علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان

ravanshenasiye_shakhsiyyate_modiran_va_karkonan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان”

روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2

اسلاید 3:

اسلاید 4: روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان توانمند سازی منابع انسانیدکتر نظریآذر ماه 1389 Nazary_ali@yahoo.com4

اسلاید 5: اهداف کارگاه آموزشی1- اهمیت روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان در سازمان را بدانیم . 2- انواع شخصیت های مدیران و کارکنان را بشناسیم.3- کاربرد روانشناختی درسازمان چگونه است.4 - آشنایی با رابطه روان شناسی و دانش مدیریت 5 - دیدگاه های مختلف مدیریتی مبتنی بر مباحث روان شناختی . 5

اسلاید 6: اهمیت مطالعت روان شناسی مدیریت 1 آشنایی با اصول، قواعد و فن آوری استفاده درست از نیروی انسانی 2- آشنایی با فعال کردن خلاقیت ها 3- مشکلات مدیر در اداره امور بیمارستان ها 4 رفتار مدیر در بیمارستان و ریشه های آن3 - اصول روابط اداری در بیمارستان و عوامل مؤثر در شکل گیری آن4- چگونگی اصلاح مدیریت5- تحلیل روان شناختی مشکلات مربوطه6- چگونگی جذب نیرو های کارآمد و روش های فعال نگه داشتن آنان

اسلاید 7: در مطالعات مدیریت، بر جنیه های روان شناختی مانند موارد زیر تأکید دارد: 1- انگیزش 2- شخصیت 3- ادراک 4- وضعیت روانی 5- روابط بین گروهی 6 – رفتار سازمانی ......

اسلاید 8: نظریه های رفتاری این نظریه ها به ریشه یابی روان شناختی سه نوع رفتار در مدیریت پرداختند.

اسلاید 9: سه نوع رفتار در مدیریتهمکاریسازگاریهمسازی

اسلاید 10: مباحث روان شناختی سازمان1- ساختار گروهی سازمان 2- ساختار قدرت3- رفتار سازمانی 4- شخصیت سازمانی5- فرهنگ سازمانی 6- ارزیابی رفتار سازمانی7- روابط انسانی در درون سازمان 8- روحیه سازمان9- انواع مختلف سازمان ها

اسلاید 11: تحلیل روابط سازمان از دیدگاه روان شناسی1- مفهوم مشارکت فعال در سازمان و عمل مؤثر در شکل گیری آن 2- انضباط سازمانی و مفهوم آن 3- تعارض در سازمان و علل به وجود آمدن آن4- هیجان زدگی در کار 5- سلطه جویی در سازمان6- جاه طلبی و مقام دوستی و تأثیر آن در روابط انسانی7- رفتار های ناسازگار8- ناسازگاری ناشی از موقعیت مدیر9- بیماری های مدیریت

اسلاید 12: استفاده از روان شناسی در جذب نیروی انسانی1- بهره گیری از یافته های روان شناسی به منظور جذب، نگهداری، آموزش نیروی انسانی و فعال کردن آن ها2- آزمون های گزینش کارکنان از طرف مدیران و معیار های آن3- کاربرد روان درمانی در تقویت و فعال کردن نیروی انسانی و مدیریت4- بهداشت روانی در سازمان

اسلاید 13: ارکان سازمانهدف سازمانمدیریت سازمان

اسلاید 14: هدف های سازمانمقاصد شکل گیری سازمانمحور مشترک فعالیت هایاعضای سازمان

اسلاید 15: تعریف مدیریت به مجموعه تصمیم گیری ها و تدابیری گفته می شود که به منظور تحقق هدف ها در زمینه هماهنگی تلاش ها و استفاده بهینه از امکانات و منابع انسانی و مادی صورت می گیرد.

اسلاید 16: مفهوم رفتار سازمانی کنش ها یا واکنش هایی است که اعضای سازمان با در نظر گرفتن ارزش های رایج، هدف مشترک سازمانی، هماهنگی با فعالیت سایر افراد سازمان و تحت تأثیر فرهنگ و هویت سازمانی از خود بروز می دهند.

اسلاید 17: عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار سازمانی1- هدف های سازمان 2- نقش سازمانی3- نیاز های سازمانی 4- ادراک سازمانی5- انگیزش سازمانی 6- آموزش های سازمانی7- میزان همبستگی با سازمان 8- ارزیابی رفتار سازمانی

اسلاید 18: دو عامل مؤثر در افزایش بازدهی کارکنانبرقراری ارتباط صحیح با کارکنان سازمانتوجه به وضعیت روانی آنان از طریق تقویت روحیه

اسلاید 19: شخصیت در مدیریتمباحث مورد توجه:ضرورت توجه به تفاوت های فردیو مدیریتارتباط شخصیت با موقعیت مدیرتوضیح در بارهشخصیت مدیرانتیپ های شخصیتیمدیران

اسلاید 20: تعریف شخصیت شخصیت طرح واحد و کلی ترکیب یافته هایی است از رفتار ها، صفات و فضایل آدمی

اسلاید 21: EQIQTHE PERSONALITY شخصيتThe HEADThe HEART

اسلاید 22: THE PERSONALITY شخصيتEQThinking PartFeeling Part

اسلاید 23: شخصیت سازمان ویژگی های پایدار سازمان، که کیفیت خاصی از روابط را به وجود آورده و تمایز هایی ایجاد می کند را شخصیت سازمان می گویند.

اسلاید 24: عوامل مؤثر در شخصیت سازمان1- وجود روابط آزاد یا محدود2- میزان باز یا بسته بودن محیط3- وجود روابط خانوادگی و قبیله ای

اسلاید 25: مفهوم بیماری مدیریت بیماری مدیریت نوعی اختلال شخصیتی است که تحت تأثیر عامل مدیریت به وجود آمده یا بروز می کند.

اسلاید 26: انواع مدیر1- مدیر انفجاری 2- مدیر مقرراتی3- مدیر نمایشی 4- مدیر بی اعتماد5- مدیر واکنشی 6- مدیر مضطرب7- مدیر سلطه جو 8- مدیر مقلد9- مدیر نامتناسب 10- مدیر عوام فریب

اسلاید 27: 1- مدیر انفجاری دارای ویژگی اتخاذ تصمیم های ناگهانی و غیر قابل کنترل، عصبانیت غیر قابل پیش بینی و تحریکات شدید رفتاری

اسلاید 28: 2- مدیر مقرراتی دارای وسواس در اجرای مقررات به نحوی که با استفاده از چارچوب مقررات، مشکل آفرینی نموده و حرکات سیستم را کند می کند.

اسلاید 29: 3- مدیر نمایشی با دوری کردن از هنجار ها، تعجب زیردستان را برانگیخته و نظر آنان را جهت ارضای نیاز مفرط به ستایش، به سوی خود جلب می کند.

اسلاید 30: 4- مدیر بی اعتماد پیوسته خود را در معرض توطئه دیگران دانسته و به واکنش های کارکنان حساسیت بیش از اندازه دارد.

اسلاید 31: 5- مدیر واکنشی دارای تزلزل و بی ثباتی شخصیت، هیجانات شدید و وابسته به دیگران است.

اسلاید 32: 6- مدیر مضطرب با احساس قریب الوقوع یک واقعه، تحریک پذیری زیادی دارد. به دلیل هراس ناشی از اضطراب، دچار درماندگی و بی تصمیمی است.

اسلاید 33: 7- مدیر سلطه جو کمبود اعتماد به نفس در او احساس وحشت و ناتوانی، ایجاد می کند و با تحکم سعی در اعمال رفتار سلطه جویانه دارد.

اسلاید 34: 9- مدیر نامتناسب به سبب عدم برخورداری از فرهنگ مدیریت متناسب با شرایط زمان و مکان، معمولاً فاقد ظرفیت لازم برای تصدی پست مدیریت بوده و در انجام وظایف خود ناتوان است.

اسلاید 35: 10- مدیر عوام فریب به جای ادره امور، به اداره کارکنان و مراجعان می پردازد و سعی وی در جهت حفظ پست و هدف های شخصی در سازمان است.

اسلاید 36: پاسخ دهید ویژگی های شخصیتی یک مدیر موفق را نام ببرد؟

اسلاید 37: انواع شخصیت مدیران مدیران دارای مشخصات منحصر به فردی هستند که به صورت توانایی های ارثی ، تجارب یادگیری یا مخلوطی از ایندو هستند و عملکرد و کارآیی آن ها و سبک رهبری آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بسته به اینکه چه نوع ویژگی هایی در شخصیت مدیر یا رهبر وجود داشته باشد سبک رهبری او متفاوت خواهد بود و بازده‌های مختلفی خواهند داشت.

اسلاید 38: شخصیت مستبددر فرایند مدیریت و رهبری خود توجهی به نظرات و آرا زیر دستان خود ندارند و معمولا تصمیم گیرنده اصلی خودشان هستند. در مقابل کوتاهی و خطاهای زیردستان سخت‌گیر هستند و ممکن است شیوه‌های تنبیهی و توبیخی بیشتری را برای کنترل عملکرد زیردستان مورد استفاده قرار دهند. زیردستان معمولا رضایت کمتری از این نوع شخصیت های مدیریتی نشان می‌دهند.

اسلاید 39: شخصیت آزادمنشافرادی هستند که در کار رهبری خود به نظرات و آرا زیردستان خود اهمیت قائل هستند و معمولا در اداره امور نظر خواهی و نیاز سنجی از آنها را مدنظر قرار می‌دهند. معمولا در وادار کردن کارکنان خود به انجام فعالیت ها و بالا بردن بازده از شیوه‌های مناسب مدیریتی استفاده می‌کنند. بطوریکه کمتر با اعمال قدرت مستقیم ، تنبیه و توبیخ برنامه‌های خود را هدایت می‌کنند. کارکنان رضایت شغلی بیشتری از خود نشان می‌دهند و با احساس رضایت خاطر بیشتر تن به انجام وظایف می‌دهند.

اسلاید 40: شخصیت قدرت طلبدر برخی از مدیران ویژگی های قدرت طلبی نمود پیدا می‌کند. یک مدیر یا رهبر قدرت طلب در عین حال ممکن است مستبد یا آزادمنش یا پیشرفت طلب نیز باشد. قدرت طلبی در شخصیت های مستبد با اعمال زور و تنبیه نمایان می‌شود. در شخصیت های آزادمنش که کمتر از شیوه‌های بارز اعمال قدرت استفاده می‌کنند معمولا با استفاده از شیوه‌های اعمال نفوذ نمایان می‌شود. شخصیت های قدرت طلب معمولا در بین مدیران و رده های بالاتر که معمولا ارضای قدرت را به همراه دارند دیده می‌شود.

اسلاید 41: شخصیت پیشرفت طلبتوجه به اهداف پیشرفت طلبانه را در راس اهداف خود قرار می‌دهند. این ها افراد پیشرفت جویی هستند که برنامه‌های خود را برای رسیدن به پیشرفت ها و موفقیت های بالاتر سازمان بندی می‌کنند. بطور کلی آن ها از انگیزش پیشرفت بالاتری برخوردار هستند. چنین انگیزشی انتخاب اهداف ، شیوه‌های مدیریتی و شیوه‌های ارتباطی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اسلاید 42: شخصیت موفق در مدیریت یک رهبر و مدیر موفق دارای ویژگی های شخصیتی زیر است: از سطح بالای انرژی ، تحمل در برابر فشار ، ثبات قدم ، بلوغ عاطفی و اعتماد به نفس برخوردار است. که به نظر می‌رسد همگی با فعالیت های رهبری و مدیریت کار آمد در ارتباط هستند. یک رهبر ثابت قدم فردی است صادق ، پایبند اخلاق و قابل اعتماد.

اسلاید 43: Reference :1 . Leadership and nursing care management, Huber, 2000.2 . The effective Nurse Leader and management .Douglass.1996.3. Effective management in nursing .Sullivan , 1997. 4 .Nursing Management and Leadership, Marinertomy, 2000.5 .Leadership in nursing, Wedderburn, 1999.6 .Communication in nursing, Julia Balzer Riley, 2000.7 .Nursing Management. A system approach, Gillies Dee Amm.43

اسلاید 44: 44با تشکر از مسئولین و کارشناسان محترم اداره پرستاری وزارتبهداشت درمان و آموزش پزشکی وبا تشکر از توجه شما همکاران محترم

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید