صفحه 1:

صفحه 2:
تعریف خودارزیابی “” مزایای خودارزیابی فرآیند خودارزیابی رویکردهای خودارزیابی و خصوصیات آنها ارویکرد پرسشنامه‌ای ۷رویکرد کارگاهی آرویکرد پروفرما ارویکرد شبیه سازی اخذ جایزه "روش تلفیقی مقایسه رویکردها انتخاب رویکرد خودارزیابی و جایگاه کاربرد آنها

صفحه 3:
تعریف خود ارزيابي يك بازنگري منظم سبستمانيك و جامع از فعاليتهاي سازماني است.

صفحه 4:
كليات مدل تعالي سازماني ا — ۳۲ -© ‏ةك‎ ‎Tt ‎ee

صفحه 5:
فرآیند خودارزيابي(ورودي‌ها و خروجي‌ها) يك 2 5 55 1 1 1 1 1 1 11 1 1 2 ۵ 5 2

صفحه 6:
فهرست منافع بالقوه خود ارزيابي نقاط قوت و زمینه هاي بهبود ‎EF‏ يك ساختار خوبي براي ‎Saat ‏ندوین و توسعه طرح کسب و کار و استراتژي شما را بهبود مي‎ ] ‏دهد.‎ ‏لا يك زبان مشترك و چارچوب مفهومی براي بهبود و مدیریت سازمان ارايه مي كند. ‏1] کارکنان را نسبت به مفاهیم بنيادین سرآمدي و اینکه چطور مسئولیتهایشان را بازگو کنند آموزش مي دهد. ‎

صفحه 7:
فهرست منافع بالقوه خود ارزيابي ] تمامي کارکنان را در سطوح مختلف در فرایند بهبود درگیر مي کند. لا باعث شناخت و به اشتراك نهادن تجربیات خوب درسازمان مي شود. لا مقایسه با سازمانهاي دیگر را تسهیل مي نماید. لا تمامی بهبودهارا با برنامه های عادی سازمان یکپارچه مي نمايد. لا فرصتهايي را براي تشخيص سطح دستاوردها فراهم مي كند.

صفحه 8:
فر آیند خود ارزيابي |> إيجاد تعهد نسبت به انم خودارزیایی طررحرهزى خودارذيابى تشكيل تیم‌های خودارزیایی و آموزش آنها 7 اطلاع رسانى و تترويج برنامه خودا رزیابی ۳۳ 2 انجام خودارزیابی - موس تهية برنامة اقدامات مح ات سس انجام اقدامات

صفحه 9:
انتخاب رویکرد خودارزيابي بستگي دارد به: ل] منافم خاصي که سازمان به دنبال آن است لا منابعي که در دسترس مي‌باشد [] ساختار سازماني و محدوده خودارزيابي لا بلوغ سازماني ل] ارتباطي كه خودارزيابي با برنامه تجاري سازمان ميتواند داشته باشد لا ميزان دقت و صحت مورد نياز

صفحه 10:
جایگاه کاربرد رويكردهاي مختلف خودارزيابي پرسشنامه منای | پروفرماي حمایت كاركاه ارزيابي- شده به وسیله شبیه سازي ارريابي. همکاران ‎ste‏ ‏پرسفنامه و - 5 7 اجراي شبیه سار ‎ee aks‏ سراي کارگاه سادم - | کارگاه ساده ارزیبی | بصورت نموه آي و 1 محدود ارزيابي پرسشنامه هي- پرسشنامه هاي پرسشنامه هاي | هماهنگشده با مدلا 3 تشريحي کارگاه سادم - ارزیابی

صفحه 11:
در این مرحله سازمان حرکت خود را براي پباده سازي مفاهیم مذ کور به تازگي آغاز کرده است ولي پیشرفت چشمگيري در این کار حاصل نشده است .

صفحه 12:
در این مرحله سازمان مي تواند شواهد زيادي را ارایه کند که به موفقیت هايي در عمل به مفاهيم مذكور دست يافته است و برنامه ها اهداف و روشهايي براي دستيابي کامل به آن مفاهيم تهيه کرده است .

صفحه 13:
در این مرحله مفاهیم مذکور به خوبي در تمام سازمان پیاده » اجرا و نهادینه شده است و سازمان به تمامي خواسته هاي در این مفاهیم به روشي سيستماتيك » دست 2۳0 مدل بافته و مسیر رشد خود را به كارگيري و توسعه این مفاهیم . طي مي کند

صفحه 14:
سطوح مختلف سرآمدي در مفاهیم بنیادین ارزش محوري نيجه كرابي مشتري مدار رهيري و ثبات در مقاصد مديريت مبتني بر فر آبندها و واقعيت ها توسعه و مشاركت كاركنان بادگيري »نو آوري و بهبود توسعه شراكتها مسئولیت اجتماعي شوکت. مرحله آغازین تمامي ذي نفعان مرتبط شناسايي شده افق فرآيندها براي رسيدن به تتايج مطلوب طراحي شده انه كاركنان بذبر قته أن كه صسايل به نیا تعلق دارد و آنها براي حل مسایل باسخ کو هستند فرصت هاي بهبود شناسايي شده و مورد استفادهقرارمي گیرند فرآيندي برايانتخاب و مدبریت. .نامين كنندكان وجود دارد قوانين و مقررات درخواست شده درك - ووعايت مي شوند. مبانه اه نبازهاي ذي نفعان به روشي ساخت يافته -ارزبابي شده اند أهداف ميان مدت و كوقاه مدت به تيازها و انتظارات مشتري مرتبط شده اند. مان وفاداري مشتري؛ تحقيق مي شود خط مشي » كاركنان و فر يندها هم راستا .بوذه و مدلي براي رهيري وجود دار داده هاو اطلاعات مقايسه اي براي تعيين اهداف ميان مدت جالش برانكيز استفاده. .مي شولا كاركنان براي دستيابي به اهداف دراو مدت سازمان نوآور و خلاق هستند افراد بهبود مستمر را به عنوان يك .هدف درازمدت پذیرفن اند هو و موفیت هي امن کندکان مود تقدیر فرارگرفته و شركاي خارجي كليدي ‎silent pk‏ ازمانمشارکت فعال 39 ‎take‏ 9499 eS 3 ds ‏سح‎ مكانيزم شفاقي براي ابجاد توازن ميان ‎ght gd Of Waal,‏ وجو دارد پیش ران هاي کسب و کر سازمانبرای رضایت مندي مشتري و موارد مرتبط با .وفاداري مشتري ديرك و اندازه كبري شده و بومبناي آن عمل مي شود در تمام سطوح سازماني ارزشهاي مشترى و .الكوي اخلاقي وجود دآرد سازمان قابليت فرايندهاي خود را كاملا درك کرد وار آن براي بود لکد ده مي كاركنان براي اتجام كارها توانضد شدة اند و دانش و تجارب خود را در سطح وسيعي منتشر .كرد و به اشتراک مي کذارن بهبود و توآوري موف کامل در سازمان .کسترده و با آن یکبرجه و آمخته شده الست سازمان و شركاء كليديش به يكديكر وابسته اندو طرح ها و خط مشي ها به كمف هم وا -بمبايدانش مشترک ایجاد مي شوند اتتظرات اجنمعي از سازمان ندزه گيري .شده و برمبناي آنها عمل مي شود

صفحه 15:
مقایسه رويكردهاي مختلف خودارزيابي ‎ao‏ از ارزيابهاي | بازدید از | نقاط قوت و | دقت در منيع | || ۳ داعم امتياز پرسشنامه | کم/متوسط ‎a‏ = = = 5 بله + تسهیل للدي = “ کننده نه ‎a a‏ ‎S| eine | Maw‏ بله اختياري بله متوسطبالة ‎=a‏ = 7 اختياري بله بلا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
خصوصیات رويكردهاي خودارزيابي دقت و نظام مندى زياد OL Babe

صفحه 17:
رويكردهاي خودارزيابي لا رویکرد پرسشنامه‌اي لا رویکرد كارگاهي لا رويكرد استفاده از يروفرما لا رويكرد شبيه سازي جايزه لا تلفيقي از رويكردهاي فوق

صفحه 18:
روش پروفرما لا اين روش نسبت به روش شبیه سازي جایزه ساده تر مي باشد با توجه به اينکه براي هر زیر معیار يك پروفرما تهيه مي شود کلاً يك گزارش حداقل 060 صفحه اي آماده خواهد شد 7] مصاحبه کنندگان بايستي صرفاً به جمع آوري اطلاعات مرتبط با زیرمعیار و حوزه مربوط به خود پرداخته و از تبدیل جلسه به بررسي مشکلات فردي اجتناب نمایند

صفحه 19:
روش پروفرما- ف رآیند ‎seal pS‏ انتخاب و آموزش تیم جهت انجام ارزيابي » معمولا 0 روز آموزش براي ارزیابها جمع آوري داده ها .مشاهدات و اطلاعات حاصل از مصاحبه ها براي تکمیل پروفرما » | ارزيابي | نفرادي پروفرماها و گردش آنها در داخل تیم » حدوداً دو روز براي هرارزياب | اتفاق نظر ارزیابها و تهبه پروفرماي نهايي » حدوداً 0/0 روز براي هر ارزیاب | ارائه پروفرماها به تيم مديريت » حدودا ‏ ساعت تعیین اولویت ها و ایجاد و بكارگيري برنامه هاي اصلاحي » يك کارگاه یک روزه براي اولویت گذاري

صفحه 20:
روش پروفرما- مزایا [] فرآیند جمع آوري اطلاعات مبتني بر مشاهده حقایق است. ل] ليستي از نقاط قوت و زمینه هاي قابل بهبود ارائه مي‌نمايد. 1] صحت امتیازات مناسب مي‌باشد. 7] امکان دخالت دادن افراد از قسمتها و سطوح مختلف در فرآیند جمع آوري اطلاعات

صفحه 21:
روش پروفرما- ریسک ها لآ تهية يروفرما تصوير کاملي از سازمان را بدست نمي‌دهد. ل] ضعف در جمع آوري اطلاعات ارزش نتایج را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

صفحه 22:
a ده معیار معيار قرعى (تواتير) + زمینه های قابل بمیود: <توانمنه سازها > جارعاه - پروفرما ۱: baal

صفحه 23:
a rosy 2 ‏(تواتی)‎ are Se Sw ازميته هاى قاين بمبودة قتايج م وام ewer

صفحه 24:
‎(Workshop Approach)‏ )5&5 كاركاهي ‏)792ب ‎SSS‏ ———————————— لا اين رويكرد عموماً در سطح تيم مدیران شرکت برگزار مي‌شود ل] اعضاي اين تيم بايستي نسبت به جمع أوري اطلاعات موجود در رابطه با معيارهاي مدل تعالي سازماني اقدام نمايند [] به منظور اتفاق نظر در رابطه با اطلاعات جمع آوري شده» جلسه‌اي تحت عنوان ” ‎Consensus) “53 gil aude‏ 609 (۳)برگزار مي‌شود ‎ ‎

صفحه 25:
رویکرد کارگاهي- مزایا لا روشي عالي براي معرفي مدل به تيم مدیریت و جلب مشارکت آنها ل] امكان بحث و توافق ميان قوتها و زمينه هاي بهبود و اولويت بندي آنها لا حمايت تيم مديريت از نتايج بخاطر حضورشان لا ايجاد فضاي كار تيمي در تيم مديريت

صفحه 26:
روش کارگاهي- ریسک ها لا داراي ريسك اجرا ميباشد و نياز به آمادكي و هماهنكي زياد دارد. لا عدم امكان بررسي بياده سازي رويكردها ل] عدم وجود امتياز دقيق

صفحه 27:
TLS آموزش ‏ افزایش آگاهی کارکنان درگیرمعمولا 1 روز گردآوری داده‌ها | اجراي کارگاه خودارزیایی معمولا 2-1 وز | توافق بر روي اقدامات اصلاحي و اولویتبندی آنها 2-1 روز | تهیه و بکار گيري برنامه هاي بهبود و بازنگري پیشرفتها ‎wy‏

صفحه 28:
روش هاي تلفيقي ا ل ا ۷ .از مزاياي آن روشها و كاهش ريسكهاي احتمالي شود

صفحه 29:
‎(Workshop Approach)‏ 55 كاركاهي ‏اين رويكرد عموماً در سطح تیم مدیران شرکت برگزار مي‌شود اعضاي این تیم بايستي نسبت به جمع آوري اطلاعات موجود در رابطه با معيارهاي مدل تعالي سازماني اقدام نمایند ‏به منظور اتفاق نظر در رابطه با اطلاعات جمع آوري شده» جلسه‌اي تحت عنوان " جلسه اتفاق نظر" (5 60856۳5 ۳)برگزار مي‌شود ‏میزان موفقیت این رویکرد به مشار کت فعال تیم مدیریت سازماني که ‏خودارزيابي در آن انجام مي‌شود» بستگي دارد ‎

صفحه 30:
ترکیب روش خود ارزيابي انتخابي با روش کارگاه جلب‌شارکتوهبرا‌و مدیران‌شرکت‌در فرآیند خود ارزيابي 1 کس عماینو پشتيباني‌ر هبرانو مدیران‌از خود ارزيابي لمکانت-عریفو اولوینگذاریدقیقپ روژه هاییسهبود <-لمکانلجرایاثربخش‌پروژه های هبود

صفحه 31:
مزايا يكرد كاركاهي. روك كت مشار. جلب يت و جلب مدیری تیم معرفي مدل به 00 ۱ هاي قابا ۲ زمینه ۰ 7 0 نقاط قوت و : 03 ضورشان ‎ves‏ خاطر حضو ‎ne ead‏ ۱ مدیریت از ایت تیم *حما مديريت در تيم فضاي كار تيمي *ايجاد

صفحه 32:
پریود خودارزيابي 1] فرصت براي انجام خودارزيابي سيستماتيك [] اختصاص بیشتریت زمان به برنامه ريزي و اجراي بهبود و تعالي لا جلوكيري ازتكرار زياد» خستگي و افت انرژي سازمان لا هماهنكي و يكپارچگي ارزيابي ها ؛ خود ارزيابي » ممیزیها و ... لا توجه به طول عمر پروژه ها انجام خودارزيابي بصورت حداقل ‏ سال در ميان

صفحه 33:
چارچوب پروژه هاي بهبود ‎O‏ تلفیق روش خود ارزيابي ها با روش کارگاه ‏لا تعریف پروژه هاي بهبود از سيستمهاي مديريتي اعم از طراحي »استقراریا بهبود ‏لآ پروژه هاي بهبود شامل پروژه هاي خرید تجهیزات و قطعات » کالیبراسیون » تعميرات ......وهمجنين نرم افزارنشده مگر اینکه جز لاينفكي از يك پروژه ارتقا تعالي باشند ‏تا اعلام حداکثر تا پایان شهریور پروژه هاي بهبود ناشي از خود ارزيابي امسال جهت تخصیص بودجه ‎OF‏ تلاش در جهت حداکثر استفاده از بودجه سال جاري ‏تا تعریف و اولویت گذاري پروژه هاي بهبود در کارگاه بمنظور دقتاجماع و وقاق همگاتي جهت مات اجرايي ‎ ‎

صفحه 34:
۳۵ "| ۳۱۱۵۱۵۱۵۱۵ سایر مطالب بازدید هميشگي از سایت توان جهت ارتباطات بهتر و سریعتر (بروز رساني آتي سایت) بهبود به صورت فايلهاي اکسلي جهت ایجاد يك بانك اطلاعاتي در سایت توانير براي استفاده همگان (ارسال کلیه اطلاعات مطابق فرمتهاي خواسته شده و بصورت فايلهاي الكترونيکي) انجام خود ارزیابیها در زمان مقرر عدم انجام خود ارزيابي مساوي از دست دادن بودجه مربوطه و عدم تایید گزارشات مجمع فرایند نظارت بر خود ارزيابي برگزاري تورهاي تعالي شرکت در جوایز ملي و خود ارزيابيهاي قبلي توجيهي براي انجام ندادن خو دارزیابیها نیست انجام اصلاحات گزارش مجمع بصورت ارسال رسمي معيارهاي توانیر

خودارزيابي تعريف خودارزيابي مزاياي خودارزيابي فرآيند خودارزيابي رويكردهاي خودارزيابي و خصوصيات آنها پرسشنامهاي ‌ ‏رويكرد ‏رويكرد كارگاهي ‏رويكرد پروفرما ‏رويكرد شبيه سازي اخذ جايزه ‏روش تلفيقي ‏مقايسه رويكردها ‏انتخاب رويكرد خودارزيابي و جايگاه كاربرد آنها تعريف خود ارزيابي يك بازنگري منظم ،سيستماتيك و جامع از فعاليتهاي سازمان و نتايج آن براساس يك مدل تعالي سازماني است. خودارزيابي به سازمان اجازه مي‌دهد بطور شفاف نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود خود را شناسايي كند و برنامه‌هايي جهت بهبود ابعاد مختلف خود تدوين نمايد. كليات مدل تعالي سازماني چارچوب خود ارزيابي (SelfAssessment )Framework مدل امتيازدهي منطق ارزيابيRADAR معيارهاي تعالي ()Criteria مفاهيم بنيادين )(Fundamental Concepts (Scoring )Model فرآيند خودارزيابي(ورودي‌ها و خروجي‌ها) شواهد آموزش فرآيند مدل خود ارزيابي طرح اجرايي امتياز موضوعات فرصت‌هاي نقاط قوت كليدي بهبود فهرست منافع بالقوه خود ارزيابي ‏ ‏ ‏ ‏ يك ساختار خوبي براي تعيين نقاط قوت و زمينه هاي بهبود است. تدوين و توسعه طرح كسب و كار و استراتژي شما را بهبود مي دهد. يك زبان مشترك و چارچوب مفهومی براي بهبود و مديريت سازمان ارايه مي كند. كاركنان را نسبت به مفاهيم بنيادين سرآمدي و اينكه چطور مسئوليتهايشان را بازگو كنند آموزش مي دهد. فهرست منافع بالقوه خود ارزيابي ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تمامي كاركنان را در سطوح مختلف در فرايند بهبود درگير مي كند. باعث شناخت و به اشتراك نهادن تجربيات خوب درسازمان مي شود. مقايسه با سازمانهاي ديگر را تسهيل مي نمايد. تمامی بهبودهارا با برنامه های عادی سازمان يکپارچه مي نمايد. فرصتهايي را براي تشخيص سطح دستاوردها فراهم مي كند. فرآيند خود ارزيابي ايجاد تعهد نسبت به انجام خود‌ارزيابي طرح‌ريزي خودارزيابي تشكيل تيم‌هاي خود‌ارزيابي و آموزش آنها اطالع رساني و ترويج برنامه خود‌ارزيابي انجام خود‌ارزيابي تهية برنامة اقدامات انجام اقدامات بررسي روند پيشترفت انتخاب رويكرد خودارزيابي بستگي دارد به: منافع خاصي كه سازمان به دنبال آن است منابعي كه در دسترس مي‌باشد ساختار سازماني و محدوده خودارزيابي بلوغ سازماني ارتباطي كه خودارزيابي با برنامه تجاري سازمان مي‌تواند داشته باشد ميزان دقت و صحت مورد نياز جايگاه كاربرد رويكردهاي مختلف خودارزيابي سازمانهاي بالغ سطح بلوغ سازمان در راه در آغاز سفر بهبود پCCCرسشنامه Cمناسب- كCارگاه Cارزيابي- پCCCرسشنامه Cو - كCارگاهC كCارگاه CسCCاده- C ارزيابي پروفرماي حمايت شده به وسيله همكاران مختلف شبيه سازي اجراي شبيه سازي پروفرما بصورت نمونه اي و كارگاه ساده ارزيابي محدود پرسشنامه هاي مقدماتي پرسشنامه هاي تشريحي تالش كم تالش متوسط پCCCرسشنامه Cهاي- هماهنگشCCده CبCCCا مدل كCارگاه CسCCاده- C ارزيابي تالش باال مرحله آغازين در اين مرحله سازمان حركت خود را براي پياده سازي مفاهيم مذكور به تازگي آغاز كرده است ولي پيشرفت چشمگيري در اين كار حاصل نشده است . ميانه راه در اين مرحله سازمان مي تواند شواهد زيادي را ارايه كند كه به موفقيت هايي در عمل به مفاهيم مذكور دست يافته است و برنامه ها اهداف و روشهايي براي دستيابي كامل به آن مفاهيم تهيه كرده است . سطح بلوغ و كمال در اين مرحله مفاهيم مذكور به خوبي در تمام سازمان پياده ، اجرا و نهادينه شده است و سازمان به تمامي خواسته هاي در اين مفاهيم به روشي سيستماتيك ،دست EFQMمدل يافته و مسير رشد خود را به كارگيري و توسعه اين مفاهيم .طي مي كند سطوح مختلف سرآمدي در مفاهيم بنيادين ارزش محوري مرحله آغازين ميانه راه سطح بلوغ و كمال نتيجه گرايي تمامي ذي نفعان مرتبط شناسايي شده .اند نيازهاي ذي نفعان به روشي ساخت يافته .ارزيابي شده اند مكانيزم شفافي براي ايجاد توازن ميان .انتظارات ذي نفعان وجود دارد مشتري مدار رضايت مندي مشتري ارزيابي شده است اهداف ميان مدت و كوتاه مدت به نيازها و انتظارات مشتري مرتبط شده اند .ميزان وفاداري مشتري ،تحقيق مي شود پيش ران هاي كسب و كار سازمان براي رضايت مندي مشتري و موارد مرتبط با ‏Nك و اندازه گيري شده و وفاداري مشتري در .برمبناي آن عمل مي شود رهبري و ثبات در مقاصد و ماموريت ) (Visionچشم انداز .تعريف شده اند )(Mission خط مشي ،كاركنان و فرآيندها هم راستا .بوده و مدلي براي رهبري وجود دارد در تمام سطوح سازماني ارزشهاي مشترک و .الگوي اخالقي وجود دارد مديريت مبتني بر فرآيندها و واقعيت ها فرآيندها براي رسيدن به نتايج مطلوب .طراحي شده اند داده ها و اطالعات مقايسه اي براي تعيين اهداف ميان مدت چالش برانگيز استفاده .مي شوند سازمان قابليت فرايندهاي خود را کامال درک کرده و ار آن براي بهبود عملکرد استفاده مي .کند توسعه و مشاركت كاركنان كاركنان پذيرفته ان كه مسايل به آنها تعلق دارد و آنها براي حل مسايل پاسخ .گو هستند كاركنان براي دستيابي به اهداف دراز .مدت سازمان نوآور و خالق هستند کارکنان براي انجام کارها توانمند شده اند و دانش و تجارب خود را در سطح وسيعي منتشر .کرده و به اشتراک مي گذارند يادگيري ،نوآوري و بهبود مستمر فرصت هاي بهبود شناسايي شده و .مورد استفاده قرار مي گيرند تك تك افراد بهبود مستمر را به عنوان يك .هدف درازمدت پذيرفته اند بهبود و نوآوري موفق کامال در سازمان .گسترده و با آن يکپارچه و آميخته شده است توسعه شراكتها فرآيندي براي انتخاب و مديريت .تامين كنندگان وجود دارد بهبود و موفقيت هاي تامين كنندگان مورد تقدير قرارگرفته و شركاي خارجي كليدي .شناسايي شده اند سازمان و شرکاء کليديش به يکديگر وابسته اند و طرح ها و خط مشي ها به کمک هم و .برمبناي دانش مشترک ايجاد مي شوند مسئوليت اجتماعي شركت قوانين و مقررات درخواست شده درك .و رعايت مي شوند .سازمان مشاركت فعال در جامعه دارد انتظارات اجتماعي از سازمان اندازه گيري .شده و برمبناي آنها عمل مي شود مقايسه رويكردهاي مختلف خودارزيابي آموزش ديده بازديد از محل نقاط قوت و ‏AFIs دقت در امتياز تالش و منابع اطالع از مدل نه نه پايين پرسشنامه كم /متوسط نه نه بله متوسط كارگاه ارزيابي متوسط بله بله +تسهيل كننده نه متوسط-باال پروفرما متوسط /زياد بله بله اختياري بله باال شبيه سازي زياد بله بله اختياري بله ارزيابهاي خصوصيات رويكردهاي خودارزيابي برپايه شواهد شبيه سازي جايزه شبيه سازي جايزه پروفرما پروفرما دقت و نظام مندي زياد كارگاه كارگاه دقت و نظام مندي كم پرسشنامه پرسشنامه برپايه نظرات رويكردهاي خودارزيابي ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ رويكرد پرسشنامه‌اي رويكرد كارگاهي رويكرد استفاده از پروفرما رويكرد شبيه سازي جايزه تلفيقي از رويكردهاي Cفوق روش پروفرما اين روش نسبت به روش شبيه سازي جايزه ساده تر مي باشد با توجه به اينكه براي هر زير معيار يك پروفرما تهيه مي شود ،كالً يك گزارش حداقل 32صفحه اي آماده خواهد شد مصاحبه كنندگان بايستي صرفا ً به جمع آوري اطالعات مرتبط با زيرمعيار و حوزه مربوط به خود پرداخته و از تبديل جلسه به بررسي مشكالت فردي اجتناب نمايند ميزان موفقيت اين روش به كيفيت جمع آوري اطالعات ،بستگي دارد روش پروفرما -فرآيند انجام كار انتخاب و آموزش تيم جهت انجام ارزيابي ،معموال 3روز آموزش براي ارزيابها جمع آوري داده ها ،مشاهدات و اطالعات حاصل از مصاحبه ها براي تكميل پروفرما ، ارزيابي ا نفرادي پروفرماها و گردش آنها در داخل تيم ،حدوداً دو روز براي هرارزیاب اتفاق نظر ارزيابها و تهيه پروفرماي نهايي ،حدوداً 5/1روز براي هر ارزياب ارائه پروفرماها به تيم مديريت ،حدودا 2ساعت تعیین اولويت ها و ايجاد و بكارگيري برنامه هاي اصالحي ،يك کارگاه یک روزه براي اولويت گذاري روش پروفرما -مزايا ‏ ‏ ‏ ‏ فرآيند جمع آوري اطالعات مبتني بر مشاهده حقايق است. ليستي از نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود ارائه مي‌نمايد. صحت امتيازات مناسب مي‌باشد. امكان دخالت دادن افراد از قسمتها و سطوح مختلف در فرآيند جمع آوري اطالعات روش پروفرما -ريسک ها تهية پروفرما تصوير كاملي از سازمان را بدست نمي‌دهد. ضعف در جمع آوري اطالعات ارزش نتايج را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ) (Workshop Approachرويكرد كارگاهي اين رويكرد عموما ً در سطح تيم مديران شركت برگزار مي‌شود اعضاي اين تيم بايستي نسبت به جمع آوري اطالعات موجود در رابطه با معيارهاي مدل تعالي سازماني اقدام نمايند به منظور اتفاق نظر در رابطه با اطالعات جمع آوري شده، جلسه‌اي تحت عنوان ” جلسه اتفاق نظر“ (Consensus )meetingبرگزار مي‌شود ميزان موفقيت اين رويكرد به مشاركت فعال تيم مديريت سازماني كه خودارزيابي در آن انجام مي‌شود ،بستگي دارد رويكرد كارگاهي -مزايا روشي عالي براي معرفي مدل به تيم مديريت و جلب مشاركت آنها امكان بحث و توافق ميان قوتها و زمينه هاي بهبود و اولويت بندي آنها حمايت تيم مديريت از نتايج بخاطر حضورشان ايجاد فضاي كار تيمي در تيم مديريت روش كارگاهي -ريسک ها داراي ريسك اجرا مي‌باشد و نياز به آمادگي و هماهنگي زياد دارد. عدم امكان بررسي پياده سازي رويكردها عدم وجود امتياز دقيق تكنيك كارگاه خودارزيابي -فرآيند آموزش و افزايش آگاهي كاركنان درگيرمعموال 1روز گردآوري داده‌ها اجراي كارگاه خودارزيابي معموال 2-1وز توافق بر روي اقدامات اصالحي و اولويت‌بندي آنها 2-1روز تهيه و بكار گيري برنامه هاي بهبود و بازنگري پيشرفتها روش هاي تلفيقي تلفيق روشهاي خودارزيابي مي‌تواند منجر به بهره‌گيري .از مزاياي آن روشها و كاهش ريسك‌هاي احتمالي شود ) (Workshop Approachرويكرد كارگاهي اين رويكرد عموما ً در سطح تيم مديران شركت برگزار مي‌شود اعضاي اين تيم بايستي نسبت به جمع آوري اطالعات موجود در رابطه با معيارهاي مدل تعالي سازماني اقدام نمايند به منظور اتفاق نظر در رابطه با اطالعات جمع آوري شده، جلسه‌اي تحت عنوان ” جلسه اتفاق نظر“ (Consensus )meetingبرگزار مي‌شود ميزان موفقيت اين رويكرد به مشاركت فعال تيم مديريت سازماني كه خودارزيابي در آن انجام مي‌شود ،بستگي دارد تركيب روش خود ارزيابي انتخابي با روش كارگاه جلبمشاركترهبراCنو مديراCنشCCركت در فCCCرآCيند خCود ارزيابي1- -2كCسبحمايتو پCCCشتيبانيرهبراCنو مديراCناز خCود ارزيابي -3اCمكانتCCCعCريفو اولويتگCCCذاريدقيقپCCCروژه CهايبCCCهبود -4اCمكاناCجراCياCثربخشپCCCروژه CهايبCCCهبود رويكرد كارگاهي -مزايا *روشي عالي براي معرفي مCدل به تيم مديريت و جلب مCشاركت آنها *امكان بحث و توافق در نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود و اولويت بندي آنها *حمايت تيم مديريت از نتايج بخاطر حضورشان *ايجاد فضاي كار تيمي در تيم مديريت پريود خودارزيابي ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ فرصت براي انجام خودارزيابي سيستماتيك اختصاص بيشتريت زمان به برنامه ريزي و اجراي بهبود و تعالي جلوگيري ازتكرار زياد ،خستگي و افت انرژي Cسازمان هماهنگي و يكپارچگي ارزيابي ها ،خود ارزيابي ،مميزيها و... توجه به طول عمر پروژه ها انجام خودارزيابي بصورت حداقل 1سال در ميان چارچوب پروژه هاي بهبود ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ پروژه بهبود ناشي از خود ارزيابي تلفيق روش خود ارزيابي ها با روش كارگاه تعريف پروژه هاي بهبود از سيستمهاي مديريتي اعم از طراحي ،استقراريا بهبود پروژه هاي بهبود شامل پروژه هاي خريد تجهيزات و قطعات ،كاليبراسيون ، تعميرات ......وهمچنين نرم افزارنشده مگر اينكه جز الينفكي از يك پروژه ارتقا تعالي باشند اعالم حداكثر تا پايان شهريور پروژه هاي بهبود ناشي از خود ارزيابي امسال جهت تخصيص بودجه تالش در جهت حداكثر استفاده از بودجه سال جاري تعريف و اولويت گذاري پروژه هاي بهبود در كارگاه بمنظور دقت،اجماع و وفاق همگاني جهت ضمانت اجرايي ساير مطالب ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ بازديد هميشگي از سايت توانير جهت ارتباطات بهتر و سريعتر (بروز رساني آتي سايت) اعالم كليه مراحل فرايند خود ارزيابي اعم از برنامه ،نتايج ،گزارش بازخور ،پروژه هاي بهبود به صورت فايلهاي اكسلي جهت ايجاد يك بانك اطالعاتي در سايت توانير براي استفاده همگان (ارسال كليه اطالعات مطابق فرمتهاي خواسته شده و بصورت فايلهاي الكترونيكي) انجام خود ارزيابيها در زمان مقرر عدم انجام خود ارزيابي مساوي از دست دادن بودجه مربوطه و عدم تاييد گزارشات مجمع فرايند نظارت بر خود ارزيابي برگزاري تورهاي تعالي شركت در جوايز ملي و خود ارزيابيهاي قبلي توجيهي براي انجام ندادن خو دارزيابيها نيست انجام اصالحات گزارش مجمع بصورت ارسال رسمي معيارهاي توانير

51,000 تومان