مدیریت و رهبری

رز لیری Rose of Leary

Rose-of-Leary

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رز لیری Rose of Leary”

رز لیری Rose of Leary

اسلاید 1: رز لیریRose of Leary

اسلاید 2: عنوانرز لیرینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: پس زمینه رز لیریآیا مردم دشوار وجود دارد؟ این سوال اساسی بلافاصله به پرسش دیگری منجر می شود. رفتارهای خاصی توسط افراد دیگر به عنوان دشواری درک شده است؟ برای به دست آوردن درک بهتر از این ادراک، روانشناس تیموتی لیری چهار رفتار پایه ای را متمایز کرده است که به تقاوتهای ظریفی تقسیم گشته است. آن به رز لیری نامیده میشود.رز لیری در مورد نوعیتی از طبیعت انسان نیست اما بلکه در خصوص گرفتن درکی روشن تر از تاثیر رفتار بر دیگران و تعامل بین مردم می باشد. با توجه به نظر تیموتی لیری، مردم ترجیح به نوع خاصی از رفتار دارند. رفتار پایه ای به منظور روشن ساختن رفتار انسان و تعامل بین مردم، تیموتی لیری یک مدل ارتباطی، به نام رز لیری، بر اساس یک محور افقی و عمودی توسعه داده است. محور افقی بر روابط با دیگران و محور عمودی بر نگرش به دیگران متمرکز شده است. چهار جهت از یک گل رز که به نام تئوری تیموتی لیری بدست آمده، وجود دارد. وی به محور شمالی رفتار بالا ، به محور جنوبی رفتار زیرین به محور غربی رفتار مخالف و به محور شرقی رفتار باهم اشاره کرده است. تیموتی لیری تفاوت های ظریف اضافی در این چهار رفتار اساسی مانند بالا - با هم، بالا - مخالف، زیر- با هم و زیر- مخالف را متمایز کرده است.رفتار بالا : رفتار بالا در مورد فعال بودن، شروع و رفتار پیشرو است. درجه تسلط توسط طرف دیگر تعیین می شود.رفتار زیرین : این رفتار در مورد رفتار مطیع، فرد درگیر شدن نداشته باشد، پاک کردن خود یا نمایش رفتار بسیار جدی می باشد.رفتار مخالف : رفتار مخالف در مورد افرادی است که پرخاشگر و مهاجم بوده و با دیگر افراد بدون هیچ حرفی مخالفت می کنند. رفتار با یکدیگر : این در مورد وضعیتی ایده آل که در آن مردم می توانند بعنوان تیم کار کرده و در آن مردم پذیرای نظرات دیگر افراد هستند.

اسلاید 4: رز لیری – نظریه تکمیلیتیموتی لیری با رز لیری فرض می گیرد که مردم تمایل به پاسخ با رفتار تکمیلی به انواع دیگر رفتاری را دارند که در آن یک نوع رفتار باعث تحریک نوع دیگری از رفتار میشود. از یک سو این با غرایز انسانی انجام میگیرد و از سویی دیگر این با تاثیراتی از محیط پیرامون صورت میپذیرد.در تئوری مکمل وی از رز لیری، اون نشان می دهد که این چگونه کار می کند :رفتار بالا باعث تحریک رفتار زیرین - به صورت ناخودآگاه ما تمایل به پاسخ فرمانبردارانه به رفتار بالایی داشته و ما اجازه می دهیم خودمان توسط این هدایت و کنترل شویم. رفتار زیرین محرک رفتار بالا - به صورت ناخودآگاه ما تمایل به نمایش رفتار رهبری داریم هنگامی که ما با افرادی که بوده که نمایشگر رفتار زیرینند، ما تمایل به دست و کنترل توسط آنها داریمرفتار مخالف باعث تحریک رفتار مخالف – بصورت ناخودآگاه ما تمایل به واکنش انتقادی بیشتر داریم هنگامیکه شخص دیگری مهم است و ما حتی تمایل به موافقت با رفتار به اصطلاح مخالف و سرکش نیز داریم. رفتار با همدیگر باعث رفتار همدیگر : بصورت ناخودآگاه ما با کار باهمدیگر در هارمونی، انرژی و شور می گیریم. آن ما را به ادامه انجام کار و گوش دادن به نظرات افراد دیگر تحریک می نماید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطنظریه رفتار برنامه ریزی شده Theory Of Planned Behavior آزمون شخصیت مایرز_بریگز Myers-Briggs Type Indicatorمدل DISC DISC Model مزایاروشن ساختن رفتار انسان و تعامل بین مردمکاربردهادرک این مساله که مردم به چه نوع از رفتاری ترجیح دارند.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان