صفحه 1:
صفحه 2:
لغلجلنشموزلنریاضیرا درسیبدونک اربرد در زند گی
له كت + بت آن لاف د شان 5
دلنش]موزلندرسبیاضیرا درسیناشناخته بسک اربرد
ءیصرفا نظریقلمداد میکنند
صفحه 3:
#پرورش قدرت تفکر واندیشیدن در دانش آموزان(هدف
پرورشی)
«ایجاد انگیزه در دلنش آموزان وعلاقه مندو کنجکاوکردن آن
ها به اين درس از طریق برقراری ارتباط مناسب(هدف عاطفی)
«برقراری ارتباط بین ریاضی وزندگی روزمره(ایجاد پل های
یادگیری.هدف آموزشی وفرهنگی)
#تلفیسق ریاضی با سایر دروس مانشد علوم.هنر...(هدف
آموزشی)
«به کارگرفتن دانش آموزان درفرآیند تدریس از طریسق
کارگروهی(هدف پرورشی)
,بشه ونگرش مثبت در دانش آموزان نسبت به
درس ریاضی(هدف فرهنگی)
صفحه 4:
صفحه 5:
۰
= 1
يعنى مهارت ها وتوانمندی هایی که دانش آموز کسب می
کنو ومحخصول یادگیری»رلبط بين اهداف درس وعمل يادكيرى مى
sal
هریک از اعضای گروه باتوجهبه اخبار هواسناسی که ازقبل تهیه
کرده اند.دمای هوای یک شهررابا عددعلامت داریادداشت
۳ 7 کند.سپس درگروه با همکاری یکدیگر دماها را دریک جدول
تنطیم کرده . ,دماها را بر روی
محورنمایش دهند وباهم مقایسه کنند.
——
صفحه 6:
00
*درسطح سوم
علاوف سن كسب
در این مرحله علاوه امراحل قبل دانش
برمفهوم سازی ونشان /1+آموزان(بعد
ادن و ۳ ازآشنایی بامحور
محور.دانش آموزان اکامل؛,اعداد مثبت
نمادقرينه( ا ومنفى وعلامت
ومحور اعداد رابه اهای آن ها)بتوانند
درسطح اول.نائش ل عددهاى علامت
ade eat ركامل رسم
tah eal lal كنند عبد ااصفر)رانشان SGOT IO)
ومحور رامرور دهند. eels ee
کنندوقرینه اعداد a re i ios :
روی محور را به ١ ee
تووج: ee فت دار را روی محور
وباشکل یا نماد ( کج ینز 1
دلخواه نشان دهند. 4
ند جب SO
صفحه 7:
pend ا
(Sty ae SR er Yee ape peti SC er eee Ogee ene LES)
#چرا فقط سمت راست محورعدد دارد ودرسمت چپ محور عددی را نمی
نویسیم؟
دمایهولیش هرهایمختلفرا چگهنه ن شانمیدهند؟*
دماسنج بولیاندازد گیریاجسامسرد به کار میرود یا گره؟۳
اعداد سمتياستهحور (م
ترند بالعدادسمت
ll fia)
صفحه 8:
داع
و
jl 6-0 قبليه*
دان شآموزانمئكويم م2 7 50
reer rns ees ا ۱۳
ا ام
درست کنند با مقوا
وکاغذ ودرجه بندى كنند 0
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
A ی
در اين مرحله از دانش أموزان 1
یت 0
اطلاعاتی دارید؟ ۳ hy
#در مورد چه چیزی است؟ . نت
#دماى هواى شهرهاى مختلف در
یکسان است؟؟
صفحه 12:
صفحه 13:
rs oP ءبه !ار
5 te
اقرینه
لیجد چل رکه چرا فقط سمتولست
محور عدد داريم وسمتجيفداريم؟
بجه هادر رود قرینه لعدادسمتولست :اصلاحيم*
بانماد دلخوله در کایتهاییکه بسولیآن خراست ادا راید
هامادد کردد بهتراست بتدا دانش
بودم.نشان دهند.(ابتدا دست ورزی آموزان خودشان به
يس LE SH 4 دلخواه یک سمت را
ا يكصمتوا مثب نت وسفن دیکررا
اوسمتدیگر را منفی 2 ee
bernie درگرید محور*: منفی درنظربگیرند سپس
1 . بت
الله لسار آن ها را به یک
محور بزركتر هستند؟ .واحد استاندارد سوق داد
معرفىإعداد صحيح*
لشاید بسه کارتهایهولشناسیپ ای
تلبلو
صفحه 14:
صفحه 15:
gee gee sy) ل ل
تدريس از دانش آموزان مى
خواهم كه كتاب هاى خودرا
بازكنندوسوال فعاليت را در
كروه هاى خود انجام دهند
Setmgowery) ا لك
DDO
صفحه 16:
pl pls Sedge Pp Sap پیش ميرويم. عددها ee
پر کنید.
ین
صفحه 17:
LSE irs oer ee eR
كنند ودركروه بحث كنند كه شباهتى بين
Teer reer Par pes DS gS es prey
وجود دارد؟
صفحه 18:
لا 0
۳
Gps Mo Ga
| دانشس ۹(
| مشخص كند.
صفحه 19:
صفحه 20:
2 یابی میزان توانمندی وشایستگی دانش
آموزان از سه نوع ارزشیابی آغازین تکوینی
ly bby | ۳ سنجش ملاک
.های تعیین شده استفاده کردم
© وبا بررسی آزمونک بچه ها نتایج زير به دست
:آمد
همه ی دانش اموزان به سطع اول رسیده بودند
درسطح سوم نیز به جز ۷ نفر از بچه هاءسایرین
«نتایج مطلوب را کسب نموده بودند
صفحه 21:
ووه عمو 0ه ووو ووو ووه
= 0
>
هریک از اعضای گروه اختلاف ساعت
بیک کشور را نسبت به ایران محاسبه
کند.سپس عدد های علامت دار بدست
آمده را روی محور نشان دهند.
(راهنما: ساعت ۱۲ را مبدا درنظر می
گیرند وساعت های جلوتر از۱۲ را با
علامت+ وساعت های عقب تر را با
علامت - نشان می دهند.)
صفحه 22:
-غن بیان خیلی خوب.
جلب توجه دانش آموزان از طریف برقراری
ارتباط مناسب
-استفاده مناسب وموثر ار کاروفعالیت گروهی
درخلال تدریس
-انجام ارزشيابى تكوينى ورفع اشكال به موقع
Hae یس با برهم زدن تعادل دانش
لستفادد از ریشدسنورزیکه موردلستقبلع
| شتآ موزلواست
-درابتدای کار ازمثال های کمی استفاده
-برای هرگروه سوال را جداگانه توضیح
می داد که این امر باعث اتلاف وقت
میشد.
-ازتعداد محدودی از دانش آموزان
برای حل کردن سوالات پای تابلو
استفاده میشد.
صفحه 23:
4 1)از دانش آموزان بخواهیم که درساعت
= هنرخودشان دماسنج درست کنندوباخود به
اس ریاضی بیاورند.
2)برای شروع تدریس ازمنال های بیشتری
استفاده شود.
3)درمرحله ی ارزشیابی پایانی از آزمونک
استفاده شود وسوالات به گونه ای طراحی
ie هر سه سطح وملاک موردارزشیابی
<< قرارگیرد.
۲ )درضمن تدریس برای حل سوالات درپای تابلو
a درانتخاب دانش آموزان دقت شود وسعی
Soap آموزان همه ی گروه ها استفاده
ES كنم منه فقط عده ای خاص.
صفحه 24:
)هميشه بهترین ایده ها در گروه وبا مشارکت.نظرخواهی وبارش فکری چندنفر خلق می
شود.
۲)یکی از روش های موثر درتدریس روش های تلفیق درس با سایر دروس است که این
مسئله باعث کاربردی وعمقی شدن یاد گیری می شود. ۱
بهتر است تکالیف وفعالیت هايي برای دانش آموزان درنظرگرفته شود که هم واقعی ودر
ارتباط با مسائل oa دانش آموزان شود وهم باعث تقویت قوه تفکروافزایش اطلاعات
عمومی آن ها
و رس ولحد کار خود.ب رولحد کار هم گروهیها نیز مسلط میشوی هگ
به دنبال یافتن راه حل هایی برای رفع نقاط منفی وهمچنین تقویت نقاط قوت خود می
پرداختم
صفحه 25:
آخرا
ere 1 0 وس نوين
درس اروف بخان pe ieee 00 یز
بيان بالاءيرا i ees 0 ee ۳ سا
ل ونوا re نسبی کارم نیز ee eh ش خود ۳ رقع
تجربه ی همکاری وهمة ی با تیم درس اك بسيا a است وغالبا به نتا
مفيدى مى رسد.زيرا محتوا و خلاقیت موثرتر است تا يى ت
ا
ین روش 7
های هم براى HS Soe eer at Sea bee ai درعرصة
ى تدريس
0 وشسءساير Op ae ۳09
ان er ۳۹ تمام تلاش خود را به كاريكي و oe
ee eons ice) CA eae
فزاینده حال تغييراست.
صفحه 26:
Z د کا, ننتتا علو
ee ks ed 2 عوى ane
9 ۱
: م 5
0 3
3
isle
ad
Hi
۱