کسب و کارمدیریت و رهبری

خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
بقای

صفحه 5:
0 co

صفحه 6:
پروسه ی توسعه و اچرای ایده ها ی نوین

صفحه 7:
ابعاد رف 7 4 تاری‌سازمانی‌خلا نواووی

صفحه 8:
۳ ~— اش الإتربى و شهودى

صفحه 9:
رورش ارمندان‌خلاق4 اتلس لقان و راب دار ار مسرت ۱۱ تحمزو تحريكدى كلم خلؤلتقكل ايغونيخيلسهه و بدم .4-2 به تسوت باخلش استعور اد ل لزاع يساوي عه ع ه يسنن 24-3 بازخوردغیر خورد هدر جات 2۳۱ ما ۳ ب ب 22 71 اگر قرار بودرهمه ی موارد مذکور فقط در یک کلمه خلاصه شود

صفحه 10:
‎Se ARS‏ علیک ردپ روژه هوآزمایشی- ۳ برلولفراد خلاقيدونت رساز عولقبآن

صفحه 11:

به نام خالق خالقیتها خالقیت و نوآوری در رفتار سازمانی استاد:آقای دکترآزاده دل دانشجویان :لیال حاجی پور گلشنی مسعود عسگری انسانهای خالق آنقدر که اغلب فکر می کنیم ،سرکش نیستند مساله اینست که با یک گروه از افراد فوق ا لعاده چرا خالقیت و نوآوری در سازمان دنیای کس ب و کارامروز ب ه قدری پیچیده ،پوی ا و نامطمئ ن اس ت ک ه م ا مجبوری م برای رش د ،پیشرف ت و ح ّتی بقای سازمانمان هر لحظه مشکل جدیدی را حل کنیم. فهرست مطالب 1. ت...ع.ار.ی.ف .یت 1-1 خ.ال.ق . .ی 1-2 ن..وآور . 2. س..از.مان.یخ.ال.ق.یتو ن..وآور.یا.ب.ع.اد ر.ف.تار.ی و.یژگ.یه.ایا.فراد خ.ال.ق3. پ...رور.شک..ار.م.ندا.نخ.ال.ق4. ح.فظ و م.دیری.تک..ار.م.ندا.نخ.ال.ق5. خ.ال.قش..دنو خ.ال.قم.اندن6. 1. ت555ع5ار5ی5ف خالق5یت1.1. تولید ایده ای هم نوین (اصیل و غیر منتظره) و هم کاربردی ن55و آور5ی1-2. پر وسه ی توسعه و اجرای ایده ها ی نوین ‏innovation is the result of ‏creative thinking آ5س5ت5ا5ن5ه 5خ5ال5ق5ی5ت 5: 5ض5ر5ی5ب 5ه5و5ش5ی1 2 5 5 ع5د5م 5و5ج5و5د 5ر5ا5ب5ط5ه 5خ5ال5ق5ی5ت 5ب5ا 5ه5و5ش 5ب5ع5د5 ا5ز5ن5م5ر5ه1 2 5 5 2. س55از5مان5یخالق5یتا5ب5ع5اد ر5ف5تار5ی و ن55وآور5ی ف55رهنگ– ف55رهنگس55از5مان5ی– جو س55از5مان5ی2-1. ت55غییر س55از5مان5ی2-2. چرخه 5عمر س55از5مان2-3. م5سیر 2-4. ش55غلی ر5ضای5تش55غلی2-5. و5یژگیه5ایا5فراد خالق 3. اعت5ماد به نفس باال ،حتی گاه تا حد غرورسازش ناپذیری در مواردی که برایشان مهم-است اشتیاق به کار باالانتخاب تفریحاتی که شامل خالقیت و -توانایی خوشبینیحل مسئله است آزمودن مسائل به روش تجربی و شهودیمیل به کمال گراییجاه طلبیپویاییظرفیت خارق العاده برای خود سازیعالقه مندیهای متنوعا5ن5عطافپ55ذیریو ت55حملب55ا5الدر م5وارد پ55یچیده-5 صداقت با خودا5ن5گیزه 5ی ب55ا5ال- عدم رضایت و خشنودی از خودم5مکن5س5ت-ن55شان5ه ی -پ55شتکار غ5یر م5عمول- ا ع5دم ت55رساز پ55رس5ید س 5وا55له5ای5یک55ه ت55وا5نای5یت55مرکز خ5ار5قا55لعاد5ه- 5 غ5رور ت55لقیش55وند عدم ترس ازاشتباه و ریسک پذیریت55وس5عه م5داو5م دا5ن5ش- عدم توقع تایید از دیگران و جامعهگ55ریز از ن55ظار5تو م5رئوسب55ود5ن- هوش باالتر از نرما لغ5رقش55دنش55دید در ک55ار - ‏Characteristics of the Creative Individual, Eugene ..رور.شک..ار.م.ندا.نخ.ال.ق4. ف55ضا داد5ن های5ح5تما55لی :در هایب55از – ز5مانک55اف5ی– پ55ذیرشآز5مونو خ5طا و ش55کست ا ت55حملو ت55حری5ک :ا5گر ک55ار5م5ند خ5القا5تاقک55ار ار5غوا5ن5یخ5وا5س5تب55ه او ب55دهیم 4-1. 4-2. ب55ه ر5س5میتش55ناخ5تنو پ55ادا5ش 5تش55ری5کن55کرد5نخ5ود در 5وی5س ، :ا5س5تقال5لک55ار5ی ب55یشتر خ5ود ی55کپ55ادا5شق 5ا ن55تیجه ک55ار ا5فراد خ5الق ب55از5خورد5غیر م5ستقیم و م5وثر :ن55ه از س55ویر5ی5یس ،ب55دو5نب55از5خورد آ5ن5ها در ح5ا55لتج5ستجو ب55اق5یم5یمان5ند ح5مای5ت :دور5کرد5نا5فراد م5زا5ح5م ک55ه خ5الق5یترا ار5ج ن55مین55هند ی55ا در5کن55میک55نند 4-3. 4-4. 4-5. اگر قرار بود همه ی موارد مذکور فقط در یک کلمه خالصه شود تشویق از مقاله ‏How to Nurture Creative Sparkscreative ” in ‏Fortune puts forth several rules for nurturing 5. ح.فظ و م.دیری.تک..ار.م.ندا.نخ.ال.ق --و.یژگ.ی م.دیرا.نم.وف.ق احترام ب ه ت فاوتهایف رد ی- ک رایند خ القان ه - درک ف ی خصصی ا ال- ب دان شت هارت عام لهمراه ب ا درک- ت م ت زریقاعتبار و ب ه رس میتش ناختن- ریسک ذیریح سابش ده - پ خشیدن ا روشت شویقو ح مایت- ب ا لهام ب های و از ایده ن ش کوفا ک رد ناعتماد ب ه ن فس- ان عطافپ ذیریو ان عطافپ ذیر ک رد ن- س ازمان پ ذیرفتنع دم ت مکنو ت فرد گ رایی- س ازنده ،و ت نوع های یازم ند - ان تصابافراد خ القب ه پ ست ن ف رایند ت صمیمگ یریدر اسرع وقت اجازه عملیک ردنپ روژه هایآزمایشی- ب رایافراد خالقب دونت رساز عواقبآن الق ش55دنو خالق م5اندن6. دیدگاهمان را نسبت به مشکالت تغییر دهیم : هستند زایندهبای خالقیت بیاموزیم استرس را مشکالتشدن ش روبرو سرعت کار خود را تغییر دهیم مسیر کاری خود را تغییر دهید افراد با تجربه کاری متفاوت قدرت دارند تعطیالت ،مصاحبت با دوستان ،زندگی خانوادگ نکنید : خالقیت را رها اولیه خود باالتری

51,000 تومان