صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
:دوم سس دشد در دجم 1-1

صفحه 4:
پایدار و مستمر موجود زنده است که با پیشرفت زمان در طبیعت, ساخت و رفتار موجود زنده حادث ‎no:‏ شود

صفحه 5:
دوره نوزادی و کودکی دوره ‎slp‏ ‏رشد در : ردوره ی نطفه ای يا نو دوره شبه جنینی پا رویانی دوره جنیتی

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
ژمان شروع مرحله نطف - ايزأكر عل نوجنينهروع مى * 6 شود که تخمک بارور از طریق — بارورسازی ایجاد شده باشد. سلولی ‎ew‏ اغاز مى شود و تخمک بارور به توده ای سلولهاى تكثير شونده» تبدیل ميشود. این توده از طریق ر a a ct ‏مك‎

صفحه 9:
‎Sosa!‏ بارور ‏تخمک بارور تى سلولى, تکثیر شده و .بلاستوسیست تسا موه موي جسبيد ‎6: oe 9 ‎

صفحه 10:
یل جفت و ‎isis sd se Bah Sy:‏ كه بين روز هاى حفت تباختارى أستت كه اجازه 20 دهد (کسیزن و مواد غذایی از جریان خون مادر به جنین منتقل شود و مواد زايد بدن به ی . منتقا. ند و جريان خون مادر و جنير -.- مى دارد. همجنين اجزاء مه به ‎ei Rigi‏ یک ی ی ی ی ااه

صفحه 11:

صفحه 12:
:دوره ساختار هایی مانند قلب؛ ستون فقرات و مغز به تدریج نمایان می شوند. كرجه رويان در يايان اين دودح 57 تقریبا 5 سانتى متر به انسان شباهت ‎care “Sb‏ از ساختارهای Pee iene ssce Nei) dae cod ‏ااا‎

صفحه 13:
و پذیری دوره زک برو كله رویان بسیار آسیب پذیر فیزیولوژیکی شکل گرفته اند. اگر در طول این مرحله, هر چیزی در رشد اختلال ایجاد کند, تأثیر نابود هه مر ‎aie‏

صفحه 14:
:ترلنوزن( ۲6۲۵۲۵096۳ ) واژه تراتوژن به هر گونه عامل محیطی اشاره دارد که در طول دوره كه تراتوزن ها وارد مى كنند هميشه

صفحه 15:

صفحه 16:
.سه I: ‏در اندازه شروع می‎ ese ‏:الوي موازد‎ ‏شود. . دستگاه عصبى ١ه اندام هاء و‎ ‏عضلات سازمان می يابند و متصل می‎ شوند و توانایی ‎sl‏ رفتا ( لگد زدن» شست مکیدن؛ ‎iol» 2‏ و تمرین تنفس ) هذ د. اندانم های لنایتاف بي

صفحه 17:
ee ‏د‎ pig was ga ‏بك شر عت بتر‎ “pa ‏یبن دور ه» مادر می تواند حرکات‎ ier, ‏اغلب نورون های مغز‎ ‏ها به نور حساس‎ 9 .به صدا واکنشي‌پنشا ادا نت سح فد 0

صفحه 18:
را دارد. اندازه افزایش می > گيرند. . رشد سريع مغز ك7 ۲ ‎ud‏ می شود که توانایی سانتیمتر 50 های حسی و رفتاری و حدودا 3400 ۳ الفمترش بابند. یادتن ها از گرم

صفحه 19:

صفحه 20:
:رشد جسمی قد و وزن دو بعد بسيار اشکار رشد جسمی هستند. افزايش قد و وزن در طول دو سال اول بيشتر از هر زمان ديكرى بعد از تولد است. در 9 ماه اول» جربى بدن به سرعت ذخيره مى شود لى كه رشد عضله: كند و تدريجى است. در رشده مغزاز هر اندام ديكر بدن يزو ||

صفحه 21:

صفحه 22:
سا رشد حرکتی به پیشرفت هماهنگی عضلانی که برای فعالیتهای جسمانی «ضروری ‎woul‏ اشاره دارد ‎Sic... ۱ 9 jay‏ ‘ 1 silos — om . Lathe

صفحه 23:
رشد جسمی و پاییو مرکزی- ‎ee‏ سوه یک ند پبیشرفتمقدماتیدر مهارتهای‌حرکتی2

صفحه 24:
رشد ادراکی

صفحه 25:
1 پژوهش درباره ادراک عمق نشان می دهد که تأثیرپذیر بودن به نشانه های حرکت, ابتدا زنلند جت کند و بعد حساسیت نسبت به تلا ها دو جشمى ‎oes‏ 0

صفحه 26:
دلبستگی به روابط عاطفی صمیمانه اخطرطرايه كدوابين نوباولگارر و ‎VLE‏ ‏ماهگی ‎gala,‏ مى قضاود مجز ونهوش نشان می دهد که دلبستكى از تعامل نوباوه و جادر ایجاد می شود. . دلبستگيهای نوباوه > عادر درس طبق تان تو يمن-1

صفحه 27:
کودکانی که دلبستگی ایمن دارند نسبت به کودکانی که دلبستگی بح ا کمتر انعطاف پذیر می 9 و : بالا

صفحه 28:
007777 "پروری آنها را در دو بعد بزرگ قه بندی می کنند an ۱

صفحه 29:

صفحه 30:
0 چیستی رشد :شناختى تفکر کودکان, از جمله استدلال. یاداوری» 3 مسئله گشایی اشاره .دارد

صفحه 31:
:شناختي ‎SI Ly‏ کودکان به طور فعال دنیای اطراف خود را کاوش می کنند و تعامل با محیط و رسش به تدریج نحوه ۲ ‎ately‏ ها : رشد شناختی در نظر ‎a?‏ دوم حسی- حرکتیل( از دووم عملیات‌عینی(7 تا )239 عملیاتصورع( 11

صفحه 32:
1- 259 5 حسئو یکت از تولد تا 2 سالكى ادامه دارد و با رشد توانایبهای کودك در ادراك امور ساده و فعالیتهای جنبشی مشخص ميكردد. در اين دوره كودك به تدريج از حرکات بازتابی نوزادی ده د بست متكشد و به اعمال سازمان

صفحه 33:
دو وه قبلاز -2 عملیات‌عینی در اغاز اين دوره» يعنى از 2 تاك سالگی کودك زبان منگشاید و رفته رفته با معناى الفاظ آشنايى بيدا ميكند و مفهوم رویدادها 3 اشيا را در واحدهاى نمادى 7 سازمان مندهد؛ اما اغلب وازهها را رنادرست و شكسته به كار مبيبرد عقیده پیازه کودك در این مرحل

صفحه 34:
۱ رس ادراك بدون کلام, بعنی بدون وسیله نمادی سیب مشود که کودك تصمور نادرستی از جهان پیرامون خود داشته شد. پیشرفت زبان وسیله ‎S50‏ ‏براى رشد فكر كودك است كه دريل | ‎A‏ دوصفات دكر ان نیلوا 8

صفحه 35:
wus ‏از عملیات‎ a در اين دوره ادراك کودك کاملاً مقید و يك تعدى است؛ ولى در يايان اين دوره به تدريج به تواناييهاى ديكر دست میابد ودر اين هنكام است كه ويزكيهاى اگرایی با خروج از يك بعدی بودن و اشت, پدیدار معشوند

صفحه 36:
دربرمیگیرد در رشد فکری کودك تغییر و ‎Ss‏ پدیدار مشود از ۳ ادراکی 3 استندلال 3 از حالتهای جود مداری کودك بهطور ‎

صفحه 37:
عملیات عيني درك نگهداشت توده» وزن و حجم اشيا برايش حاصل منگردد؛ به مفهوم بازگشتپذیری» طبقهبندی و تفکر منطقی در پایان دوره دست مبیابد و برای فعالیتهای پیشرفتهتر ذهنی در دوره صوری پا مجرد آمادگی پیدا مبک

صفحه 38:
ص حول ومين دوره رشد شناختی که به ‎A‏ ت صورى يا نظری معروف است از 1 سالگی به بعد ادامه دارد. در اين دوره نوجوان به توانایی تفکر مجرد درست

صفحه 39:

صفحه 40:
00 سه سطح صورت مى كيرد كه با 3 .دارند و رشد شناختى تعیین کننده

صفحه 41:
مرحله‌ی اول: توجه به تنبيه و فرمانبرد* ۰(اخلاقی رفتار می‌کنم مبادا تنبیه بشوم) مزجله دوم: توجه به نفع شخصی (اخلاقی .ررفتا می‌کنم تا پاداش بگیرم) ذر این ‎Glew‏ نگاه شخص به اخلاق دیدی بازاری

صفحه 42:
اسان به خاطر نزدیکی به ‎iu‏ ۹ اقتدار (یعنی جهت پذیرفته شدن از طرف صاحبان قدرت و كسب شأن اجتماعى ‎a}‏ زبان ساده: براى ترقى در اجتماع و اغلب -ریاکارانه)) در این سطح, اخلاقی رفتار کردن شخص از روی تعارف و رعایت رسوم است و در شرا؛ که بند اجتماعی نباشد رفتار اخلاقی فرد به یک بازمی‌گردد ‎saa‏ : اصول اخلاقی يسا تعارفی ‎a‏ ا

صفحه 43:

صفحه 44:
= انتقال به نوجوانی نوجوانی يل بين كودكى و بزر گسالی ‎woul!‏ دراين دوره» افراد در رشد ‎iid Luss‏ اخلاقی؛ و اجتماعي پیشرفتهای مهمی زمینه رشد دن طول :

صفحه 45:
مى شود. در دختران, ع علامت ‎ou‏ ‎ype KI law‏ کسید انزال شبانه و رشد بیضه طظامست ‎١‏ 4 آلت مردانه آغاز می شود ۳ ‎ ‎ ‎

صفحه 46:
اریکسون به رشد شخصیت در طول نوجوانی علاقه زیادی داشت. بحران روانى اين ‎sal> yo‏ هویت در برابر سردركمى است. به عقیده او مهمترین چالش نوجوانی» تلاش برای در

صفحه 47:

صفحه 48:
:بزركسالى ‎Os ates‏ لي إدامو مي 20 تا 40 وس ى آرامش نسبی است اس

صفحه 49:
:شاخصهای رشد بزرگسالی شاخصهای رشد بزرگسالی, تغييرات در روابط خانوادگی, از جمله سازگار شدن دک زتاشویی و بدر - مادر همراه

صفحه 50:
:بزر‌گسالی تغییرات در ظاهرء از درست دادن نورونها, ‎classi iC, .‏ هورمونی. در زمینه ‎A‏ #«سرعت پردازش اطلاعات

صفحه 51:
:<مستئله ی بحران ‎sl Cals‏ در مورد اينکه ‎LI‏ اغلب افراد دچار بحران میانسالی ‎nro‏ شوند مجادله زیادی صورت گرفته است. بحران میانسالی؛ دوره سخت و 1 وتريد ها و ارزیابی مجدد زند ی فاگ میبانسالی تغییری ۳ افراد آنرا تجربه می کنند. با ‎eh Rn Ne tend‏ ><

صفحه 52:
:ٌآریکسون و سه چالش بزرگسالی اریکسون در نظریه رشد هشت مرحله ای خوده بزرگسالی را به سه مرحله تقسیم مى كند: ‎٠‏ ) البته این سه مرحله» در ‎dud‏ چالش پیش روی بزركسالان 2 یز است) ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تدر برابر انزوا -1 ر برابر رکود -2 سچام در برابر ناامیدی-3

صفحه 53:

صفحه 54:
آغاز دوران پیری دوران پیری تقریبا از 55 تا 5 سالگی آغاز می شود یعنی از زمان Rains jl.

صفحه 55:
يكى از مشكلات دوران يبرى » عدم فعاليت و قدرت و انرزى جوانی است. اغلب احساس ناايمنى 9 از در ست دادن مقام اجتماعى مى كنند. به وت ‎rs‏ ندارد 3 a ae

صفحه 56:

صفحه 57:

صفحه 58:
روانشناسیعمومی‌گنجی-2 روانشناسیعمومی‌وین‌ویتن-3 ...روانشناسىعمومىئكرولويد و -4 روان‌شناسی‌رشد لورا برک-5 بهداشت روانیسعید شاملو -6

صفحه 59:

39,000 تومان