علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت درمان های غیردارویی یا شناختی رفتاری در ADHD کودکان

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 31 اسلاید امروزه بسیاری از درمانها برای بیشفعالی برپایه دارو درمانی شده که خیلی از خانواده ها این مورد رو نمیپذیرن و استقبال بیشتری از درمانهای غیر دارویی شده این پاور مناسب دانشجویان ، متخصصین حوزه مشاوره روان شناسی کاربرد دارد

علی اصغر رضائی

صفحه 1:
درمانهای غیردارویی با شناختی رفتاری در کودکان ‎ADHD‏

صفحه 2:
یکی از اختلالات دوران کودکی است که دارای ۱۸ نشانه است. اگر کودکی ۶ نشانه از ۱۸ تا را داشته باشد به عنوان کودک بیش فعال شناخته می شود. بعضی از علائم باید قبل از ۷ سالگی آغاز شده باشند. این اختلال سه دسته

صفحه 3:
عایم ب یش ف عل ی 5611۷11۷ ۵۲ ۱۷ .و دکفا لا ویل‌می‌خورد. دستو پایش‌ا تکانمی‌دهد- غالبا در کاب | جاهای‌دیگریکه لنتظار می‌رود ب نشیند صنلی‌خود را تترکمی ‎as.‏ .در چاهاییک ه مناسبشنارد ‎al‏ مي‌رود يا از در و دیوار بالامی‌رود- .غالا ب ایب اف ما لیتهایشپر سرو صدلست .در حالچرکتلستو به نظر می‌یسد موتوریاو را به حرکتولمی‌دارد- .معمولازیاد صحبتمیک ند-

صفحه 4:
عاشمن قص‌نوجه ۱۳۱۵۲۵۲۱۲0۲۱ دكفالااز توجه به جزئياتناتولرلسكر لمور تحصيل یلی‌کار یا سایر- .فعا. لیتها مرتکبلشتباها نف اشواز بی‌دقتی‌می‌شود در حفظو اریتسوجه بر رویت کا افیا فعا لیتهایمربوط یی .ناتولرلست .هنگام صحبت مه ستقیم با او به نظر می‌یسد که گ وشن میک ند- لخلبقنادر به پیگیریپستوزلکو ببالقمام کنانها نمی دقاف ‎peasy hl‏ طشرا کاملن میک فد :سعمولاازفنعانايتغايئك ةالنيزية كوشترتهتوؤارة اجتنابمىكك- ‎op bulged,‏ را كمميكد- .غالبا محرک‌هایب برونی‌جولسشرا به آسانی‌پرتمیک ند- .در فعا ليتهاوروزمره غالا فرلموشكار لسك

صفحه 5:
عاشم تکنشگری ۱۲۱۱۱5۲۷۷ ‎sil, ji‏ 2 پا خ یارفتار را علیرغم‌لنتظار عولقصنه ه تاخير- .بياندازد ‏دخالتدر صحبت‌ها یا کار دیگرلن- ‏جولبدادن بلاز لتمام ‎db‏ ‏بی‌صبری لیم نتظر نوبتماندن ‏رحس ‎

صفحه 6:

صفحه 7:
حوزه مهایت‌هایاجولیی 51۱115 2۱۲0۱1۲۱۷۶ Working memory «Ls abil سایماندهی 0۲93۳1231100 برنامه پیز ۴۱۵۲۱۳9 Control of ۵116۳0110۳ ‏کنرل‌توجه-‎ نگه دلشترطاهاتدر مسیر- ۲۱۵۱۳۲۵۲3۳6 561 مهار کردن ۱0۳۱۵1۲0۳0 لنعطافپذیری ۴۱۵۱۱۱۱۲۷ یکپارچه کردرنمانو مکان 1۳۲۵9۲۵16 0۱۵66 ۵00 ۲17016 نلشترانگیزم- ۲۱۵۱۱۷۵۱0۳ VO ۱۱۵۷۵۱۷ 5661۳09 ‏نوگرلیی‎

صفحه 8:
longitudinal fissure left right hemisphere hemisphere frontal 1 ‏عطها‎ نت 5ناءاناه اتف مانا a occipital lobe

صفحه 9:
۱ Defining the lobe (۲۵۱۵8016) ادتاصی ‎frontal lobe‏ ‎tat‏ ۱ سرت

صفحه 10:
تغییرات موثری که به طور کلی می توان در محیط ایجاد کرد نبتهمانشريع و یاک لها 10 تکه تسکه کردنتکا یفه2 ‎aa aaa‏ 3 گنلشترتایمر -4 مناسیسودنزمانیکه لنتخابمیک نیم -5 نز ظرتدلشتن-6 5۱۵6۲۷510۳0 جنلبيوهنكليفىكه به كودكميدهيم 7 نتيجه لنجام تكليفمشخصباشد-8 در طولانجام تکلیفبه کودکتوجه کنیم-9

صفحه 11:
بهبود مهارت های اجرایی آموزش‌مهارت‌ها بسه خود فرد بسه خصوصن وجولن رحس

صفحه 12:
مهارت های مورد نیاز برای بهبود توجه شناساندن‌ظرفینتوجه به خود کودک خرد ک ردنت ‎ALIS‏ لجولیتکایفب الستفاده از سیستم‌لنگیزشیو پادلش‌دهی تعاملیک ردرف عالیت- ۱۳۲۵۲۵۲۷6 ظارتدلشتروا دين عینیک ردنف رلیند حلمسئله-

صفحه 13:
نکاتی که در محیطهای آموزشی باید رعایت شود توجه به نوع کاهرو مدیسه و تعداد نفرلت آشنا بودن‌سعلم با ماهیت ۸۵۲۲۱ ساخترمند بودنک اه از بسیربسبردن‌تسمام محرکهاه تسعاملیسودن‌معلم: جدا ن_کردنک ود کمبتلاز سایر کودکان دلشترایتباط چهره بسه چهرم- ‎LS pli ity‏ فیدبکچایتیا جدولارخورد- نوگرلیی تسمریناتفیزیکی لختصاصدادزفعا يها [كادميكم ختببه ‎Vm‏

صفحه 14:
تقمی تم هایتمهار ۱۳۴۳۵۲1۵۲۱ ۲۵5۳0۵۱۱۵ پباسخها cele ‏لفزليشكنترل‎ ipl bil ‏لستفاده از سرنخها و عاهب‌ها برلیلینکه ک ودک یفتایش را کنترلک ند-‎ رحس

صفحه 15:
یاد دادن مهارت به کودکان مشخصكرهزيفترىكه مىخولهيم تغيير كند - ياد دادن‌رفتار مورد لنتظار - لنجام تمريرهملىبا كودكو يادآويت لنجام تقویتو پادلش‌دهی‌در صویتلنجام کار- .از بسیزپردن‌سرنخها و بادآوردها پسساز لینکه رفتار یاد گرفته شد- ۳

صفحه 16:
يت مهارت حافة فظه كا رى نگهداری ۱ افظه کاری ‎a‏ باز ‎GH‏ ۱ کردن ‎VL‏ ۲ طلاعات =

صفحه 17:
‎chal,‏ تقویت حافظه کاری تقویت محیطی لیجد ی کحافظه لضافی رلی‌ک ودک ‎Cueing system <0 gi, seul ‎7),

صفحه 18:
آموزش مهارت ها به کودک توضیح مشکلسه کودک لیجاد تداعی‌بین‌سرنخ و حافظه کایی Te

صفحه 19:
تسقوینه هاینشروع تکلیف] 1۳۱۱10110 ۲251 کمکهای محیطی دادن -©لاعدر لحظه انجام كار لنجام مقدماتشروع کردنکار با کودک- یاددلشتک ردن‌ساعنشروع و پایان‌کار در بسچه هایب زرگتر و لمتياز - دادنسه زمانمورد نخار VO

صفحه 20:
آموزش مهارت ها به کودک از طریقاعان‌کردن در نظر كرفتزيمانه رلیتکا لیف زماندار- تكرار لفكار با صدلوياد- در نظر گرفتن‌سرنخ- ياد كرفتزقدمهاوايليه برلىشروع تكليت نوشتنرنامه- از بسینبردن‌سر نخ ها بعد از یادگیریمهارت

صفحه 21:
آموزش مهاب رنامه پیزی9 01311۳ .برنامه ریزی به معنای تعیین نقشه راه و مشخص کردن قدمها است لازمه برنامه ریزی تفکر است تفکر ایلیه- تفكر ثانويه- VO

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
تغییر در محیط خودمانبرنامه می‌ريزیم" بو لجرلیی رنامه :_ظرتدلشته باشیمد برنامه هایبزرگرا به تکا لیف وچکت بدیلمیک نیم» باد دادن این تکلیف به کودک از بینبردن‌سر نخ ها پسساز بادگیری Te

صفحه 25:
مهارف ظم ب خشی ‎organization,‏ * نظم بخشی به معنای سازمان دادن به اجزا است و در یک مجموعه معنا پیدا می کند. * نظم یک مفهوم انتزاعی است و به همین علت درک آن برای کودکان ‎cel [Ste ADHD‏ * هدف در این کودکان رسیدن از نظم بیرونی به نظم درونی است. " مهارت نظم بخشی به کودکان به صورت عینی و با استفاده از کشیدن تصاویر و دادن سر نخ ها انجام می شود. " پیش نیاز نظم جداسازی است.

صفحه 26:
time management,» wo تخمین زمان تکالیف مدیریت زمان

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
آموزش مهارت تغییر در محیط -1 ملموسک ردننمان لعلانک ردنزمانسولیشروع کار" در نظر كرفتن قويتبرلويايازيافتن كليفدر زمازمورد نظر- لمويشيه كودك2 آموزش‌در سن نجام شود ناخمز يما زليجاد شده باشد- لیجاد ايتباط بيززمانو تكليفو ييكيرىيكبرنامه يماندار- برنامه پیزیب ولیتکا لیفزماندار و از بسینبردعوملیکه ب اعشحولس .پسرتی‌می‌شوند ت-عییرپولقنجام ک اردر 7 کا لیفومانار- Te

صفحه 30:
Biederman, Joseph; Monuteaux, Michael C.; Doyle, Alysa E.; Seidman, Larry J.; Wilens, Timothy E.; Ferrero, Frances; Morgan, Christie L.; Faraone, Stephen V. 2004, mpact of Executive Function Deficits and Attention- Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) on Academic Outcomes in Children. Journal of Consulting and Clinical Psychology, Vol 72(5) Brown TE, 2006, Executive functions and attention deficit hyperactivitydisorder: implications of two conflicting views. Int] Disabil Dev Educ 53:35-46. Mark D. Rapport a,c, Sarah A. Orban a,c, Michael J. Kofler b, Lauren M. Friedman.2013. Do programs designed to train working memory, other executive functions, and attention benefit children with ADHD? A meta-analytic review of cognitive, academic, and behavioral outcomes. Clinical Psychology Review,33 ‎A&Lee.K. 2011. Interventions shown to aid‏ يك ‎executiv development in children 4 ti 12 years‏ ‎Sega NN oar cals are ‎ ‎

صفحه 31:
Apter, B. J. (2012). Do computerized training programs designed to improve workingmemory work? Educational Psychology in Practice, 28, 257-272. Apter, B. J. (2012). Do computerized training programs designed to improve working memory work? Educational Psychology in Practice, 28, 257-272. Baddeley, A. (2007). Working memory, thought, and action. : Oxford University Press. Dovis, S., Van der Oord, S.,Wiers, R., & Prins, P. J.M. (2012). Memory and task persistence in children with attention-deficit/hyperactivity disorder? The effects of money and computer-gaming. Journal of Abnormal Child Psychology, 40, 669-681.ds of ADHD symptoms. Journal of Abnormal Child Psychology, 19, 149-178.

39,000 تومان