خرید آنلاین Online shopping
اسلاید 1: خرید آنلاینOnline shopping
اسلاید 2: عنوانخرید آنلایننوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزی / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحگروهی /سازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: خرید اینترنتی شکلی از تجارت الکترونیک است که به مشتریان اجازه میدهد که به صورت مستقیم کالاها و خدمات را از یک فروشنده در فضای اینترنت با استفاده از یک صفحه مرورگر خرید کنند. مشتریان محصول مورد علاقه خود را بصورت مستقیم با مراجعه به وبسایت یک خردهفروش مجازی و یا از طریق جستجو در میان گزینههای فروشگاهی از طریق یک موتور جستجوی فروش پیدا میکنند، که محصولات مشابه در دسترس و تفاوت قیمتها را در خردهفروشیهای مجازی نشان میدهد. در سال 2016، مشتریان میتوانند با استفاده از طیف گستردهای از رایانهها و وسایل از جمله کامپیوترهای دسکتاپ، لپتاپها، تبلت و گوشیهای هوشمند بصورت آنلاین خرید نمایند.برای نخستین بار یک کارآفرین انگلیسی به نام مایکل آلدریچ در سال 1979 توانست یک فروشگاه آنلاین را ایجاد کند. سیستم او یک تلویزیون اصلاحشده خانگی را با استفاده از یک خط تلفن خانگی به یک کامپیوتر با پردازش انتقال در زمان واقعی متصل نمود.یک فروشگاه آنلاین میتواند تداعیکننده یک فروشگاه حقیقی برای خرید محصولات یا خدمات، در قالب خردهفروشیها یا مراکز خرید باشد که این فرآیند فروش مجازی «کسبوکار به خریدار» یا B2C نامیده میشود. زمانیکه یک مرجع آنلاین به منظور خرید کسبوکارها از دیگر کسبوکارها راهاندازی شود، این فرآیند فروش مجازی «کسبوکار به کسبوکار» یا B2B نامیده میشود. یک مرجع آنلاین خریداران را قادر میسازد که گستره شرکتهای ارائهدهنده محصولات و خدمات را مرور کرده، عکسها و تصاویر محصولات را به همراه اطلاعات مرتبط با خصوصیات، ویژگیها و قیمتهای آنها مشاهده کنند.انتخاب محصولمشتریان محصول مورد علاقه خود را بصورت مستقیم با مراجعه به وبسایت یک خردهفروش مجازی و یا از طریق جستجو در میان گزینههای فروشگاهی از طریق یک موتور جستجوی فروش پیدا میکنند. زمانیکه یک محصول خاص در وبسایت یک فروشنده یافت شد، بسیاری از خردهفروشان آنلاین از نرمافزار سبد خرید استفاده میکنند که به مشتری اجازه میدهد چندین گزینه را جمعآوری کرده و مقادیر آنها را تنظیم کنند، درست شبیه یک سبد فروشگاهی فیزیکی. در صورت لزوم، یک فرآیند «پرداخت» (در ادامه یک مرکز فیزیکی) زمانیکه اطلاعات پرداخت و تحویل جمعآوری گردد، پیگیری میشود. برخی مراکز به مشتریان اجازه میدهند یک حساب آنلاین دائمی ایجاد نمایند، بهگونهای که لازم است همه یا برخی از اطلاعات مورد نیاز در بار اول وارد گردد. مشتریان اغلب برای بار اول یک تادییه ایمیل برای تکمیل تراکنش دریافت میکنند. مراکز فروش کمتر پیچیده ممکن است به تلفن یا آدرس ایمیل مشتریان اعتماد کنند (اگرچه شماره کامل کارت بانکی، تاریخ انقضاء، و رمز عبور اینترنتی، یا شماره حساب یا مسیریابی بانکی نباید به دلایل امنیتی از طریق ایمیل پذیرفته شوند.)
اسلاید 4: پرداختمشتریان آنلاین باید دسترسی به اینترنت و یک روش معتبر پرداخت به منظور تکمیل یک تراکنش را داشته باشند. فروشگاههای آنلاین عموما از کارت اعتباری یا یک حساب پیبال برای ایجاد پرداختها استفاده میکنند. با این وجود، برخی از سیستمها کاربران را قادر میسازند تا با استفاده از وسایل جایگزین به ایجاد حساب و پرداخت اقدام کنند، از قبیل:• صدور صورتحساب برای تلفنهای همراه و خطوط ثابت• پرداخت در محل• چک بانکی• کارت اعتباری• بدهی مستقیم در برخی کشورها• پول الکترونیکی در انواع مختلف• کارتهای هدیه• سفارش پستی پول• انتقال/ تحویل تلگرافی در پرداخت• صدور فاکتور، که به طور خاص در برخی کشورها/ بازارها محبوب است، از قبیل بیتکون سوئیس یا دیگر پولهای مجازیبرخی فروشگاههای آنلاین کارتهای اعتباری بینالمللی را قبول نمیکنند. برخی نیازمند این هستند که هم صورتحساب و هم آدرس پستی خریدار از همان کشوری باشد که عملیات خرید آنلاین در آن انجام میشود. دیگر فروشگاههای آنلاین به مشتریان خود از هر کشور اجازه میدهند که از هر مکانی اقدام به ارسال هدیه نمایند. بخش مالی یک تراکنش ممکن است در یک زمان پردازش شود (مانند اجازهدادن به مشتری برای دانستن عدم پذیرش کارت اعتباری قبل از خروج از سامانه)، یا ممکن است بعدا به عنوان بخشی از فرآیند تکمیل انجام شود.
اسلاید 5: تحویل محصولزمانیکه یک پرداخت پذیرفته شد، کالاها یا خدمات میتوانند به روشهای زیر تحویل داده شوند. برای اقلام فیزیکی:• ارسال از محل فروشنده (شیپینگ): محصول به آدرس تعیینشده خریدار ارسال میشود. ارسال بستههای خردهفروشی معمولا با استفاده از سیستم پستی عمومی یا پیکهای خرد انجام میشود.• ارسال از محل تولید/ توزیعکننده (دراپشیپینگ): محصول در ابتدا به تولیدکننده یا توزیعکننده ثالث سفارش داده میشود و سپس او به صورت مستقیم اقلام را از محل انبار خود به دست خریدار میرساند، که باعث صرفهجویی در زمان، پول و فضا میشود.• انتخاب یک فروشگاه: خریدار یک فروشگاه محلی را با استفاده از یک نرمافزار مکانیاب انتخاب کرده و سپس محصول سفارشدادهشده را از محل انتخابشده دریافت میکند.برای بلیطها یا اقلام دیجیتالی:• دانلودکردن/ توزیع دیجیتالی: این روش اغلب برای رسانههای دیجیتال از قبیل نرمافزار، موسیقی، فیلم یا تصاویر استفاده میشود.• چاپ نمودن، ارائه یک کد، یا ارسال ایمیل برای موضوعاتی از قبیل پذیرش بلیطها و گواهیها (مانند گواهیهای هدیه و کوپن): بلیطها، کدها، یا کوپنها ممکن است در یک مکان فیزیکی یا مجازی مناسب بازخرید شده و محتوای آنها به منظور صحت اعتبار آنها بررسی شود (مانند تضمین آنکه حق ورود یا استفاده از یک زمان یا مکان صحیح، پرداخت درست پول، و تعداد مجاز استفاده بررسی شده است.)• پیشخرید بلیط: مشتری بلیطهای پیشخریداری را برای یک رویداد از قبیل بازی، مسابقه ورزشی، یا کنسرت، درست پیش از رویداد و یا قبل از آن دریافت میکند. با توسعه تجارت الکترونیک استفاده از این خدمت در سطح فروشگاههای مجازی بسیار محبوب شده است.
اسلاید 6: سیستمهای سبد خریدسیستمهای سبد خرید ساده اجازه اجرای آفلاین محصولات و دستهبندیها را میدهد. سپس فروشگاه تحت فایلهای HTML و گرافیکی تولید شده که میتواند در یک فضای مجازی بارگذاری شود. این سیستمها از دیتابیس آنلاین استفاده نمیکنند. یک راهحل نهایی و سطح بالا میتواند خرید یا اجاره یک برنامه مرجع مستقل یا یک قابلیت اضافی بر روی برنامه برنامهریزی منابع سازمانی باشد. این سیستمها اغلب بر روی وبسرور شرکت نصب شده و ممکن است با زنجیره تامین موجود ادغام شده و عملیات سفارش، پرداخت، تحویل، حسابداری، و انبارداری تا حد زیادی خودکار گردد. راهحلهای دیگر به کاربر اجازه میدهد که یک فروشگاه آنلاین را بر روی پرتالی که بصورت همزمان میزبان فروشگاههای متعددی که از یک مرجع پشتیبانی میشوند، ثبت نام و ایجاد نمایند. بستههای سبد فروشگاهی منبع باز شامل سیستم عاملهای پیشرفته مانند تبادل، و راهحلهای خارج از محدوده از قبیل ماگنتو، اُ.اس کامرکو، شاپگیت، پرستاشاپ، و زن کارت میشوند. و سیستمهای تجاری میتوانند بهگونهای طراحی شوند که از ابتدا ایجاد نشوند. با استفاده از یک چارچوب موجود، ماژولهای نرمافزاری برای ویژگیهای مختلف مورد نیاز برای یک فروشگاه مجازی میتوانند ترکیب و سازگار گردند.
اسلاید 7: ابزارهای مرتبطشش نقش فروش Six Roles Of Sellingمزایاخریداران تنها به خاطر سهولت بالا جذب فروشگاههای آنلاین نشده اند، بلکه انتخابهای گستردهتر، قیمتهای رقابتی، و دسترسی وسیعتر به اطلاعات از دیگر دلایل این گرایش است. سازمانهای کسب و کار نیز تنها به خاطر قیمتهای پایینتر نسبت به مراکز حقیقی به دنبال ارائه فروش مجازی نیستند، بلکه دسترسی به یک بازار گسترده، افزایش ارزش مشتریان، و ایجاد قابلیتهای پایدار از دلایل دیگر این قضیه هستند.کاربردهافروشگاههای مجازی برای فروش آنلاین انواع کالاها و خدمات فیزیکی و مجازی، و صدور بلیطها، گواهیها و مجوزهای مختلف میتواند مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان کسبوکاری مستقل در سطح وب یا پشتیبانی از فروش حقیقی در سطح فروشگاههای خرد و بزرگ به کار رود.معایبامکان تقلب در فروش یا ایجاد مشکلات امنیتی برای خریدارن: در نظرگرفتن توصیههای ذیل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بسیار راهگشاست:• نسبت به نام تجاری، شماره تلفن و آدرس پستی معتبر فروشگاه اطمینان حاصل نمایید.• نشانهای معتبر تجاری ملی و بینالمللی را برای پرداخت الکترونیک، یا فروشگاه مجازی شناخته و از وجود آنها در فروشگاه مجازی مورد نظر مطمئن شوید.• اطمینان یابید که فروشگاه سیاستها و قوانین مرتبط با حفظ حریم خصوصی و حقوق مشتریان را رعایت میکند.• هنگام ورود به صفحه پرداخت اینترنتی از وجود دامنه ایمن یا https مطمئن شوید.• از رمزهای عبور قوی که حاوی اطلاعات شخصی مانند نام کاربری، یا تاریخ تولد نباشد، استفاده کنید.عدم افشای هزینه کامل: برخی اوقات تا پیش از نهاییکردن فرآیند خرید برخی هزینههای پنهان از قبیل خدمات حمل و نقل، ارزش افزوده و ... نشان داده نمیشوند.عدم رعایت حریم خصوصی مشتریان
اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.