کسب و کارمدیریت و رهبری

داشبورد مدیریتی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۳۳ اسلاید

dr.ali.hoseinnejad

صفحه 1:
8 رن مدن ۳۲ DASHBOARD ۳۳ ۱ 1 i HEIN ‏دکتر علی حسین نژاد‎ رشنه : مديريت ورزشى ‎Ronn‏

صفحه 2:

صفحه 3:
خب ۱7 مقط مه يكى از مباحثى كه در حوزه مديريتى مطرح استء. مسئله مشغله عدیران است که این ‎jal‏ باعف می‌شوه تتوانتد به طور یکتواخت مدیریت خود را در تمامی سطوح و بخش‌ها اعمال کنند. بنابراین در اینجا در اختیار قرار گرفتن یکسری اطلاعات پالایش شده از عملکرد زیر مجموعه‌ها که مرور آنها وقت چندانی نگیرد و در عین حال گزارشی کامل و جامع از عملکرد بخش‌های مختلف یک سازفان: شر کت و با موسهای رانشان دهد. شروری به نطر می‌آید

صفحه 4:
خب ۱7 امروزه سازمان های بزرگ. برتر محسوب نمی شوند بلکه برتر بودن از آن سازمان هاپی است که سریعتر عمل می کنند. مزیت بالقوه یک سازمان نسبت به رقبای خود. واکنش سریع نسبت به تغییرات است که تنها راه آن مطلع بودن از اطلاعات برای آگاهی از شرایط متغیر است.

صفحه 5:
اولین نسخه‌های داشبورد برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ تحت عنوان سیستم‌های اطلاعات اجرایی( ) روانه بازار شد.این سیستم ها شامل صفحه های تصویری رنگی که هر آنچه که در داخل شرکت اتفاق می افتاد را در اختیار مدیران و مخصوصا .مدیران غیرفنی قرار می داد اما اشکال بزرگ این ابزارها این بود که داده ها به راحتی قابل دسترسی نبودند. و به عبارتی ابزار مناسبی که بتواند داده ها را از منبع دربافت کرده و به صورتی خودکار بو معنادار .آنها را به داشبورد برساند. وجود نداشت واژه هوش کسب و کار برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط هووارد درسنر به کار ‎cay‏ با پیشرفت علم مدیربت در هزاره سوم واژه داشبورد بخشی از هوش کسب و کار ار كرفت بعد از كذشت حدود ‎٠١‏ سال از توليد و ارزيابى نرم افزارهاى هوش كسب و كار و فن آورى هاى مرتبط با آن براى مديران امروزى به كاركيرى داشبورد از مقبول ترين .زمينه ها در واهيرد هوش كست و كار قلمداد مى شود

صفحه 6:
داشبورد اتومبیل میزان کیلومتر طی شده. دمای آب ‎Lol‏ مانده. سرعت؛ وضعيت ايمني ى

صفحه 7:
= مدیریتی میزان فروش در لحظه, میزان کار پرسنل, سود واقعی و هزینه های جاری و هر اطلاعات دیگری که در مورد شرکت مورد نیاز است را در یک صفحه در قالب تصویر و نمودارهای مختلف نشان می دهد

صفحه 8:
شباهت داشبورد مدیریتی به داشبورد خودرو #چیزی که در بیین داشبورد مدیریتی و داشبورد خودرو مشترک است این است که در هر دو شاخص های عملکردی ‎aS (KPI) sods‏ برای کاربر ‎il‏ اسث را ‎tals‏ می دهند. همچنین سازماندهی و ارلئه اطلاعات را به عهده دارند و باعث می شوند اطلاعات آسان خوانده و مشاهده شوند.

صفحه 9:
مقدار جاری - مقدار هدف 07 داشبورد مدیریتی 20 1 12 02 ار بیان ان ایک را ‎pole Coe‏ تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد(۳1) در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت ساء نمايان سازى كليه فعاليت هاى سازمان و ايجاد يك محيط نمليش مشترك بين اهداف و فعاليت ها براى تصميم كيرى درست و کارامد اقدام نمایند. (KPI : Key Performance Indicator)

صفحه 10:

صفحه 11:
۳ تفاوت داشبورد با گزارش های سنتی: #داشبورد مد بریتی ارائه تصویری از اطلاعات مهم مورد نیاز است برای رسیدن به یک يا چند هدف که بر روی صفحه نمایش کامپیونر نشان داده می شود و در یک نگاه بر تمامی امور نظارت کرد. گزارش های سنتی غالبا با ابزارهایی مثل گزارش ساز ساخته می شوند. ارائه دهنده گزارش هایی هستند با اطلاعات و جزئیات بیشتر, که برای بررسی نکات عمیق و رسیدن به جزئیات کار مورد استفاده قرار م ی گيرند.

صفحه 12:
ویژگی های اصلی گزارش های سند ۱ wow #نمايش جزئیات بیشتر در مورد موضوع مورد نظر © مستند سازی و بایگانی نمودن اطلاعات دسترسی به اطلاعات بیشتر و دقیق تر

صفحه 13:
فمونه ای از یک گزارش سنتی

صفحه 14:
لوو سس ویژگی های اصلی داشبورد مدیریتی (در مقایسه با گزارش های سنتی) #دسترسی به اطلاعات حیاتی کسب و کار ساده بودن و درک سریع بصری #برجسته سازی «اطونلطونط نقاط کلیدی مانند ماکزیمم. مینیمم. خارج از رنج و بحرانی 8 حذف جزئیات تا حد امکان

صفحه 15:
نتيجه تفاوت ابن دو : ۱ : (كزارش سنتى با داشبورد) داشبورد ها در تجزيه و تحليل كردن داده ها و ارائه اطلاعات جهت رسیدن به اهداف کسب و کار. بسیار کارآمد هستند. یکی از مهم ترين خصوصیات داشبورد مصور سازی اطلاعات است با داشبورد» اتفاق های افتاده در سازمان را در کمترین زمان می توان ‎Sobel eee Sloe ol ly os Ske‏ اما بررسى كردن گزارش های سنتی به زمان بیشتری نیاز دارد. در نتیجه گزارش های سنتی برای نظارت سریع و تصمیم گیری مورد استفاده قرار نمی گیرید. بلکه برای دیدن جزثیات بیشتر کارها و بررسی .های جزنی نر قابل استفاده می باشند

صفحه 16:
شاخص های ارزیابی در داشبورد in 2 a 0 مالی رشد ويادكيرى اولوت ‎g&‏ ‏92/۹

صفحه 17:
می شوند: Strategic) ‏استراتزيك‎ © :(Dashboard (Analytic Dashboard) Lts® Operational) jee cles guilo® «Dashboard

صفحه 18:
داشبورد استراتژیک ‎(Strategic Dashboard)‏ #داشوردهای استراتویک. غالبا به منظور مقایسه وضعیت سازمان با اهداف استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرند. لین داشبوردها: امکان بازبینی کلی و سریع از وضعیت کنونی سازمان را فراهم کرده و به مدیران برای تصمیم گیری های اجرایی کمک شاياق فى ‎aS‏ مى توان از نقشه هاى استراتزى و كارت هاى امتيازى به منظور کمک به مدیران » در جهت به تصویر کشیدن اهداف و تاکتیک ها . استفاده نمود.

صفحه 19:
جورت نحلم ‎(Analytic Dashboard)‏ #داشبوردهای تحلیلی» همانطور که از نامشان مشخص است. با آتاليز اطلاعات , مدير رار اتخاذ تصميم باری می نماد این داشبوردهاء شامل بازبینی و مقایسه اطلاعات سنواتی و ارزیلبی عملکرد سازمان می باشند. با در اختیار داشتن یک داشبورد تحلیلی؛ مدير به آسانی؛ درکی صحیح از وضع موجود و دلایل آن را در اختیار خواهد داشت. به عنوان مثال با استفاده از یک داشبورد تحلیلی می توان مشخص کرد که چرا اهداف واحد فروش محقق نگردیده. چه مسائلی دستیابی به این هدف را ناممکن نموده است و ....

صفحه 20:
موردهای عملیاتی ‎(Operational Dashboard)‏ داشبوردهای عملیاتی. به پاش کارکردهای حیاتی سازمان» ‎(Ess ali le el el eels,‏ وضعیت کارکردها در هر لحظه مطلع باشند. این داشبوردها از اطلاعات آماری اس تفاده نعی کنتد و تحلیل و آنالیزی راابر عهده ندارند. یک داشبورد عملیلتی خوب. در لحظه. سریع و قلبل اجرا است. چنین داشبوردهایی بیشتر توسط مدیران بخش های مختلف سازمان استفاده می شوند.

صفحه 21:
: سه بخش يك داشبورد ايده آل ۳۳۳ 0 سطح سطح استراتژیک سطح عملکردی(تحلیلی) سطح تاکتیکی(عملیاتی) مدیریت بازاریابی عملکرد کارکنان Eee ‏کنترل و ارزیابی عملکرد در‎ ‏برابر نتایج كسب و كار و‎ ‏اهداف بازاريابى‎ عملكرد در مركز استراتژی ها و فرايندهاى بازاريابى تجزيه و تحليل عملكرد در یک پروژه یا سطح فعاليت

صفحه 22:
eee مزایای داشبورد مدیریت * تعریف شاخص های کلیدی عملکرد سازمان (16۳1) اراثه تصویری کار آمد از عملکرد سیستم * نظارت بر عملکرد سازمان و واحدها "* کمک در تصمیم گیری سریعتر و بهتر "* نمایش وضعیت کل سازمان در یک نگاه * ایجاد تراز بين استراتژی‌ها و اهداف سازمانی "* ذخیره زمان در ایجاد گزارش‌های سازمانی

صفحه 23:
ن‌وبیستیاتزی(1 | 0 ۱ ی ی ‎OO,‏ 3 + ِ بيدى / سجا پند ‎CA GEMS SY Cloladl g‏ بهبود نتابج صؤرت,, دهند

صفحه 24:
ویژگیهای داشبورد های سازمانی ‏ SMART IMPACT Synergic Interactive Monitor KPI Mon ate history Agguzate Personalized Responsive Collaborative Timely Track ability

صفحه 25:
ات سس انواع تعاملات داشبوردها (1(1111-1(01710) حرکنر عمق‌داشد ها و دسترسیبه جنئیاناز سطوح بل اثر: (1(۲111-۸07055) حرکافتیو دسترسیبه داشد هاممختلفدر سطوح بکسان (0م11 20 51106 ): انتخاب یک جزء کوچکتر از داده ها (۳11161:( ساده کردن با حذف داده های کم اهمیت تر

صفحه 26:
خب ۱7 کس کرد حهم دلشبوره 3

صفحه 27:
iia ‏داشبوردها » تنها برای مدیران ارشد کاربرد دارند‎ امروزه تکنولوئی داشبورد سازمانی به گونه ای است که می تولند در سطوح مختلف سازمان استقرار یابد. بدین منظور داشبوردهای مختلفی تعریف شده اند که هدف نهایی تمامی آنها ارلئه سریع و بهنگام اطلاعات به مدیران و کارکنان سطیح مختلف سازمان برای آگاهی از شرایط متغیر و اتخاذ تصمیم های صحیح با توجه به آنهاست.

صفحه 28:
چیزی که قابل اندازه 2 نيست بس قابل مديريت نيز نمى باشد

صفحه 29:
۱7 سنجه ها یکی از اجزای اصلی مدیریت عملکرد موفق در هر سازمان » سنجه ها هستند .(مانند متر بر ثانیه) در غیر این صورت » توانایی سازمان در چگونگی تطليق فعاليت هاعا استراثفی ها : مبتنى بر حدس و كمان و تخمين هاى ذهنى خواهد بود.

صفحه 30:
شاخص ‎cla‏ کلیدی عملکرد ما بل ال مالى ۸ تند که به سازمان » در جهت تعریف و اندازه گیری .میزان پیشرفت در جهت اهدافش ‏ کمک می کند (هستند

صفحه 31:
تولید انگیزه در کاربران جهت استفاده از داشبوره در صورتی که کاربران » علاقه مند به استفاده از داشبوردها نباشند » کاربرد آن ها محدود و پس از مدتی بی استفاده .مى شود بنابراین همان طور که پروژه داشبورد پیش می رود » لازم است وقت و انرژی کافی برای ایجاد انگیزه در کاربران و .کت حمانت أن ها صرف شود

صفحه 32:
شما چگونه در کاربران و کارمندان برای استفاده از داشبورد ايجاد انكيزه مى كنيد ؟!

صفحه 33:

59,000 تومان