صفحه 1:

صفحه 2:
دستور المل نظام آموزش سا تم سا ۱39

صفحه 3:
" واحد آموزش 3 توانمندسازي ده ‎Pel‏ 5 .يكى از واحدهاى معامنت توسعه مديريت متلبع موسسه است که سطح دلنش و رن شغلي مناسب براي كارمندان رادر راستاي انجام زر » ماموریتهاو دستيابي به اهداف موسسه تعیین مي نملید و موظف به اجراي ۱۳-7 اصلي فرابند آموزش در موسسه عي باشد که به ‎el reed eve‏ ل ا

صفحه 4:
لك 0 ‏ل ا ل‎ oes ‏آموزشي:اجراءنظارت:ارزشيابي و اثربخشي‎ ‏آموزشي مراحل اصلي جرخه آموزش در موسسه‎ ‏مجموعه آنها ساختار مدبربت و راهبري‎ Ate] ‏آموزش منابع انساني را تشکیل مي دهد‎

صفحه 5:
* دوره هاي آموزشي بلند مدت: ۴ رسای است که مدت ان بیتر ار بحسال بوده وبرای افزايش دلنش ومهارتهاي فرد جهت ايفاي نقشهاي جديد ارائه مى كردد. " دوره آموزشى كوتاه مدت : aes a eee ‏ا ل‎ oer en Sree EECA ps roae ne eee ‏ل‎ Soe ‏آموزشي به منظور ایجاد مهارت » افزلیش دلنش ویا تغییر نگرش‎ ۱

صفحه 6:
اك ا ا ا ا ا ا 00 ‎it‏ رارسا را سرب ‎Sy idl‏ مي شود و هر يك از آموزشهاء مهارت و دلنش خاصي را ایجاد مي کند و در عین حال در کنار سایر پودمانهاي ‎PS sre‏ به إيجاد يك مهارت و يا دانش جديد وجامع مي كردد. 0 ‎oii‏ ا ا ا وبينش مديريتي وبهبود مهارتهاي فنيء انساني و ادراكي وتعالي معنوي مدیران در چارچوب نظام آموزش طراحي واجرا مي كردد.

صفحه 7:
= آموزشهای بدو اتتصاب: وتان آموزشهليي اطلاق مي شود كه كذراندن آنها قبل ‎eve] ee ene‏ ات ‎ee eer ees sor Fe‏ ضروري است. " دوره هاي آموزشي لالس * دوره یا پودمان هايي اكه ۳۵ براي كارمندان اجباري است اين دسته از دوره ها تحت عنوان دوره هاى اصلى نيز نامیده می شوند ۱

صفحه 8:
" دوره هاي پا ‎bas!‏ 26 iS eee COS ac a CST ie ‏عللیق.تجارب شخصي یا نیاز سازمان از بين دوره هایا‎ ESS ree eee care ree = icheer es nese neers) ety ON ‏ا ا ا ا ا‎ ee ey " آموزش مداوم جامعه يزشكي: 0 ‏مر ی‎ ۱ Ween) ‏لتك‎ ay ReaD Maal ae ee SY od ‏آموزشي مجاز ارائه مي شود.‎

صفحه 9:
و > ترست وامكلني ‎eer waguee)|‏ را( داخلي 5 خارجي وبا موسسسه بین المللي در اختیار موسسه قرار ‎is‏ دهد وكارمندان مي ۳9 استفاده از گن در بك با چند دوره آموزشي کوقاه مدت کهبا شغل و وظایف جاري یا اینده آنان ارتباط داشته و موجب افزلیش دانش و ‎or ate Ros)‏ و ‎ie) sole way ®‏ * انتقال ‎be‏ نمودن يك فعاليت خاص آموزشي مورد نياز از داخل موسسه به يكى از موسسات دانشكاه ها و مراكز ذيصلاح ا ا ا ا برون سياري ال ا

صفحه 10:
نیاز سنجي آموزشي: فرایند جمع آوري وتجزیه وتحلیل اطلاعات است که براساس دستور العمل هليي كه توسط كميته راهبري وزارت متبوع ابلاغ بر ترس نا بر رت سم و وض تسرد بر سس قرار ل ات کارمندان تعیین مي كردد. شناسنامه آموزشي: * کار برگي الكترونيكي است که تمامي اطلاعات آموزشي هر يك از کارمندان موسسه اعم از اطلاعات پرسنلي» آموزشهاي مورد نیاز. آموزشهاي گذرانده ‎israel irs Nap yates‏ رت ترجمه وتدريس و..) در كن ثبت ونگهداري مي گردد و در ارتقاء. انتصاب وارزشيابي عملکرد کارمندان مورد استفاده قرار مي كيرد.

صفحه 11:
کواهبنامه اموزشی: eS Ay en Oy ile eee ‏قبولي به هر يك از شركت كنندكان اعطا مي شود اين بركه‎ 00 ‏ا ا‎ en) ‏حاوي اطلاعات شخصي‎ ‏شماره مجوزبرگزاري. زمان برگزاري» مدت ونمره کسب شده‎ ‏است که با امضاي بلاترین مقام آموزش ا موسسه‎ ‏معتبر خواهد بودء درج نمره قبولي در گواهینامه آموزشي‎ ‏ا لت‎

صفحه 12:
ی( * به گواهینامه هایی اطلاق می گردد که پس از اتمام هر دوره ‎ore‏ 00 شركت كنندكاني كه در ‎5S)‏ 7 موفق شده آن اعطا می گردد. * گواهینامه نوع دوم به كواهينامه هليبي اطلاق مي شودكه با كذراندن دوره هاي أموزشي و دریافت گواهینامه هاي نوع اول وانجام فعالیت هاي علمي مرتبط با شغل ‎Ce cer RD‏ ترجمه و تدريس و..) با در نظر كرفتن حدنصاب ل م 0 مي گرده ا ا 0 1 ا ار شرایط احراز مشاغل مربوط در چارچوب رعایت تمامي قوانین ومقررات مربوط برخوردار گردند.

صفحه 13:
" اعضا كميته آموزش وتوانمند سازى منابع انسانى 1- معاون توسعه مدیریت ومنابع موسسه به عنوان رئیس کمیته 2- مدیر توسعه سازمان وسرمایه انساني موسسه به عنوان عضو کمیته ‎cee IE tS ie eee)‏ را تس سح ‎oe el ow ae eect oat eon ERE SE nee) BOL ores‏ 5- يك نفر نماینده تام الاختیار و مطلع از هر معاونت به عنوان عضو مدعو

صفحه 14:
* 6- حداقل یك نفر از کارشناسان آموزش موسسه به انتخاب مسئول واحد اموزش به عنوان عضو كميته * 7- دبیر آموزش مداوم جامعه پزشكي موسسه به عنوان عضو

صفحه 15:
1- اجراي سیاستها و مصوبات راهبردي 2 بررسی. تعیین وتصویب کلیات برنامه هاي آموزشی موسسه 3= بررسي و نهايى نيازهاي آموزشي موسسه براساس تحلیل سازمان» واحد. شغل وفرد وصدور مجوز 4- بررسي و تصویب برنامه هاي آموزش موسسه اعم از برنامه راهبردي ‎Oe)‏ ۱ = بررسي ل ا ات ا ا م آموزش و توانمند سازي و پیش بيني در بودجه سالانه آموزش معادل يك درصد از كل اعتبارات موسسه

صفحه 16:
0 ‏ل لت ل‎ nts ae eS ia RE een cree el: cca eee) ‏سازي براساس برنامه هاي مصوب‎ 7- بررسي و تاييد روبيه هاي آموزشي مورد نياز موسسه EB) ne Nee Sy Ure i ce mee Wee S Sela) آموزشي به صورت چاپي والكترونيکي براساس سر فصل هاي أموزشي مصوب 9- بررسي و انتخاب موسسات مجري ويا مشاور (ذيصلاح) در ‎ese estes‏ 0- تعيين سياست هاي برخورداري از ساز وكارهاي انكيزشي در جار جوب قوانين ومقررات

صفحه 17:
1 بررسي. تاببد صدورگواهینامه هاي نوع دوم سطح مار تي وسطح تخصصي 2- بررسيء ناييد اوليه مدارك مرتبط با كواهي نامه هاي تسس تس 2 ‎Ce de‏ ار رت ات پا را ‏4- تعیین حق الزحمه در جهت ابجاد انکیزه هاى لازم برای ‎Neb ane‏ ل م ‎re See eae od Nereis ey‏ را ‎SE ee eb dees tS) oS nce Se Seo‏ هاي زبر مجموعه موسسه

صفحه 18:
6- بررسي وپيگيري مسائل و مشکلات آموزشي و ارائه راهکارهای مناسب برای انجام اقدامات اصلاحی 7- اعطاي بورس هاي آموزشي وفرصت هاي مطالعاتي براساس شیوه نامه ابلاغي از طرف کمیته راهبري ‎reap di bd‏ ا ل دصر ‏9- ياسخكوبى وارائه صورت جلسات وكزارش هاي كميته ارت تاد رانا( هئّیت رئیسه موسسه ‎Foe] rely Sere Sy eo r 1 Hare Ond pede Cpe] -D pe] OEP) ‏مشخص مي شود و با موارد بيشنهادي از سوي موسسه در حوزه‎ ‏آموزش و توانمند سازي منابع انساني‎

صفحه 19:
| 1- نیاز سنجي و طراحي آموزش ها: موسسه موظف است براساس اهداف و راهبرد هاي آموزش کمیته راهبري. نيازهاي آموزشي سازماني. شغلي و فردي کارمندان را شناسابي و براي مرتفع نمودن آنها دوره ها وپودمان هاي آموزشي مناسب با استفاده از الكو هاي نوين را طراحي نموده و به ا ا ‎Pep eee er eee‏ کارمندان را فراهم وبه طور مستمر نیاز ها ودوره ها را روزآمد ‎doles‏

صفحه 20:
۴ ندوبن برنامه هاي آموزش: ۱ ‎Pere nS ICe oer uny sy Oe‏ ‎sired‏ 0 ن مدت وکوتاه مدت طراحي كردد. 5 طراحي برنامه هاي ات بايد اهداف وراهبردهاي كلان ‎me eel‏ ره وتبازهاي آموزش و توسعه کارمندان مورد توجه فرار اگبرد.برنامه ‎ip jl ge‏ پسر. از تیب ‎pil AES‏ سرسسد جهت اجرا یه واحد آموزش ابلاغ مي شود.

صفحه 21:
و۳ اي آموزش ها * مدیریت و راهبري برنامه هاي تدوین شده آموزش وتوانمند سازي وچگونگي فراهم نمودن امکانات و منلبع كافي براي اجراي دوره هاي آموزشي در لین مرحله از فرآیند آموزش صورت مي گیرد. دوره هاي آموزشي براي کارمندان در موسسه مي بایست بر ‎ess cel eed) re a ee Se LC eres eee‏ كذراندن دوره هاي آموزشي مورد نيازء مرتبط .با يست سازماني خود ونيازهاي موسسه خواهند بود. واحد آموزش و توانمند سازي ‎eevee‏ ا ل 0 تحت نظارت كميته ي آموزش موسسه برعهد خواهد داشت

صفحه 22:
۱ ‏د لا‎ ‏ار‎ reyes) ‏ی پیش بيني و پس از‎ ‏سا‎ Me Speers ere res [۱ ears [on eSB eer ce DI ce BSS i ae ae ee SMC Le Be de aad ‏واعطاي 20009 نوع دوم لبن دستور‎ Spore ee ‏تمامي‎ ‏العمل (دارندگان مدارك تحصيلي رز‎ ‏حداکثر 150 ساعت.دارندگان ال نصا‎ ۳ ‏گواهي نامه تخصصي حداکثر 130 ساعت و دارندگان مدارك‎ ‏ا ل ل 20 -يزوهشي‎ es) |

صفحه 23:
- كارمنداني که با ابلاغ انشايي به پست هاي مديريني وسر پرستي منصوب هي كردند, مجاز خواهند بود علاوه بر آموزشهاي شغلي 052207 يست سازمانيء دوره هاي آموزشي ضمن م ا ا 2 0 واز مجموع امتيازات كسب شده آموزشي مذكور براي استفاده از امتیا 4 ‎Beer ecg‏ - هريك از کارمندان در صورتي که دوره آموزشي مشخصي را ‎ROME Sreined nore rre‏ معتبر طي | آموزش مورد نظربا تایید بالاتریین مقام مسئول آموزش کارمندان موسسه قابل قبول مي باشد

صفحه 24:
‎evdir-esbee-) Cay Uy iad‏ ار( ‏دوره واستفاده همزمان از امتباز هر دو گواهینامه ممنوع مي باشد. 2 ‏- واحد هاي ثابعه دانشگاه در صورتي مي ئوانند نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي اقدام نمایند که دوره هاي آموزشي ‎rele So‏ ار وبي از كسب مجوز از كميته آموزش اجرا نمايند. ‏ا ۱ ‎eens nT ne sees el eee Or SI. ‏آید. مى بانشلد.‎

صفحه 25:
Pll a ‏درد سر‎ ‏آموزش هاي توجيهي بدو خدمت‎ - " ‏آموزش هاي شغلي‎ " | * آموزش هاي مدیران

صفحه 26:
‎cee CaS Se‏ لات ‎ae‏ ا هليبي اطلای 56 كردن که در بدو خدمت در راستاي موارد ذيل طراحي واجرا مي كردد 1- آشنا ساختن كارمندان جديد الاستخدام .با اهداف و وظايف ‎ee] one ng er Oren Ty‏ 1 استخدامي .کلیات آیین نلمه اداري استخدامي موسسه. حقوق فردي و شغلي. محيط کار. قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي ابران ونظام اداري ا 000 براي کارمندان جدیدالاستخدام(رسمي,پيملني و قراردادي) جهت تصدي شغل مربوط تبصره: كامندان موظفند طي شش ماه اول استخدام نسبت به كذراندن دوره توجيهي بدو خدمت ‏اقدام نمایند

صفحه 27:
*آموزش هاي شغلي و ل 0 " اهداف: وا ات ساختن اطلاعات وتوانمندي هاي آنان با وظایف رشته شغلي مورد منطبق با يبشرفت هاي دانش وفن آوري در زمينه مربوط. 2 آماده ساختن کارمندان برای پذیرش مسئوليت هاى جديد در آبنده

صفحه 28:
* آموزش هاي فرهنگي وعمومي ay که مور هایی اطلاق می گردد که در حیطه هاي فرهنگی. اجتماعيء: توانمندي هاي عمومي وفن آوري اطلاعات به منظور رشد فضائل اخلاقي و ارتقا فرهنگ رس و افزایش 0 مهارت و نكرش عمومي وفردي وفن اوري اطلاعات كارمندان در موسسه ارائه مى كردد

صفحه 29:
و ات ا ا 0 ‎rs ere rnc eer ay er‏ اجرا مي كردد طي اين آموزش ها براساس برنامه آموزش انا و در

صفحه 30:
5 3 =n ‏كواهى نامة هاي نوع دوم‎ - كواهينامه مهارتي * 0 تخصصي ی ‎i‏ 6 -پژوهشي سطح 1 27 - كواهينامة ‎eae)‏ ره ‎on‏ سطح 2 تبضره 1: هر كارمند مي تولند حداكثر دو سطح از كواهينامه هاي نوع دوم را در ‎aces‏ ما * تبصره2: اعطاي گواهینلمه نوع دوم براي کارمندلنی که قبل از تاریخ 91/1/1 ‎Or oreo uueemens eae e‏

صفحه 31:
۳ ارس ول ۳ درا ی را سر * 2 طي 900ساعت آموزش مصوب با شرایط زیر - حد اقل دو سوم آموزش ها در زمینه آموزش هاي شغلي باشد ‎ROP‏ ان ا ا ما اه ل ل

صفحه 32:
" كواهيتنامة هاي تخصصي ۴ شرایط لازم براي اخذ گواهینامه تخصصي: چا شما 750 ساعت آموزش فوتاه مدت مصول باشرایط زیر سس سس آموزس مدیران باشد rs a SC caper ree Wo] 7 از ی

صفحه 33:
& co ‏تزا‎ g ‏#اح‎ ‎10 eed belt ema ‏هاي‎ EU) ber.) Poy [een ‏ل ل‎ Selb a Ferny ‏ا‎ ل ل ‎Fee‏ ا ا ل ‎res‏ 55 50 | ean SP ors 00 ‏ا ل‎ چند طرح تحقيقلني در زمیته شغل مورد نستدری سلنان ‎MOD‏ ۳ rea ۱ ‏لل لك‎ ecco Ran caee Se Bacar

صفحه 34:
۳ ora ۰ Fd کواهینامه تحصصی - بزژوهشی سطح 2 شرابط لازم براي اخذ كواهينامه تخصّصي -يزوهشي سطح 2 ار ۱ 2 طی 600 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط زیر ۱ on TES cS BON Tes tS) ane ce 000 احتساب حد اکثر 120ساعت آموزش در طول يك سال. 3)نجام بيك طرح تحقيقلتي در زمينه شغل مورد تصدي و تاييد ن توسط كميته 4) داشتن حد لقلّ دو خدمت برجسته شامل: بيستهاد. ابتكارءتاليف.ترجمه كتب ومقالات و مستند سازي تجربيلتي كه موجب افزايش بهره وري كار وبهبود عملكرد فردي وسازماني كردد. 5) برخورداري از امتیاز 85به بالا در ارزشيلبي عملکرد 5 ساله منتهي به صدور گواهینامه 6) شرکت در آزمون جامع وکسب حد نصاب ۶270 آزمون

صفحه 35:
4 anil 7 ‏لك‎ 1)گواهی نامه هاي صادر شده توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی سابق کشور با دفاثر مدبربت آموزش وپژوهش استانداري هاٍي سراسر کشور ‎BL aN peje te se2‏ ا ا 3)كوافي نامه هاي آموزش داراي مجوز از كميته راهبري در سطح كشور وكميته آموزش 000 00 ‏ا ا ا ل ا‎ xc! ‏هماهنگي وتایید اداره حراست کل کشور مستقر در نهاد ریاست جمهوري‎ ‏اجرا شده‎ 1 ۱ Etoen een cp creed Cee err ea Tene Spc ne ne SPC re ‏براي مشمولین قانون مربوطه‎

صفحه 36:
CGT | * a | يذيرش دوره هاي اموزش مداوم ا ا ا ات 0 ‎Bx praetor ye epee ore lvoe] Nw repeal oe‏ ا ی سر - صرفا دوره هاي آموزش مداوم جامعه پزشكي تخصصي. براي مشمولین مربوط و در صورت معرفي واحد آموزش و توانمند سازي قابل يذيرش در سراسر كشور مي باشد.

بسم الله الرحمن الرحيم دستور العمل نظام آموزش و توانمند سازي سال1391  ‏ واحد آموزش و توانمندسازي منابع انساني يكي از واحدهاي معاونت توسعه مديريت منابع موسسه است كه سطح دانش و مهارتهاي شغلي مناسب براي كارمندان رادر راستاي انجام وظايف ،ماموريتهاو دستيابي به اهداف موسسه تعيين مي نمايد و موظف به اجراي مراح((ل اصلي فرايند آموزش در موسسه مي باشد كه به اختصار واحد آموزش ناميده مي شود. ساختار مديريت و راهبري آموزش منابع انساني خط مشي گذاري آموزشي ،طراحي و برنامه ري((زي آموزش((ي،اج((را،نظ((ارت،ارزش((يابي و اثربخش((ي آموزشي مراحل اصلي چرخه آم((وزش در موسس((ه است كه مجموعه آنها ساختار مديريت و راه((بري آموزش منابع انساني را تشكيل مي دهد  دوره هاي آموزشي بلند مدت: آموزشهايي است كه مدت آن بيشتر از يكسال ب وده وب راي اف زايش دانش ومهارتهاي فرد جهت ايفاي نقشهاي جديد ارائه مي گردد. ‏ دوره آموزشي كوتاه مدت : آموزش هايي اس ت ك ه م دت آن كم تر از يكس ال ب وده ومحت واي آموزشي مشخص و از پيش تعيين ش ده اي ب ا اس تفاده از امكان ات آموزشي به منظور ايجاد مهارت ،افزايش دانش ويا تغيير نگ رش ب ه فراگيران انتقال داده مي شود. ‏ ‏  ‏ ‏ ‏ آموزش پودماني: شكلي از آموزشهاي شغلي اس ت ك ه تخص ص ه اي ش غلي در قالب مهارتهاي مستقل و جدا از هم به كارمن دان آم وزش داده مي شود و هر يك از آموزشها ،مه ارت و دانش خاص ي را ايج اد مي كند و در عين حال در كنار ساير پودمانهاي آموزشي منج ر به ايجاد يك مهارت و يا دانش جديد وجامع مي گردد. آموزش مديران : تمامي دوره ها و فعاليتهاي آموزشي كه به منظور افزايش دانش وبينش مديريتي وبهبود مهارتهاي فني ،انساني و ادراكي وتعالي معنوي مديران در چ ارچوب نظ ام آم وزش ط راحي واج را مي گردد.  آموزشهاي بدو انتصاب: به آن دسته از آموزشهايي اطالق مي شود كه گذراندن آنها قبل يا در سال اول انتص اب ب ه پس ت ه اي سرپرس تي وم ديريتي ضروري است. ‏ دوره هاي آموزشي الزامي: دوره يا پودمان هايي كه گذراندن آنها ب راي كارمن دان اجب اري است اين دسته از دوره ه ا تحت عن وان دوره ه اي اص لي ن يز ناميده مي شوند ‏ ‏  ‏ ‏ ‏ دوره هاي آموزشي اختياري: دوره هايي كه كارمندان با توجه به ش((غل م((ورد تص((دي، عاليق،تجارب شخصي يا نياز سازمان از بين دوره ه((ا ي((ا پودمان هاي اعالم شده انتخاب مي نماين((د اين دوره ه((ا تحت عنوان دوره هاي مكمل نيز ناميده مي شوند. آموزش مداوم جامعه پزشكي: مجموعه آموزشهاي مورد تايي((د دف((تر آم((وزش م((داوم جامعه پزشكي كه به منظور ارتقاء سطح دانش ومهارتهاي شغلي و حرفه اي مشمولين جامعه پزشكي توسط دف((اتر آموزش مداوم جامعه پزشكي موسسات و يا ساير مراك((ز آموزشي مجاز ارائه مي شود.  ‏ ‏ ‏ بورس آموزشي : فرصت وامكاني است كه يك دانشكاه ،موسسه داخلي ي((ا خارجي ويا موسسسه بين المللي در اختيار موسسه ق((رار مي دهد وكارمندان مي توانند با استفاده از آن در يك ي((ا چند دوره آموزشي كوتاه مدت كه با شغل و وظايف جاري يا آينده آنان ارتب((اط داش((ته و م((وجب اف((زايش دانش و مهارت هاي شغلي آنان مي شود شركت نمايند. برون سپاري آموزش: انتقال ومحول نمودن يك فعاليت خ اص آموزش ي م ورد ني از از داخل موسسه به يكي از موسسات دانشگاه ها و مراك ز ذيص الح واجراي آن توسط آن موسسه ،دانشگاه و مركز را ب رون س پاري آموزش مي گويند.  ‏ ‏ ‏ نياز سنجي آموزشي: فرايند جمع آوري وتجزيه وتحليل اطالعات است كه براساس دستور العمل هايي كه توسط كميته راهبري وزارت متبوع ابالغ مي گ ردد. فاصله بين وضع موجود و وضع مطلوب مورد شناس ايي ق رار گرفت ه ونيازهاي آموزشي كارمندان تعيين مي گردد. شناسنامه آموزشي: كار برگي الكترونيكي است كه تمامي اطالعات آموزش ي ه ر ي ك از كارمن دان موسسه اعم از اطالعات پرسنلي ،آموزشهاي مورد نياز ،آموزشهاي گذرانده شده و معادل سازي فعاليت علمي مرتبط با ش غل كارمن د(ت اليف،تحقي ق ،ترجم ه وتدريس و )...در آن ثبت ونگهداري مي گردد و در ارتق اء ،انتص اب وارزش يابي عملكرد كارمندان مورد استفاده قرار مي گيرد. گواهينامه آموزشي: ‏ برگه اي است ك ه در پاي ان دوره آموزش ي در ازاء كس ب نم ره قبولي به هر يك از ش ركت كنن دگان اعط ا مي ش ود اين برگ ه حاوي اطالعات شخصي شركت كننده ،عنوان دوره ،س مينار و... شماره مجوزبرگزاري ،زمان برگزاري ،م دت ونم ره كس ب ش ده است كه با امضاي باالترين مقام آموزش منابع انس اني موسس ه معت بر خواه د ب ود ،درج نم ره قب ولي در گواهينام ه آموزش ي همايش ها وسمينارها الزامي نيست  ‏ ‏ ‏ گواهينامه نوع اول به گواهينامه هايي اطالق مي گ ردد ك ه پس از اتم ام ه ر دوره آموزشي ،به شركت كنندگاني ك ه در ارزش يابي آن دوره موف ق شده ان اعطا مي گردد. گواهينامه نوع دوم به گواهينامه هايي اطالق مي شودكه ب ا گذران دن دوره ه اي آموزش ي و دريافت گواهينامه هاي نوع اول وانجام فعاليت هاي علمي مرتبط با ش غل كارمند (تاليف ،تحقيق ،ترجمه و تدريس و )...با در نظر گرفتن حدنص اب ساعات آموزشي مورد نياز ،پس از تاييد كميته آموزش به فراگيران اعط ا مي گ ردد و دارن دگان آن مي توانن د از مزاي اي اس تخدامي آن نظ ير دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم ،ليسانس ،فوق ليس انس ودك ترا در شرايط احراز مشاغل مربوط در چارچوب رعايت تمامي ق وانين ومق ررات مربوط برخوردار گردند. اعضا كميته آموزش وتوانمند سازي منابع انساني ‏ - 1معاون توسعه مديريت ومنابع موسسه به عنوان رئيس كميته ‏ - 2مدير توسعه سازمان وسرمايه انساني موسسه به عنوان عضو كميته ‏ - 3مدير بودجه و پايش عملكرد ويا عنوان مشابه به عنوان عضو مدعو ‏ - 4مسئول واحد آموزش وتوانمند سازي موسسه به عنوان دبير كميته ‏ - 5يك نفر نماينده تام االختيار و مطلع از هر معاونت به عنوان عضو مدعو  -6حداقل يك نفر از كارشناسان آموزش موسسه به انتخاب مسئول واحد آموزش به عنوان عضو كميته ‏ -7دبير آموزش مداوم جامعه پزشكي موسسه به عنوان عضو كميته وظايف كميته آموزش و توانمند سازي موسسه ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -1اجراي سياستها و مصوبات راهبردي -2بررسي ،تعيين وتصويب كليات برنامه هاي آموزشي موسسه -3بررسي و تايي د نه ايي نيازه اي آموزش ي موسس ه براس اس تحلي ل سازمان ،واحد ،شغل وفرد وصدور مجوز -4بررسي و تصويب برنامه هاي آموزش موسسه اعم از برنام ه راه بردي ميان مدت و كوتاه مدت -5بررسي و پيشنهاد اعتب ارات م ورد ني از جهت پيش برد برنام ه ه اي آموزش و توانمند سازي و پيش بيني در بودجه ساالنه آموزش معادل يك درصد از كل اعتبارات موسسه  ‏ ‏ ‏ ‏ -6بررسي و پيگيري ،تصويب و هزينه كرد اعتبارات آموزش پيش بيني شده در بودجه سنواتي موسسه براي آموزش و توانمند سازي براساس برنامه هاي مصوب -7بررسي و تاييد روييه هاي آموزشي مورد نياز موسسه -8بررسي وتاييد محتوا و مواد آموزشي مورد نياز دوره اي آموزشي به صورت چاپي والكترونيكي براساس سر فصل هاي آموزشي مصوب -9بررسي و انتخاب موسسات مجري ويا مشاور (ذيصالح) در حوزه فرايند آموزش -10تعيين سياست هاي برخورداري از ساز وكارهاي انگيزشي در چار چوب قوانين ومقررات  ‏ ‏ ‏ ‏ -11بررسي ،تاييد صدورگواهينامه هاي نوع دوم سطح مهارتي وسطح تخصصي -12بررسي ،تاييد اوليه مدارك مرتبط با گواهي نامه هاي تخصصي -پژوهشي 1و2 -13همكاري با نماينده كميته راهبري جهت نظارت بر فرايند آموزش وتوانمند سازي -14تعيين حق الزحمه در جهت ايجاد انگيزه هاي الزم براي عوامل اجرايي آموزش در اجراي فرايند هاي آموزش -15تعيين وتصويب شاخص هاي ارزيابي عملكرد برنامه هاي آموزش وتوانمند سازي ونظارت برحسن اجراي آن توسط واحد هاي زير مجموعه موسسه  ‏ ‏ ‏ ‏ -16بررسي وپيگيري مسائل و مشكالت آموزشي و ارائه راهكارهاي مناسب براي انجام اقدامات اصالحي -17اعطاي بورس هاي آموزشي وفرصت هاي مطالعاتي براساس شيوه نامه ابالغي از طرف كميته راهبري -18بررسي و تاييد حق الزحمه اساتيد در موارد خاص -19پاسخگويي و ارائه صورت جلسات وگزارش هاي كميته آموزش به صورت ساالنه وادواري به كميته راهبري آموزش و هئيت رئيسه موسسه -20انجام ساير وظايفي كه براساس نظام آموزش منابع انساني مشخص مي شود و با موارد پيشنهادي از سوي موسسه در حوزه آموزش و توانمند سازي منابع انساني طراحي وبرنامه ريزي آموزشي ‏ ‏ -1نياز سنجي و طراحي آموزش ها: موسسه موظف است براساس اهداف و راهبرد هاي آموزش كميته راهبري ،نيازهاي آموزشي سازماني ،شغلي و ف((ردي كارمن((دان را شناسايي و براي مرتف((ع نم((ودن آنه((ا دوره ه((ا وپودم((ان ه((اي آموزشي مناسب با استفاده از الگو هاي نوين را طراحي نموده و به منظور ارتق((اء س((طح دانش وتخص((ص ،زمين((ه توانمن((د س((ازي كارمندان را فراهم وبه طور مستمر نياز ه((ا ودوره ه((ا را روزآم((د نمايد. -2 تدوين برنامه هاي آموزش: ‏ دومين مرحله برنامه ريزي آموزش ي ،ط راحي وت دوين برنام ه هاي آموزشي موسسه است.برنامه آم وزش موسس ه بايس تي در سه بازه زماني بلند مدت ،ميان مدت وكوتاه مدت طراحي گردد. در طراحي برنامه هاي آموزشي بايد اه داف وراهبرده اي كالن آموزش وزارت متب وع ،اه داف و راهبرده اي آم وزش موسس ه ونيازهاي آموزش و توسعه كارمندان مورد توجه قرار گيرد.برنامه هاي آموزش موسسه پس از تص ويب كميت ه آم وزش موسس ه جهت اجرا به واحد آموزش ابالغ مي شود.  اجراي آموزش ها مديريت و راهبري برنامه هاي تدوين شده آموزش وتوانمند سازي وچگونگي فراهم نمودن امكانات و منابع كافي براي اج((راي دوره هاي آموزشي در اين مرحله از فرآيند آموزش ص((ورت مي گ((يرد. دوره هاي آموزشي براي كارمن((دان در موسس((ه مي بايس((ت ب((ر اساس نياز سنجي هاي آموزشي اجرا شود و كارمندان مل((زم ب((ه گذراندن دوره هاي آموزشي مورد نياز ،مرتبط با پس((ت س((ازماني خود ونيازهاي موسسه خواهند بود .واحد آموزش و توانمند سازي موسسه،مسئوليت اطالع رساني و اجراي برنامه ه((اي آم((وزش را تحت نظارت كميته ي آموزش موسسه برعهد خواهد داشت.  ‏ موسسه مكلف است بودجه آموزشي مورد نياز را به طور ساالنه در بودجه سنواتي پيش بيني و پس از تص((ويب ،هزين((ه نماين((د ودر سال به صورت ميانگين حداقل 50س((اعت آم((وزش ه((اي ض((من خدمت براي هر رشته شغلي برگزار نمايند سقف ساعات آموزشي ساالنه براي كارمندان جهت برخورداري از تمامي امتيازات آموزش و اعطاي گواهينامه نوع دوم اين دس((تور العمل (دارندگان مدارك تحصيلي ديپلم ،فوق ديپلم يا گواهينام((ه مهارتي حداكثر 150ساعت،دارندگان مدارك تحصيلي ليسانس يا گواهي نامه تخصصي ح((داكثر 130س((اعت و دارن((دگان م((دارك تحصيلي فوق ليسانس و باالتر يا گواهينامه تخصصي –پژوهش((ي سطح 1و 2حداكثر 120ساعت ) خواهد بود.  كارمنداني كه با ابالغ انشايي به پست هاي مديريتي وسرپرستيمنصوب مي گردند ،مجاز خواهند بود عالوه بر آموزشهاي ش((غلي ضمن خدمت مرتبط با پست سازماني ،دوره هاي آموزشي ض((من خدمت مرتبط با ابالغ صادره وبا رعايت سقف ساالنه طي نماين((د واز مجموع امتيازات كسب شده آموزشي مذكور براي اس((تفاده از امتيازات پيش بيني شده در اين نظام استفاده نمايند. ‏ هريك از كارمندان در صورتي ك((ه دوره آموزش((ي مشخص((ي راباموافقت واحد آموزش در موسسات معتبر طي نمايد ،گواهينام((ه آموزش مورد نظر با تاييد باالترين مقام مسئول آموزش كارمندان موسسه قابل قبول مي باشد  صدور گواهينامه شركت ،تدريس ،ارائه مقاله وپوستر جهت ي((كدوره واستفاده همزمان از امتي((از ه((ر دو گواهينام((ه ممن((وع مي باشد. ‏ واحد هاي تابع((ه دانش((گاه در ص((ورتي مي توانن((د نس((بت ب((هبرگزاري دوره هاي آموزشي اقدام نمايند كه دوره ه((اي آموزش((ي مورد درخواستشان براساس نياز سنجي ط((راحي وت((دوين ش((ده وپي از كسب مجوز از كميته آموزش اجرا نمايند. ‏ مالك موفقيت در دوره هاي آموزشي كسب حد نصاب نمره()%60 در آزمونهايي كه در پايان دوره آموزشي توسط مجري به عمل مي آيد ،مي باشد. دوره هاي آموزشي - آموزش هاي توجيهي بدو خدمت آموزش هاي شغلي آموزش هاي فرهنگي وعمومي آموزش هاي مديران آموزش هاي توجيهي بدو خدمت ‏ ‏ ‏ ‏ به آموزش هايي اطالق مي گردد كه در ب((دو خ((دمت در راس((تاي موارد ذيل طراحي واجرا مي گردد -1آشنا ساختن كارمندان جديد االستخدام با اه((داف و وظ((ايف موسسه محل خدمت آنها ،قوانين ومق((ررات اس((تخدامي،كلي((ات آيين نامه اداري استخدامي موسسه ،حقوق فردي و شغلي ،محيط كار ،قانون اساسي نظام جمهوري اسالمي ايران ونظام اداري -2ايجاد توانايي هاي شغلي (دانش،مهارت ونگ((رش) م((ورد ني((از براي كارمندان جديداالستخدام(رسمي،پيماني و قراردادي) جهت تصدي شغل مربوط تبصره :كامندان موظفند طي شش ماه اول استخدام نسبت به گذران((دن دوره ت((وجيهي ب((دو خ((دمت اقدام نمايند آموزش هاي شغلي ‏ ‏ به آموزش هايي اطالق مي گردد كه توانمندي هاي تخصصي مورد نياز مشاغل موسسه را به شاغلين انتقال مي دهد اهداف: -1ارتقاء سطح معلومات و مهارتهاي شغلي كارمندان و متناسب ساختن اطالعات وتوانمندي هاي آنان با وظايف رشته شغلي مورد منطبق با پيشرفت هاي دانش وفن آوري در زمينه مربوط. ‏ -2آماده ساختن كارمندان براي پذيرش مسئوليت هاي جديد در آينده ‏ ‏ آموزش هاي فرهنگي وعمومي ‏ ‏ تعريف: به آموزش هايي اطالق مي گردد كه در حيط ه ه اي ف رهنگي، اجتماعي ،توانمندي هاي عمومي وفن آوري اطالعات به منظ ور رشد فضائل اخالقي و ارتقا فرهن گ س ازماني و اف زايش دانش، مهارت و نگرش عمومي وفردي وفن آوري اطالع ات كارمن دان در موسسه ارائه مي گردد آموزش هاي مديران ‏ به آموزش هاي اطالق مي گردد كه در راس تاي تع الي معن وي وحرفه اي مديران در زمينه هاي افزايش دانش ،بهبود نگ رش و بصيرت و توسعه مهارت هاي انس اني ،ادراكي و ف ني ط راحي و اج را مي گ ردد طي اين آم وزش ه ا براس اس برنام ه آم وزش مديران براي انتصاب ،ارتقاء و تمديدمدت مديريت الزامي است گواهي نامه هاي نوع دوم گواهينامه مهارتي - گواهينامه تخصصي - گواهينامه تخصصي –پژوهشي سطح 1 - گواهينامه تخصصي –پژوهشي سطح 2 ‏ ‏ تبصره :1هر كارمند مي تواند ح داكثر دو س طح از گواهينام ه ه اي ن وع دوم را در طول دوره خدمتي خوددريافت نمايد. تبصره :2اعطاي گواهينامه نوع دوم براي كارمنداني كه قبل از ت((اريخ 91/1/1 به افتخاربازنشستگي نائل شده اند ممنوع مي باشد. گواهينامه مهارتي ‏ ‏ ‏ - شرايط الزم براي اخذ گواهينامه مهارتي )1دارا بودن مدرك تحصيلي ديپلم متوسطه )2طي 900ساعت آموزش مصوب با شرايط زير حد اقل دو سوم آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي باشد 900ساعت آموزش حداقل در 6سال طي شود احتساب حد اكثر 150ساعت آموزش در طول يك سال گواهينامه هاي تخصصي ‏ ‏ ‏ - - شرايط الزم براي اخذ گواهينامه تخصصي: ) 1دارا بودن مدرك تحصيلي فوق ديپلم يا گواهينامه مهارتي )2طي 750ساعت آموزش كوتاه مدت مصوب باشرايط زير حد اقل سه چهارم آموزش ها در زمينه آم وزش ه اي ش غلي ي اآموزش مديران باشد 750ساعت آموزش حداقل در 5سال طي شود احتساب حد اكثر 150ساعت آموزش در طول يك سال گواهينامه هاي تخصصي-پژوهشي سطح1 ‏ ‏ ‏ - - - شرايط الزم براي اخذ گواهينامه تخصصي-پژوهشي )1دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا گواهينامه تخصصي )2طي 650ساعت آموزش كوتاه مدت مصوب با شرايط زير حد اقل سه چهارم آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي يا آموزش مديران باشد. 650ساعت آموزش حداقل در 5سال طي شود. احتساب حد اكثر 130ساعت آموزش در طول يك سال. )3اجراي يك يا چند طرح تحقيقاتي در زمينه شغل مورد تصدي مع((ادل 100 ساعت و تاييد آن توسط كميته علمي ،يا طي 100ساعت آم((وزش تخصص((ي ويژه اخذ گواهينامه تخصصي-پژوهشي . )4شركت در آزمون جامع وكسب حد نصاب %70آزمون گواهينامه تخصصي – پژوهشي سطح 2 ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ شرايط الزم براي اخذ گواهينامه تخصصي-پژوهشي سطح2 ) 1دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا گواهينامه تخصصي-پژوهشي سطح1 )2طي 600ساعت آموزش كوتاه مدت مصوب با شرايط زير حد اقل سه چهارم آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي يا آموزش مديران باشد. 600ساعت آموزش حداقل در 5سال طي شود. احتساب حد اكثر 120ساعت آموزش در طول يك سال. ) 3انجام يك طرح تحقيقاتي در زمينه شغل مورد تصدي و تاييد آن توسط كميته علمي . ) 4داشتن حد اقل دو خدمت برجسته شامل :پيشنهاد ،ابتكار،تاليف،ترجمه كتب ومقاالت و مستند سازي تجربياتي كه موجب افزايش بهره وري كار وبهبود عملكرد ف((ردي وس((ازماني گردد. )5برخورداري از امتياز 85به باال در ارزشيابي عملكرد 5ساله منتهي به صدور گواهينامه )6شركت در آزمون جامع وكسب حد نصاب %70آزمون گواهينامه هاي آموزشي مورد قبول ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ )1گواهي نامه هاي صادر شده توسط سازمان مديريت وبرنامه ري((زي س((ابق كشور يا دفاتر مديريت آموزش وپژوهش استانداري هاي سراسر كشور )2گواهي نامه هاي داراي مجوز از سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق )3گواهي نامه هاي آموزش داراي مجوز از كميته راه((بري در س((طح كش((ور وكميته آموزش در سطح موسسه )4گواهي نامه هاي آموزشي مصوب رش((ته ش((غلي م((امور حراس((ت ك((ه ب((ا هماهنگي وتاييد اداره حراست كل كشور مستقر در نهاد رياس((ت جمه((وري اجرا شده )5گواهي نامه هاي آموزشي مصوب رشته ش((غلي مس((ئول گ((زينش ك((ه ب((ا هماهنگي وتاييد هيئت عالي گزينش اجرا شده )6گواهي نامه هاي دوره هاي تخصصي آموزش مداوم جامعه پزشكي ص((رفا براي مشمولين قانون مربوطه پذيرش دوره هاي آموزش مداوم ‏ سقف پذيرش دورههاي آموزش مداوم جامع ه پزش كي ب رايمشمولين مربوطه 30س اعت در س ال ب راي كارشناس ان و50 ساعت براي پزشكان تعيين مي شود. ‏ صرفا دوره هاي آموزش مداوم جامعه پزشكي تخصصي ،ب رايمشمولين مربوط و در صورت معرفي واح د آم وزش و توانمن د سازي قابل پذيرش در سراسر كشور مي باشد.

62,000 تومان