صفحه 1:
خلاصه ای از حوزه های گان83 0 ۲ لت > ا ‎GA‏ 2 .۱ ۲ ی

صفحه 2:
مقدمه برای بیش از ۲۵ سال . راهنمای گستره دانش مدیریت پروئه . ابزاری را برای حرفه مدیریت پرویه و مرجعی اساسی و استاندارد در کتابخلنه هر مدیر پروژه ای بوده است * راهنماى 080008066 حاوی راهکارهای اساسی برای تمام مدیران پروه برای دستیابی به استانداردهای بالا برای پروژه است امروزه لین سند به عنوان استانداردی جهلنی برای حرفه مدیریت پروه و یکی از بهترین و چند بعدی ترین منابع در دسترس, برای این حرفه است

صفحه 3:
پروژه چیست؟ .یک تلاش موقتی است برای ایجاد یک محصول, خدمت یا نتیجه یکتا انجام می شوگ * موقتی یعنی یک پایان و یک شروع دارد.

صفحه 4:
مدیریت پروژه چیست؟ کاربرد دلنش. مهارت. ابزار ها و تکنیک های مرتبط با فعالیت های پرویه در راستای تامین مدیریت پروژه در ۵ گروه فرآیندی انجام می شود: آغازین برنامه ریزی اجرا نظارت و کنترل خاتمه .الزامات پروژه است

صفحه 5:
ا - دفتر مدیریت پروژه 10 مى تواند دامنه ای شامل تدارک پٍ تا مسئولیت واقعی مدیریت مستقیم یک یک ۳۱0 ممکن است به یکدیگر مرتبط نباشند.

صفحه 6:
نقش دفتر مدیریت پروژه(600) خدمات پشتیبانی اداری از قبیل سیاست هاء روش شناسی و الگو ها آموزش, مشاوره و مربی گری مدیران پروژه پشتیبانی پروژه؛ راهنمایی و آموزش چگونگی مدیریت پروژه ها و استفاده از ابزارها تنظیم منابع کارمندی پروژه ارتباطات مرکزی بین مدیران پروژه. حامیان و دیگر ذی نفعان

صفحه 7:
ا - نقش مدیر پروژه فردی است که توسط سازمان اجرلیی جهت دستیابی به اهداف پروه منصوب می شود *؟ خصوصيات مدير يروثه: دلنش 7 عملکرد 7 رفتار شخصی 7 طرز برخورد. آثر بخشی شخصی, خصوصیات اصلی شخصیتی و رهبری

صفحه 8:
فازهای پروژه * تقسیمات درون یک پروئه هستند که کنترل اضافی برای مدیریت اثربخش را فراهم می کند. * ساختار فازی اجازه می دهد تا پرویه هابه زیر مجموعه های منطقی در راستای سادگی مدیریت. برنامه ریزی و کنترل پروژه تقسیم گردند.

صفحه 9:
فرایندهای پروژه فرآیند مجموعه ای از اقدامات مرتبط با هم و فعالیت هایی است که برای رسیدن به محصول يا نتیجه یا خدمت از پیش مشخص انجام می شوند. برای موفقیت پروژه تیم پروژه باید: * فرآیندهای مناسب را انتخاب کند * از یک رویکرد تعریف شده که بت * از الزاماتی که نیازها و انتظارات ذی نفعان را تامین می کند پبروی کند ند برای تامین الزامات موثر باشد» استفاده کند محدودیت های مربوط به محدوده؛ هزينه» زمان, منابع و ریسکک را متوازن ‎AS‏

صفحه 10:
فر آیندها در ۵ گروه فر آیندی تقسیم بندی می شوند آغازین: تعریف یک پروژه » یا قاز جدید با کسب مجوز شروع؛ انجام می شود برنامه ریزی: برای تلییت محدوده پروژه؛ پالایش اهداف و تعریف مسیر اقدامات لازم جهت دستیابی به اهداف اجرا: برای تکمیل کار تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه جهت تامین مشخصات پروژه * نظارت و کنترل: برای پیگیری بازنگری و تنظیم پیشرفت و عملکرد پروژه مورد نیاز می باشد. خاتمه: برای نهایی کردن تمامی فعالیت های کل گروه های فرآیندی تا رسما پروژه خاتمه یابد

صفحه 11:
روه هاى فرأبتدى مديريت عروه فرآتدى أفازين ‎ee‏ عرو فرآيتدى ارت وكتول عروه فرایدی جوا مسرت برچ رو SET TET) سر هر ‎Tag‏ ‎aE‏ رود ‏مرو سس روز ‏تمس ‎ ‎ ‏سرت رس رود ‎ ‏و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
بت بکپارچگی پروژه شامل فرآیندها و فعالیت:های مورد نیز برای شناسانی» ‎gga‏ یکواختی و هماهنگی فآیندهایمتوع و لت ها 7777 + درون گروههای فرآیندی مدیریت پروژه ‎Soh‏ توسعه منشور پرو: فرآیندتوسعه یک نسند که رسما مجوز پروه را صادر می کند و مستند سازی الزامات كه التظارات و نیزهای ذی نفعان است را تمین می کند توسعه برنامه مديريت بروزه: مستند سازی قدامت مورد نياز براى تعريفء آماده سازى. يكيارجه سازى و هماهنكى تمام برنامه ها هدايت و مدبريت اجراى بروثه: قرآيند اجراى كار تعريف شده در برنامه مديريت بروزه هت دستیابیبهاهداف پروژه ‎sot‏ رل کار پروژد: فرآیند ردگیری. بزنگری و تنظیم پیشرفت جهت تامین اهداق عملکرد تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه کنترل یکپارچه تقیبرات: فرآیند بازتگزی تمام جزخولنت های تقپین: تضویب تفییرات. و مدپریت تعییرات دز تحویل شعتی ها رما های فرآیندی سازمان, اسناد پروژه و برنمه مدیریت پروژه خانمه پروژه: نهایی کردن تمامی فعالیت های تمام گروه ها

صفحه 13:
مد بریت محدوده فرآیندهلیی که تضمین کننده پروئه شامل فقط کارهای مورد نازبرای تکمیل موفقیت آمیز پروه است. مدیر؟ محدوده در رایطه با تعریف و کنترل آنچه در پروژه شامل می شود و آنچه شامل نمی شود است. جمع آوری الزامات: فرآیند تعریف و مستندسازی نیازهای ذی نفعان تعریق محدوده: فرآیند توسعه یک توصیف تفصیلی از پروژه و محصول ایجاد 95 ۷۷: فرآیند تفسیم تحویل شدنی ها و کار پروژه به اجزای کوچک تر ممیزی محدوده: فرآیند پذیرش رسمی تحویل شدنی های تکمیل شده کنترل محدوده: فرآیند نظارت بر وضعیت محدوده محصول و پروژه و مدیریت تغییرا

صفحه 14:
مدیربت زمان پروژه شامل فرآیند های ضروری برای مدیریت تکمیل به موقع پروژه * _ تعریف فعالیت: شناسایی اقدامات خاصی که باید انجام شوند تا تحویل شدنی ها تولید گردند * _ ترتیب فعالیت ها: شناسایی و مستندسازی روایط بین فعالیت های پروژه * _ برآورد مدت زمان فعالیت ها: تقریب سازی تعداد دوره های کاری مورد نیاز برای تکمیل فعالیت ها © توسعه زمانیندی: تحلیل توللی فعالیت. مدت زمان هاء الزامات منلبع و محدودیت زمانبندی در راستای ایجاد زمانیندی پروژه کنترل زمانبندی: فرآیند نظارت بر وضعیت پرویه در راستای بروزرسانی پیشرفت پروه و مدبریت کنترل تفییرات در خط مبنای زمانیندی

صفحه 15:
مدیریت هزینه شامل فرآیندهای مرتبط با برآورد.بودجه بندی و کنترل هزینه ها است برآورد هزینه ها: توسعه یک تقریب از منابع مالى مورد نياز جهت تكميل فعالیت ها تعيين بودجه: فرآيند تجميع هزينه هاى برآورد فعاليت هاى منفرد جهت تثبيت خط مبنای هزینه كنترل هزينه ها: نظارت بر وضعيت بروزه جهت بروزرسانى بودجه پروژه و مدیریت تغییرات در خط مبناى هزينه

صفحه 16:
مدیریت کیفیت پروژه شامل فرآیندها و فعالیت هایی از سازمان اجرایی است که مشخص کننده مسئولیت هاء اهداف و سیاست های در جهت تامین نیازهای پروژه برنامه ریزی کیفیت: فرآیند شناسایی الزامات کیفیت و یا استانداردها برای پروه و محصول و مستندسازی اینکه چگونه پروژه این تطابق را نشان می دهد انجام تضمین کیفیت: فرآیند حسابرسی الزامات اطمینان از کاربرد استانداردهای مناسب کیفیت و تعار Sealy go car yas: * انجام کنتول کیفیت: فرآیند. نظارت و ثبت نتايج اجراى فعاليت های کیفیت در راستای ارزیابی عملکرد و مفبيوات عترورى تيسيه شف

صفحه 17:
شامل فرآیندهای سازماندهی, مدیریت و رهبری تیم پروژه می باشد مدیریت منابع انسانی توسعه برنامه منلبع انسانی: شناسایی و مستندسازی نقش ‎GE‏ پرویه. مسئولیت ها. مهارت های مورد نیزء روابط گزارش دهی و ایج برنامه مدیریت كاركنان تشكيل تيم بروقه: فرآیند تایید در دسترس بودن منلبع انسانی و بدست آوری تیم مورد نیاز جهت تکمیل وظایف پروژه توسعه تیم پرویه: فرآیند بهبود قابلیت هاء ارتباطات دو سویه تیمی و محیط کلی تیم در راستای ارتقاء عملکرد پروژه مديريت نيم بروثه: فرآیند ردگیری عملکرد اعضای تیم فراهم سازی بازخورد. حل مسایل و مديري برای بهینه سازی عملکرد پروژه

صفحه 18:
قر يندهاى مورد نياز جهت اطمينان از به موقع بودن و مناسب بودن توليد. جمع أورى. توزيع. ذخيره و بازيابى و جا. اطلاعات پروژه است. مدیران بیشتر وقت خود را در ارتباطات با اعضاى تيم و ديكر ذى نفعان پروژه صرف می کنند شناسایی ذی تقعان: شناسایی تام افاد یا سازمان ها ‎fy pS‏ و كرفتارى هاى أنها واثر أنها بر موققيت بره برنامه ريزى اطلاعات: تعيين نيازهاى اطلاعاتى ذى نفعان و تعريف يك رويكرد ارتباطى از پروژه و مستند سازی اطلاعات مرتبط یا تمایلات توزیع اطلاعات: فرآیند ساخت اطلاعات مرتبط. در دسترس برای ذی نفعان مدیریت انتظارات ذی نفعان: فرآیندارتباطات و کار با ذی تفعان گزارش عملکرد: فرآیند جمع آوری و توزیع اطلاعات شامل گزارشات وضعیت. سنجش های پیشرفت و پیش بینی ها

صفحه 19:
مدیربت ريسك شامل فرآیندهای هدایت برنامه ريزى مديريت ریسک, شناسایی, تحلیل, برنمهریزیپاسخ و نظارت و کنترل ریسک پروه أعداف سدیویت ریک فرايين تنل و از وقیع عبت خاهعن سمال واف وقايع من عر زور © برنامه ریزی مدیریت ریسک: فرآیند تعریف نجوه هدایت فعا Sayers ate ‏شناسایی ریسک: تعيين ريسك هاى تائير كذار‎ ٩ * تحلیل کیقی ریسک: فرآيند اولويت بندى ريسك ها براى تحليل بيشتر * تحلیل کمی ریسک: تحلیل عددی اثرریسکهای شناسابى شده برنامه ريزى ياسخ هاى ريسك« توسعه كزينه ها و اقدامات در راستاى ارتقاى فرصت ها و كاهش خطرات * نظارت و کنترل ریسک هل بياده سازى برنامه هاى باسخ به ريسك ردكيرى ریسک های شناسایی شده.نظارت بر ریسک هاى باقيمانده. شناسايى ريسك هاى جديد و ارزيابى اتريخش قرآيند ريسك

صفحه 20:
مدیریت تدارکات پروژه شامل فر آيندهاى ضرورى براى خريد يا دريافت محصولات. خدمات يا نتايج مورد نياز از خارج از تیم مدیریت تدارکات شامل فرآیندهای مدیریت قرارداد و کنترل تغییر سفارشات صادر شده توسط اعضای دارای مجوز از تیم پروژه. همچنین شامل هر گونه قرارداد با یک سازمان خارجی و وسط تیم برد نیاز برای توسعه و اداره قراردادها یا خرید درهالامات قراردادی تعیین شده نامه ریزی تدارکات: فرآیند مستندسازی تصمیمات خرید پرژه.تعریف رویکرد و شناسایی فروشندگان اقوه است. هتایت تتاركات: ‎a J‏ کسب پاسیخ های فروشنده. نتخاب.فروشنده و فطلی قررداد است. اداره تداركات: فرآيند مديريت روابط تداركات. نظارت بر عملكرد قرارداد و ایچاد ت فرآیند تکمیل هر یک از تدارکات پروژه و اصلاحات در صورت خاتمه تدارکات:

صفحه 21:
* مزیت استفاده از استاندازد اهمیت 00090 در يكك سازمان ایزارهای میزیت پزوژه موسسه 800 POP at ‏گواهی‎ استانداردهای دیگر و اما بعد .بر

صفحه 22:

خالصه ای از حوزه های دانش مدیریت پروژه .b w ww .ir e n i l ase PMBOK PMI SUMMARY 4TH EDITION مقدمه • برای بیش از 25سال ،راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه ،ابزاری راهنما برای حرفه مدیریت پروژه و مرجعی اساسی و استاندارد در کتابخانه هر مدیر پروژه ای بوده است • راهنمای PMBOKحاوی راهکارهای اساسی برای تمام مدیران پروژه برای دستیابی به استانداردهای باال برای پروژه است • امروزه این سند به عنوان استانداردی جهانی برای حرفه مدیریت پروژه و یکی از بهترین و چند بعدی ترین منابع در دسترس ،برای این حرفه است پروژه چیست؟ .یک تالش موقتی است برای ایجاد یک محصول ،خدمت یا نتیجه یکتا انجام می شود • موقتی یعنی یک پایان و یک شروع دارد. مدیریت پروژه چیست؟ کاربرد دان/ش ،مهارت ،ابزار ه/ا و تکنی/ک های مرتب/ط ب/ا فعالی/ت های پروژ/ه در راس/تای تامین .الزامات پروژه است مدیریت پروژه در 5گروه فرآیندی انجام می شود: ‏ آغازین ‏ برنامه ریزی اجرا نظارت و کنترل ‏ خاتمه دفتر مدیریت پروژه • دفتر مدیریت پروژه PMOیک واحد سازمانی است .مسئولیت های یک PMOمی تواند دامنه ای شامل تدارک پشتیبانی وظایف مدیریت پروژه تا مسئولیت واقعی مدیریت مستقیم یک پروژه را دربرگیرد .پروژه های یک PMOممکن است به یکدیگر مرتبط نباشند. نقش دفتر مدیریت پروژه()PMO خدمات پشتیبانی اداری از قبیل سیاست ها ،روش شناسی و الگو ها آموزش ،مشاوره و مربی گری مدیران پروژه پشتیبانی پروژه ،راهنمایی و آموزش چگونگی مدیریت پروژه ها و استفاده از ابزارها تنظیم منابع کارمندی پروژه ارتباطات مرکزی بین مدیران پروژه ،حامیان و دیگر ذی نفعان نقش مدیر پروژه فردی اس/ت ک/ه توس/ط س/ازمان اجرای/ی جه/ت دس/تیابی ب/ه اهداف پروژ/ه منصوب می شود • خصوصیات مدیر پروژه :دانش – عملکرد – رفتار شخصی– طرز برخورد، اثر بخشی شخصی ،خصوصیات اصلی شخصیتی و رهبری فازهای پروژه • تقس یمات درون ی ک پروژ ه هس تند ک ه کنترل اضاف ی برای مدیریت اثربخش را فراهم می کند. • ساختار فازی اجازه می دهد تا پروژه ها به زیر مجموعه های منطقی در راستای سادگی مدیریت ،برنامه ریزی و کنترل پروژه تقسیم گردند. فرآیندهای پروژه فرآیند مجموعه ای از اقدامات مرتبط با هم و فعالیت هایی است که برای رسیدن به محصول یا نتیجه یا خدمت از پیش مشخص انجام می شوند. برای موفقیت پروژه ،تیم پروژه باید: • فرآیندهای مناسب را انتخاب کند • از یک رویکرد تعریف شده که بتواند برای تامین الزامات موثر باشد ،استفاده کند • از الزاماتی که نیازها و انتظارات ذی نفعان را تامین می کند پیروی کند • محدودیت های مربوط به محدوده ،هزینه ،زمان ،منابع و ریسک را متوازن کند فرآیند/ها در 5گروه فرآیندی تقسیم بند/ی می شوند • • • • • آغازین :تعریف یک پروژه ،یا فاز جدید با کسب مجوز شروع ،انجام می شود برنام ه ریزی :برای تثبیت محدوده پروژه ،پاالیش اهداف و تعریف مسیر اقدامات الزم جهت دستیابی به اهداف اجرا :برای تکمیل کار تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه جهت تامین مشخصات پروژه نظارت و کنترل :برای پیگیری ،بازنگری و تنظیم پیشرفت و عملکرد پروژه مورد نیاز می باشد. خاتمه :برای نهایی کردن تمامی فعالیت های کل گروه های فرآیندی تا رسما پروژه خاتمه یابد گروه های فرآیندی مدیریت پروژه گروه فرآیندی خاتمه .4-6خاتمه پروژه یا فاز گروه فرآیندی نظارت و کنترل .4-4نظارت و کنترل کار پروژه .4-5انجام کنترل تغییر یکپارچه گروه فرآیندی اجرا .4-3هدایت و مدیریت اجرای پروژه .4-2توسعه برنامه مدیریت پروژه .5-4ممیزی محدوده .5-5کنترل محدوده .5-1جمع آوری الزامات .5-2تعریف محدوده .7-3کنترل هزینه ها .10-5گزارش عملکرد .12-4خاتمه تدارکات .1مدیریت یکپارچگی پروژه .2مدیریت محدوده پروژه .3مدیریت زمان پروژه .7-1برآورد هزینه ها .7-2تعیین بودجه .4مدیریت هزینه پروژه .8-2تضمین کیفیت .8-1برنامه ریزی کیفیت .5مدیریت کیفیت پروژه .9-2تشکیل تیم پروژه .9-3توسعه تیم پروژه .9-4مدیریت تیم پروژه .9-1توسعه برنامه منابع انسانی .6مدیریت منابع انسانی پروژه .10-3توزیع اطالعات .10-4مدیریت انتظارات ذی نفعان .10-2برنامه ریزی ارتباطات .11-6نظارت و کنترل ریسک ها .12-3اداره تدارکات .4-1توسعه منشور پروژه .5-3ایجاد WBS .6-1تعریف فعالیت ها .6-2ترتیب فعالیت ها .6-3برآورد منابع فعالیت ها .6-4برآورد مدت زمان فعالیت ها .6-5توسعه زمانبندی .6-6کنترل زمانبندی .8-3کنترل کیفیت گروه فرآیندی برنامه ریزی گروه فرآیندی آغازین حوزه دانش .12-2هدایت تدارکات .10-1شناسایی ذی نفعان .7مدیریت ارتباطات پروژه .11-1برنامه ریزی مدیریت ریسک .11-2شناسایی ریسک ها .11-3انجام تحلیل کیفی ریسک .11-4انجام تحلیل کمی ریسک .11-5برنامه ریزی پاسخ های ریسک .8مدیریت ریسک پروژه .12-1برنامه ریزی تدارکات .9مدیریت تدارکات پروژه مدیریت یکپارچگی پروژه شامل فرآیندها و فعالیت های مورد نیاز برای شناسایی ،تعریف ،ترکیب ،یکنواختی و هماهنگی فرآیندهای متنوع و فعالیت های مدیریت پروژه درون گروه های فرآیندی مدیریت پروژه می باشد ‏ توسعه منشور پروژه :فرآیند توسعه یک سند که رسما مجوز پروژه را صادر می کند و مستند سازی الزامات که انتظارات و نیازهای ذی نفعان است را تامین می کند. ‏ توسعه برنامه مدیریت پروژه :مستند سازی اقدامات مورد نیاز برای تعریف ،آماده سازی ،یکپارچه سازی و هماهنگی تمام برنامه ها ‏ هدایت و مدیریت اجرای پروژه :فرآیند اجرای کار تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه جهت دستیابی به اهداف پروژه ‏ نظارت و کنترل کار پروژه :فرآیند ردگیری ،بازنگری و تنظیم پیشرفت جهت تامین اهداف عملکرد تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه ‏ کنترل یکپارچه تغییرات :فرآیند بازنگری تمام درخواست های تغییر ،تصویب تغییرات و مدیریت تغییرات در تحویل شدنی ها ،سرمایه های فرآیندی سازمان ،اسناد پروژه و برنامه مدیریت پروژه • خاتمه پروژه :نهایی کردن تمامی فعالیت های تمام گروه ها مدیریت محدوده فرآیندهایی که تضمین کننده پروژه شامل فقط کارهای مورد نیاز برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه است .مدیریت محدوده در رابطه با تعریف و کنترل آنچه در پروژه شامل می شود و آنچه شامل نمی شود است. ‏ جمع آوری الزامات :فرآیند تعریف و مستندسازی نیازهای ذی نفعان ‏ تعریف محدوده :فرآیند توسعه یک توصیف تفصیلی از پروژه و محصول ‏ ایجاد :WBSفرآیند تقسیم تحویل شدنی ها و کار پروژه به اجزای کوچک تر ‏ ممیزی محدوده :فرآیند پذیرش رسمی تحویل شدنی های تکمیل شده ‏ کنترل محدوده :فرآیند نظارت بر وضعیت محدوده محصول و پروژه و مدیریت تغییرات مدیریت زمان پروژه شامل فرآیند های ضروری برای مدیریت تکمیل به موقع پروژه ‏ تعریف فعالیت :شناسایی اقدامات خاصی که باید انجام شوند تا تحویل شدنی ها تولید گردند ‏ ترتیب فعالیت ها :شناسایی و مستندسازی روابط بین فعالیت های پروژه ‏ برآورد مدت زمان فعالیت ها :تقریب سازی تعداد دوره های کاری مورد نیاز برای تکمیل فعالیت ها ‏ توسعه زمانبندی :تحلیل توالی فعالیت ،مدت زمان ها ،الزامات منابع و محدودیت زمانبندی در راستای ایجاد زمانبندی پروژه ‏ کنترل زمانبندی :فرآین د نظارت بر وضعی ت پروژ ه در راس تای بروزرس انی پیشرف ت پروژ ه و مدیریت کنترل تغییرات در خط مبنای زمانبندی مدیریت هزی/نه شامل فرآیندهای مرتبط با برآورد ،بودجه بندی و کنترل هزینه ها است ‏ برآورد هزینه ها :توسعه یک تقریب از منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل فعالیت ها ‏ تعیین بودجه :فرآیند تجمیع هزینه های برآورد فعالیت های منفرد جهت تثبیت خط مبنای هزینه • کنترل هزینه ها :نظارت بر وضعیت پروژه جهت بروزرسانی بودجه پروژه و مدیریت تغییرات در خط مبنای هزینه مدیریت کیفیت پروژه شامل فرآیندها و فعالیت هایی از سازمان اجرایی است که مشخص کننده مسئولیت ها ،اهداف و سیاست های کیفی در جهت تامین نیازهای پروژه ‏ برنامه ریزی کیفیت :فرآیند شناسایی الزامات کیفیت و یا استانداردها برای پروژه و محصول و مستندسازی اینکه چگونه پروژه این تطابق را نشان می دهد ‏ انجام تضمی ن کیفی ت :فرآین د حس ابرسی الزامات کیفی ت و نتای ج س نجش های کنترل کیفی ت در راستای اطمینان از کاربرد استانداردهای مناسب کیفیت و تعاریف عملیاتی • انجام کنترل کیفیت :فرآیند نظارت و ثبت نتایج اجرای فعالیت های کیفیت در راستای ارزیابی عملکرد و تغییرات ضروری توصیه شده مدیریت منابع انسانی شامل فرآیندهای سازماندهی ،مدیریت و رهبری تیم پروژه می باشد ‏ توسعه برنامه منابع انسانی :شناسایی و مستندسازی نقش های پروژه ،مسئولیت ها ،مهارت های مورد نیاز، روابط گزارش دهی و ایجاد برنامه مدیریت کارکنان ‏ تشکیل تیم پروژه :فرآیند تایید در دسترس بودن منابع انسانی و بدست آوری تیم مورد نیاز جهت تکمیل وظایف پروژه ‏ توسعه تیم پروژه :فرآیند بهبود قابلیت ها ،ارتباطات دو سویه تیمی و محیط کلی تیم در راستای ارتقاء عملکرد پروژه ‏ مدیریت تیم پروژه :فرآیند ردگیری عملکرد اعضای تیم ،فراهم سازی بازخورد ،حل مسایل و مدیریت تغییرات برای بهینه سازی عملکرد پروژه مدیریت ارتباطات پروژه فرآیندهای مورد نیاز جهت اطمینان از به موقع بودن و مناسب بودن تولید ،جمع آوری ،توزیع ،ذخیره و بازیابی و جابجایی اطالعات پروژه است .مدیران بیشتر وقت خود را در ارتباطات با اعضای تیم و دیگر ذی نفعان پروژه صرف می کنند ‏ شناسایی ذی نفعان :شناسایی تمام افراد یا سازمان های تاثیر پذیر از پروژه و مستند سازی اطالعات مرتبط با تمایالت و گرفتاری های آنها و اثر آنها بر موفقیت پروژه ‏ برنامه ریزی اطالعات :تعیین نیازهای اطالعاتی ذی نفعان و تعریف یک رویکرد ارتباطی ‏ توزیع اطالعات :فرآیند ساخت اطالعات مرتبط ،در دسترس برای ذی نفعان ‏ مدیریت انتظارات ذی نفعان :فرآیند ارتباطات و کار با ذی نفعان ‏ گزارش عملکرد :فرآیند جمع آوری و توزیع اطالعات شامل گزارشات وضعیت ،سنجش های پیشرفت و پیش بینی ها مدیریت ریسک شامل فرآیندهای هدایت برنامه ریزی مدیریت ریسک ،شناسایی ،تحلیل ،برنامه ریزی پاسخ و نظارت و کنترل ریسک پروژه است. اهداف مدیریت ریسک :افزایش احتمال و اثر وقایع مثبت و کاهش احتمال و اثر وقایع منفی در پروژه ‏ برنامه ریزی مدیریت ریسک :فرآیند تعریف نحوه هدایت فعالیت های مدیریت ریسک ‏ شناسایی ریسک :تعیین ریسک های تاثیر گذار ‏ تحلیل کیفی ریسک :فرآیند اولویت بندی ریسک ها برای تحلیل بیشتر ‏ تحلیل کمی ریسک :تحلیل عددی اثر ریسکهای شناسایی شده ‏ برنامه ریزی پاسخ های ریسک :توسعه گزینه ها و اقدامات در راستای ارتقای فرصت ها و کاهش خطرات • نظارت و کنترل ریسک ها :پیاده سازی برنامه های پاسخ به ریسک ،ردگیری ریسک های شناسایی شده ،نظارت بر ریسک های باقیمانده ،شناسایی ریسک های جدید و ارزیابی اثربخش فرآیند ریسک مدیریت تدارکات پروژه شامل فرآیندهای ضروری برای خرید یا دریافت محصوالت ،خدمات یا نتایج مورد نیاز از خارج از تیم پروژه مدیری ت تدارکات شام ل فرآیندهای مدیری ت قرارداد و کنترل تغیی ر مورد نیاز برای توس عه و اداره قرارداده ا ی ا خرید سفارشات صادر شده توسط اعضای دارای مجوز از تیم پروژه ،همچنین شامل هر گونه قرارداد با یک سازمان خارجی و اداره الزامات قراردادی تعیین شده توسط تیم ‏ برنامه ریزی تدارکات :فرآیند مستندسازی تصمیمات خرید پروژه ،تعریف رویکرد و شناسایی فروشندگان بالقوه است. ‏ هدایت تدارکات :فرآیند کسب پاسخ های فروشنده ،انتخاب فروشنده و اعطای قرارداد است ‏ اداره تدارکات :فرآیند مدیریت روابط تدارکات ،نظارت بر عملکرد قرارداد و ایجاد تغییرات و اصالحات در صورت نیاز • خاتمه تدارکات :فرآیند تکمیل هر یک از تدارکات پروژه جمع بندی • • • • • • • مزیت استفاده از استاندارد اهمیت PMOدر یک سازمان ابزارهای مدیریت پروژه موسسه PMI گواهی نامه PMP استانداردهای دیگر و اما بعد ... پایان

51,000 تومان