کسب و کار مدیریت و رهبری

روابط موثر با کارکنان

Ravabet_moaser_ba_karkonan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روابط موثر با کارکنان”

روابط موثر با کارکنان

اسلاید 1: فصل 13 - روابط موثر با کارکنانمدیریت منابع انسانی - پیوند استراتژی و عملمحمد علی اکبریRastasoft.ir

اسلاید 2:

اسلاید 3: اتحادیه های کارگری و روابط کارکارکنان به واسطه قدرت کمتر اغلب توسط سازمان مورد سوء استفاده و استثمار قرار میگیرنداز اینرو کارکنان برای افزایش قدرت در قالب اتحادیه ها با هم متحد میشوندروابط بین اتحادیه و کارفرمایان غالبا خصمانه است

اسلاید 4: کایزر پرماننتدر آمد سالانه: 31 میلیارد دلارتعداد کارکنان: 135000 نفراتحادیه های مقابل این سازمان: 33 اتحادیهکایزر به جای مخالفت، روابط مسالمت آمیزی با اتحادیه ها برقرار کردملاقات مکرر مدیران ارشد و اعضای رسمی اتحادیه هابه جای بحث درباره چگونگی تقسیم سود بین مدیریت و کارکنان، بر یافتن روشهایی برای افزایش سود آوری متمرکز شدند

اسلاید 5: کایزر پرماننت - ادامهبه جای پافشاری بر مواضع; مدیریت و اعضای اتحادیه، بر منافع مشترک تمرکز میکنند. لذا دنبال روشهایی هستند که خواسته های طرفین را برآورده سازدرسیدن به مزیت رقابتی پایدار در گرو همکاری متقابل استفضای مسالمت آمیز باعث شد تا کایزر بر نوآوری و بهبود خدمات تمرکز کند20% کاهش حوادث محیط کار – 15% افزایش رضایت کارکنان - 100 میلیون دلار صرفه جویی

اسلاید 6: روابط استراتژیک کار: هماهنگی روابط کار با اتحادیه ها با استراتژی رقابتی سازمانمنافع کار با اتحادیه تا حدودی به استراتژی رقابتی سازمان بستگی داردکارکرد اتحادیه ها:امنیت شغلی و اشتغال طولانی مدتتشویق سازمان به آموزش و توسعه مهارتهای کارکنانترک خدمت = هدر رفتن هزینه آموزشمزایا و دستمزدهای منصفانه برای تمام کارکنانکاهش تفاوت پرداخت ها

اسلاید 7: روابط استراتژیک کار - ادامهبنابراین اتحادیه های کارگری بیشتر با استراتژی منابع انسانی هماهنگی دارد که به دنبال ایجاد وحدت بین کارگران و حداقل کردن تفاوت بین آنها هستند

اسلاید 8: تفاوتبرابریجهت گیری نیروی کارجهت گیری نیروی کارکوتاه مدتبلند مدت

اسلاید 9: شرکت نوردستروماستراتژی رقابتی: تمایز – پوشاک با کیفیتاستراتژی منابع انسانی: پیمانکارانه – برقراری ارتباط فردی با مشتریانبه فروشندگان بابت ساعاتی که صرف مشتریان وفادار میکردند، دستمزدی پرداخت نمیشد ولی بین فروشندگان قوی و ضعیف تفاوت پرداخت زیادی وجود داشتاتحادیه باعث شد تفاوت پرداخت بین کارکنان قوی و ضعیف به حداقل برسد و تحقق استراتژی پیمانکارانه را دشوار کرد

اسلاید 10: اتحادیه و استراتژی منابع انسانیبیشترین تناسب با استراتژی سرباز وفادارروابط کاری بلند مدت و برابری میان کارکنان به سازمان برای حفظ کیفیت کمک میکندبیشترین مشکل با استراتژی پیمانکارانهروابط کاری کوتاه مدت که به تفاوت بین افراد توجه دارد

اسلاید 11: اتحادیه و استراتژی منابع انسانی - ادامهبرای استراتژی متخصص متعهد نیز مشکلاتی ایجاد میکند و به طور کلی با آن سازگار نیستدستمزد بالا باعث کمتر شدن توانایی سازمان برای تحقیق و توسعه میشود، این برای سازمانهایی که به دنبال نوآوری هستند مشکل ساز استاتحادیه های کارگری با استراتژی نیروی قراردادی هم سازگار نیستعدم تمرکز بر روابط کاری طولانی مدت

اسلاید 12: تکامل اتحادیه های کارگریقوانین دولتیقانون واگنر – Wagner Act.قانون تفت-هارتلی – .Taft-Hartleyقانون لندرام – گریفین – Landrum Act.

اسلاید 13: قانون واگنر - 1935کارگران میتوانند:اتحادیه تشکیل دهندکارگران میتوانند از طریق معرفی نماینده به صورت گروهی برای منافع خود چانه زنی کنندکارگران حق دارند به صورت گروهی اعتصاب کنند و از کار امتناع کنندکارکنان حق ندارند با خشونت دیگران را تهدید کنند...

اسلاید 14: قانون واگنر - ادامهمنع از فعالیت های کاری ناعادلانه:نمیتوانند کارکنان شرکت کننده در اتحادیه را تنبیه کنندشرکت نباید بر اتحادیه سلطه داشته باشد (از طریق کمک مالی برای تشکیل اتحادیه)سازمان باید با اتحادیه با حسن نیت مذاکره کندهمکاری با اتحادیه در جهت بهبود روابط کار

اسلاید 15: قانون تفت-هارتلی 1947 (قانون روابط بین مدیریت و نیروی کار)قانون واگنر بیش از حد به اتحادیه ها قدرت دادبا ارائه لیستی از اقدامات غیر منصفانه قدرت را به سمت مدیریت انتقال دادتحریم توسط اتحادیه ها را غیرقانونی اعلام کردمزد تنبلی را منع کردایجاد دفتر میانجی گری و حل اختلاف فدرال

اسلاید 16: قانون لندرام-گریفین (قانون افشا و گزارش مدیریت و نیروی کار)رهبری فاسد مشکل بسیاری از اتحادیه ها شدرهبران از قدرتشان در راههای غیر اخلاقی استفاده میکردندسوءاستفاده رهبران اتحادیه از سرمایه های اتحادیه جرم محسوب میشودحقوق اعضای اتحادیهحق مساوی برای نامزد شدن و رای دادناتحادیه فقط از طریق فرآیند دموکراتیک میتواند پرداخت ها را اعمال کندهمه اعضا حق شرکت در جلسات را دارند

اسلاید 17: روندهای رایج در سازمانهای کارگریکاهش اعضای اتحادیهدر کارخانه های مدرن فرآیندهای اتوماتیک جایگزین نیروی های انسانی شده استانتقال کارخانه ها به کشورهای دیگر که هزینه پایین تری دارنداین کاهش عمدتا در بخش خصوصی اتفاق افتاده استاتحادیه ها در بخش عمومیاتحادیه های بخش عمومی نوع مقاومت کمتری را تجربه میکنندنوع کارهای بخش عمومی

اسلاید 18: کاهش اعضای اتحادیه

اسلاید 19: کاهش اعضای اتحادیه - ادامه

اسلاید 20: واکنش اتحادیه ها به روندهای اخیراتحادیه ها باید به روش هایی برای جذب و حفظ اعضاء بیاندیشندتمرکز بر روی کارکنان حرفه ای و پاره وقتاستراتژی نیروی قراردادیاستراتژی متخصص متعهد

اسلاید 21: تفاوت های بین المللی در سازمانهای کارگریاتحادیه ها بر اساس تمرکز بر دو بعد دسته بندی میشوندمنافع مالی کارکناناتحادیه های ایلات متحدهتمرکز بر فعالیت های سیاسی و هماهنگی با احزاب سیاسیاتحادیه های کشورهای اروپایی

اسلاید 22: زیادکمتاکید بر منافع سیاسیتاکید بر منافع اقتصادیکمزیاد

اسلاید 23: سازماندهی اتحادیه – قانون واگنزامضای وکالت نامه هاارائه درخواست رای گیریرای گیری هیئت ملی روابط کاررد اتحادیه و رای گیری مجدد در سال آیندهتایید اتحادیه و آغاز مذاکرات دسته جمعیآیا حداقل 30% کارکنان برگه را امضا کرده اند؟آیا افراد واحد مذاکره کننده به درستی انتخاب شده اند؟کمتر از 50% آراءحداقل 50% آراء

اسلاید 24: مذاکرات دسته جمعیفرآیند توافق درباره یک پیمان کارگری (همیشه به سادگی اتفاق نمی افتد)تعطیلی 310 روزه لیگ هاکی و لغو 1230 بازی در فصل 2005-2006 به واسطه شکست مذاکرات انجمن بازیکنان و مالکان تیم هاموضوع مذاکره: حقوق و دستمزد بازیکنانتعطیلی کار: دست نیافتن به توافق منجر به تعطیلی لیگ شداز طرف مالکان باشگاه: فشار مالی به بازیکنانجو مذاکره: عدم اعتماد و تعرضات شخصی

اسلاید 25: مذاکرات دسته جمعی - ادامه

اسلاید 26: شرایط موثر بر همکاری در مذاکراتمیزان اعتماد ایجاد شده در مذاکرات قبلیشناخت موضوعات مذاکرهمهارت و سبک مذاکره کنندگانتوانایی استفاده از روشهای حل مسئلهافراد میانجیایجاد احساس تساویمشاور خارجی

اسلاید 27: مذاکره مبتنی بر منافع(در مقابل پافشاری بر مواضع)

اسلاید 28: شکایت و دادخواهییک پیمان کاری بسیاری از روابط بین کارکنان و سازمان را تعریف میکندنقض این پیمان میتواند موجب ایجاد نارضایتی شودشکایت مشاجره ای است که در مورد توافقات کاری بین کارفرما و کارگر به وجود می آید

اسلاید 29: شکایت و دادخواهی - ادامه

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید