resaneye_goruhi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رسانه های گروهی و ارتباطات جمعی”

رسانه های گروهی و ارتباطات جمعی

اسلاید 1: To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now open your presentation and select the slide you want and under the Home tab again, click Paste.

اسلاید 2: رسانه های گروهی وارتباطات جمعیMASS MEDIAمبانی جامعه شناسی(کارشناسی ارشد)استاد:دکتر فاضلیتهیه کننده:عبدالرضا شریفی16/07/1391

اسلاید 3: رسانه های گروهیشامل تنوع وسیعی از رسانه ها مثل تلویزیون ،روزنامه،فیلم ،مجله،رادیو،تبلیغات،بازی های ویدئویی و سی دی ها میشود.این رسانه را توده ای یا گروهی مینامند زیرا به توده های مخاطبان عرضه میشود که شامل شمار بسیار زیادی از مردم MASS COMMUNICATIONSمیشود گاهی هم به این رسانه ها ارتباطات جمعی یا PUBLIC OPINION این رسانه ها تاثیر ونفوذ پر دامنه ای روی تجربه های ما وافکار عمومیدارند

اسلاید 4: روزنامه - تلویزیونتلویزیون- تاثیر تلویزیون پس از اینترنت در چهل سال گذشته مهمترین تحول رسانه ای بوده است- در اکثر کشور ها دولت مستقیما اداره پخش تلویزیونی را بر عهده دارد- بی بی سی اولین تولید کننده برنامه تلویزیونی بوده استروزنامهروزنامه بشکل امروزی از سده 1700ریشه میگیردازاواخر سده نوزده به صورت روزانه چاپ شدند مطبوعات ارزان قیمت وروزانه(یک سنتی) در اوائل دهه 19 در امریکا پا گرفتروزنامه نیویورک تایمز و تایمز لندن پر قدرت ترین تاثیر را که تاکنون ادامه دارد داشتنداز اوایل 1980مطالعه روزنامه رو به کاهش گذاشت

اسلاید 5: پخش تلویزیونیتقریبا تمام خانواده ها اکنون صاحب تلویزیون هستندتعداد کانالهای تلویزیونی در نتیجه فناوری های ماهواره ای وکابلی بشدت افزایش یافته استدر اکثر کشورها دولت مستقیما اداره پخش تلویزیونی را بر عهده داردمحدودیت ها در بسیاری از کشور ها برداشته شده است

اسلاید 6: تاثیر تلویزیونتلویزیون و خشونت گسترده ترین مطالعات توسط گربنر و همکاران در سالهای پس از 1967انجام شد.در مطالعات بیش از سه چهارم مدعی بودند ارتباط مستقیمی بین تلویزیون وخشونت وجود داردتلویزیون و ژانرمفهوم ژانر برای معنا بخشیدن به برنامه های تلویزیونی مناسب است. سریال های خانوادگیژانری که مخلوق تلویزیون ورادیو است

اسلاید 7: نظریه های رسانه های گروهییورگن هابر ماس فیلسوف و جامعه شناس آلمانی در مکتب فرانکفورت که ملهم از اندیشه های مارکس است رشد یافتهابر ماس با تحلیل رشد رسانه ها از قرن هجدهم public sphere حوزه عمومی را دنبال کرد حوزه عمومی نخست در تالار ها کافه تریا ها و...شکل میگیردرشد رسانه های گروهی موجب خفقان بحث وگفتگوی دموکراتیک میشودنخستین نظریاتهارولد اینس ومارشال مک لوهان از نخستین نظریه پردازان که هر دو کانادایی هستند بودنداینس=منش وماهیت رسانه ای یک جامعه تاثیر بسیار نیرومندی بر سازمان آن جامعه میگذاردمک لوهان=با گسترش اندیشه های اینس ان هارا در مو رد جوامع صنعتی مدرن بکار بست وگفت رسانه همان پیام است.وماهیت رسانه ها بیش از محتوا بر ساختار جامعه تاثیر میگذارد

اسلاید 8: نظریه ها (ادامه)ژان بودیارپر نفوذ ترین نظریه پرداز و نویسنده پست مدرنیسم فرانسوی است که از افکار اینس ولوهان تاثیر پذیرفته استرسانه های الکترونیکی موجب دگرگونی زندگی شده است تلویزیون دنیا را باز نمایی نمیکند بلکه چیستی دنیا را برای ما تعریف میکندرسانه های گروهی واقعیت تازه ای بنام فرا واقعیت SIMULACRA یا شبیه واره ها را میافرینند جان تامپسونجان تامپسون با استفاده از اندیشه های هابر ماس رابطه میان رسانه ها ورشد جوامع صنعتی را تحلیل کرد پیام ها از طریق تکرار مداوم وارد زندگی ماشده وپیوسته در حال تغییر وگسترش افق های تجربه هایمان شده اندسه نوع کنش متقابل وجود دارد تعامل رودررو – تعامل با واسطه –شبه تعامل با واسطه

اسلاید 9:

اسلاید 10: تلفن های همراه:امواج آیندهدهه 1990 شاهد پیشرفت بسیار مهمی در صنعت مخابرات بود. در 1990در سراسر جهان 11میلیون تلفن همراه وجود داشت ده سال بعد بیش از 400 ملیون نفر از تلفن همراه استفاده میکردند. نسل دوم تلفن های همراه پر سرعت تر ،کوچک تر ،و همراه با استمرار کاهش قیمت و افزایش برد تماسها بود که موجب افزایش محبوبیت این وسیله شد به بازار آمده استWAPنسل سوم تلفن های همراه به کمک معاهده کاربری بی سیم

اسلاید 11:

اسلاید 12: اینترنت به صورتی خود جوش پدیدار شد . اولین نطفه های شبکه در پنتاگون در 1969 ایجاد شد بنام آرپاتا چند سال اینتر نت به دانشگاه ها محدود میشد کم کم اینترنت به بیرون از دانشگاه ها پا گذاشت رشد سیل آسای اینتر نت از 1988 تا 1998 آغاز شد .مشهورترین بخش اینتر نت شبکه جهان گستر است شبکه جهان گستر را یک مهندس نرم افزار در یکی از آزمایشگاه های فیزیک سوئیس ابداع کردامریکای شمالی بیش از 50درصد کاربران اینتر نت را در خود جای داده است.تاثیر اینتر نت :کاربر اینترنت در فضای مجازی زندگی میکند.به گفته بودیار ما دیگر ادمیان نیستیم بلکه پیام هایی روی صفحه رایانه های همدیگر اینتر نتwww

اسلاید 13:

اسلاید 14: دیوید هلد وهمکاران به پنج تحول اساسی اشاره میکنند1-تمرکز فزاینده مالکیت2-چرخش از مالکیت عمومی به خصوصی 3-ساختارهای فرا ملیتی شرکتها4-تنوع یافتن محصولات رسانه ها 5-شمار روبه رشد ادغام شرکت های رسانه ایجهانی شدن ورسانه

اسلاید 15: جهانی شدن ورسانهسینمامیزان تولید وصادرات فیلم از راههای ارزیابی جهانی شدن سینما است بیش از 80درصد فیلمهای سینمایی (غیر مستند) در امریکا (هالیوود)ساخته میشودپس از امریکا کشور های هند فرانسه وایتالیا قرار دارندموسیقیدیوید هلد وهمکاران وی در تحقیق خود در باره جهانی شدن رسانه ها گفتند موسیقی بیش از سایر شکل های ار تباطات پذیرای جهانی شدن استتایم وارنر – سونی – امی وبرتلسمان 80 تا 90درصد فروش بین المللی موسیقی را در اختیار دارند

اسلاید 16: ابر شرکتهای رسانه ایدر ژانویه 2000 دو شرکت پر نفوذ رسانه ای به هم ملحق شدند وعظیم ترین ادغام شرکتی را در جهان بوجود آوردنددر معامله ای به ارزش 337 میلیارد دلار تایم وارنر (بزرگترین شرکت رسانه ای جهان) و AOL (بزرگترین تامین کننده خدمات اینترنتی ) ادغام شدنداین ادغام نخستین اتحاد بزرگ رسانه های قدیمی و رسانه های جدید بودتصویر آینده اینتر نت در دستان غولهای اینترنتی تعارض فاحشی با نگرش های دموکراتیک دارد

اسلاید 17: امپراتوری رسانه ایمقاومت ونظارت بر رسانه هاقوانین ومقررات محلی ونهادهای رسانه ای میتوانند در محدود ساختن تاثیر رسانه های جهانی نقش داشته باشندمقاومت در کشور های اسلامی در مقابل رسانه های جهانی از انتقاد های ملایم تا ممنوعیت علنی رسانه های خارجی به صورتهای مختفی ابراز میشوندتدوین قوانین برای کنترل ونظارت بر رسانه ها امری پیچیده است اینکه چه کسی نظارت میکند وبر نظارت کنندگان چه کسی نظارت خواهد کرد سوالی است که تاکنون جوابی نداشته استموقعیت برجسته کشور های صنعتی ودر راس آن ایالات متحده در تولید وپخش رسانه ای موجب شده از امپراتوری رسانه ای سخن گفته شودتایم وارنر دیسنی ویاکوم همگی امریکایی هستندهربرت شیلر میگوید کنترل ارتباطات جهانی توسط شرکتهای امریکایی سلطه فرهنگی جهانی را بدنبال داردسلطه فرهنگی آمریکاست که حد ومرز گفتمان ملی را تعیین میکند

اسلاید 18: درآمدی بررسانه ای شدن شهر بر گرفته از کتاب فرهنگ وشهر دکتر نعمت الله فاضلیرسانه ای شدن عبارت از اهمیت یافتن هر چه بیشتر نقش رسانه ها در فرآیند های تولید – توزیع - مصرف یا کاربست نمادها(جان تامسون-نظریه پرداز اجتماعی)امروز مادر دوجهان زندگی میکنیم نخست جهان فیزیکی و دوم جهان مجازی ودر واقع حقیقت آن چیزی است که رسانه ای شده استبه کمک جامعه رسانه ای شده امروزی مفهوم جهانی شدن در همه حوزه ها تحقق یافته است وما اکنون در جهان جهانی شده زندگی میکنیماحساسات ما یکدست و خالص نیست بلکه متاثر از کنش های رسانه ای میباشد

اسلاید 19: رسانه وشهررسانه ها وظیفه شبکه ای کردن جامعه را برعهده دارند.شهر در دنیای امروز اصلیترین کانون تحقق این جریان استبازنمایی به معنای نشان دادن واقعیت ها نیست بلکه نوعی خاص از تصویر کردن یا نشان دادن است که به واسطه منافع گروهها یا طبقات خاص بخشهایی از واقعیت را گزینش وتوسط دوربین ها نشان میدهدرژیمهای بازنمایی: رژیم سرمایه داری رژیم هویت رژیم دموکراتیکشهر در رسانه دیده و فهمیده میشود.شهر نیاز به تصویر دارد شهری که رسانه معتبر دارد بیش از شهر های دیگر شناخته میشودمدیران شهری در جهت تقویت مبانی شهر بدنبال جلب مشارکت شهر وندان و ایجاد جایگاه جهانی شهر هستندشهر توسعه یافته به توسعه رسانه ها بیشتر و بهتر کمک میکند

اسلاید 20: راهبردهای رسانه ای برای مدیریت شهری تشویق به بازدید از شهر و رفع کلیشه های ذهنیتوجه به رویدادهای برجسته ومثبت شهریتبدیل ویژگیهای منفی به ویژگیهای مثبت شهری (زمستان مینه سوتا) (گرمای برشوه در بیابان نجو)تغییر اسم و شعار شهر (داکوتای شمالی) (من نیویورک را دوست دارم) (برادفورد محل شگفت انگیز)توجه به غرور محلی شهر وندان وتوسعه تصور از خود

اسلاید 21: گفتمان رسانه ای در شهر تهرانگفتمان نوستالژیکگفتمان هویت محورایدئولوژیکآسیب شناختیمدرن

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید