کسب و کار مدیریت و رهبری

حافظه سازمانی – Organizational Memory Walsh Ungson

92-Organizational-Memory-Walsh-Ungson

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حافظه سازمانی – Organizational Memory Walsh Ungson”

حافظه سازمانی – Organizational Memory Walsh Ungson

اسلاید 1: حافظه سازمانیOrganizational Memory Walsh UngsonMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانحافظه سازمانینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: حافظه سازماني با گردآوري، سازماندهي، توزيع و استفاده مجدد از دانش ايجاد شده توسط كاركنان، دارايي كليدي سازمان يعني دانش را توسعه داده و تقويت مي كند. حافظه سازماني، تنها وسيله و ابزار جمع آوري و نگهداري دانش نيست بلكه وسيله اي براي به اشتراك گذاشتن دانش نيز محسوب مي شود. هدف ابزارهاي حافظه سازماني تأمين اطلاعات مناسب براي رويه ‏هاي سازماني است که نمي‏توان آنها را در جايي غير از سازمان خود آموخت. واژگان فني و اصطلاحات مخصوص هر سازمان، درس هاي فرا گرفته شده از پروژه ‏هاي سازمان و خط مشي‏ها و راهبردها نمونه‏ هايي از حافظه سازماني هستند. ايجاد و بهبود حافظه سازماني، يكي از شيوه هاي مديريت منابع فكري و فرهيخته است. سازمانها بايستي راجع به تلاشهاي گذشته و شرايط محيطي خود دانشي را در حافظه نگهداري كنند. وقتي سازمان مطلبي را مي آموزد، از آن پس بايستي نتيجه آن مطلب دردسترس باشد. ثبت و ضبط مطالب به صورت مكتوب تنها يك فرم از حافظه سازماني است. آشكارترين محل در اين زمينه گنجينه هاي اطلاعاتي همچون كتابچه شركت، پايگاههاي داده، سيستم هاي نگهداري فايل ها و حتي داستانها و حكايتها نيز مي شود. علاوه بر اين، افراد نيز يكي ديگر از محلهاي اصلي نگهداري و حفظ دانش سازماني هستند. حافظه سازماني با گردآوري، سازماندهي، توزيع و استفاده مجدد از دانش ايجاد شده توسط كاركنان، دارايي كليدي سازمان يعني دانش را توسعه داده و تقويت مي كند. حافظه سازماني، تنهـــا وسيله و ابزار جمع آوري و نگهداري دانش نيست بلكه وسيله اي براي به اشتراك گذاشتن دانش نيز محسوب مي شود. هدف ابزارهاي حافظه سازماني تأمين اطلاعات مناسب براي رويه ‏هاي سازماني است که نمي‏توان آنها را در جايي غير از سازمان خود آموخت. واژگان فني و اصطلاحات مخصوص هر سازمان، درسهاي فرا گرفته شده از پروژه‏هاي سازمان و خط مشي‏ها و راهبردها نمونه‏هايي از حافظه سازماني هستند. ساختار حافظه سازمانی را میتوان در 6 بخش که میتوان اطلاعات آنها را جمع آوری نمود، دسته بندی کرد : افراد , فرهنگ(داستان، مدلهای ذهنی) , تحولات (فرایندهای مختلف و روش) , ساختارها( نقش ها در سازمان) , اکولوژی (محیط فیزیکی سازمان) , آرشیو خارجی (اسناد و مدارک اطلاعات)

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنقش‌های مدیریت منابع انسانی Human Resource Management Rolesمدیریت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcellمزایامزیت های حافظه سازمانی :ارئه چارچوبی ساده برای هدایت تلاش های منابع انسانی در راستای بهبود مدیریت دانشاجازه میدهد تا موسسات از اطلاعات تاریخی و آموخته های خود بهره مند شوند. میتواند بعنوان یک مزیت رقابتی خدمت کند. میتواند هزینه های معامله را کاهش دهد.میتواند نقش سیاسی در سازمان ایفا نماید.کاربردهاحافظه سازمانی در منابع انسانی و مدیریت دانش کاربرد دارد.معایبمحدودیت های که حافظه سازمانی دارد : تاکید بیش از حد بر روی حافظه سازمانی میتواند باعث غیرفعال شدن یادگیری در سازمان بشود و سازمان ها دیگر متوجه تغییرات در محیط نمیشوند.حافظه سازمانی تابعی از سن، اندازه و موفقیت آن می باشد. رويكرد معمولي و متعارف در زمينه حافظه سازماني يعني ثبت و نگهداري اسناد، نمي تواند شرايط و واقعيت مطلب را منعكس كند. به مرور زمان مرتبط بودن دانش و درنتيجه ارزش آن از دست مي رود.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان