کسب و کارمدیریت و رهبری

خلاصه کتاب یادداشت های ممنوعه- (برداشت های وارونه) اثر استاد عبد العظیم کریمیتعداد اسلاید ها :100100

آموزش اخلاق ممنوع: آن کس که رفتارش را با موازین اخلاقی می سنجد، پرنده خوش آواز روحش را در قفس اسیر می کند جبران خلیل جبران جدیت ، ممنوع! جدی ترین لحظات زندگی در غیر جدی ترین لحظه ها خلق می شود .وخلاقیت ها و اکتشاف های جدی دانشمندان بزرگ ، تنها در غیر جدی ترین فعالیت هایعنی بازی های خود به خودی ذهنی آنها نمایان شده است. مسابقه و رقابت، ممنوع! آموزش راستین زمانی پیش می آید که روحیه ی رقابت باز ایستاده باشد . کریشنا مورتی آنچه اصل است از دیده پنهان است اگزو پری. زندگی بدون تضاد و تعارض ، ممنوع! نگارا جسمت از جان آفریدند ز”کفر”زلفت”ایمان آفریدند – مولانا لو سینگ ، فیلسوف فرانسوی می نویسد: آدمی نیرومند نیست مگرآن که خصایص خود تضاد هایی بارزو بی شماری داشته باشد.

fayigh50

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
پاور پوینت از صتَاب یادداشت های عمنوعه - (برداشت های وارونه) اثر استاد عبد العظیم کریمی تعداد اسلاید ها :۱۰۰ به انتخاب : محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 4:
"بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست ز خود بطلب هر انچه خواهی که تویبی

صفحه 5:
oS posal ae git (45g 31g gla Cuil») — 46 gino ola Catfook WLS 51 به نتغاب: محمد فایق مجبدی ۷ ey ee

صفحه 6:
"ولا تگربا هذه الشجره (بقره/۲۵) ‎gal aug...‏ درخت (شجره ممنوعه ) نزدیک

صفحه 7:
از کتاپ یادداشت های ‎ges ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى اميوه" ممنوع " را مزه اى است كه باغ هاى "مشروع " را به سخره می كيرد . جه لذیذ لمیده است در "پوسته" دانه ای که وظیفه اش "فروبسته از اشعار امیلی دیکنسون )2 ‎YE‏

صفحه 8:
اهر چه بیشتر چیزهای ممنوعه داشته باشیدمردم كمتر يرهيزكارذواهند بود . مردم کمتر در امان خواهند بود . هرچه بیشتم یارانه داشته باشی. مردم كمتر متكى . ‏خود خواهند بود‎ ay © ‏لانو تزو‎

صفحه 9:
‎Lig‏ براین استاد می گوید: من قانون را راها می کنم و مردم راستگو می شوند من اقتصاد را رها می کنم و مردم . مرقه خواهند شد من تعحبات را رها میکنم و مردم . آرامش پیدا می کنند من شمه ی خواسته هایم را به خاطر رسیدن به خوبی کنار می گذارم و خوبی مانند ‏علف . معمولی ورایج می شود . نو تزو تا نو ته چینگ ‎ ‎

صفحه 10:
‎Lig‏ براین استاد می گوید: من قانون را راها می کنم و مردم راستگو می شوند من اقتصاد را رها می کنم و مردم . مرقه خواهند شد من تعحبات را رها میکنم و مردم . آرامش پیدا می کنند من شمه ی خواسته هایم را به خاطر رسیدن به خوبی کنار می گذارم و خوبی مانند ‏علف . معمولی ورایج می شود . نو تزو تا نو ته چینگ ‎ ‎

صفحه 11:
ابزرگ شدن ممنوع کودک پر است . و بزرگ سال تهی زان نورانسیه بشر همیشه کمتر از گذشته خويش بالغ مى شود. تار كو فسكى

صفحه 12:
#بزرگ شدن ممنوع: روزگاری به زبان گل ها سذن مى كفتيم حرف های کرم پروانه را می فهمیدم و در رختخواب با پروانه شا درد دل می کردم روزگاری سوال جیرجیرک را می شنیدم و پاسخ می دادم با هر دانه ی برفی که بر خاک می افتاد و جان می داد . گریه می کردم . روزگاری به زبان گل ها سخن می گفتم دیدی چگونه آن روز ها رفتند؟ چگونه آن روز ها رفتند؟ شل سيلور | نقل از کتاب وقتی به سن تو بودم

صفحه 13:
(ز کتاب یادداشت های ممئوعه- (پرداشت های واروثه) -اثر عيد العثلیم کریمی به انتخاب: محمد فايق مجيدى آبزرگ شدن ممنوع : لانو نزو مى كويد : اگر می خواهی کامل شوید بگذار 8 نإكامل باشی . اکر می خواهی بیضوی. ۱ ‎x‏ بگذار خالی باشی ‎Yr‏

صفحه 14:
از کتاپ یادداشت های ممئوعه- ی :على وروت -اثر عيد العظيم كريمى | تبزرگ شدن ممنوع: هلوسیوس فیلسوف زرف اندیش: ابن درست است که ما بزرگ سالان بیش از کودکان می دانیم . اما اين به معنای آن نیست که بهنر و درست ثر از انها می دانیم. 0

صفحه 15:
معقول بودن ممنوع: غريزه . با هوش تر از عقل است. نيجه انسان واقعی همیشه غبر قابل ييش ببنى است . او آزاد است از حصار زندكى معقول قراتر مى رود به همين سبب او ساختار شكن است. رصز پیشرفت و خلاقیت بشر نیز در همین شالوده شکنی به ظاهر غیر معقول است.

صفحه 16:
| ‏-اثر عيد العظيم كريمى‎ (Sarl slo Zao) ieee este Riots ‏از کتاپ‎ انتخاب: محمد فايق مجيدى :معقول بودن ممنوع: كارل كوستاويونك روان تحليلكر معاصر مى كويد : تحول و نوآوری چیزی جز رو آوردن به درون وتكيه كردن به كشش ...00 شاص خلاق غير عقلانى و تضاهرات ۳ CAA ناخوداگاه نیست. ‎eS‏

صفحه 17:
«معقول بودن ممنوع: از محدوده عقل متعارف قراتر رقتن و به آن جاهل شدن عين خرد ورزى عاشقانه است به قول آن عارف شوريده حال مولانا: زین خرد جاهل همی باید شدن دست بر دیوانگی باید زدن آزمودم عقل دور اندیش را بعد از اين ديوانه سازم خويش را عاشقم من بر فن ديوانكى سيرم از فرهنك واز فرزانكى اوست ديوانه كه ديوانه نشد ابن عسس را ديد ودر خانه نشد.

صفحه 18:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى :معقول بودن ممنوع: برنارد شاو می گوید: عاقل خود را با دنیا وفق می دهد و نادان سعی می کند دنیا را با خود وقق دهد . بنابراین تمام پیشرکت های دنیا محصول انسانهای نادان است (2) @)

صفحه 19:
«معقول بودن ممنوع: اراسموس در كتاب "در ستايش ديوانكى " مى نويسد : بزرك ترين ذوشبنتى زندكى فقدان عقل سليم است .

صفحه 20:
(ز کتاب یادداشت های ممئوعه- (پرداشت های واروثه) -اثر عيد العثلیم کریمی به انتخاب: محمد فايق مجيدى ؛آموزش اخلاق ممنوع: آن حس که رکتارش را با موازین اخلاقی می سنجد. پرنده خوش آواز روحش را در قکس اسبر می کند جبران خلیل جبران

صفحه 21:
‎Ely 8)‏ حاى ممنوعه- (برداشت حاي ‎BY (Ss)‏ عبد العليم كريى ؛آموزش اخلاق ممنوع: ‏به همان اندازه که خود آگاه انسان وسعت ‏یافته و تغییر کرده. دسناورد های اخلاقی ‏او رو به قفقرا رکنه است. کارل گوستاو يونگ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
(آموزش اخلاق ممنوع: آموزگار نیستم تا تورا بیاموزم چگونه دوست بداری. ماهیان به آموزنده نیاز مند نمی شوند تا بياموزند چگونه شنا کنند و گنجشکان ‎ay‏ آموزنده ای نیازمند نمی شوند تا بياموزنح چگونه پرواز کنند وبزرك ترين عشاق تاریخ خواندن نمی دانستند. نزار قبانی

صفحه 23:
از کتاب پادداشت های معنوعه- (پرداشت ‎(Sap so‏ -اثر عيد العظيم كريمى به انتخاب: محمد فايق مجيدى

صفحه 24:
تراهنمایی ممنوع ! تو را هر كس به سوى خويش خواند تو را من جز به سوی ‎gi‏ نخوانم -مولوی رويكرد درمان كرى بى رهنمود با درمان جومدار كارل راجرز بر اين قرض اساسى مبتنى است كه هر قرد ‎ya)‏ صورت وجود شرايط مساعد ) از انكيزش و استعداد كاقى براى هدايت وتعالی برخوردار است. ‎(as)‏

صفحه 25:
از کتاپ یادداشت های ممئوعه- ‎(Sarl slo Zao)‏ -اثر عيد العظيم كريمى | یه ‎gg‏ محمد تراهنمایی عمنوع ! هر یک از ما بفترین متخحص و راهنما در باره ی خودمان هستیم . نقش درمانگر(مربی) این است که وقتی فرد مسانل ‎es‏

صفحه 26:
اراهنمایی ممنوع ! مانونل کاستلز نویسنده کتاب جنجالی عصر اطلاعات معنقد است: کودک فرایند رشد وتحول باید به جای هدایت و برنامه ریزی از جانب بزرگسال . خود به سازوکارهای برنامه ریزی .خود مدیریر . خود کنترلی و خود نظارتی از طریق توسعه توانمندی های شناختی واجتماعی دست یابد تا در نهایت از هر گونه راهنمایی و هدایت وابسته به دیگری و دیگران رهایی یابد.

صفحه 27:
اراهنمایی ممنوع ! اشتاینر فیلسوف بزرگ تعلیم وتربیت می گوید: که متربی از مربی ۳ بی نیاز گردد. @ ۱

صفحه 28:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى آراهنمایی ممنوع ! ران اك روسو فیلسوف بزرگ تعلیم وتربیت می كويد : بكذاريد نا كوددك نان در کودصکی خود كود كى كنند ودر كودكى به ‎Me‏ پختگی بوشتد 5 ‎١‏ 2

صفحه 29:
«خود آگاهی . ممنوع ! جنون . بی آگاهی مرد از اوست به آگاهی از دوست ! يبر هرات يونك روان تحليل كر معاصر و کشف کننده ی خمیر نا هوشیار جمعی می كويد : ناحيذكاة هيولايى شيحلانى نيست. بلكه ذاتض ختقق .. اخلاقى.زيبايى شناسانه و روشنقكرانه داردو تنها زمانى حقيقاً خطر ناك مى شود كه حالت درونی خود آگاه مانسبت به آن نادرست باشد .

صفحه 30:
تخود آگاهی . ممنوع ! انشتین می كويد : ما قرن هاست که عالم ناهشیار و اشراق را سرکوب کرده ایم و فوشیاری و خرد محض را بها داده ايم . ما از ياد برده ايم كه هوشيارى فقط بخش کویکی از کستره امکانات و استعداد های ما را نشان می دهد .

صفحه 31:
تخود آگاهی . ممنوع ! یکی از نویسندگان داستان ‎vil‏ ‏علمی تخیلی می گوید: علم بیش از آن که به خرد و خود آگاهی متکی باشد به تخيل و نیروی ناخودآگاه متصکی است . )25(

صفحه 32:
آاخود آگاهی . ممنوع ! بهرام بيضايى: (خلاقيت معلوم نيست كه جه زمانى اتفاق می افتد . هر خلاقيتى محصول سالها ست كه شايد ناآكاهانه هم باشد ). هفزن . ناهوشیاری . گنج بزرگی است

صفحه 33:
(اجدیت . ممنوع ! تناقض بازیایی و شفای خلاقیت اینجاست كه بايد به طور جدی خودمان را جدى نكيريم . جولیاکامرون انسان تنها در بازى انسان است. شيا 62

صفحه 34:
آجدیته . ممنوع ! جدی ترین لحظات زندگی در غیر جدی ترین لحظه ها خلق می شود .وخلاقيت ها و احتشاف های جدی دانشمندان بزرگ . تنها در غير جدى ترين فعاليت هايعنى بازى هاى ذود به خودی ذهنی آنفا نمایان شده است . )28(

صفحه 35:
انتخاب: محمد فايق مجيدى از کتاپ یادداشت های سس ‎oe ciated)‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى | اجدیت . ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقیت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: ‎ay‏ عنوان نمونه بازی فیتاغورث با نخ و سیم هایی با اندازه های مختلف بود که منجر به کشف نت های موسیقی و ‎aly, ۱‏ ی نسبت اعداد و كشف قوانین ۳۳ ee

صفحه 36:
اجدیت . ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقیت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: بازی ارشمیدش در حمام عمومی بود كهداخل خزينه يا نفاد و در آن نشست و از روی تفریج ذهنی بال! آمدن آب خزینه ‎a‏ کرد و ناگهان به یافته بزرگی دست یافت. قانون وزن منحوص و چگالی

صفحه 37:
انتحاب: محمد فايق مجيدى از کتاپ یادداشت هاى سس ‎ses Eto)‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى | اجدیت . ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقیت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: بازى كاليله در نگاه حنجصاوانه ی خود به چراغ روغنی آویزان شده از سقف کلیسای بیزا بود که به كشف _ ‎ou‏ ‎ald‏ ۲ قانون ياندول منجر شد. ‎SD)‏

صفحه 38:
انتخاب: محمد فايق مجيدى از کتاپ یادداشت های سس ‎oe ciated)‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى | اجدیت . ممنوع ! جدى ترين قله هاى خلاقيت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: بازی ایزاک نیوتون در بک روز زیبای تابستانی در زیر درخت سيب بود کته سنج ‎a‏ كشف قانون جاذبه ‎il.‏ ان مشاهده ی افتادن سيب از درفنت و طرخ ۸ تاویخی شد .

صفحه 39:
انتخاب: محمد فايق مجيدى | ‏-اثر عيد العظيم كريمى‎ (Sarl slo Zao) ieee este Riots ‏از کتاپ‎ [اجدیت . ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقیت و شاهکار های علمی و هنری بشر عدیون جدیت در بازی بوده است: بازی فراده (۱۸۳۱)در هنگام چرخاندن یک ديسك مسى بين دو قطب بک مغناطیس نعلی شکل

صفحه 40:
انتخاب: محمد فايق مجيدى | ‏-اثر عيد العظيم كريمى‎ (Sarl ole Elon). ieee este Riots ‏(ز کتاب‎ آاجدیبت ‘ ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقبت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: بازی و تفریج گر گور مندل در باغچه خانگی خویش (گل کاری و کشت نخود) بودکه کشک قوانین ۱ اشت. 35 وا در بى د 95

صفحه 41:
اجدیت . ممنوع ! جدى ترين قله هاى خلاقيت و شاهکار های علمی و هنرى بشر مديون جديت در بازى بوده است: بازى دومو كرتيوس با قطرات آب بود که به منزله یکی از بزرگ ترین دستاورد های علمی بشر موجب کشک انم شد. )36( sane

صفحه 42:
[آجدیت . ممنوع ! جدی ترین قله های خلاقبت و شاهکار های علمی و هنری بشر مدیون جدیت در بازی بوده است: بازی ژٌان پیازه با فرزند خویش و کشف دانمی شدن شی و از آن پس کشك مراحل تحول هوش در كودك بود كه منجر به يك انقلاب كوير نيكى در نكاه بزركسال نسبت به كودك كرد بد . )7(

صفحه 43:
ایاکی ناآلوده ممنوع ! در خوابات مغان نور خدا می بینم وین عجب بین که چه نوری زکجا می بینم حافظ نا شيطان (ناياكى ) را از خود دور نكنيم پایدار دست نمی یابیم )38(

صفحه 44:
اجشل زد ایی. ممنوع ! ندانستن درک واقعی است . اشو جغل او مر علم ها رأ شد ستاد مولانا پس آنچه محرک ذهن است تشنكى و ند انستكى و ‎nami ۱‏

صفحه 45:
[اجضل زدابی. ممنوع ! علم اگر به کلی در آدمی بودی و جفل نبودی . آدمی بسوختی و نماندی پس جفل مطلوب آمد ۱ از این رو وسیلت است برای معرقت: کرد فضل عشق انسان را فضول زین قزونی جویی ظلوم است وجهول جفل او مر علم ها را ستاد ظلم او مر عدل ها را شد رشاد .

صفحه 46:
انتخاب: محمد فايق مجيدى | ‏-اثر عید العثلیم کریمی‎ (Sarl slo Zao) ieee este Riots ‏از کتاپ‎ آتنبه و تشویق . ممنوع ! تربیت آدمی از بنیاد باید بدون تشویق و تنبیه بیرونی و متکی بر شوق و = درونی باشد اكر ‎oc‏ تؤاشيم ‎ay" sei gall Vy UST‏ ‎EG‏ ازكيقر برداريم . را

صفحه 47:
(ز کتاپ یادداشت های ممنوعه- (پرداشت های واروثه) -ثر عبد العظیم کریمی به انتخاب: محمد فايق مجيدى لاباد دادن . ممنوع ! زان پیاژه . شناخت شناس و روان شناس کودک می گوید: هر كاه جيزى را به کودک آموزش بدهيم مانع مى شويم نا كودك ذود oN

صفحه 48:
انتخاب: محمد فايق مجيدى | ‏-اثر عید العثلیم کریمی‎ (Sarl slo Zao) ieee este Riots ‏از کتاپ‎ آیاد دادن . ممنوع ! سقراط حکیم بیش از ۲۳۰۰ سال قبل گفنه است: هدف تریست ارائه دانش 5 تست بلکه ایجاد نیاز به دانستن و شوق کشک و im 3 a* ACC (43) ‏پرسشگری است.‎

صفحه 49:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى لاشادى خواهى. ممنوع ! شم گاه به دنبال شادی باشید شادی از دست شما فرار می کند. کریشنا مورتی "مورتی" در کناب نارضایی خلاق می نویسد: شما مى توانيد به شادى واقعى دست يا ‎am‏ ‏در جستجوى آن نباشيد . رك

صفحه 50:
تآتوبیت کردن. ممنوع ! لنو تولستوی می گوید: تعلیم وتربیت عمل اجباری فردی بر رد دیگر است. به نحوى كه او را به انسان مطلوب بار آورد.پس تربیت به اين معنا چیزی جز مسخ انسانیت . استعمار و استثمار روانی وعاطفی

صفحه 51:
(ز کتاپ یادداشت های ممنوعه- (پرداشت های واروثه) -ثر عبد العظیم کریمی به انتخاب: محمد فايق مجيدى اامنیت دهی. ممنوع ! ‎youl‏ حسی است که بنواند در برابر .. ناامنی ها . احساس ایمنی کند .. ey) Zh >») _ Me

صفحه 52:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى انتیجه گیری. ممنوع ! طرخ یک مسئله . مهم تر از نتیجه وحل آن است .انشتین نتیجه گیری از آن افکار خسته و وامانده است .گر دیوید لینج سینما کر بزرگ مى كويد : ‎cols‏ چا ‎Bee‏ وإوكامكى و مشت ‎sade es ag a‏ ‎NG‏ " وسر بستگی ای است که در خود پنهان ۳ 7 ازور

صفحه 53:
امسابگه و رقابت. ممنوع ! آموزش راستین زمانی پیش می آید که رودیه ی رقابت باز ایستاده باشد . کریشنا مورتی ‎Mee‏ آنچه احل است از دیده پنهان است 3 اگزو پری.

صفحه 54:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى [ادلسوزى و حمايت. ممنوع ! من آنقدر سنگدل نیستم كه مضربان باشم . 24 اگر همواره برای ‎ing gil‏ تكبه كاه مباضیم: انها از خود اتکایی و ذود كفابى باز مم(19 ‎yy‏

صفحه 55:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى اادلسوزی و حمایت. ممنوع ! به قول سیلوباریم: اعتماد به نفس در كودك زمانى شكل مى كيرد كه ‎gl‏ بدون حمایت و وابستگی . پذیرای خطر وتلاش و چالش های خطر زا در زندگی خود باشد.

صفحه 56:
از کتاپ ‎(Sarl ole Elon). ieee este Riots‏ -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى 'آروان شناسى اقراد. ممنوع ! امیل شارتیه : مدرسه به هبيخ وجه نباید در حدد شناختن باشد . روان شناسانی که کمان می کنند می توانندافراد را بشناسند. بسیار خطر ناك هستند ! آزمایش ها و آزمون هاما را در مورد ارزش اشذا كمراه مى كند . > مب

صفحه 57:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى le ۰ cove ‏توين ادم‎ iN ‏دارا ترین . سازنده ترین و‎ ‘aah ‏کسی است که منش نداشته‎ فریتس پرلز بنیان گذار مکتب گشتالت درمانی آاشخصیبت داشتن

صفحه 58:
از کتاپ یادداشت های ممئوعه- (پرداشت هاى واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى ‎rare wg‏ فايق مچیدی ! ‏داشتن . ممنوع‎ Coumadin ‏در کتاب راز می نویسد : شخصیت ساخته انسان است و معرفت امری الضی است‎ gil .انسان با معرفت ابداً شخصیت ندارد . او کاملاً بدون شخصیت است و نبازی به آن ندارد . شخحصیت چیز بسیار خعیفی است . انسان آگاه با معرفت خوبش زندگی او نیازی ندارد تا به چیزی دیگر متکی می کند و معرگت او . شخهیت اوست . باشد . او با نور درونى خويش زندكى مى كند او لحظه به لحظه واکنش نشان می دهد و رفتارش توسط عادات مرده گذشته او که شخصيت نام دارد ‎Age‏ شكل نمی كيرد 2 ‎wy‏

صفحه 59:
از کتاپ اک ی ‎Sng:‏ -اثر عید العثلیم کریمی آزندگی بدون تضاد و تعارض . ممنوع ! نگارا جسمت از جان آفریدند ز" كفر"زلقت "ايمان آفريدند - مولانا لو سینگ . فیلسوف فرانسوی می نویسد: , ]دمى نيرومند نيست مكرآن كه خصايص ذود متخا ۱ 9 هایی بارزو بی شماری داشته باشد. ‎Ga)‏

صفحه 60:
از کتاپ یادداشت های ‎oe ciated) oes‏ واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى تاه مد ایق مکیدی آزندگی بدون تضاد و تعارض . ممنوع ! به جاى حذف تخاد ها و فراراز تعارض های زندگی باید شیوه کنار آمدن . ترکیب کردن ۰ تصاحب كردن ومعنی دادن به انها ‎aly‏ در و خود

صفحه 61:
ابرنامه ریزی. ممنوع ! می بینی که تخیل مستلزم حال وهوایی است. -لمیدنی طولانی و شادمانه - گذراندن وقت بدون هییج کار و برنامه "بوند ااولانه" درس ها می داد بی نطق وکلام فکر ها می پخت با نغ های خام - مولوی

صفحه 62:
برنامه رییزی. ممنوع ! در کناب "تانو ته چینگ آمده است: يك مسافر خوب . نه برنامه ای دارد ونه قصدی برای رسیدن يك هنرمند خوب اجازه می دهد کفالفامات او را به سویی ببرند یک دانشمند خوب . خود را از برداشت ها و تعابیر وتامین بخشنده و ذهنش را برای پذیرفتن آنچه هست باز نگاه داشته است. 59

صفحه 63:
استم به واژگان. ممنوع ! واژگان زندان معنی هستند-جبران خلیل جبران کنفوسیوس . حکیم بزرگ چنین گفته است: بزرگ ترین ستم در جهان که مادر همه ی ستم هاست . ستم به کلمات است. زیرا اگر کلمات درست به کار نروند . موجب مسخ افکار. تحریف وا موه قعیت ها و واژگونی حقایق می شوند و چه ستمی بالاتر از اين ها. OX

صفحه 64:
(ز کتاب یادداشت های ممئوعه- (پرداشت های واروثه) -اثر عيد العثلیم کریمی يه انتخاب؛ محمد فايق مجيدى آاستم به واژگان. ممنوع ! پاتولو کونیلو می گوید: وحشتناک ترین و جبونانه ترین -سلاج نابودگر که انسان توانسته اختراع کند . :

صفحه 65:
استم به واژگان. ممنوع ! پائولو كونيلو مى كويد : کلمه می تواند نابود كند و هيح اثرى از خود به جاى نكذارد . بجه ها سالها توسط والدين شان شرطی می شوند. از مردان با بدسكالى انتقاد می شود . زن ها مدام با رال

صفحه 66:
تعادت پذیری. ممنوع ! از خلاف آمد عادت بطلب کام که من کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم - حافظ ریچارد کرولی می گوید :وقتی عادتی پدید می آبد . مبارزه با آن دشوار است . اما هنظامی که همین عادت ما را مجبوي کند که رفتار جدید را در پیش بگیریم آگاه می شویم ‎INE‏ که این عادت به زحمتتق تمی اززد.

صفحه 67:
آآدین دهی . ممنوع ! اختفای دین به قحد انکشاف آن راز آمبز ترین همان گونه که آب ریزی در چاه به جای آب زایی از آن . با کنش تولیدگری چاه مغایر است دین دهی نیز در قالب روش تربیتی یک فرایند بیرونی است که مغایر با دین یابی به منزله یک فرایند فطری ودرون زاست. )61(

صفحه 68:
(ز کتاب یادداشت های ممئوعه- (پرداشت های واروثه) -اثر عيد العثلیم کریمی به انتخاب: محمد فايق مجيدى اعیب پوشی. ممنوع ! فزونى عيب ها زاييده ى سر يوشى آنهاست - متى متى مى كفت : داشتن عيب مهم نيست . حتى اكر به رقع آن نکوشید . اما پوشاندن عیب بد است . حسی که نتواند خودش را آن طور که هست نشان دهد . به خود صدمه زده است . اما کسی که خود را آن طور که نیست نشان دهد به دیگران صحمه زده است . اندیشه های عتی: اثر برتولد برهت ۰ 8 1

صفحه 69:
از کتاپ ‎(Sarl slo Zao) ieee este Riots‏ -اثر عيد العظيم كريمى انتحاب: محمد فايق مجيدى انظم يذيرى ممنوع ! منظم ترین قانون در طبیعت . قانون تحادف (بی نظمی) است. کاوس كريشنا مورتى فيلسوف بزرك شرق مى كويد : از نظر من نظم . روی هم رقته جيز زشتى است . نظم نه تنها خلاق نيست بلكه مخرب هم هست . انساني :كه عشق :داره : رآنچه را كه دوست دارد انجام نمى دهد اين تنها که منجر به عملی صالج می شود . 4 ‎a‏ ۱

صفحه 70:
از کتاپ ‎(Sarl ole Elon). ieee este Riots‏ -اثر عيد العظيم كريمى انتحاب: محمد فايق مجيدى وابسته سازی ممنوع ! ‎gi‏ کوچه ای هستی که من از آن گذشته ام اما من از آن تو نیستم - جبران خلیل جبران : فرزندان ما با ما هستند . اما مال ما نیستند با زمان ما هستند اما برای زمان ما نیستند . آنها متعلق به خودشان و آینده خودشان 0

صفحه 71:
از کتاپ يادداشت هاى ممئوعه- (يرداشت هاى واروثه) -اثر عيد العظيم كريمى ‎rane eG)‏ فايق مجيدى 0اقدام كردن .ممنوع ! با بى عملى عمل كن . عبنى ترين عمل . بى عملى است . لا نو تزو لانو تزو مى كويد : با بى عملى . عمل كن . بدون تلاش كار كن . عمل کن بدون انجام چیزی اما چگونه تواند بود که بدون عمل به انجام چیبزی اقدام کرد ؟ چه زیبا گفته سضراب سیهری :کار مانیست شناسایی راز گل سرخ ‎AR‏ کار ما شاید اين اعت که در ‎Ey‏ ‏افسون کل سرخ شناور باشیم. ‎wy‏

صفحه 72:
"ااقدام کردن .ممنوع ! پانولو کونیلو می نویسد: فراموش نکنید که گاهی توق [ازم است و گرنه پایمان مجروج و ذهنمان منحرف می شود و خستگی. توان جستجو ی مان را می گیرد . © ۱

صفحه 73:
ابا سواد شدن .ممنوع ۱ نگارمن که به مكتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد . حافظ آمروزه بی سوادی در ناخوانی و نانویسی محدود نمی شود 56 بلکه گراتر از آن نو بی سوادی است . A

صفحه 74:
اتبليغ .ممنوع ! تبليغ هنر درست كردن دروغ هاى كامل از حقايق ناقص است. جاناتان گرین. رساترین گفته ها در ناگفته هاست . حنگوسیوس

صفحه 75:
[اتبليغ .ممنوع ! كرنقورد مى كويد : تبلیع رشنه ای از هنر دروغ كقتن است که تقریبا بیشتر دوستان را می قریبد تا دشمنان را. 00 ‎i‏

صفحه 76:
آآنصیحت کردن.ممنوع | گفت : صحبت های خود کوته کنید پند را در جان . و دل ره کنید -مولوی

صفحه 77:
از کتاپ ‎(Sarl ole Elon). ieee este Riots‏ -اثر عيد العظيم كريمى انتخاب: محمد فايق مجيدى "الكو بودارى.ممنوع ! تو را شركس به سوى خويش خواند تو را من جز به سوى تو نخواهم. هركس تسادى كه در عالم اقتاد از ابن افتاد كه 5 ee 6 ۰ ‏شمس تبرينى‎

صفحه 78:
ایس انداز کردن.ممنوع ! هرجه در اين يرده ستانى بده خود مستان . تا بتوانی بده به قول روبر برسون فیلم ساز بزرگ : نه از راه افزودن بلکه از راه کاستن رشد می کنيم ,

صفحه 79:
ایس انداز کردن.ممنوع ! خورخه لونیس بورخس.در کتاب عشق . رقص زندگی در اهمیت بخشش می فرماید: آنچه را که برایت مهم است به سک ها بده . مروارید هایت را به پای خوک ها بیفکن. زیرا آنچه که مهم است. بخ بیحشیبدن است . )74(

صفحه 80:
ایس انداز کردن.ممنوع ! گورجیف عارف روسی : همه آنچه که جمع کردم بر باد رقت . و همه ی آنچه که بخشیدم مال من ماند.

صفحه 81:
لازرنك بودن.ممنوع ! بك شوذى جدى ! أكر تنبل ‎ude gad‏ اختراغ واكتشافى رخ نمى داد . " ناشناخته "

صفحه 82:
از كتاب ‎(Sarl slo Zao) ieee este Riots‏ -اثر عید العثلیم کریمی انتخاب: محمد فايق مجيدى [ازرنك بودن.ممنوع ! بشر موجودى است تنبل كه هر اختراع و اكتشافى را كه در نظر بكيريد از ريز تا درشت توين آن به برکت تنبلی بشر بوده است 2 برگرفته از مقاله در ستایش تنبلی 5

صفحه 83:
آآخطر گریزیممنوع ! مگریز ای جان زبلای جانان گر تو خام مانی چو بلا نباشد .مولوی در خطر پذیری است که خطر به بطر تبدیل می شود .

صفحه 84:
آآعادی بودن ممنوع ! آشنا را رها کن تا سرانجام آن را بیابی - دائو آن دلی خواهم که از ذوق نظر هر زمان خواهد جهانی تازه تر

صفحه 85:
آآذهنیت داشتن .عمنوع ۱ ذهن اندوزی . مانع ذهن ورزی است . ارنست دیه در حقیقت ذهن بیماری شماست... درک واقعیت . شما را از شر بسیاری از حماقت ها و خرافات نجات می دهد .

صفحه 86:
از کتاپ يادداشت های معلوعه- ی ‎a ole‏ -اثر عيد العظيم كريمى [اکمال گرابی.ممنوع ! يس زيادت ها . درون نقص هاست . مولوی برای کامل شدن باید احساس کمال یافتگی "تهی "شد انسان تا احساس فقر نکند غنی نمی شود .تا احساس نقص نکند به کمال راه نمی یابد . تا تهی نشود پر نمی شود. .. )1( ‎ye‏

صفحه 87:
[آتاریکی گریزی عمنوع ! در شب بدرنك بس نیکی بود آب حیوان جفت تاریکی بود "مولوی" حافظ . شكايت از غم هجران جه مى کنی در هجر وصل باشد ودر ظلمت است نور "حافظ" 1

صفحه 88:
آآزندگی عاقلانه ‎V egies‏ ایمان ما نباید بر عقل استوار باشد بلکه عقل باید بر ایمان متکی باشد, " توماس اکویناس" عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق داند که در این دایره سرگرد انند = )83(

صفحه 89:
7اهمیت دادن .عمنوع ! کس نداند کاندرین بدر عمیق سنك ريزه قدر دارد يا عقیق "عطار" اندره يد مى كويد: سعى كنيد عظمت در نگاه شما باشد و نه به آنچه می نگرید. ‎(6a)‏

صفحه 90:
آاپژوهش کردن ممنوع ! تنها زمانی خوب خواهیم نگریست که نگاهمان جستجو گر حقیقت نباشد " بوبن" بهترین سوژه ها . زمانی به ذهنم می رسد که اصلاً به فکر نوشتن و سوژه یافتن نیستم . " جرصی استرانگ"

صفحه 91:
اتلافی .سمنوع ! آن کس که شر را با خیر دفع کند پیروز است. گاندی می گوید: عدم خشونت قانون نوع ماست . هم چنان که خشونت . قانون جانوران است. گاندی اهیمسا (عدم خشونت) را ضرورت ذاتی حیات دانسته است. )66 ‎Me‏

صفحه 92:
آامشهور شدن .ممنوع ! كيشلو فسکی یکی از فیلم سازان مشهور مى كويد : شهرت استعداد را می کشد . اشو مى كويد :تو نبايد كارى کنی که سری توی سرها در بيارى . بلكه بايد از خلاق بودن خودت لذت ببوى يك آفريننده بايد قادر باشد احمق به نظر برسد .

صفحه 93:
آآسرکوب ممنوع ! عشق از ره تکلیف به دل پا نگذاید سیلاب نیرسد که ره خانه کدام است . صانب تبریزی وانرژی ناشی از آن را نابود نمی کند بلکه آن را قوی تر وعمیق تر می کند

صفحه 94:
آاپیشرفت .ممنوع ! آنچه پشت سرما و آنچه پیش روی ماست. در قباس با آنچه درون ماست جزنی است " امرسون" بشر امروز كمتر از بشر گذشته بالغ مى شود تاركو فسكى .

صفحه 95:
آآقهمیدن .عمنوع ! تانو ته چینگ : مردم چیزی برای کهمیدن لازم ندارند . #نها ققط احتياج دازف كه فراموش كنت :

صفحه 96:
[آقفمیحن .عمنوع ! گفته اند: قدرت فهمیدن . در ضعف آن است . دانش واقعی . آگاه شدن بر ندانستن است. غنی ترین ذهن برای فهمیدن حقیقت . تهی ترین ذهن است. دانش واقعی نه پر کردن ذهن . بلکه تخلیه کننده و تفی کننده ذهن است ©

صفحه 97:
اآآینده نكرى .ممنوع ! كستره "آينده" در عمق " حال " يديد مى آيد . ودا خردمند ودایی می گوید: من نگران گذشته نیستم و از آینده نمی ترسم . زیرا زندگی من تنها در حال متمرکز است وبا پیش آمدن هر موقعیتی واکنش حدیح به سراغم می آید.

صفحه 98:
آآدینی کردن مصنوعی .ممنوع ! تربیت دینی متضمن ایمان قلبی است ایمان قلبی چیزی نیست که با برنامه ریزی تصنعی و آموزش فای رسمی و دستکاری های اداری توسط دیگری انجام پذیرد. می رود از سینه شا در سینه ها از ره پنضان صلاج و کینه ها مولوی

صفحه 99:
آاروان درمانی .عمنوع ! روان درمانی . گرایند بیگانه سازی انسان از بودن خویش است . الکس هوارد پیشرفت واقعی و خلاقیت احیل زمانی رخ می دهد که انسان از دایره تعادل و از دام منطق و زندگی معمولی از تفکر عادی و از رفتار هنجار خارج شود . :

صفحه 100:
اااختراع .ممنوع ! سعادت بیرونی مانع سعادت درونی است انسان پیوسته در حال اختراع خود است ولی خود اختراعی هرگر ثروتمند واقعی کسی است که هب حادثه بیرونی ثروت او را 8 نابود نکند . ۲

صفحه 101:
آآفرمانبری .عمنوع ! کنش نافرمانی یگانه طریق و فرمانبری از طبیعت است . اريك قرم مى كويد : تاريخ بشر با کنش نافرمانی آغاز شد و احتمال دارد كه با يك عمل اطاعت به يايان تاریخی اش منتهی شود. . ‎sak‏ ‏سب ‎ve‏

صفحه 102:
آموختن ممنوع ! آموختن مانع آگاهی است . آن را به سویی افکن . آگاهی شحکوفا شود . اشو ایوان ایلیج بنیانگذار نفخت مدرسه زدایی گفته است: هر گاه در مدرسه ای باز می شود در تعلیم وتربیت بسته می شود .

صفحه 103:
از کتاپ یادداشت های معنوعه- (برداشت عاي واروئه) -اثر عيد العظيم كريمى آموختن سمنوع ! تی . اس الیوت گفنه بود: ابن انديشه که بیماری دنیای جدید را به کمک نظام آموزشی می توان درمان کرد . توضمی بیش نیست . برعکس آموزش وپرورش همگانی باعث می شود اخلاقیات. ارزش ها و سلیقه ها به سطحی عامیانه و رباکارانه تبدیل شود. ‏ , )8 a

صفحه 104:
آموختن ممنوع ! تعلیم و تربیت واقعی باید در پی جان بخشیدن به ارزش ها . غنی کردن منش ها. عمق بخشیدن به بینش ها. تحریک كردن حس کنجکاوی و افزایش شور دانستن 7 باش . و

صفحه 105:
ازْ كتاب يادداشت هاى ممنوعه- (برداشت عاى وارونه) -اثر عبد العظيم كريمى | آآموختن .ممنوع ! تعليم و تربيت واقعى بايدويران کننده قالب ها . چارچوب ها . دام هنا . اشارت :ها و ‎gill cad gyi‏ ذهن ادم باد تا جان های مشتاق. انديشه هاى خلاق ؛ دل های تابناک . خرد های ناب و افکار آزاد و سیال قدرت ۳9 پر کشیدن را از آنچه هست به آنچه که باید Datel ‏باشد‎

صفحه 106:
آآواین پایان نیست آغاز متغاوت اندیشیدن است 56 ع ‎+e 6 0‏ ‎ae LNG‏ ‎ Zras oN‏ ‎J aN‏

39,000 تومان