای مقابله با دشمن عملیات زمینی - هوایی - دریایی - هوابرد - هلی برن - زرهی - تویخانه عنوان تأثیر روانی تاکتیک های اصلی دشمن ‎TE‏ هه وی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) - محبت »عطوفت - اعتماد سازی و رفع شبهات - اقناع سازی - تقوبت روحیه ملی - ایجاد نشاط و امیدواری به آینده عدم وجود هیچگونه مرزی بین خودی و دشمن و حضور دشمن در همه جا wo دفاع مقدس ۱(جنگ سخت) عملیات زمینی - هوایی - دریایی - هوابرد - هلی برن - زرهی - توبخانه مرز مشخص سرزمين بين خودى و دشمن تاکتیک های مقابله با جنگ خطوط دفاعی

صفحه 32:
دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) رسانه (اعم از دیداری و شنیداری )- قلم = فضای سایبری - جریان سازی اجتماعی - سازمانهای مردم نهاد(سمن) ۱ - استحاله فرهنگی در لایه باروها و ارزشها ۲ - استحاله سیاسی به ویژه در بين نخبگان ۳ - بکه های اجتماعی ۴ - آسیب پذیریهای فرهنگی »سیاسی و اجتماعی دفاع مقدس ا(جنگ سخت) ادوات و تجهیزات نظامی ۱- قدرت نظامی و اقتصادی دشمن و داشتن استراتژی تهاجمی ۲- وجود آسیب پذیریهای داخلی ۳ - حمایت بین المللی از مهاجم ابزار جنگ زیرساخت‌های

صفحه 33:
دفاع مقدس ۲(جنگ نرم) ۱- محیط های فکری و اندیشه‌ای (دانشگاه) ۳۲- محیط های فرهنگی و هنری و تمدنی ۳ - محیط مجازی و سایبری ۴ - محیط اجتماعی استدلال و منطق و نظریه پردازی دفاع مقدس ۱(جنگ سخت) ۱ - جبهه های شمالغرب » غرب و جنوب در زمين ۲- دریا ۳-هوا ۴ - عرصه دیپلماسی شور حماسی و هیجانی عنوان صحنه های جنگ و درگیری روش بسيج كردن

صفحه 34:
فرآیند تکوین جنگ نرم (استنتاج از دیدگاه مفام معظم رهبری) = = مس تهاجم فرهنگی

صفحه 35:
۸ مشروعیت‌زدایی ٩پوزیسیون‌زایی‏ وساختارگریزی ۰ ساختارسازی جدید

صفحه 36:
۱-استحاله فرهنگی ۲-استحاله سیاسی وتخریب چهره های ارزشی ونهادهای انقلابی مانند سپاه وبسیچ ۳- ایجادناامنی ورعب وترس وشایعه ۴-تفرقه واختلاف درونی ۵-ترویج روحیه نا امیدی وکسالت به جای شادابی ونشاط ۶- ترویج بی تفاوتی دربرابرمسائل مهم کشور ۷- تقویت نارضایتی ودامن زدن به آن واختلافات قومی وسیاسی و... ۸-تلاش برای بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور ۱ ‏تضعیف ساختار سیاسی وبراندازی‎ ٩

صفحه 37:
۱- سایتهایاینترنتی ۲- وبلاگ ها ۳- روزنامه هاونشریات ۴- تلفن های ماهواره ای ۵- بیامک ها و بولوتوث هاى مختلف ۶- فیلم های سینمائی وسریال های تلویزیونی ۷- موسیقی کلاسیک وسنتی ۸- تناتر ‎-٩‏ شب نامه هاوبرچسب های دیواری ودیوارنویسی 0۰- شایعه پراکنی ‏۱۱- استفاده ازمناسبت های مختلف ۲- مقالات علمی ‏۳- سخنرانی های مذهبی » علمی وسیاسی ۴- استفاده ازمراکزعلمی و آموزشی ‏۵- استفاده ازاردوهای دانشجوئی وسفرهای توریستی ۰ ۱۶- استفاده ازتشکل های مردمیء اقتصادی ؛ فرهنگی ۷- 0000 ها(تشکل های مردم نهاد وغیردولتی) ۸- عرفانهای نوین وکاذب ‎-٩‏ فرقه های گوفاگون( بهائیت » شیطان پرستی » صوفی گری و......) ۰ ۰ ۲۰ -ماهواره ‎ ‏۱- توزیع انواع موادمخدروتوهم زا و..... ۳ ‎

صفحه 38:
- پتانسیل های واگرایی موجود در جامعه (مانند اقوام و اقلیت ها)؛ - سازمان های غیردولتی و مردم نهاد؛ - برخی رسانه ها و مطبوعات؛ - برخی نخبگان سیاسی» اجتماعی و علمی؛ - جنبش های اجتماعی مانند جنبش زنان» دانشجوبان» کار گری» صنفی 1 و - ابوزيسيون خارج از حاكميت.

صفحه 39:
آمریکا و جریان صهیونیسم بین‌الملل برای عملیلتی ساختن ‎ost‏ فرم و ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایرآن؛ طی سال‌های گذشته راهکارهای مختلفی آزملیش کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در رسانه‌های دیداری و شنیداری» آژانس‌های تبلیغلتی و خبری و کمبانی‌های فیلم‌سازی برای آرایهی تصویری سیاه و خطرناک از جمهوری اسلامی ایران برای افکار عمیمی جهان که یکی از ‎Se‏ آن» ساخت و پخش فیلم ضدایرانی ۲۳۰۰۳ بوده» گوشه‌ای از لین اقدامات به شمار می‌آید. وفیلم های دیگری فیز درئین زمینه تولیدمی شود ازجمله "فرار از تهران " توسط کمپانی برادران وارثر. مقام معظم رهبری می فرمایند: ‎ae‏ هه برای اینکه اینها را از مسیری که دارند ‏برای گرا های غلفل و نادان اغتشاشگر توي رسانه های خودشان به طور علنی رد پخش حی شود: علیمیسیج ‎

صفحه 40:
شبکه‌سازی, گزینه جدید امریکا برای مقابله با |" جمهوری اسلامی ایران | | شبکه‌سازی یرای مقلبلمبا حکومت‌های اسلامی خصوصاً جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده بر این کروه‌ها تمر کز دارد: ۱. شخصیت‌های دانشگاهی و روشنفکران مسلمان لیبرال و سکولار؛ ۲ صاحب‌نظران مذهبی جوان و میانه‌رو؛ ۳ فعالان اجتماعی؛ ۴ كرودهاى زنان فعال در مبارزات برابری جنسیتی؛ روزنامه‌نگاران و نویسندگان میانه‌روء بر همین اساس امریکا استراتژی شبکه‌سازی خود را بر اين اصول قرار داده است: ۱- به چالش کشیدن مفاهیم اسلامی به وسیله ارزش‌های دمکراتیک غربی و بازتعریف اسلام مطابق برداشت خود ۲- تلاثی برای معکوس کردن جریان ایده‌ها و ترجمه و انتشار گسترده کتاب‌های مهم متفکران و روشنفکران غربى در ميان مسلمانان با هدف ترویج اسلام غربی ۳-تلاش برای کسترش انکاره‌های غربی و تفاسیر رادیکال و متعصبانه از اسلام از سلمانان در جوامع دیگر ۴-حمایت از رسانه‌های طرفدار غرب - ترویج برابری جنسیتی به شیهه غربیٍ ‎a‏ سیاسی از اسلام‌گرایان سکولار در راستای شکل‌دهیبه محیط سیاسی و حقیقی جهان اسلام به و ویبس» ۲۰۰۵)

صفحه 41:
استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی ء باهزینه های هنگفت ازعناصر خودفر وخته » سلطنت طلب ها» مار کسیستها ؛ ملی گر لها » منافقین » گروهک های مختلف سکولارها وتکنوکرات ها » برخی خواص انسبی بصیرت » قدرت طلبان » ستان » جريانات منحرف سياسى داخل كور فيقه هاى انحرلقى كواكون (مثل ‎ate‏ ) ضدانقلاب ها ومخالفين ولليت فقيه ,مخالفين شخص ‎١‏ امام خمينى (ره ) و مقام ‏معظم رهبری؛اراذل واوباش وبرخی جوانان ناآگاه درجنگ نرم استفاده می کنند . ‎

صفحه 42:
س سازماندهی کسترخه و مستمر جنگ روانی - رسانه ای؛ - تضعیف انسجام اجتماعی و احساس تعلق مردم به حاکمیت؛ - بی اعتملدی به مسولان ومکارگزاران نظلم؛ - ناكا رآمد نشان دادن عملکرد مجموعه ی نظلم؛ يق و ایجاد زمینه ی تغیبرات سیاسی؛ - اصلاح و آزادسازی اقتصادی با الکوی نظام‌های لیبرال ؛ و ترغیب اصلاحات آموزشی با الگوی نظام‌های لیبرا| - دامن زهن به اختلافات و شکاف های قومی و فرقه ای؛ - تشویق به كسترثي نقش زنان در اقتصاد و سیاست با الكوى نظلمهاى ليبرال .

صفحه 43:
چرایی جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ازنگاه مقام معظم رهبری بوك كردن مسئولان و نخبگان و عموم مردم از محتوای اسلامی و انقلابی (استحاله و سلب هويت) مهار تاثير ايران بر جهان اسلام و انزواى جهانى جمهورى اسلامى حمله به فرهنك اسلامى و تفكر انقلاب برگشت به پذیرش تحمیل قدرت های غربی باز گشت آمریکا و تسلط مجدد برمنابع مادی و معنوی ‎Ol sil‏ تضعیف اعتماد به نفس ملی نابودی غیرت ملی و ایمان و وحدت و همبستگی در مقابل دشمنان بی تفاوتی ملت نسبت به آرمانها و عقاید و هدف هایش اعتبارزدایی و مشروعیت زدایی ایجاد نا امیدی در مردم القای ناکار آمدی بخشهای مختلف نظام ناکار آمدسازی یا ایجاد اختلال از طریق نیروهای نفوذی یا تاثیرگذاری خارجی بی ثبات سازی و براندازی نظام ‎(op‏ ولبات دواد

صفحه 44:
۱) برچسب زدن برای القای چهره منفی در اذهان عمومی مانند «بنیادگرایی» و« تروریسم» ‎(Y‏ انتقال حرمت و منزلت براى قابل قبول تر كردن مانند استفاده از نمادهاى مذهبی و با ملی ۳) تصدیق و حمايت اشخاص معروف (سياستمداران: هنرمندان» ور شكاران» دانشمندان...) ۴ تلطيف (مرتبط ساختن جبزى با كلمه اى بر فضيلت) غرب را مهد آزادى و مدافع حقوق بشر قلمداد كردن 3) شابعه (إتقال شفلهى بياب استفاده ازحساسيت بلاى جامعه بين موضوع اساسى » زمان و مكان خاص براى براتكيختن بار تير در روحيه 2) كلى كوبى (ايجاد ارتباط خاص با مفهومى ويزه نا مخاطب بدون بررسى دلابل و قرائن؛ آن را يبذيرد) دموكراسى؛ آزادى؛ حقوق بشر و... ۷ دروغ بزرگ با دروغ محض برای مرعوب کردن و فریب ذهن 8) باره حقيقت كوبى (نقل تلقص عناصر خبری شش كلنه (كهء کچا کی؛ جراء جه؛ جكونه)سيا بخشى از منبع ومحنواى بيام مانند تيترهاى كزينشى خاص وبويزه حدف عنصر «جرا» خی 1) ايجاد تفرقه و تضاد در جبهه رقيب و ايجاد كسست و تنزل اعتماد عمومى بين مردم و نظام سياسى ‎)1١‏ قرور شخصيت افراد سياسى و فرهنكى موجه و معتبر در نزد مردم و ‎

صفحه 45:
۱ شخصیت سازی برای جایگزینی شخصیت ها و رهبران اصلی جامعه (با اهدای جوایزی چون صلح نوبل و حقوق بشر و...) ۲) تکرار زمان بندی شده یک پیام برایالقای مقصودی معین در ذهن مخاطب مثل ضربه های پیابی جكش بر ميخ ۳ توسل به ترس و ابجاد رعب و ترسیم آینده ای مبهم و توام با مشکلات. ۴) مفالطه وتحریف و استفاده از اظهارات درست یا نادرست و منطقی یا غبرمنطقی 1) انسانيت زدابى و اهريمن سازى از طرف مقابل براى توجيه اقدامات خشونت آميز عليه آن 12) ارائه بيشكوبى هاى فاجعه آميز با استفاده از آمارهاى ساختكى ولزوم «تغبير وضعيت » ۷ اطلاعات قطره چکانی اخبار در زمان هاى كوناكون و به صورتى سربالى ولى نا منظم تا مخاطب نسبت به منبع خبر اعتماد و هم اعتياد بيدا كند ۱۸) حذف (سانسور) بخشی از خبر براى ايجاد سوال و ابهام و خلق فضابى مناسب براى ساير تاكتيك هاى جنك فرم به ويز ‎)٩‏ استفاده از جاذبه های جنسی جهت جذب مخاطبان به ويزه جوانان و غفلت از هسته مركزى و ادبيات يبام ۲۰) ماساز ييام با انواع تاكتيك ها براى ايجاد مفهوم و مقصودى خاص در ذهن مخاطب ۱ مبالفه و بزرك نمليى موضوع وسعى درواقعيت جلوه دادن وقليع خاص( انعكاس مبالفه آميز دستاوردهاى تمدن غيبى و اغراق در ناكامى های كشورهاى اسلامى) ۲ساختن یک با چند دشمن فرضی برای محق و معتبرجلوه دادن اقدامات طرف مقابل مت مت یت

صفحه 46:
۳) محک‌زدن برای ارزیابی اوضاع جامعه و طرز تفکر مردم درباره موضوعی خاص به عنوان زمینه طرح سوزه‌های بعدی ۴) طرح ادعا به جای واقعیت برای تداعی در ذهن مخاطب ومجبور کردن رقیب به پاسخگویی ویاتکذیب ۵ فوریت‌بخشیدن ساختگی به خبر و ایجاد نوعی ایزوله کردن خبری مخاطب نسبت به دیگر منابع خبری ۶پیچیده کردن خبر برای عدم کشف ۷)افزایش قابلیت تصدیق خبر از طریق چیدن خبر نادرست درمیان چند خبر درست ‎(vA‏ استفادة از دوخبر واقعی برای طرح یک‌خبرساختگی( دیدار همزمان دو هبات سیاسی از آمریکا و ایران درسوربه با مقامات ‎on‏ ‏استفاده از عاطفه واحساسات گیرندگان پیام (تهییج توسط رسانه های بیگانه وسایت های اینترنتی در قتل ندا آقا سلطان و...) ‏۴۰) فریب و دست‌کاری در منطق مخاطب (محدود کردن دایره‌ی انتخاب وکزینههای مقابل مخاطب وایجاد "خلأً فکری؟) ‏۱) تردیدافکنی و منلبع( "نرم‌سازی ذهن" طرف مقلبل برای عملیات بعدیبه وییّه تشکیک در کار آمدی و بخشی یک رفتار) ۴) طراحی ادبیات مناسب (طراحی پیام مورد نظرباتوجه به شاکله‌ی ذهنی و روانی مخاطبان) ‏۲۳ الکوسازی از سبک زندگی غوبی القای همزادپنداری-یا هم‌زادسازیبا قهرمانان آمریکلیی و شخصيتهاي یی وکارتونی مانند سوپرمن و... © ‎ ‏هت ‎

صفحه 47:
مهمترین تاکتیکهای کلی جنگ نرم ۵ از نگاه مقام معظم رهبری الف) مخدوش كردن نقاط قوت و اميد بخش ب) بز ركنمايى نقاط ضعف و القاى يأس ج) ايجاد تفرقه در سطوح مختلف؛ از مسئولين» غير مسئو لين» آحاد مردم د) ایجاد غفلت از دشمن به خصوص اغفال خواص و نخبگان از تأثیر دشمن اس

صفحه 48:
مهمترین محورهای عملیات روانی دشمن 8 در کلام رهبر معظم انقلاب ۵ ۱- مرعوب كردن مسئولين» شخصيتهاى سياسى و نخبكان كشور ۲- تضعیف اراده عمومی مردم. ۳- تغییر درک صحیح مردم از واقعیت های موجود جامعه. ۴- سلب اعتماد ملت از مسئولین کشور. ۵- ترویج شایعه تحریم و فشار اقتصادی بر کشور. ۶- ترویج شایعه بکاررگیری ابزار خشونت بر علیه ملت ايران. ۷- عوض کردن جای متهم و مدعی با ابزار تبلیغاتی و رسانه ای. ۸- ترساندن ملت های منطقه از ملت ایران و انقلاب اسلامی. 4- دامن زدن به اختلافات مذهبی» قومی» جناحی» سیاسی و رقابت های صنفی. اول فروردین ۸۶- مشهد مقدس ‎chiles fo}‏

صفحه 49:
as آسیپ شناسی زمینه های وقوع جنك نرم اس بیش از 1:4۰ منلبع درسی و پژوهشی رشته های علوم انسانی کاملاًغیبی است و اين زمینه فکری لازم برای پذیرش فرهنگ غرب را فراهم نموده است. ۲س گسترش کصی رشته های علوم انسانی و افزلیش دانشجویان تن بدون توجه‌به حل تناقضات بین ريشه علوم انسانی غوبی که اومانیستی و سکولاریستی استنبا اسلام که بر محور توجه به ذات باریتعالی است. ۳- عدم وجود منابع فکری کار آمد و به روز در دانشگاهها و منسوخ بودن منابع مباحث علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور در خود جولمع علصی غرب (عقب ماندگی منابع علوم انسانی). ۴- برخی اساتید دانشگاه خواستهیا ناخواسته سالهاست‌که خوهبه عنوان مهره‌های تنوریک جنگ نوم عمل می‌نمایند. 8 ۵س خودباختگی برخی اساتد و روشنفکران كه تحت تأثير فرهنك غرب قرار كرفته اند

صفحه 50:
‎oF‏ عدم باور وقوع جنگ نرم و توهم پنداشتن تن که سالهاست در اتاق‌های فکر آمریکا » اروپا و ‏اسرائیل کلید زده شده توسط بسیاری از نخبگان خودی. ‏۷- عدم انسجام در دیدگاههای سیاسی » اجتماعی و فرهنگی رسانه ها ءاحزاب و کارگزاران نظام ‎Wag‏ ‏در خصوص مقابله با جنگ نرم. ‏4 وجود ريشه ها و آثار غرب زدگی در عرصه های فرهنگ » هنر و رسانه‌ای کشور. ‎٩‏ درگیری و مناقشات سیاسی و جناحی در کشور. ‏۰اس نفوذ ایادی دشمن » مرعوبین و غرب زدگان در ارکان نظام « مطبوعات و تشكل هاى غير دولتى. ‏| اس عدم آشنلیی نسل جوان‌جا مبلنی انديشه اسلامی » فرهنگ ملی و سابقه جنایات غرب و آمریکا در ايران و جهان. ‏۲س کسترش دسترسی مردم بویژه جوانان به اینترنت » ماهواره و تلفن های بین المللی. ‎۳ ‎ ‎

صفحه 51:
۳ تریح شهوات سبی بند و باری » ولنکاری (اباحه گری) در جامعه و دگرگونی در ارزشهای اخلاقی و اجتماعی بویژه در روابط دختر و يسر. ۴س وجود برخی تنگ نظری‌ها و رفتارهای نامنلسب در برخوردبا جوانان و زمینه‌های انسداد سیاسی و فرهنگی در بين برخی مسئولین و نیروهای مذهبی. ۵ وجود تورم و گرلنی » فقر » فساد و تبعیض در کشور و زمینه ساز بودن آنها برای بحران ها و شورهای اجتماعی, 17 وجود پاره فرهنگ های قومی » مذهبی و نژادی در کشور. ۷- امتداد قومی و نژادی حاشیه نشینان مرزی به بیرون از مرزها و تأثیرپذیری فرهنگی و روانی آنهاء تغبيرات دم و كرافيكى جمعيت ایران از قبیل جوان بودن جمعیت » به هم خوردن توازن جنسیتی در سطح نظام اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج » به وجود آمدن طبقه متوسط خرده سنیع غيره ‎٠‏ ‎TE‏ هه وی ‎0 ‎

صفحه 52:
طراحی و اداره جنگ 8 : قواعد دشمن شمن ‎oe‏ زمینه - عرصه متقارن مثبت نامتقارن مثبت 55 احتمال کم پیروزی بيروزى قطعى متقارن منفی نامتقارن منفی دشمن شکست قطعی احتمال پیروزی نتيجه : جنگ فرم را بايد به روش نامتقارن مثبت اداره کرد. ‎so‏

صفحه 53:
آرايش صحنه ی مقابله با جنگ نرم : ۱- نخبگان فکری باید به میدان جنگ نرم بیایند. ۲- اساتید دانشگاه فرمانده جبهه ی جنگ نرم هستند که باید مسایل کلان را ببینند » دشمن را درست شناسایی کنند » هدفهای دشمن را کشف کنند» احياناً به قرا ركاههاى دشمن سر بكشندء بر آن اساس طراحی کنند و بر اساس طرح حرکت کنند. ۳- دانشجویان افسران جوان جبهه ی جنگ نرم هستند که فکر دارند؛ عمل دارند » در صحنه حضور دارند » اوضاع را می بینند » در چهار چوب عمل می کنند و در اتاقهای فکرشان راه کار پیدا می کنند. ‎ir‏ 0007

صفحه 54:
۰ ) وظیفه نخبگان فرهنگی و هنری در مقابله با جنگ نرم : | - تلاش و مجاهدت برای فهم درست و صواب حوادث فتنه گون. ۲- تبلیغ و تببین حقایق برای مردم. ۳- گره گشایی در عالم فرهنگ برای باز کردن حقیقت و باز کردن گره های ذهنی. ۴- پرهیز از شیوه های سیاسی » شیوه های سیاستگران و سیاستمداران در تبلیغ کار فرهنگی .

صفحه 55:
اهداف مقابله با جنگ نرم : | - پیشگیری از توفیق دشمن در دست یلبی سبهبی ثبات سازی سیاسی » اجتماعی و فرهنگی نظام. ۲ - پیش دستی در تصرف (تأثیر گذاری ) قلب (با محبت » عطوفت و اعتمادسازی) و ذهن يبا اقناع سازى و رفع شبهات ) جمعیت خاکستری جامعه هدف و جلوگیری از فریب آنها توسط دشمن و عوامل آنهاء ۳- جلوگیری از کند شدن سرعت حرکت پیشرفت و عدللت در عرصه های علمی » اقتصادی و سازندگی کشور بویژه در عرصه ی علم » پژوهش و فناوری. ۴- تقویت روجیه ملی » ایجاد نشاط و امیدواریبه آینده و مقلبلمبا هر كونه اقدام يأس آفرین در جامعه و در بين نیروهای خودی حاضر در صحنه.

صفحه 56:
۵- عمق بخشی مقابلمبا جنگ نرم از طییق بسیج همه امکانات و منلبع انسانی » فرهنگی » هنری و رسانه ای و فرهیختگان و نخبگان مومن به انقلاب ونظام. ۶- واکنش سریع در مقابلمبا حوادث ایجاد شده توسط دشمن‌به منظور جلو گیر ی از ایجاد رخنه در جامعه و حاکمیت. ۷- تهاجم مستمر فکری » فرهنگی و سیاسی به دشمن » مبانی و پایگاههای فکری و فرهنگی وعوامل داخلی آن . A ——————————————— 2 1

صفحه 57:
اصول و قواعد اساسی مقابله با جنگ نرم : |- تبدیل جنگ نرم دشمن به فرصتی برای افزایش قدرت نرم ۲- خلع سلاح روانی ابوزیسیون ۳- کسترش دامنه و شمول فعالیت های فرهنگی و افزایش محصولات فرهنگی تأثیرگذار بر جامعه و جوانان ۴- استفاده از دیپلملسی عمومی (دیپلملسی عمومی شیوه‌ای نوین در راستای تحقق سیاست‌خارجی کشورهلست که درقن بر ارتباط بی‌ولسطه و تأثیرگذاری بر افکار عمومی ملت‌ها به‌جای رابطه با دولت‌ها برای پیشبرد اهداف و منافع یک کشور تأکید می‌شود) ۵- استفاده از راهبردهای ویژه در مورد اقوام و اقلیت ها ۶- عملیات روانی متقابل

صفحه 58:
۷- ایجاد انسجام و اتحاد در بین ارکان و اعضای واحدهای سازمان یافته خودی موجود در صحنه. ۸- ایجاد هماهنگی بین واحدهای سازمان یافته موجود در صحنمبا واحدهای پشتیبانی کننده » تقهیت کننده و هدلیت کننده موجود در بیرون صحنه هم در سطح سپاه و هم‌با نهادها و سازمانهای دیگر . ‎٩‏ - پیوستگی و انسجام در عولمل رولنی » فرهنگی » سیاسی » اجتملعی » رسانه ای و هنری برای حمایت تبلیغی و اقناع سازی و روشنگری از صحنه عملیات مقابله با جنگ نرم. ‏۰ - توسته رهبری و هدلیت (سامانه فرماندهی و کنترل ) در سطوح مختلف مقلبلشبا جنگ نرم و در ارتباط با نیروهای موجود در صحنه. ‏۱- اشراف و برآورد اطلاعلتی از ترتیب یرو » توانلثی ها » تحرکات » آسیب پذیری های کلیه ‏نیروهای غیر خودی و عوامل دشمن در صحنه جنگ نرم ‏ ‎i. ‎ ‎

صفحه 59:
4 نگرشها . ضعفها و قوتهای نهادهای رسمی » مسایل صنفی » آسیب پذیریهای قلبل استفاده تیسط غیرخودی ها و وضعیت جمعیت خاکستری ۰ ۳ - پیش بینی سناربوهای احتمالی از تحرکات و اقدامات آینده نیروهای غیر خودی در هر صحنه. ۴- مقلبلمبا جنگ نرم در هر صحنه بلید متکی بر ساختارهای اجتملعی موجود در ّن صحنه شکل بگیرد. اعم از ساختارهای رسمی يا مردمی » تشکلی و یاسمن هاء ۵- تجهیز » آموزش( توانعند سازی ) و سازماندهی ( شبکه سازی) نیروهای مومن و فداکار برای حضور در صحنه های مختلف مقابله با جنگ فرم - fh ‏بررسی و برآورد دقیق وبه روز از فضای کلی حاکم بر صحنه عملیات جنگ نرم شلمل دید گاهها و‎ IY 1

صفحه 60:
1۶- قابلیت پاسخگویی سریع و مطمئن به تحرکات نیروهای غیر خودی با خود انکایی و تجمیع ساز و کارهای پشتیبانی و مقابله با جنگ نرم در سطح رده های بسیج موجود در صحنه دانشگاه. ۷- قابلیت خلق توانلیی های جدید » ایجاد محیطی خلاق وبه دست گرفتن ابتكار عمل ذيروهاى خودی حاضر در صحنه. ۸- داشتن موضع تهاجمی وابتکار عمل در صحنه (سیال سازی محیط عملیاتی ) و پرهیز از انفعال و موضع پدافندی صرف در مقابل دشمن و تحرکات نیروهای غیر خودی . ‎-٩‏ امکان تمرکز روی نقاط ضعف دشمن و نیروهای غیر خودی و کاهش آسیب پذیری در برابر قابلیت ها وتوانمندیهای آنان (کشاندن جنکبه حوزه آسیب پذیری های دشمن وتوانمندیهای خودی) +1 بالا بردن هزينه هاى دشمن و نيروهاى غير خودى وكاهش هزينه هاى خودى ‎٠.‏ (#عملباتددد 1/77 9 > ‏وی‎ BauAB I

صفحه 61:
روش های مقابله با جنگ نرم دشمن پراساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ۱ - توجیه جوانان و دانشجوبان و دادن قدرت تحلیل به آنان. ۲- ایجاد توان کار و نشاط جا امید بخشیدن و فضای محیط درس و دانشگاه را فضای امید کردن. ۳- میدان دادن‌به دانشجو برای اظهار نظر و تشکیل کرسی های آزاد اندیشی . ۴- محیط دانشگاه را محیط معنویت کردن. ۵- رساندن کشوربه نقطه ای از لحاظ علمی » اقتصادی و امنیتی که امکان آسیب پذیری‌اش نزدیک به صفر باشد. ۶- مواظبت و جلوگیری از تزلزل در کار علمی دانشگاه. ۷- رفتار مدبرلنه و فکورلنه و بدون تندروی » افراط و تفریط در قضایای پیش رو. ۸- بازیابی حقیقی هویت اسلامی - ایرانی.

صفحه 62:
‎a 7‏ بصیرت مهمترین عامل مبارزه باجنگ نرم ‎.١‏ تأكيد بر اصل بصيرت ‏۲.همیت وفایده بصیرت(حرکت آگاهانه؛ خنشی شدن توطنه دشمنان» گمراه نشدن و تمييز حق از باطل) ‏۳ ابعاد بصیرت ("۰۱ بصیرت در هدفه ۰۲ بصیرت در وسیله» ۳. بصیرت در شناخت دشمن» ۴. بصیرت در شناخت موانع راه» ۰۵ بصیرت در شناخت راه‌های جلوگیری از این موانع و برداشتن آنها؛) ‏۴ بصیرت دشمن شناسی ( شناخت استکبار جهلنی و ابعاد دشمنی و چگونگی تحرکات ‏آن و فریب نخوردن ازلبخند آمریکایی) اتود 2زا ‎TE‏ هه وی

صفحه 63:
ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران ا: قدرت باور و ایمان؛ قدرت ایمان» نظامی قدرتمند از جمهوری اسلامی ایران ساخته است. ۲: قدرت رهبری بالا بوییه در شرلیط بحرلنی ؛ رهبری اسلامی جایگاهی است که با تقواتیین و عادل تیین مجتهدان‌به تن دست پیداحی کنند و میسبه تأییدات المی است و در عرصه بحران و خطر» قدرت مدییبت رهبری معظم انقلاب و حضرت امام (ره) بارها به اثبات رسیده است. ۳ همبستگی ؛ مردم مسلمان ایران از همبستگی ملی برخوردارند و هر جا به حضور نیاز بوده است؛ در ابفای نقش خدمتگزاری به اسلام و نظام آمادگی کامل داشته اند. یمس ‎cae‏

صفحه 64:
‎aR 7‏ ۴ موقعیت بیتر جغرافیلیی ؛ و توان مسدود کردن بزرگترین شاهراه ترانزیتی انرژٍی سوخت در تنگه هیمز از میلفه هلیی است که قدرت مهمی ‏به ایران می دهد. ‏۵ توانمندی بالا ؛ در ابعاد مختلف نظامی و تأثیرگذاری پنهان و آشکار منطقه ای به همراه پیشروی در صنایع برتر نظامی ‏۶ توانمندیها و کیفیت نیروی انسانی مومن» ‏۷. قدرت الهام بخشی به جنبش های منطقه ای و... ۷ رز ‎TE‏ هه وی ‎ ‎

صفحه 65:
17 منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی (برای مقابله با جنگ نرم) ‎-١‏ دين اسلام و مذهب تشیع به ویژه در ابعاد ۱/- فرهنگ عاشورایی و روحیه شهادت طلبی ۱- فرهنگ انتظار و امید به آینده ۱- ولایت مطلقه فقیه و نظام ولایی ۳- قدرت معنوی و اخلاقی ۳- توان و سابقه فکری » فرهنگی و تمدنی ۴- قدرت علمی و فناوری در حال شکوفایی ۵- استحکام داخلی و کار آمدی نظام ۶- سرمایه اجتماعی ۷- مردم سالاری دینی ۸- قدرت بسیج کنندگی (توان ایجاد جنبش های اجتماعی) ‎-٩‏ ظرفیت مدیریت نرم افزاری تهدیدات و بحرانهاء - استقامت و پایداری بر اصول و ارزشهای اسلام ناب محمدی (ص) ۱- ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومین و ستضعفین در جهان. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 66:
روشهای مقابله با جنگ نرم : الف اروشهای انسانی . احسان و اكرام براى جذب . ۱- ظلهر شدن نیروهای خودی در صحنه دانشگاه در چهره مدلفع حقوق اساتید و دانشجویان در مسایل صنفی یبه دست گرفتن برچم مطالبات عادللنه و جلو گیری از پرچمدار شدن نیروهای غیر خودی در مطالبات صنفی و اجتماعی, ۲-تقویت روابط عاطفی و محبت آمیز » احسان و اکرام و حسن خلق با اساتید و دانشجویان دانشگاه. ۳- بهره کیری از کلیه روشهای ارتباطات اجتملعی متناسببا شرلیط زمان « مکان ومخاطب شامل ارتباط چهره به چهره » ارتباط مشار کت پذیر »ارتباط مجازی و الکترونیکی » مستقیم و غیر مستقیم » رسمی و غير رسمى » افقی و عمودی و غيره.

صفحه 67:
۴- ایجاد امبد و نشاط و نگاه خو ‎anal‏ آینده در بین دانشجویان ومردم برای مقابله با جنگ نرم. ‏۵- معنوی کردن فضای دانشگاه و اجرای برنامه های جذاب معنوی برای دانشجویان. ‏۶- راه انداختن دانشجویان جوان در فضای هیجان » نشاط و حرکت که طبیعت آنهاست ‎Bg Ly‏ فکر صحیح منطبق بر اصول علمی»مفاهیم صحیح وپرهیز از کارهای صوری وشکلی به آنها دادن. ‏۷- شبکه سازی اجتملعی درون دانشگامبا مسئولیت دادن‌به هر یک از نیروهای خودی برای جذب ۵ تا ۱۰ نفرء ‏۸- توسعه فضای علی » فرهنگی و اجتملعی دانشکامبا برگزاری جشنواره‌ها » المپیادهای علمی » ‏فرهنگی » ورزشی و هنری» اجرای اردوهای سازندگی » زیارتی و سیاحتی و فعال سازی تشکلهای ‏مددکاری و خدمت به محرومان در بين دانشجویان. ‎

صفحه 68:
۹۰ ب )روشهای اقناع سازی و روشنگری : ۱- برپلیی کرسیهای آزاد اندیشی توسط اساتید ودانشجویان خودی دردانشگاه و گسترش فضای عقلانی تحلیل و بررسی اوضاع کشوربه شکل هدفمند و هدلیت شده - به علاوه نقد علوم انسانی غير اسلامى دانشگاه ها بعنوان زیر بنای اعتقادی و ارزشی جنگ نرم دشمن و ضرورت و نحوه اصلاح آن. ۲- برخوردهای منطقی متکی بر فکر» تدبیر و تأمل و پرهیز از افراط و تفریط با عوامل پیاده نظام جنگ نرم. ۳- روشنگری و اطلاع رسانی-به میقع » عالملنه و هنرمندطنه درستبیین مسایل وحوادث » مقلبله با شایعات و اقناع سازی نسبت به آنها با بهره گیری از روشهای مختلف به ویژه مناظره. ۴- بهره گیری از توایین حوادث اخیر جهت اقناع سازی و روشنگری جه شکل هدفمندو کنترل شده. ۵- رسانه ها بلید برای جریان سازی مثبت‌به نفع خودی و مقلبلمبا جریان سازی دشمن آماده شوند و نقش هدایت » کنترل و نظارتی خود ومد! od, ت افکار عمومی را بر عهده بگیرا 3

صفحه 69:
۹ وم 727 2 4 دود ج )روشهاى مديريت فتنه ها ( حوادث) : ‎-١‏ جلوكيرى از كند شدن يا توقف حركت علمى » سازندكى و بيشرفت كشور به ويزه در دانشكاهها. ۲- جلو گیری از ایجاد فضاهای هیجلنی و احساسی توسط دشمن در سطح دانشجویان در عين حال ایجاد وضعیتی برای بروز عواطف و هیجانات و ابراز عقلید بدون ترس و اضطراب به منظیر ایجاد تعادل روانی - اجتماعی در بين دانشجویان. ۳- از آنجا که درجنگ نرم هدف تصرف قلب(کانون احساس و عاطفه )و مغز(کانون تفکر واندیشه) توده ها لست؛ لذاکلیهروشها بلید معطوضبه جلوگیری از تصرف قلب و مفز تودهها توسط دشمن و تأثیر گذاری بر قلب و مغز آنها توسط نیروهای خودی می باشد. A

صفحه 70:
1 ۹۰ ۴- فضای دانشگاه را نبلید گذاشت‌به هیچ وجه امنیتی شود و در حواحثی‌که رویعی دهد بلید به طورجدی از تشدید خشونت جلوگیری کرد.مقابله باجنگ نرم بلیدبا ابزار و روشهای نرم انجام شود. ۵- چون در جنگ نرم تشخيص خودى از غير خودی بسیار دشوار است لذا باید افرادی برای حضور در خط مقدم این جبهه قرار بگیرند که کارشناس و خبره باشند و مراحل روانشناسی جنگ نرم را به خوبی بدانند. ۶- در جنگ نرم اغلب نیروهای پیاده نظام دشمن در صحنه‌نبرد از نوع خودی هستند که بنا به دلایلی فریب خورده و بعضاً نآ گاهانه به اردوگاه دشمن پیوسته اند.

صفحه 71:
‎J. 4‏ جم 77 رج أي ‏۷- ایجاد آمادگی و همراهی نخبکان و فعالان سیاسی - فرهنگی - علمی و هنری ودستگاههای ذیربط علمی - فرهنگی و حتی قضایی و امنیتی (اطلاعاتی ) در جنگ نرم ضروری است. ‏۸- دشمن در جنگ نرم بر بسترهای اجتماعی - که همان آسیب هلست - تهدید خود را عملی ‏عی نماید. لذا رصد لین آسیب‌ها » مرتفع نمودن آنها و پرهیز از بهلنه دادن‌به دست دشمن‌یا عوامل آن ضروری است. ‏٩با‏ توجمبه خلٌ قوانین جزلیی در خصوص برخوردبا براندازان و کودتاگران نرم - اصلاح قوانین در پشتیلنی از نیروهای خودی و مقابله با عواصل دشمن در جنگ نرم جا رویکرد قضلیبی ضروری است. ‎to‏ عمبات و7 ۵ مس ‏تام ‎ ‎

صفحه 72:
د )آروشهای تحکیمی , بنیلدی و زیر ساختی: ۱- اقدام همه جانبه و همکلنی برای نیضت تولید علم و جنبش نرم افزاری‌به منظور وقوع‌یک رنسانس و نوزایش علمی برای باز گشت به منابع اصیل خود » باز خوانی آنها و زدودن زنکار چند ساله از آنهاء - طراحی فرمول‌های نيين از ميان منلبع غنى اسلامى كه قادريبه حل مشكلات و باسخكوبى نيازهاى جامعه امروز باشد با همكارى و تعامل بين حوزه و دانشكاه. 1- تقوييت بنيه اخلاقى و علمى اساتيد در جهست ارتقاء قدرت نرم و امنست کشور و اصلاح نظام گزینش استاد. ۴- فراهم کردن زمینه‌های آشنایسی و شناخت کاصل آرمانهای انقلاب اسلامی توسط اساتید و ایجاد زمینه های مسئولیت پذیری اساتيد در انتقال تنوریک آنها به دانشجوبان. ۵- توانمندسازی اساتید و دانشجویان برای مقابلمبا تهدیدات نرم افزاری علیه انقلاب اسلامی از طییق راه اندازی رشته های تحصیلی خاص و برگزاری دوره ها و كار كاههاى آموزشى و پژوهشی آزاد.

صفحه 73:
AY v Gh ‏مطالعه و تحقیق اساتید و دانشجویان در مورد غرب » علوم غوبی و مبلنی آنن و نملیش تناقضات و‎ -۶ ‏تضادهای درونی آنهاء‎ ۷- شناخت مستمر و به روز دشمنی های با اسلام و آماده سازی آذهان عموصی برای مقابله با جنگ نرم. ۸- انتصاب مدیریت‌های دانشگاه‌ها از میان کسانی که آکاهی و شناخت عمیقی نسبت‌به مواضع غرب در بديده جنگ نرم دارند. . ‏فراهم کردن زمینه‌های لازم برای روشنگری و اطلاع رسانی اساتید در سطح بین العللی‎ -٩ ۰- توجمبه رسانه ها » آماده سازی و تقویت زیر ساختهای فرهنگی آنها برای کارسازی در مقابلمبا جنگ نرم. ۱۱- ارتقاء سطح آکاهی و بینش عمیق اصحاب رسانه از نظر علمی و تئوریک, ۳- ورودبه فضای مجازی از طریق ایجاد سایت » وبلاگ » شبکه سازی و غیره برای پاسخگویی به

صفحه 74:
2 2222 A ه: روشهای کمک به کارآمدسازی نظام : ۱- نیاز سنجی : شناخت خلاء ها ء آسیب پذیریها : تحلیل محیطی و تشخیص نیازهای آینده ‏ بررسی عوامل ناكا رآمدى هاء تعیین اولویت ها ۲ - سیاست پژوهی : ایده پردازی » ايده يابى » مطالعه و تحقیق در زمینه نیازها ۳ - سیاست پردازی : بومی سازی سیاستها و طرحهاء ارايه سياستها و طرحهای پیشنهادی » کمک به سیاست سازی و طراحی » گفتمان سازی ؛ طراحی و پیاده سازی گفتمان رهبری . 7/9 ‏عملبات‎ Se > ‏دم‎ 1

صفحه 75:
thai alae) ۳ ۴ - مشاوره و توانمندسازی : توسعه منابع انسانی بسیج » مشاوره به دستگاهها » توانمند سازی مدیران و کارشناسان . ۵ - اجرا: بسیج سازندگی » قرب » دانشگاههای سپاه . بسیچ علمی » بسیج فرهنگی . ۶ - ارزیابی و بازخوردگیری : نقد سیاستها ؛ مطالبه گری از مسئولین » پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی. ۷ - ساماندهی هسته ها و ایجاد شبکه ی کمک به کار آمد سازی نظام در بسیج اقشار و متخصصین. ده

صفحه 76:
الزامات مقابله با جنگ نرم : بدیهی است عملیلتی شدن حر رلهبرد و تحقق هر هدف منوطبه تأمین الزامات مورد نیازّن راهبرد با هدف ی باشد. الزامات مقابله جا جنگ نرم در سه بعد سازمان » امکانات و تجهیزات و توانمندسازی قابل بحث و بررسی است. الف) ساز مان : | - ایجاد قرارگاه مر کزی مقابله با جنگ نرم در سطح راهبردی و عملیاتی . - تشکیل ستادهای هماهنگی و پشتیبانی در مرکزیت و در استانها با حضور سباه » بسيج و وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان - دانشگاه آزاد - نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها - صدا و سیما و کلیه تشکلهای همسوی اساتید » دانشجویان و پزشکان. - تشكيل قرا ركاههاى تاكتيكى در هر صحنه (دانشكادهبا حضور بسيح اساتيد » بسيح دانشجويى » جامعه اسلامى اساتيد» جامعه اسلامی دانشجویان » انجمنهای مستقل دانشجویی » جنبش عدالت خواه »نماد نمایندگی رهبری و رياست دانشكاه . میت هه 1 1 مج

صفحه 77:
۴ - ساماندهی ت کیب نیروی خودی برای مقابله با جنگ نرم در سه بخش : ۴ تبروهای درگیر - شلمل نیروهای حاضر در صحنه جنگ نرم که فعلاً بسيج اساتيد » دانشجییی و جامعه پزشکی است و احتمالاً در آینده ممکن است‌به سایر اقشار سرایت پیدا نماید. ۴ نیروهای پشتیبلنی مستقیم - شلمل نیروهلیی که مستقیماً از عملیات مقابله‌با جنگ نرم فیروهای حاضر در صحنه پشتیبلنی‌صی کنند. از قبیل نیروهای سایبری و دیجیتالی (فاوا) » عملیات رولفی » اطلاع رسانی » هنر و تبلیغات و رسانه ها ( خبر گزاری » روزنلعه » سایت مجازی » صداو سیما) ۴ بروهای پشتیبانی غیر مستقیم - شامل نیروهایی که پشتیبایهای عمومی مورد نیاز نیروهای درگیر در صحنه عملیات مقابله‌با جنگ نرم را فراهم حی آورند.۵- تشکیل قرارگاههای تاکتیکی در هر صحنه (دانشگاه)با حضور بسیج اساتید ‏ بسیج دانشجهیی » جامعه اسلامی لساتید؛ جامعه اسلامی دانشجویان » انجمنهای مستقل دانشجویی » جنبش عدالت خواه » نهاد نمایندگی رهبری و ریاست دانشگاه .

صفحه 78:
2 ۵- تشکیل کانون تفکر در کنار هر قرارگاه درهر سطح متشکل از نیروهای فرهیخته و نخبه مومن به انقلاب جهت ایده پردازی » سیاست سازی » تحلیل و بررسی و ارایه راه کار ضروری است. ات و امکانات : نیروی انسانی مومن ؛با انکیزه و مخلص از محیط درگیر مقابله‌بجا جنگ نرم‌جا تامين ینه‌های نیروی انسانی برای بسیج دانشجویی و اساتید و جامعه پزشکی. ۲- تأمین تجهیزات فناوری اطلاعات (لب تاپ و غیره ) و ارتباطات (۵000 » بلوتوث و ... ) مورد نیاز بسیج دانشجویی و بسیج اساتید و جامعه پزشکی . ۳- ساخت سوله های پژوهشکده های بسیج در دانشگاهها » به ترتیب اولویت + ۴- تأمین اعتبار پرداخت وام برای هرمیک از بسیج اساتید و بسیج دانشجویی هر دانشگاه برای کمک ۶- تأمین امکانات چاپ و نشر (مکتوب و 00 ) برای نواحی بسیج دانشجویی و اساتید و جامعه پزشکی.

صفحه 79:
Gh : ‏ج) توانمند سازی نیروهای خودی‎ ۱/) آمادگیهای فردی (اعتقادی » روحی و انگیزشی): ‎١‏ - توجيه , اقناع سازی و آماده سازی روحی »روانی و اعتقادی نیروهای خودی حاضر در صحنه. ۲- ارتقاء آمادگی های جسمانی دانشجویان و آشنایی با شرایط سخت جهت تقویت صبر » تو کل + جسارت اقدام و بالا بردن آستانه تحمل آان در فتنه ها و آشوب هاء ۳- ایجاد اعتماد به تفس » خودباوری و اطمینان نسبت به توانایی نیروهای خودی در مقابله با جنگ نرم دشمن و شکست حتمی هژمونی آمریکا بات کل به خداوند متعال. ۴- اقناع سازی و پذیرش اجتناب ناپذیری وجود فتنه و فتنه انگیزی (جنگ نرم ) در شرایط كنونى انقلاب (دوره آخر الزمان)با دلايل عقلى و نقلى.

صفحه 80:
۳) آمادگیهای تکنیکی و مهارتی : ۱ - آموزش نظری و معرفتی نیروهای خودیبه منظور آمادگی برای مقلبلمبا شبهه اذکنی ها » شایعات و اعتبار زدایی از باورها و ارزشهاء ۲- تکنیک های روان شناختی و ارتباطات اجتماعی جهت تأثیر گذاری وجذب جامعه خاکستری. ۳- اصول و قواعد اقناع سازی . گفتگو و مباحثه. ۴- آموزش تکنیکهای عمیات روانی و عملیات ضد جنگ روانی . ۵- آموزشهای فرهنگی و هنری جهت تأثیر گذارتر کردن پیامهای اقناعی. ۶- تاکتیک های بهره گیری از فضای مجازی و فناوربهای اطلاعات و ارتباطات. gh

صفحه 81:
۷- آموزش تاکتیکهای پیشگیری » کنترل و مقابله با فتنه و آشوب . ۸- آموزش روشهای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات جنگ نرم و روشهای حفاظت اطلاعات. ‎-٩‏ توجیه نیروها ی خودی نسبت‌به توانمندیها و آسیب پذیری های دشمن ونیروهای غیر خودی درگیر در جنگ فرم. ‏۰- آموزش فنون»راهبردها » تاکتیکها و تجهیزات مورد استفاده دشمن و نیروهای غیر خودی در جنگ نرم (آیین متجاوز در جنگ نرم) ۰ ‏۱۱- برگزاری کلاسهای پاسگاه فرماندهی » شبیه سازی و بازی جنگ ویه جنگ نرم جهت ارتقاء مهارت و توانمندی های نیروهای خودی . ‏۴- اجرای عملیات های پیشگیری و باز دارندگی جنگ نرم در ابعاد فرهنگی » سیاسی ب ‏اجتماعی و رسانه ای. ‎ ‎ ‎AAS: ‎ ‎

صفحه 82:
منابع: دکتر محمدتلیی یش در مد بر جنك فرم (مفهوم شناسى » كاركردها و روشها) - 154 محمدشیرازی» جنک وانی و تبيفاتء مفاهيم وكاركردهاء تهران: اتتشارات نمايند كى جلى فقيه در اده ۰۱۳/۶ حجت‌الله مرادی «قدرت و جنگ نوم از نظریهتاعمل»۰ ۰۱۳۸۸ محمد اسماعيلى - تفاوتهاي جنك فرم وسخت شعبانى ساروثى» رمضان اجريان شناسى .سازمان بسيج فرهتكيان 1141 جريان شناسى سياسى؛ بزو هشكده تحقيفات اسلامى سيا مركزاستادائقلاب اسلامى St pine ple ily EIN el buna ‏سسسب‎ -- ——— سوریو یمین پایاه اطلاعرسانی عملیاتروانی و جنگ نوم اد سساانبها! ماسقا طساوا تست سمد صصح سمه تاه سس

39,000 تومان