کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

خلاقیت، کارآفرینی، خوداشتغالی

khalaghiat_karafarini_khodeshteghali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت، کارآفرینی، خوداشتغالی”

خلاقیت، کارآفرینی، خوداشتغالی

اسلاید 1: خلاقيت ، كارآفريني، خوداشتغالي

اسلاید 2: هر روز صبح غزال آفریقایی از خواب بر می خیزد و با خود می گوید که امروز باید سریع تر از سریع ترین پلنگ ها بدوم و گرنه فردا اینجا نخواهم بود....هر روز صبح پلنگ آفریقایی از خواب بر می خیزد و با خود می گوید که امروز باید سریع تر از کند ترین غزال ها بدوم و گرنه از گرسنگی خواهم مرد......راز بقا

اسلاید 3: آينده غير از گذشته است

اسلاید 4: بيائيد لحظاتي با هم درباره آينده بيانديشيم ...

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: فرمول جدید موفقیتA.V= I3InformationIntelligenceIdeaA.V=Added Value

اسلاید 12: 7 اصل موفقيت كارآفريني1- همگام بودن با تغييرات جهانی2- کسب و کار گرا بودن3- بازارگرا بودن4- مديريت استراتژيک5- دانايي – مديريت دانش6- نوآوری7- رشداقتصاد ملی به اقتصاد جهانی(مهارتهای کسب و کار)جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی(مهارتهای دانش محور)انقلاب کارآفرينی(مهارتهای کارآفرينانه)

اسلاید 13: مدل های شایستگی در کلاس جهانیمدل 4H سازمان بهداشت جهانی، یونیسفمدل سازمان جهانی کار ILO

اسلاید 14:

اسلاید 15: مهارت هاي ارتباطي و تربيتيشايستگي اشتراك پذيري با ديگرانهمدليتوجه به ديگرانپذيرش تفاوتحل اختلافمهارت هاي اجتماعيتعاون ، تشريك مساعيارتباطات

اسلاید 16: امور خيريه داوطلبانهرهبريمسئوليت پذيري شهرونديشركت در فعاليت هاي گروهيمهارت هاي خريد و فروشكارگروهيخود انگيزي

اسلاید 17: ارزش و احترام به خويشتنمسئوليت پذيريشخصيتمديريت احساسات و عواطفنظم خود جوشانتخاب الگوي زندگي سالممديريت بحران و مهار استرسپيش گيري از بيماري هاسلامت فردي

اسلاید 18: انعطاف پذيريثبت وقايعبهره برداري از منابعطراحي و سازمان دهيتسهيل در يادگيريتفكر ارزشيحل مسئلهتصميم گيرييادگيري چگونه يادگرفتنهدف گذاري

اسلاید 19:

اسلاید 20: چالش هاي پيش روبحران جوانان(امنيت،اشتغال،ازدواج،اسكان،آينده)بحران ارزش های بشریبحران اقتصاد جهانیبحران جهانی شدنبحران زیست محیطیبحران هويت ها و ارزش هاي اجتماعي :به دنيا آوردن فرزندان مادي و به دنيا نياوردن كودكان معنويبحران جمعيت

اسلاید 21: مسير تعالي خردDataداده هاInformationاطلاعاتKnowledgeدانشْUnderstandingفهمWisdom &Rationalityخردچه جيزي بهتر است؟انجام كار درست(اثربخشي)انجام دادن درست كارهادرست انجام دادن كارها(كارايي)دانش چيستيدانش چگونگيدانش چراييThesisنظريهExperienceتجربه

اسلاید 22: كليد هاي موفقيت درآيندهژول آرتور باركر در كتاب هنر كشف آينده مى‏نويسد: در قرن بيست و يكم، كليد طلايى موفقيت در صحنه اجتماعات امروزى سه عامل است: پيش بينى و آينده‏نگرى نوآورى برترى كيفى

اسلاید 23: نردبان موفقيت روي هر پله نبايد بيش از حد معمول مكث كردپس از پيمودن پله اول، نوبت به پله دوم مي رسداز نردباني كه پايه اش شكسته است نبايد استفاده كردبايد ابتدا جاي پا را محكم كرد و سپس قدم بعدي را برداشتپس از استفاده از نردبان نبايد آن راسرنگونش كرد

اسلاید 24: جنبش نرم افزاری ساختن آینده از دیدگاه مقام معظم رهبری منظور از جنبش نرم افزاری عبارت است از: نهادینه سازی رویکرد کیفی به مقوله دانش و تولید علمبازسازی تمدن اسلامی و احیای دوران طلایی تولید علم در جوامع اسلامیارائه الگوی روشن ، ابعاد نگر و موفق به جامعه بشریتربيت نسلی پژوهشگر و مولد دانشتغيير موازنه قدرت در عرصه جهانی به نفع دينجبران عقب ماندگی ها از قافله دانشگسترش علم پژوهی و آزاد اندیشی با نقد نظریه های موجود به خدمت گرفتن نرم افزار برای انجام سریع تر ، شفاف تر و بهتر کارها و فرآیند ها

اسلاید 25: بايسته‏هاى جنبش نرم‏افزارى در نامه‏ى مقام معظم رهبرى ايجاد نشاط اجتهادى توليد فكر علمى و دينى شجاعت نظريه‏پردازى و مناظره‏ى روشمند وفادارى به اصول، اخلاق و منطق آزادى، مناظره، نقد و انتقاد تعيين حد و حدود آزادى، اخلاق و منطق ادب استفاده از آزادى آزادى بيان، مقيد به منطق و اخلاقرواج حريت، تعادل، عقلانيت و انصاف، در مباحث علمى تضارب آرا و عقول

اسلاید 26: بايسته‏هاى نهضت نرم‏افزارى در نامه‏ى مقام معظم رهبرى(2)شناخت‏شبهات و پاسخگويى به شبهات و پرسش‏هاى نظرى حمايت‏حكومت اسلامى از نهضت نرم‏افزارى توليد نظريه در چار چوب اسلام تبديل «توليد نظريه و فكر» به ارزش عمومى در حوزه و دانشگاه تقدير از نظريه‏پردازى و نظريه‏پردازان اعاده‏ى هويت و عزت جهان اسلام بهره‏گيرى از مساعدت مراجع عظام همكارى و مشاركت «اساتيد و محققان برجسته‏ى حوزه‏» نقد متون ترجمه‏اى دوران خلاقيت و توليد در عرصه‏ى علم نهادينه شدن «جنبش پاسخ به سؤالات‏» ، «مناظرات علمى‏» و «نظريه‏پردازى‏»

اسلاید 27: مدل ILOشایستگی های سه گانه در کلاس جهانی:شایستگی فنی و حرفه ای ( Technical Competency)شایستگی فردی ( Non-Technical Competency):یادگیری مهارتهای زندگی ( کارگروهی ، خودآگاهی ، برقراری ارتباط موثر ، توان حل مسئله ، کنترل خشم و استرس ، توان حل اختلاف ) کسب مهارت کاربرد هوش هیجانی در کار و زندگیکسب مهارت های ارتباطی ( ارائه مطلب ، برگزاری جلسه ، ارتباط تلفنی ، کاربرد زبان بدن ، مکاتبات اداری و نامه نگاری الکترونیک و ... )شایستگی یادگیری ( Learning Competency ): تربیت یادگیرنده مداوم و مستقل و مادام العمر، برای یادگیری چگونه یاد گرفتن ، با هدف انفرادی شدن آموزش و پرورش نگرش کل نگر ، با انگیزه تقویت پرسشگری و توان طرح سوال خوب ، و توسعه و ارتقاء قابلیت های شهروندی ، برای نقش آفرینی و تولید دانش و محتوی ، و توانایی حل مساله و فهم پدیده ها

اسلاید 28: پارادایمدر روزگاری که :تغییرات ناگهانی و سریعآینده سیال و غیر قابل پیش بینیرقابت فشرده و بی رحممنابع ( زمان ، مکان ، سرمایه انسانی و مادی ) محدود و گرانبهاتصمیم گیری پیچیده و چند سویهمسئولیت ها سنگین ترکشوری موفق تر است که انسانهای ( منابع انسانی ) توانمند دراختیار داشته باشد ، زیرا هیچ کشوری نمی تواند پیش تاز تر از مردمان خود حرکت کند

اسلاید 29: آینده موفقیتآینده موفقیت ازآن کسی است که ارزش های مطرح در عصر شبکه ها را درک کندآینده موفقیت از آن کسی است که محصول او ضمن داشتن نو آوری ، دارای بازاریابی جهانی و مبتنی بر اقتصاد وب باشدنوآوریبازاریابی جهانیاقتصاد مبتنی بروبتغییر نوع نگاه از آنچه نیست به آنچه که می تواند باشدتشخیص فرصت هاایجاد تغییر در فرآیندهاثبت نوآوری

اسلاید 30: آينده از آن كيست ؟از آن كساني است براي لحظه هاي زندگي طرح و برنامه دارنداز آن كساني است انتخاب مي كنند كه كجا باشند، كجا بروند، چگونه بروند و كدام راه را انتخاب كننداز آن كساني است كه تكليف خودشان را با زندگي خودشان تعيين مي كنند

اسلاید 31: موفقيت از آن كيست؟از آن كساني است كه به جاي ايستادن در برابر امواج، بر آن سوار مي شونداز آن كساني است كه با جاي ساختن سد در برابر امواج ، قايقي بر روي آن مي سازنداز آن كساني است كه مي دانند چرا زندگي مي كنند، كجا هستند و به كجا خواهند رفت

اسلاید 32: كاخ آينده شماآجر هاي باورهاي شما بناهاي آينده شما را خواهند ساختاگر اين آجر ها هوشمندانه ، محكم، متناسب، با ثبات و نظم وترتيب چيده شوند زيباترين آينده از آن شما استمحدوديت فقط ساخته ذهن ما است ، ما بيش از محدوديت هاي محيط محدود در باور هاي خودمان هستيم

اسلاید 33: آينده از آن كيست؟اميد و بينش مثبت نسبت به آيندههدف و برنامه مشخص براي آيندهمهارت تفكر و تصميم گيريمهارت هاي ارتباطي:باخودبا ديگرانبا جهانآينده از آن خالقين موفقيت است

اسلاید 34: موفقيت چيست؟موفقيت يك انتخاب است ونه يك تصادفSuccess Is A Choice Not A Chance

اسلاید 35: انتخاب با شما استتماشاگربازيگر و نقش آفرين

اسلاید 36: Entrepreneurial-Internet-Digital Revolution (EID) پایان استخدام مادام العمر حذف لایه مدیریت میانی حرفه گرایی بجای سازمان گرایی كار در سازمانهای مجازی اصالت كار فكری غنی سازی شغل وسیله اساسی پیشرفت خویش فرمایی و كار در شبكه ها تغییر موقعیت شغلی دفتر كار متحركInternet RevolutionDigitalRevolutionEntrepreneurialRevolution

اسلاید 37: روند تغییرات اساسی در محیط عصر حاضر

اسلاید 38: خالقین موفقیت چه کسانی هستند؟کشور موفقاقتصاد موفقشرکت های موفقچگونه می توان شرکتهای موفق را ايجاد کرد؟ 1) خالقين ايــن شرکتها چـه کسـانی هستند؟ 2) چگونه اين شرکتها با تغييرات محيط بين الملل خود را وفق می دهند؟جامعه صنعتی جامعه اطلاعاتیاقتصاد ملی اقتصاد جهانی

اسلاید 39: انفجار جمعیت و افزایش بیکاری ( فرصت یا تهدید ؟ )افزایش سالیانه 1800000 نفر به بیکاران کشور در صورت نظام مند سازی آموزش ( مهارتی – حرفه ای ) یکی از فرصت های خروج از بحران اقتصادی در دهه آینده استآموزش های کسب وکار گرا ( کارآفرینانه ) کلید راه گشای حل بحران بیکاری در کشور استنظام مند سازی آموزش ها و پیاده سازی استانداردهای توانمند سازی نیروهای انسانی و لشگر بیکار کشور نیاز ضروری ترین نیاز نظام است ، خلاقیت درافکار و نوآوری در روش ها ضروری ترین مهارت های سازمانی استموج جمعیتی به وجود آمده در دهه 60 ، به مرز بحرانی در دهه 80 رسیده است ، توجه به نیاز های اولیه این موج جمعیتی ( غذا ، پوشاک ، مسکن ، کار ، آموزش و ... ) نیازمند به کاربردن سیاست های تاکتیکی سریع ، موثر و کارآمد برای خروج از بحران است

اسلاید 40: چراهای موفقيتچرا يک مدير از مدير ديگر موفق تر است؟چـرا يـک شـرکـت از شرکـت ديـگرعملـکـرد بهتردارد؟ چرا يک سـازمان از سـازمان ديگر عملکرد بهتر دارد؟چــرا يـک کشــور از يـک کشـور ديگــر بـهتــر اسـت؟

اسلاید 41: تعاريف كارآفريني واژه كارآفرين : از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد شدن Undertake نشات گرفته است روند تحول زندگي از دوران غارنشيني تاكنون به شيوه هاي متفاوتي توصيف شده است؛ ما آنچه كه در تمامي تحليل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغيير “ ( Change Agent ) يا در واقع همان نيرويي است كه پيشرفت مادي را سبب شده است امروزه متوجه شده ايم كه اين “ عامل تغيير “ از ابتدا تاكنون وجود داشته و در آينده نيز نقش آنرا كارآفرينان ايفاء خواهند نمود

اسلاید 42: تعريف كارآفرينکار آفرِين فردی است دارای ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار ( کسب و کار منزل، کسب و کار مجازی ، کسب و کار مغازه يا شرکت يا سازمان) که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالی و اجتماعی است محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه می نمايددكتر احمد پور درياني

اسلاید 43: ژوزف شومپيتر Josep Schumpeter 1934 تعريف كارآفرينطبق نظروي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد وي مشخصه كارآفرين رانوآوري مي داندوفرايندكارآفريني را“تخريب خلاق (Creative Destruction ) مي نامد بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد از نظروي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود :ارائه كالاي جديدارائه روشي جديد در فرايند توليدگشايش بازاري تازهيافتن منابع جديدايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعت

اسلاید 44: انواع كارآفريني

اسلاید 45: فرآيند توسعه كارآفريني

اسلاید 46:

اسلاید 47: نيازهاي كارآفريناننيازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشويق و حمايت نياز به آزادي در انتخاب نقش خود در سازماننياز به آزادي در انتخاب همكاران و پرسنل خودنياز به ارتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازماننياز به آزادي از زنجيره فرمان و سلسله مراتب سازمانينياز به آزادي از كارهاي تكراري ؛ روزمره و يكنواختنياز به آزادي عمل در نحوه انجام كارهانياز به دراختيارداشتن“زمان آزاد“ براي پيگيري ايده هاي نو

اسلاید 48: نيازهاي كارآفريناننيازبه دراختيارداشتن“منابع آزاد“ و بدون كنترل و پاسخگويي جهت استفاده در طرحها و ايده هاي نو شخصينياز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مرتبطنياز به اخذ سريع نتيجه كار و عمل خودنياز به آموزشنياز به سرعت عمل ( عدم بوروكراسي )نياز به كار مفرح ( ضمن شوخي )

اسلاید 49: نقش هاي كارآفرينان(1)عامل ايجاد و توزيع ثروت ؛ برانگيزنده توسعه اقتصادي جامعه يا به عبارتي موتور رشد و توسعه اقتصادي عامل اشتغال زايي عامل انتقال تكنولوژي عامل ترغيب و تشويق سرمايه گذاري عامل شناخت ؛ ايجاد و گسترش بازارهاي جديد عامل تعادل در اقتصاد پويا عامل تحول وتجديدحيات ملي ومحلي ( كارآفريني فراتر از شغل و حرفه است ،يك شيوه زندگي است )

اسلاید 50: نقش هاي كارآفرينان(2)عامل كاهش بوروكراسي اداري ( كاهش پشت ميزنشيني و مشوق عمل گرايي و … )عامل نوآوري و روان كننده تغيير به عنوان يكي از عوامل توليدمثل زمين ؛ سرمايه ؛ انسان و …عامل تحريك و تشويق حس رقابت عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد عامل ساماندهي منابع و استفاده اثربخش از آنها عامل يكپارچگي و ارتباط بازارها عامل رفع خلل ؛ شكافها و تنگناهاي بازار و اجتماع

اسلاید 51: نوآورينوآوري را مي توان فرايندي تعريف كرد كه طي آن فنون و توليدات جديد به سيستم اقتصادي معرفي مي شوند نوآوري موفق زماني صورت مي گيرد كه قابليت انجام كاري كه پيش از اين نمي توانست صورت بگيرد يا حداقل اقتصادي و مناسب نبوده مهيا شود

اسلاید 52: خلاقيتخلاقيت همانا توانايي خلق فكرهاي جديد است كه اين فكرها ممكن است به محصولات يا خدمات جديد نيز منجر شوند در دايره المعارف علوم اجتماعي از خلاقيت چنين تعاريفي ذكر شده است : برخي آن را توانايي هستي بخشيدن به پديده اي جديد تعريف نموده اند و عده اي ديگر آن را نه به عنوان توانايي بلكه به عنوان فرايند روانشناختي يا فرايندهايي كه از طريق آنهامحصولات جديد و ارزشمند خلق مي شوند

اسلاید 53: ‌طلب موفقيت (‌توفيق طلبي)طلب موفقيت عبارت است ازتمايل به انجام كاردراستانداردهاي عالي جهت موفقيت در موقعيت هاي رقابتي افراد با نياز به توفيق بالا مايل هستند تا همواره در چالش باشند و در راه رسيدن به اهداف قابل دسترسي و همچنين نسبت به عملكرد خود ؛ به بازخورد مكرر و منظم زماني نياز دارند اين افراد ترجيح مي دهند تا شخصاً مسئوليت حل مشكلات ؛ تعيين اهداف و دستيابي به آنها را از طريق تلاش شخصي خود بعهده گيرند

اسلاید 54: مخاطره پذيري(‌ريسك پذيري)مخاطره پذيري عبارت است از پذيرش مخاطره هاي معتدل كه مي توانند از طريق تلاشهاي شخصي مهار شوند هنگام در نظر گرفتن هرگونه مخاطره ؛ دو عنصر در ايجاد اين مفهوم نقش دارند ؛ يكي سطح درك فرد كارآفرين از مخاطره در آغاز هر فعاليت پرمخاطره و ديگري امكان احتمالي مشهود شكست در صورت ناموفق بودن آن فعاليت است

اسلاید 55: مركز كنترل بينش مثبت (‌احساس عامل وفاعل بودن)عقيده فرد نسبت به اينكه عاقبت و سرانجام وي تحت كنترل وقايع خارجي يا داخلي مي باشد را مركز كنترل مي نامند بيشتركارآفرينان راداراي مركزكنترل دروني توصيف نموده اند افراد با مركز كنترل بيروني معتقدند كه وقايع خارجي كه خارج از كنترل آنها مي باشد ؛ سرنوشت آنها را تعيين مي كند

اسلاید 56: نياز و ميل به استقلالنيازبه استقلال ازويژگيهائي است كه به عنوان يك نيروي بسيار برانگيزاننده موردتاكيدواقع شده است در واقع نياز به استقلال را مي توان به صورت عباراتي نظير كنترل داشتن بر سرنوشت خود ؛ كاري رابراي خودانجام دادن و آقاي خود بودن تعريف كرد ميل به استقلال ؛ نيروي انگيزشي براي كارآفرينان معاصر است لذا آزادي عمل ؛ پاداش ديگر كارآفريني است

اسلاید 57: تحمل ابهامقدرت تحمل ابهام عبارت است از پذيرفتن عدم قطعيت بعنوان بخشي از زندگي ؛ توانائي ادامه حيات با دانشي ناقص درباره محيط و تمايل به آغاز فعاليتي مستقل بي آنكه بدانيم آيا موفق خواهيم شد يا خير

اسلاید 58: رويا و بينش مثبت نسبت به آينده كارآفرينان درموردآنچه آينده ازآنهاوتشكيلات اقتصادي اشان مي خواهد بصيرت دارند و مهمتر اينكه ؛ آنها براي اجرا كردن روياهاي خود توانا مي باشند

اسلاید 59: قاطعيتتعلل نمي كنند سريعاًُ تصميم مي گيرند و سرعت آنها يك عامل كليدي موفقيتشان مي باشد

اسلاید 60: اهل عمل (‌عمل گرا)وقتي درمورد يك كار تصميم گيري مي كنند ؛ آن را با حداكثر سرعت ممكن اجرا مي كنند

اسلاید 61: عزم و ارادهبا تعهد كامل سرمايه خيزهاي خود را اداره مي كنند آنها بندرت تسليم مي شوند ؛ حتي زمانيكه با يكسري موانع حل نشدني مواجه مي شوند

اسلاید 62: وقف كاربطور كامل خود را وقف كارشان مي كنند ؛ اين كار بعضي اوقات براي روابط آنها با دوستان و خانواده شان بسيار گران تمام مي شود آنها بدون خستگي كار مي كنند زماني كه يك كارآفرين تصميم مي گيرد كه يك تشكيلات اقتصادي را راه اندازي كند ؛ دوازده ساعت كار در روز و هفت روز در هفته ؛ چندان غيرمعمول نيست

اسلاید 63: دلبستگيكارآفرينان عاشق كارشان مي باشند همين عشق است كه آنها را در دشواريها نگه مي دارد و همين عشق به محصول و خدمت است كه آنها را در فروش و عرصه آنها اثربخش مي كند

اسلاید 64: توجه به جزئياتگفته مي شود كه شيطان در ريزه كاريها نهفته است اين كار هرگز در راه اندازي و رشد يك سرمايه خيز صحت ندارد كارافرين بايد از جزئيات مهم كار خود به خوبي اطلاع داشته باشد

اسلاید 65: سرنوشت Destinyآنهامي خواهندبيش ازاينكه به يك كارفرما متكي باشند ؛ بر سرنوشت خود تسلط داشته باشند

اسلاید 66: مركز توجهثروتمند شدن انگيزه اصلي كارآفرينان نيست پول بيشتر يك معيار براي موفقيت آنهاست آنها بر اين عقيده اند كه چنانچه موفق شوند ؛ پاداش خودشان را دريافت خواهند كرد

اسلاید 67: توزيعكارآفرينان مالكيت تشكيلات اقتصادي اشان را با كاركنان مهمي كه براي موفقيت تشكيلات بسيار حياتي مي باشند ؛ تقسيم مي كنند

اسلاید 68: سواداكثر كارآفرينان از تحصيلات پائيني برخوردارند و بيشتر آنها فاقد تحصيلات دانشگاهي هستند سطح تحصيلات كارآفرينان پائين تر از مديران است تحصيلات نقش بزرگي دركارآفريني وحتي موفقيت كارآفرينان ندارند بسياري از كارآفرينان موفق احساس مي كنند كه قبل ازنسل جوان كنوني؛ تحصيلات اهميت كمتري براي كارآفرينان داشته است

اسلاید 69: 10D کارآفرینانرویا Dreamقاطعیت Decisivenessعملگرایی Doersاراده Determinationوقف کار Dedicationعشق وافر Devotionتوجه به جزئیات Detailsکنترل سرنوشت Destinyافزایش درآمد Dollarsتوزیع ثروت Distribute

اسلاید 70:

اسلاید 71: پشتيباني هاي مالي كارآفرينانوام هاي بلندمدت با بهره كم - اعتبار – معافيتهاي مالياتي ( حداقل براي سه سال )

اسلاید 72: عوامل فني و فناوري كارآفريناندانش فني - انتخاب تكنولوژي مناسب - نصب و راه اندازي ماشين آلات و ارتباط با دانشگاهها

اسلاید 73: نيازهاي بازار كارآفريناناطلاعات و آمار توليد ؛ عرضه ؛ تقاضا ؛ صادرات؛ كانالهاي توزيع ( تحقيقات بازار )

اسلاید 74: نيازهاي تامين و پشتيباني كارآفرينانمواداوليه ، زمين يامحل كار، قطعات و ماشين آلات ، نيروي كار و

اسلاید 75: نيازهاي قانوني كارآفرينانثبت اختراعات، قوانين كار، دارائي، بيمه، گمركي، بانكي، حقوقي و

اسلاید 76: نيازهاي آموزشي كارآفرينانمديريتي- مالي- انبارداري- منابع انساني – بازاريابي و فني و

اسلاید 77: نيازهاي اجتماعي كارآفرينانارزش و جايگاه اجتماعي - تشكيلات و انجمن هاي كارآفرينان - مشاركت در تصميم گيريها

اسلاید 78: نيازهاي اقتصادي كارآفرينانامنيت اقتصادي - ثبات نرخها - نظام اقتصادي باز، رقابت بانكها- دسترسي به منابع( عدم سهميه بندي)

اسلاید 79:

اسلاید 80: كارآفرينانمديران در گذشته زندگي مي كنند اشتياق به دستور دادن دارند علاقه به ثبات دارند تهديدگرا هستند يك خانه مي سازند و مي خواهندتا ابد در آن زندگي كنند تميزي و شسته رفته بودن را ايجاد مي كنند مديران بعد از كارآفرينان مشغول نظم بخشيدن و تميز كردن شلوغ كاريهاي كارآفرينان مي شوند درآينده زندگي مي كننداشتياق به كنترل دارندعلاقه به تغيير دارندفرصت گرا هستنديك خانه مي سازند و بلافاصله براي خانه بعدي و جديد برنامه مي ريزنداشياء ( چيزها ) را خلق مي كنندبدون كارآفرينان همه چيز سر جاي خودش است و بهم نمي خورد

اسلاید 81: كارآفرين و آموزشهاي فني و حرفه ايدانش گرا( دانش مدار)كسب و كار گرافني و حرفه ايكار و دانشكارآفرين

اسلاید 82: تغيير پارادايم از دانش به كارآفريني

اسلاید 83: فرهنگ كارآفريني

اسلاید 84: توانایی تربیت نیروی انسانی ماهر با اهداف :همگام بودن با تغییرات جهانیکسب و کار گرا بودنبازار گرا بودنبازاریاب بودنخلاق و نو آور بودنتوانایی راه اندازی کسب و کار مبتنی بر وبفرصت گرا بودن و تولید ارزشهای رقابتیتوجه به مزیت های رقابتیاستفاده از روش ها و ابزارهای نوین آموزشی در فرآیند آموزشبه روز رسانی محتوای آموزشی بر اساس نیاز های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و ...آموزش فنی و حرفه ای اثر بخش

اسلاید 85: پنج مهارت آینده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتیمهارت 1: زبان انگلیسیمهارت 2: IT: اینترنت+ کامپیوتر+ E-Commerce مهارت 3: مدیریت : توان سرپرستی و اداره واحدهامهارت 4: بازاریابی : خرید و فروش و e-Marketingمهارت 5: اقتصادی مالی: هزینه منفعت کردن هرفعالیت

اسلاید 86: براي ساختن آينده شغلی به چه چيزهايي نياز داريم؟داشتن بينشي مثبت و انگيزاننده نسبت به آيندهكسب مهارت هاي تفكر مثبت و موثر در زندگيكسب مهارت هاي هدف گذاري در زندگيكسب مهارت هاي ارتباط موثر:باخودبا ديگرانبا جهانداشتن و كسب شايستگي ثبات و پايداري در عملداشتن انديشه اي بزرگ ، شروعي كوچك، رشد و ارتقاء سريع

اسلاید 87: طرح توسعه مهارت های زندگی و آموزش مهارت های کارآفرینی آموزش مهارت های زندگی آموزش مهارت های توسعه کسب و کارآموزش آموزه های دینی و فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان

اسلاید 88: بیایید پرواز کنیم آینده این سرزمین در سایه تلاش ما است

اسلاید 89: بلند همتان هيچ چيز هيجان انگيزتر از ساختن آينده نيست...

اسلاید 90:

اسلاید 91: پایان

اسلاید 92:

اسلاید 93:

اسلاید 94:

اسلاید 95: صورت مسأله:ايجاد يك ميليون فرصت شغلي در سالاز طريقايجاد يكصد هزار كسب و كار در سال- افزايش ظرفيتهاي كسب و كارهاي موجود- اتمام پروژه هاي نيمه تمام- ايجاد كسب و كارهاي جديد

اسلاید 96: پيش نياز اشتغال توسعه كارآفرينيپيش نياز كارآفريني توسعه انواع كسب وكار پيش نيازكسب و كار برقراري محيط مناسب و فضاي كسب و كارپيش نياز محيط كسب و كار تعريف فرصتهاي كسب و كار پيش نياز فرصت ها در توسعه تعيين استراتژي توسعه

اسلاید 97: چگونه مشکل اشتغال را حل کنيم؟ آيا بدون اتصال به بازار جهاني اين امر قابل حل است؟ آيا در دنيا کشوري سراغ داريم که بدون سرمايه گذاري کشورها و شرکتهاي خارجي اقدام به توسعه پايدار نموده باشد؟آيا کشورهايي مانند شوروي سابق / هند با وجود منابع فراوان و دانش زياد توانستند مسير رشد سريع خود را فراهم و هموار نمايند؟ چگونه کشورهايي مانند کره /چين/ سنگاپور / هنگ کنگ / امارات مسير سريع رشد را هموار کرده اند؟آيا در کشور منابع کافي براي توسعه وجود دارد؟آيا دانش لازم براي انجام کار ها وجود دارد ؟

اسلاید 98: آيا الگوي توسعه بعد از انقلاب که نوعاًخريد ماشين آلات بوده است توانسته است، ما را در بازارهاي جهاني توانمند سازد ؟چگونه است که کشوري مثل امارات در طي ده سال گذشته بدون داشتن نيروي انساني ماهر و بدون اتکاء به نفت توانسته شرايطي فراهم نمايند که بسيار سريع به رشد حدود ده درصد برسد.دولت امارات چه سهمي در توسعه اين چند ساله داشته است؟و نسبت آن به سرمايه گذاري خارجي/خصوصي/محلي/ منطقه‌اي چيست؟چگونه دبي توانسته به عنوان فضايي براي جذب سرريز / جذب نخبگان/ جذب سرمايه گذاران باشد ؟چگونه مشکل اشتغال را حل کنيم؟

اسلاید 99: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاورهتوسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 100: دولت

اسلاید 101: اقدامات استراتژيك دولت1- تبيين استراتژي توسعه پايدارمبتني بر مزيت هاي نسبيحضور در يك منطقه استراتژيكوجود بازار 1 ميليارد و 400 ميليون نفري در كنار منطقه، 31 كشور مانند CIS، هند،كشورهاي حوزه خليج فارس و غيرهوجود منابع مالي فراوان علي الخصوص بعد از 11 سپتامبر در منطقه وجود منبع استرايژيك نفت و گاز د رمنطقهوجود بازار بكر و دست نخورده در منطقهوجود نيروهاي تحصيلكرده مستعد علي الخصوص در ايران و هند

اسلاید 102: 2- مزيتهاي ايرانجغرافياي چند آب و هوايي/موقعيت ژئوپوليتيكيجمعيت مستعد فراوان تحصيلكرده /با نرخ بالاوجود نفت و گاز و صنايع پتروشيميدسترسي به مواد اوليه آسان فراوان/معادن

اسلاید 103: 3- استراتژي توسعه ايران توسعه صنايع نفت و گاز و پتروشيمي توسعه صنايع غذايي/كشاورزي توسعه صنايع معدني توسعه صنايع حمل و نقل زيستي،دريايي/هوائي توسعه صنايع ساختمان توسعه مخابرات و IT توسعه گردشگري ، هتلها توسعه بيمه و مالي توسعه تجارت

اسلاید 104: 4- توسعه در ايران بر اساس كدام الگو بايد باشد(مانند كدام كشور)كره تركيهتايوانهندچينبرزيل

اسلاید 105: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاورهتوسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 106: تعيين استراتژيهاي توسعه

اسلاید 107: نقش شركتهاي بزرگ در رشد اقتصاديMicro, Small andMedium Firms(Secondary Economy)Social,Cultural,PoliticalContextGeneral NationalFramework ConditionsOpenness (External Trade)Government (Extent Role)Financial Markets (Efficiency)Technology R&D (Level, Intensity)Infrastructure (Physical)Management (Skills)Labor Markets Flexible)Institutions (Unbiased, Rule of Law)MajorEstablished Firms(Primary Economy)NationalEconomicGrowth(GDP, jobs)

اسلاید 108: فرآيند كارآفرينانه در رشد اقتصاديSocial,Cultural,PoliticalContextEntrepreneurialFramework ConditionsFinancialGovernment PoliciesGovernment ProgramsEducation & TrainingR&D TransferCommercial, Legal InfrastructureInternal Market Openness Access to physical InfrastructureCultural, Social NormsEntrepreneurialOpportunitiesNationalEconomicGrowth(GDP, jobs)EntrepreneurialCapacitySkillsMotivation

اسلاید 109: فرآيند كارآفرينانه در رشد اقتصادي تعامل فرصتهاي كارآفرينانه و توانايي هاي كارآفرينانهSocial,Cultural,PoliticalContextGeneral NationalFramework ConditionsEntrepreneurialFramework ConditionsMajorEstablished FirmsMicro, Small and Medium FirmsEntrepreneurialOpportunitiesEntrepreneurialCapacityBusinessDynamicNationalEconomicGrowth

اسلاید 110: ايران آباد - موفق در سطح كلاس جهاني - عدالت محوراستراتژي توسعه پايدار كشور استراتژي توسعه بخشي دولتيتعاونيخصوصيسياسياقتصادينظامياجتماعيفرهنگي

اسلاید 111: استراتژي توسعه اقتصاديتجارتصنايعكشاورزيتركيبيخدماتITكرههندتايوانايرلندفنلاندانگليساماراتهنگ كنگتوسعه كسب و كار و كارآفرينيآرژانتيننيوزلندآلمانلبناندبيسنگاپوراستراتژي توسعه فعاليتتكنولوژي جديدكوباانگلستانآمريكا

اسلاید 112: SMEكسب و كار كوچك و متوسطLarge co.كسب و كار بزرگتوسعه مخلوطGov Developتوسعه متمركز دولتيتوسعه كارآفرينيالگوي تو سعه كسب و كار و كارآفرينيتايوانسنگاپوركرهژاپنشورويهندچينآمريكاآمريكاخانگياينترنتيروستائيخانوادگيخوشه هاي صنعتيشركت هاي اقماريSPIN OFF

اسلاید 113: توسعه كارآفرينياستراتژي ايجاد بنگاه ها(رشد يا تولد )حمايت از بنگاه هارشد بنگاه هابازار جهانيرقابت جهانيصادرات گراخلاق و نوگرارشد يابندهتفكر استراتژيكدانا محوررويكرد نوين با رعايت 7 اصل موفقيت كارآفريني

اسلاید 114: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاورهتوسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 115: ايجاد شهركهاي خوشه پذير اقتصاديدر هر استان

اسلاید 116: دولتيخصوصيتعاونيتوليديكشاورزي صنايعباغداريزراعتنساجيگلخانه ايدامپروري شيميايينساجيمعدنخودروغذاييخدماتبيمهتوريسمتفريحات و سرگرميحمل ونقلآ موزش بهداشت و درمانICTنرم افزارسخت افزارمخابراتاينترنتبازرگانيصنوفخرده فروشيعمده فروشي

اسلاید 117: ايجاد شهركهاي خوشه پذير درهر استان1- مزيت هاي محلي منطقه اي با توجه به وجود نيرو /سرمايه /استعداد و موقعيت منطقه اي كشف شود.2- در زمينه هاي ICT/انواع خدمات /صنايع /كشاورزي/تجارت خوشه ها تعريف شود. خوشه ها در زمينه عمومي و تخصصي تعريف شود.3- خوشه هاي ICTايجاد شهركهاي خوشه پذيرMedia clusterInternet clusterDigital clusterCommunication Cluster

اسلاید 118: 4.خوشه هاي خدماتي1-4 ايجاد شهركهاي دانشگاهي با هدف توليد دانش (Creation Knowledge) 1-1-4 ايجاد انكوباتورها2-1-4ايجاد شهركهاي دانشگاهي با مشاركت دانشگاههاي دنيا3-1-4 ايجاد پاركهاي فن آوري2-4 ايجاد منطقه مالي بين المللي به منظور جذب سرمايه گذاري1-2-4 توسعه بانكداري2-2-4 توسعه بيمه3-2-4 توسعه بازار سرمايه)تخصيص يك شهرك يا جزيره به فعاليتهاي مالي(

اسلاید 119: 4-2-4 ايجاد شهركهاي گردشگري و هتلداري د راستانهاي با مزيت (اصفهان – يزد – فارس – كرمان و ...)5-2-4 ايجاد شهركهاي تفريحات و سرگرمي(مراكز تفريحي براي مردم و توريستها، شهركهاي سينمايي، فيلم و موسيقي و شهر بازي)6-2-4 ايجاد شهركهاي بهداشت و درمان باهدف ارائه خدمات درماني به منطقه(ايجاد شهركهاي درمان سلامت و مجتمع هاي بيمارستاني)7-2-4 ايجاد شهركهاي تجاري (فروشگاههاي زنجيره اي، Shopping Mall)8-2-4 شهركهاي فرهنگي، چاپ و نشر و بازارچه كتاب9-2-4 ايجاد ساختمان و مسكن با توجه به وجود شهرك هاي بالا

اسلاید 120: 5- شناسايي فعاليتهاي خوشه پذير اقتصاديراه آهن : شركتهاي ساخت واگن، ساخت ريل و ...چوب: جنگلها، توليد كاغذ، محصولات چوبي، صنايع دستي مرتبط و ...كشتيراني: ساخت كشتي، توسعه بنادر و ...دامداري: صنايع چرم، لبنيات و ...

اسلاید 121: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاورهتوسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 122: تنظيم قوانين و آماده‌سازي محيطكسب و كار

اسلاید 123: تنظيم مقررات و آماده سازي محيط كسب و كارتضمين امنيت سرمايهتثبيت فضاي سياسيتأكيد بر ارزش هاي کسب و کارتسريع فرايند خصوصي سازيرها سازي دولت از بروکراسي و ايفاي نقش جديد تسهيل گر

اسلاید 124: تنظيم مقررات و آماده سازي محيط كسب و كاربا لا بردن جذابيت كسب و كار در ايرانتصويب مقررات لازم به منظور سهولت در امر كسب و كار و حمايتهاي لازممطالعه و بررسي موانع فضاي كسب و كار در ايران و اقدام به رفع آنواگذاري اختيارات به رده هاي اجرايي (تمرکز به عدم تمرکز)

اسلاید 125: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 126: ارائه مدل آموزشيكصد هزار كارآفرينو صاحبان كسب و كار

اسلاید 127: طرح آموزش 100000 كارآفرينبه چه كسي كارآفرين مي گوييم؟نحوه شناسايي كارآفرينان چيست؟چه مراكزي شايستگي و توان تدريس دارند؟استانداردهاي اين مراكز چيست؟چه اساتيدي و با چه ويژگيهايي مورد نياز است؟محتواي درسي چه باشد؟توزيع جغرافيايي مراكز چگونه باشد؟تعداد دانشجو در هر كلاس چند تا باشد؟

اسلاید 128: طرح آموزش 100000 كارآفرينارزيابي دوره ها بايد چگونه باشد؟شناسايي مراكز موجودتعيين ستادي جهت برنامه ريزي، اجرا و كنترلفراخوان اعلام آمادگي مراكزبرآورد هزينه – زمان – مكان گروه هاي مخاطب چه كساني هستند؟آموزشهاي مورد نياز آنها چيست؟

اسلاید 129: فعاليت هاي اساسي كارآفرينيPre-foundation PhaseFoundation PhaseDevelopment Phaseرشد GrowthخروجExitتاسيسFoundationدانش كسب و كارBusiness Knowledgeقصد از شروع كسب و كارIntention to start a businessجرقهTriggerعلائق فرديPersonal interestويژگي هاي كارآفرينانهEntrepreneurial trailsايده در كسب و كارBusiness IdeaزمينهContext

اسلاید 130: نيازمنديهاي ايجاد كسب و كار:1- مهارتهاي فني2- مهارتهاي كسب وكار3- تمايل به ايجاد كسب و كار (انگيزش)4- منابع و حمايتهاي كسب و كار5- طرح كسب و كار (از ايده تا اجرا)

اسلاید 131: گونه هاي متفاوت افراد در بازار كار:بدون مهارت فنيبي ميل به راه اندازيافراد جامعهبدون مهارت فنيعلاقمند به راه اندازيداراي مهارت فنيفاقد مهارتهاي كسب و كارداراي مهارت فنيداراي علاقه و ايدهفاقد امكانات و منابعداراي سرمايه و منابععلاقمند به راه اندازيفاقد ايده و مهارت لازمداراي موافقت اصوليهنوز راه اندازي نكرده اندشروع كسب و كارنياز به حمايت ماليشروع كسب و كارنياز به ساير حمايت ها(فني- فروش – انساني)راه اندازي كسب و كارشكست خورده اندراه اندازي كسب و كارميل به رشدنياز به حمايت براي رشد

اسلاید 132: افرادي كه مايل به ايجاد كسب و كار هستند زير ديپلمديپلمفارغ التحصيلاندانشجويانكار شناسان شاغل در شركتها- سازمانها و غيرهباز نشستگانايجاد اشتغال

اسلاید 133: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاورهتوسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 134: ايجاد و سازماندهي مراكزمشاوره توسعه كارآفريني

اسلاید 135: اساسنامه اين مراكز بايد چگونه باشد؟شرح وظايف اين مراكز چيست؟ساختار حقوقي آنها بايد چگونه باشد؟ساختار تشكيلاتي آنها چيست؟ساختار مالكيتي آنها چگونه است؟هر مركز عمومي باشد يا تخصصي؟ايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفريني

اسلاید 136: توزيع جغرافيايي مراكز بايد چگونه باشد؟اندازه مراكز يكسان و استاندارد باشد يا در 3 سايز (كوچك، متوسط، بزرگ)اين مراكز چه خدماتي را ارائه دهند؟ (آموزش، پژوهش، ترويج، مشاوره)مكانيزم تشويقي براي ايجاد اين مراكز چيست؟آيا الگوهاي خارجي وجود دارد؟ايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفريني

اسلاید 137: هدايت و كمك به تأسيس و ايجاد، بقاء، رشد و توسعه شركتهاي كوچك و متوسطهدف از ايجاد:حمايت و مشاوره به متقاضيان ايجاد كسب و كارايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفريني

اسلاید 138: حمايتهاي مورد نياز کارآفرينان در مراحل ايجاد ، تأسيس، رشد1- حمايتهاي مالي2- حمايتهاي بازار براي3- حمايتهاي تکنولوژي4- حمايتهاي فني5- حمايتهاي تأميني6- حمايتهاي آموزشي7- حمايتهاي حقوقي8- حمايتهاي اطلاعاتيايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفريني

اسلاید 139: مدل توسعه كسب و كار و كارآفرينيسازمان دهي 100000كسب و كار در هر سالايجاد و سازماندهي مراكز مشاوره توسعه كارآفرينيارائه مدل آموزش100000كارآفرينايجاد شهرك هاي خوشه پذير اقتصاديد رهر استانتنظيم قوانين و آماده سازي محيط كسب و كاردولتتعيين استراتژي هايتوسعه

اسلاید 140: سازمان دهي 100000كسب و كار در هر سال

اسلاید 141: مرحله اول: شناسايي وضع موجود1- تهيه گزارش تعداد كسب و كارهاي موجود، عملكرد آنها، شناسايي ظرفيتهاي خالي، موانع و مشكلات و رفع آنها2- تهيه آمار بنگاههايي كه به دلايل مختلف تا كنون بلااستفاده مانده‌اند. 3- تهيه آمار بنگاههايي كه برنامه توسعه ظرفيت دارند

اسلاید 142: مرحله اول: شناسايي وضع موجود4- مجموعه تدابيري كه براي كمك به ايجاد كسب و كارهاي جديد مي گردد (‌آماده سازي – توانا سازي – عملياتي كردن)5- تهيه ليست پروژه هاي نيمه تمام و در حال احداث و كمك به راه اندازي آنها6- تهيه ليست پروژه هايي كه تا با حال ايجاد نشده اند

اسلاید 143: مرحله اول: شناسايي وضع موجودشناسايي وضع موجود بر اساس:1- از بعد جغرافيايي : روستا، شهر، استان2- وزارتخانه اي : وزارت كار، صنايع،...3- نوع كسب و كار : کوچک و متوسط، اينترنتي، خانگي، خانوادگي، روستايي، بزرگ

اسلاید 144: 1.بازرگاني حقوق-تجاري- خرده فروشي- عمده فروشي2.وزارت صنايع شركتهاي توليدي/ مشاوره / مهندسي3.كشاورزي شركتهاي كشاورزي كشت وصنعت / صنايع روستايي4.نفت گاز ايجاد پمپ بنزين / پالايشگاه / پتروشيمي5.بهداشت ودرمان مجوز كلينيك/ بيمارستان / آزمايشگاه6.سازمان تربيت بدني ورزشگاه / مجموعه ورزشي7.كار و اجتماعي آموزشگاه گلدوزي و.../ كامپيوتر8.اقتصاد ودارايي شركتهاي بيمه/ بانك / گمرك / ترخيص9.سازمان محيط زيست مجوز شركتها براي تأسيسات و فاضلاب10.مؤسسه استاندارد مجوز تأسيس آزمايشگاه11.مخابرات مجوز شركتهاي نرم افزاري12.آموزش و پرورش تأسيس مدارس غير انتفاعي13.آموزش عالي تأسيس دانشگاه غير انتفاعي / علمي كاربردي14.فرهنگ وارشاد سينما/ توليد فيلم / موسيقي / كتاب / آموزشگاه، 15.مسكن پيمانكاري،شركتهاي ساخت و ساز16.تعاون انواع تعاوني ها در قسمتهاي بالا17.راه وترابري خدمات هوايي- راه آهن- بنادر كشتيراني- ترخيص وزارتخانه ها يا سازمانهايي كه مجوز كسب وكار مي دهند مجوز نوع كسب وكار

اسلاید 145: راهكارهاي كوتاه مدت1- شناسايي ظرفيتهاي موجود بر اساس آمارها و كمك به كسب و كارهايي كه ظرفيت خالي دارند و مشكل بازار ندارند.2- اتمام پروژه هاي نيمه تمام و رفع موانع و مشكلات آنها3- شناسايي افرادي كه مهارت و تمايل و آمادگي ايجاد كسب و كار را دارند.4- شناسايي مراكز توانمند آموزش كارآفريني5- تشكيل ستاد برنامه ريزي آموزش 100000 كارآفرين

اسلاید 146: راهكارهاي كوتاه مدت6- تهيه بودجه و منابع لازم براي آموزش7- شناسايي اساتيد توانمند براي آموزش8- تعيين محتواي درسي9- تعيين مجري، ناظر و مشاور بعد چهارم طرح10- برقراري مکانيزم تشويقهاي مالياتي و معافيتهاي تأمين اجتماعي جهت کسب و کارهاي کوچک11- حمايتهاي مالي و بازار از کسب و کارهاي موجود

اسلاید 147: راهكارهاي ميان مدت1- آموزش يكصد هزار کارآفرين2- تهيه برنامه (زمانبندي – هزينه – مكان) شهركهاي خوشه پذير اقتصادي با توجه به استراتژيهاي توسعه3- تهيه قوانين و مقررات مورد نياز4- تبيين و تعيين فرصت هاي کسب و کار5- ايجاد مراکز مشاوره توسعه کارآفريني

اسلاید 148: راهكارهاي بلند مدت1- تداوم ايجاد و تكثير شهركهاي خوشه پذير2- تداوم آموزش ها3- تداوم تأسيس کسب و کارهاي جديد

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید