کسب و کار مدیریت و رهبری

دانش زایی میان سازمانی

daneshzaee_mian_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دانش زایی میان سازمانی”

دانش زایی میان سازمانی

اسلاید 1: دانشزايي ميان سازماني: رويكردي به ارتقاء شبكه ورزي دانشكامبيزبديعپژوهشكده فناوري اطلاعاتمركز تحقيقات مخابرات ايرانK_badie@itrc.ac.ir

اسلاید 2: 2پيشگفتاربرهمگان آشكار است كه دانشزايي در محيط نيازمند انگيزه هاييست كه ورود به فضاهاي جديد را براي استخراج و بازسازي ساختارهاي اطلاعات نوين به منظور پاسخگويي به پرسش ها/ انتظارات نو فراهم مي سازد.از جمله اين انگيزه ها، عدم دسترسي فرد ، گروه يا نهاد به واقعيات مطلوب است كه او را وادار مي سازد تا براي دستيابي به آن، به فرد، گروه و يا نهادهاي ديگر كه علي القاعده حائز هويتي همديس و همراستا با محتواي پرسش / انتظار اوست، ارجاع كند.همگام با اين ارجاعست كه انتظار مي رود دانشي نوين كه زاييده تلفيق، واقعيات نهفته در بايگاني مرجع مربوطه با مدل درخواستگر است، پا به عرصه ظهور نهد.اين دانش مي تواند با هويت خاص خود در بايگاني درخواستگر ذخيره گرديده و در آينده با مدل هاي درخواست از جانب افراد، گروه ها و يا نهادهاي ديگر تلفيق گردد. بدين منوال مي توان انتظار داشت كه در طول زمان ساختارهاي دانش پيچيده تر، هر كدام باهويت ويژه خود، در فضاي تعامل بيان موجوديت هاي سازماني شكل گرفته و بدينگونه تعامل ميان اين موجوديت ها كه لازمه حياتپذيري آنها با هدف ايفاي نقشي در توسعه در ابعاد مختلف آنست، به نحوي معنادار به ظهور برسد.

اسلاید 3: 3ج‍ايگاه دانشزايي ميان سازماني در شبكه ورزي دانش بخش عمده اي از مقوله شبكه اي شدن دانش به تعامل ميان سازمان ها در سطح مختلف بر مي گردد. به تعبيري تعامل اساس فعال گرديدن شبكه اي است كه قرار است منجر به تسري دانش در فضاي پيراموني گردد.بديهي استكه به تناسب دانشي كه از اين تعامل بر مي خاهد، مي توان انتظار داشت كه شبكه دانش در جهتي كارآمد تر (پرفايده تر) فعال گردد.سوال در اينجاست كه چگونه مي توان تعامل ميان دو سازمان را از منظر دانش برخاسته بارور ساخت؟! به نظر مي رسد كه (عمق) اطلاعات نهفته در درخواست يا پرسش يك سازمان كه او را در عمل به ارجاع به سازماني ديگر سوق مي دهد، نقشي تصميم گيرنده در اين خصوص ايفا كند.اطلاعات نهفته دردرخواست يا پرسش، سازمان را به تجربه جديدي از عملكرد دانش مرجع رهنمون مي سازد. به تعبيري سازمان (فرد، گروه ، نهاد) در مي يابد كه ترجمان واقعيات حوزه مرجع از منظر پرسش/درخواست او چگونه بوده و نهايتاً اين ترجمان از چه دانشي برخورداراست.

اسلاید 4: 4منظرهاي مختلف در برخورد با يك درخواست / يك پرسشتفسير درخواست / پرسش در فضاي خاصچه منابعي (ديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، ابزارها) مي توانند براي پاسخ دهي در اختيار كاربر قرار گيرند.سير استدلالي ويژه در برخورد با درخواست / پرسش مورد نظرپاسخ به درخواست / پرسش مربوطه

اسلاید 5: 5چه واقعياتي (Facts) مي توانند از منظر دست يافتن مد نظر قرار گيرند؟ يك موجوديت (با ويژگي ها ي خاص ) از چه خواصي (با چه ويژگي هايي) تبعيت مي كند؟Modeling entities’ propertiesرابطه ميان دو موجوديت (با ويژگي هاي خاص)، ا زچه خواصي (با چه ويژگي هايي) تبعيت مي كند؟Modeling entities’ inter-relationsدر شرايط سازگاري مجموعه اي از موجوديت ها (با ويژگي هاي خاص) چه موجوديت هاي ديگرنيز سازگار مي باشند؟Modeling entities’ associationsبراي مسائل (با ويژگي هاي خاص) چه راه حل هايي (با چه ويژگي هايي) پيشنهاد مي گردد؟Modeling problem solutionبراي مسائل (با ويژگي هاي خاص) چه فرآيندهاي استدلالي (با چه ويژگي هايي )پيشنهاد مي گردد؟Modeling reasoning processيك هدف عمده از پژوهش دستيابي به واقعيات فوق است كه به تعبيري مي توانند دانش حاصل از پژوهش تلقي گردند. شكي نيست كه سيستم هاي پرسش / پاسخ قادرند اين فرآيند را در حد شگرفي تسهيل نمايند.

اسلاید 6: 6سطوح دانش در واقعيات چه خواصي در يك موجوديت نهفته است؟ چه روابطي ( با چه خصوصياتي) ميان دو موجوديت نهفته است؟ چه واقعياتي (مشتمل بر چه خصوصياتي) مي توانند در كنار مجموعه اي از واقعيات ديگر سازگار باشند؟ چه راه حل هايي ( با چه خصوصياتي) مي توان براي يك مسئله ( با ويژگيهاي خاص) پيشنهاد نمود؟ منابعي كه در توليد راه حل به كار گرفته مي شوند دنباله (سير) اشتقاق راه حل خود راه حل

اسلاید 7: 7زمانيكه درخواست يا پرسشي از يك بايگاني مرجع مطرح مي گردد، چند مسئله مدنظر قرار مي گيرد كه از جمله آنها مي توان به اينكه درخواست يا پرسش مربوطه چگونه مي بايد تعبير (تفسير) گردد تا ما به ازاي آن بتوان پاسخ مناسب از بايگاني دريافت نمود؟“، اينكه در صورت عدم وجود پاسخ مناسب از جانب بايگاني، اين بايگاني مي تواند چه منابع (ديدگاه ها، روش ها، ابزار،...) مناسبي را براي پاسخ دهي در اختيار كاربر قرار دهد؟ و نهايتاً “اينكه بايگاني مرجع چه سير استدلالي ايرا جهت پاسخگويي به اين درخواست يا پرسش در پيش مي گيرد؟ اشاره كرد.به تعبيري اينكه تلقي از يك درخواست يا يك پرسش چيست؟ ، چه منابعي مي تواند در جهت پاسخگويي به كار گرفته شود؟، و اينكه اساساً استدلال ضروري براي پاسخگويي به درخواست يا پرسش مربوطه چيست؟، مواردي هستند كه مي بايد به آنها توجه نمود.موارد فوق دقيقاً مواردي هستند كه توسط انسان خبره (expert) يا خبرگان در پاسخگويي به يك درخواست و يا يك پرسش مد نظر قرار مي گيرند.“پردازش ديدگاه نگر مفاهيم” به عنوان چارچوبي رايانشي براي تحقق دانشزايي(Viewpoint- Oriented Manipulation of Concepts)

اسلاید 8: 8كاركردهاي اصلي پردازش ديدگاه نگر مفاهيم بهسازي توانمندي/كارآمدي . . بدين معنا كه بتوان توانمندي / كارآمدي يك موضوع (مضمون) را به كمك موضوع ( مضمون) ديگر افزايش داد. (ex: neural net from the viewpoint of fuzzy) توجيه نقش / كاربري . . بدين معنا كه بتوان به تبيين جايگاه / نقش يك موضوع (مضمون) در حوزه موضوع (مضمون) ديگر پرداخت.(ex: image processing from the viewpoint of medical diagnosis) پيش نگري چشم انداز / پيامد . . بدين معنا كه بتوان پيامدها/ چشم انداز هاي فعال بودن از يك موضوع (مضمون) را در حوزه موضوع (مضمون) ديگر به بررسي نهاد.(ex: economic development from the viewpoint of oil production) تفسير ( تعبير) . . بدين معنا كه بتوان يك موضوع (مضمون) را از منظر موضوع (مضمون) ديگر به تفسير (تعبير) گذاشت.(ex: reasoning from the viewpoint of signal processing)

اسلاید 9: 9قاب (frame) به عنوان ابزاري براي باز نمايي مفاهيم موضوعات مفاهيم مرتبط با موضوعات (مضامين) اصلي را مي توان در قالب قاب هايي با خصلت هاي ويژه كه منعكس كننده ماهيت اين مفاهيم از منظرهاي مختلف هستند، بازنمايي كرد. خصلت هاي عمده عبارتند از : خصوصيت / هدف اصلي ( major concern/characteristics) ، اجزاء پايه (basic constituents) ، امتيازات (advantages) و نقاط ضعف (disadvantages) ، كه به تعبيري بيان كننده “چرا”، “چون”، “كدام +” ( در چه شرايطي موفق) و “كدام -” ( در چه شرايطي ناموفق) هستند.

اسلاید 10: 10ارائه يك مثال سازمان i -- حفاظت محيط زيستسازمان J – پالايش فرآورده ها ي شيمياييسازمان k -- آينده پژوهشي / آينده نگاري فناوريA -- (حفاظت محيط زيست از ديدگاه پالايش فرآورده ها ي شيميايي) دانش توليد شونده – چه ملاحظاتي را مي بايد در خصوص حفاظت از محيط زيست با توجه به دانش موجود از سازوكار پالايش / نوع فرآورده ها ي شيميايي موجود در نظر گرفت؟B - - (آينده نگاري از ديدگاه (حفاظت محيط زيست از ديدگاه پالايش فرآورده ها ي شيميايي ) دانش توليد شونده – با توجه به ملاحظات موجود در خصوص حفاظت از محيط زيست از منظر دانش سازوكار پالايش فرآورده هاي شيميايي موجود، چه سياق ها، مدل ها و ابزارهايي را مي بايد در راستاي آينده پژوهشي / آينده نگاري در توسعه فناوري پالايش اين نوع فرآورده ها مورد استفاده قرار داد. عملياتي سازي آينده پژوهشي / آينده نگاري بر پايه اين سياق ها، مدل ها و ابزارها، نهايتاً به كدام برنامه اجرايي مي انجامد؟

اسلاید 11: 11سير افزايشي و بازگشتي (incremental & recursive) در دانشزايي برمبناي پاسخ دهي به درخواست ها/ پرسش هاسازمان iسازمان j?سازمان kAB?نتيجه پرسش سازمان i از سازمان jنتيجه پرسش سازمان k از ) نتيجه پرسش سازمان i از سازمان ( j

اسلاید 12: 12پرداختن به امور مربوط به محيط زيست به گونه ايكه موجوديت هاي زيستي ارزشمند (براي انسان و ذيحياتان آن) حتي المقدور از بين نروند.هدف اصليديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، فنون و ابزارهاي محافظت از موجوديت هاي زيستي در طبقات گوناگوناجزاء پايه......حفاظت محيط زيستپالايش فراورده هاي شيمياييپرداختن به فرآورده هاي شيميايي به گونه ايكه مواد سمي (فعال) ناشي از آنان به حداقل معقول و قابل قبولي كاهش يابد.هدف اصليديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، فنون و ابزارهاي به حداقل رسانيدن فرآورده هاي شيميايياجزاء پايه......

اسلاید 13: 13تدوين برنامه هاي آتي در خصوص فناوري و امور مربوطه، در چارجوبي منطقي و معنادار كه مطابق با امكانات و توانمنديهاي موجود از يكسو و نيازهاي جامعه و روند رو به رشد فناوري مربوطه از سوي ديگر باشد.هدف اصليديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، فنون و ابزارهاي تدوين برنامه با در نظر گرفتن فرصت ها و مخاطراتي كه در فوق به آن اشاره شد.اجزاء پايه......آينده پژوهشي/ آينده نگاري فناوري

اسلاید 14: 14پرداختن به امور مربوط به محيط زيست به گونه ايكه موجوديت هاي زيستي ارزشمند در شرايط وجود مواد سمي (فعال) ناشي از فرآورده هاي شيميايي حتي المقدورازبين نروند.هدف اصليديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، فنون و ابزارهاي محافظت از موجوديت هاي زيستي در طبقات گوناگون در شرايط وجود مواد سمي (فعال) ناشي از فرآورده هاي شيميايي (كه خود بر مجموعه اي از اجزاء پايه استوارند)اجزاء پايه......حفاظت محيط زيست از ديدگاه پالايش فرآورده هاي شيمياييتدوين برنامه هاي آتي در خصوص فناوري و امور مربوطه، در چارچوبي منطقي و معنادار با توجه به ملاحظات مربوط به پرداختن به امور مربوط به محيط زيست به گونه ايكه موجوديت هاي زيستي ارزشمند در شرايط وجود مواد سمي (فعال) ناشي از فرآورده هاي شيميايي حتي المقدور از بين نروند.هدف اصليديدگاه ها ، روش ها، مدل ها، فنون و ابزارهاي تدوين برنامه در شرايط ملاحظات مربوط به امور محيط زيست به گونه ايكه موجوديت هاي زيستي ارزشمند در شرايط وجودمواد سمي (فعال) ناشي از فرآورده هاي شيميايي حتي المقدور از بين نروند. اجزاء پايه......آينده نگاري از ديدگاه (حفاظت محيط زيست از ديدگاه پالايش فرآورده هاي شيميايي

اسلاید 15: 15جمع بندي و پيشنهادات پرسش- پاسخ ميان سازماني ، با توجه به حوزه علائق و التفاتات هر سازمان، مي تواند منجر به شكل گيري ساختارهاي پيچيده تري از دانش گردد كه غايت آن ارتقاءعملكرد شبكه ورزي دانش به عنوان لازمه توليد آگاهي علمي، آگاه سازي (awareness building) و فرهنگ سازي در جامعه مي باشد. پردازش ديدگاه نگر مفاهيم، عملا ازاين قابليت برخوردار است تا در پرتو سازو كارهاي تلفيق خود نقش ارزنده اي را در اين وادي ايفاء نمايد.

اسلاید 16: 16توفيق و تندرستي روزافزون همگي عزيزان جوينده را از خداوند يكتا خواستارم

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید