علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی شناختی تجربی، عصب شناسی شناختی، روانشناسی عصب شناختی و علم شناختی کامپیوتری

51 صفحه
664 بازدید
11 تیر 1401

صفحه 1:

صفحه 2:
‎poe i 5 ilo?‏ 5 ۲ شنا خن #علم شناختی کامپیوتری ‎۱۷۱ ۲ ‎

صفحه 3:
مقدمه در سالهای اخیر رمزگشایی مفز و ذهن انسان مورد ‎ADL‏ است این علاقه در تحقیقات علمی علوم عصب شناختی و رو شناختی به صورت فزاینده ای انعکاس یافته است. روانهناسی شناختی علمی است که با فرآیندهای دروا. ۲ محیط و تصمیم گیری در مورد اعمال مناسب سروکار دارد. فرآیندهای . درونی شامل توجه ادراک. یادگیری. حافظه» زبان» حل مسئله منطق و تفکر است. روانشناسی شناختی تلاش هایی برای درک شناخت رفتار افراد در حال انجام تکلیف شناختی مختلف انجام م

صفحه 4:
اهداف دانشمندان عصب شناختی شبیه روانشتاسان ۰ یک تفاوت عمده وجود دارد اينکه دانشمندان عصب شناخت متقاعد کننده اعلام می کند که ما نیازمند مطالعه ۱۰۰ ۲ ۳ هستیم وقتی که افراد درگیر فعالیت های شناختی هستند و ایتکه فرآیندهای درونی شناخت در مغز رخ می دهند. علوم عصب برای درک شناخت انسان از اطلاعات مربوط به مغز و را شناختی استفاده بی کنند. دانشمندان عصب شناختی از تکنیک های عکس رد ۰ ۲ كنند. در حقيقت تمايز بين علوم عصب شناختی و رواشناسیی شنا مبهم است.

صفحه 5:
* علوم عصب شناختی از تکنیک های مختلفی برای بررسی شنا از جمله عکس برداری مغز/)(86: 1 الکتروفیزیولوژیکال(ثبت سیگنال های الکتریکی مغز)و بررسی اثرات آسیب های مغزی بر شناخت استفاده می کنند. زیرا معتقد هستند با بررسی عملکردهای شناختی معیوب می توانند عملکرد های نش سالم در افراد نرمال را درک کنند. * امروزه علاقه فزآینده ای به مطالعه در مورد مغز ایجاد شده است.

صفحه 6:
انواع رویکردها به شناخت انسان ۱- روانشناسی شناختی تجربی: برای درک شناخت انسان از شواهد ‎Fas;‏ ‏استفاده می کنند. ل علوم عصب شناختی: برای درک شناخت انسان از شواهد 2۵ ۳۳ ۱ استفاده می کنند. و ۲عروانشناسی عصب شتاختی: برای درک شناخت فراد ۱ ۳۰۱۳۰ 3 ‎sere‏ رک ۲ علم شناختی کامپیوتری: این رویکرد مدل های کامپیوتری برا بیشتر از شناخت طراحی می کنند.

صفحه 7:
روانشناسی شناختی تجربی ۱ مهمترین تاریخ برای تعیین شروع روانشناسی شناختی۱۱۹۵۶ | اين تلاش هاى نظامند براى روانشناسى شناختى به نظريه چامسکی درباره زبان. عدد سحر آمیز هفت ميلر(1102١).‏ مدل حل مسئله عمومی نیوول و سایمون (۱۹۵۸) و شکل گیری مفهوم برونر(۱۹۵۶) بر می گردد. ن بار روانشناسان شناختی رویکرد پردازش اطلاعات را اتخاذ نمودند که شامل دو رویکرد از بالا به پایین و بالعکس بوده است.

صفحه 8:
ين رويكرد با يك محرك. يك واقعه محیطی مانند حل مسئله یا تکلیف آغاز هی شهد . که باعث فرآیند ‎ol‏ ‏درونی می گردد. و در نفایت پاسخ لازم را تولید می کند. این پردازش تحت اثیر ورودی های مدرک است. فرض می | شود یک پردازش هر بار در یک لحظه رخ ( می دهد و قبل از شروع پردازش بعدی تكميل مى كردد که به آن پردازش زنجیره ای ‎yu‏ گویند.موقعیت هایی وجود دارد که این رویکرد پاسنگو کرو Attention 35 لدت RESPONSE

صفحه 9:
رويكرد يردازش بالا به بايين در اين رويكرد يردازش تحت تاثير انتکارات و دانشی کرد اسب رام مثال شما با اولین نگاه عبارت مقابل با ‎PARIS sudlgs ors ia the spriay‏ خواند اما اکر بار دیگر نگاه كنيد متوجه می شوید که کلمه ‎the‏ دوبار تکرار شده است. ‎TERING‏ ‏این نمونه ای از پردازش بالا به پایین است. انتظارات بر مدرک برتری می INTHE

صفحه 10:
PARIS INTHE THESPING eau دانند. اما موقعیت هایی وجود دارد که تمامی پا برخی از پردازش های دخیل در تصالی شناختی در یک زمان رخ می دهد که به آن پردازش موازی می گویند. این نوع پردازش روبکرد‌های سنتی بسیار ساده لوحانه پردازش را زنجیره ای می ۱ توس ااف رات ماهر انجاء فى كرد . ۱

صفحه 11:
در سال های متعددی همه تحقیقات در مورد شناخت در شرایط آزمایشگاهی تحت کنترل و علصی بر روی افراد سالم انجام گرفته است. این طرح های آزمایشی پردازش های موثر در توجه. ادراکگ. یادگیری, حافظه و غیره را آشکار کردند. این نتایج به دست آمده در هدایت تحقیقات علوم عصب شناختی موثر بوده است روانشناسی شناختی تجربی تا مدت ها موتور پیشرفت روانشناسی شناختی بوده است و سپس به منبعی برای بهره هندی سه رویکرد دیکر مورد استفاده قرار گرفت.

صفحه 12:
محدودیت های روانشناسی شناختی تجربی این احتمال وجود دارد بین رفتار انسان در محیط آزمایشگاهی و طبیعی تفاوت وجود دارد. یعنی یافته ها فاقد اعتبار بوم شناختی يا تعمیم است. ۲ روانشناسان لین رویکرد سرحت و دفقت عطلکرد در تکلیف را اندازه گیری می نمایند. این اندازه گیری ها شواهد غیر مستقیمی در مورد فرایتد هی درونی موثر بر شناخت اراثه می دهند با این حال شناخت نوع پردازش (زنجیره ای» آبشاری و موازی) در تکلیف مشکل ‎el‏ الراك ‎Sle ee ee‏ ‎nea‏ ی کب ی باس لت ات سا دی :4 ام وتری بل این مشتا مت درد اس ۱ 7 6۵ 9۳7۵ 5 773

صفحه 13:
؟-يافته هاى به دست آمده بر پارادایم یا تکالیف تجربی خاص تاکید دارند. این پارادلیم اختصاصی است که نمی توان نتایچ را به تکالیف مشابه تعمیم داد. ۵قابلیت کاربرد نظریه های خاص محدود به طیفی از تکالیف شناختی می شود ساختار نظری فراگیری وجود ندارد. که روابط درس را ا سای ا تا مس نت 3 ال ‎ts ce tl,‏ لان لل “مسرل انطباقی تفعر) اندرسون(۱۹۹۲) پیشنهاه شده است. ١ 0

صفحه 14:
علم ء به شناختى: مغ درک شبيه رفتار است. مغز شامل حدود 50 ميليارد سلول عصبى است كه هر كدام مى تواند با 10000 سلول عصبی دیگر ارتبا برقرار کند. * برای درک تحقیقات در مورد عملکرد تصویر برداری عصبی باید با | ‎sly‏ 14

صفحه 15:
بخش های قشر مخ 1- قطعه پیشانی حقطعه آهيانه ©قطعه بس سری قطعه كيجكاهي اولمع ماياو اکثر محققان برای توصیف دقیق تر ‎fo‏ ‏منطق مغزی فعال حین انجام تکلیف اصطلاحات زير را به کار می برند. recut 00

صفحه 16:
بر گوناگونی ساختار سلولی بافت ها تمر کز دارد. بعدها مشخص گردید بسیاری از مناطقی که توسط برودمن شناخته شد از لحاظ کارکردی مناطق متمایزی می باشند. در این کتاب بارها به منطقه 000007 بر مى خوریم که به منطقه ۱۷ برودمن اشاره دارد. 16

صفحه 17:
تکنیک های متعددی وجود دارد که اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد ساختار مفز فراهم می نماید. در اصل ما می توانیم مکان و زمان انجام فرآیند شناختی خاص را در مغز با استفاده از این تکنیک ها مشخص نماییم. هيج کدام از تکنیک ها برتری ندارند بلکه هر کدام داری نقاط قوت و محدودیت خاص خود می باشد. تکنیک ها دارای وضوح فضایی و زمانی متفاوتی هستند. این تکنیک ها عبارتند از: ا ۲- پتانسیل مرتبط با رویداد ‎eens‏ ا ‎ey Se‏ ‎Se SNS edie na SS teat‏ ‎Bale ec Cee clin‏

صفحه 18:
وضوح زمانی و فضایی تکنیک های مطالعه Naturally Millisecond Second.» Minute Hour Day Log time (sec)

صفحه 19:
ثبت 5 واحدی اين تكنيك امكان مطالعه ى تك نرونى را فراهم مى نمايد. معروفترين كاربرد تن توسط هابل و ويزل انجام كرفته است كه نروفيزيولوزى بردازش ديدارى / در كربه و ميمون ها را بررسى كردند. آنها دريافتند كه سلول هاى بيجيده اى در قشر بينايى اوليه وجود دارد كه هر دو به محرک مستقیمی در جهت خاص پاسخ می دهند. اين بررسی ها به شکل . نظریه هایی در مورد ادرااک بینایی منحر گردید- وو ‎aa‏ می توانند اطلا:

صفحه 20:
anu sain ‏یل ها‎ ۱ پتانسیل های مرتبط با رویداد: الکتروآنسفالوگرام(10762 )بر ثبت فعالیت الکتریکی مفز تکیه دارد که در سطح پوست سر اندازه گیری می شود | الکترودهای مستقر در پوست سرتغییرات فعالیت های الکتریکی مغزی را ثبت مى نمليد و یک نوسان نما لین تغییرات را در صفحه نملیش نشان می دهد ولی فعالیت های همزمان و یا پشت مغزی باعث تیره شدن تأثیر پردازش محرک بر روی ثبت الکتروآنسفالوگرام می شود. لین مشکل با ارلئه چند بار محرک حل می شود. پس از ن بخش های الکتروآنسفالوگرام پس از هر محرک گرفته می شود و با توجه به زمان شروع محرک مشخص می شود. سپس با توجه به میانگین لین بخش ها یک شکل احی می شود.این روش با عث ایجاد پتانسیل مرتبط به رویداد می می توان اثرات اصلی تحریک را از فعالیت های پس زمینه ای جدا

صفحه 21:
پتانسیل های مرتبط با رویداد این پتانسیل ها برای ارزیابی زمان پردازش شناختی مفید است. ۹ لین روش اطلاعلتی در مورد دوره زملنی فعالیت مغزی ارلئه می دهد که در پزشکی کاربرد دارد. می تواند اندازه گیری های مکرری را فراهم نماید. لين روش مناطقی از مفز که بیشتر پردازش می کنند رابه دقت نشان نمی دهند زیرا جمجمه و بافت مغز میدان الکتریکی را از بين مى ۱ برد. این روش برای محرک های ساده مفید است. برای پردازش های وان ان و یه ‎ont sollte‏

صفحه 22:
توموكرافى انتشار يوزيترون اين روش به كشف بوزيترون(ذرات اتمى ساطع شده از مواد راديو اكتيو) ‎rele cel eee con)‏ ا 0ت از مغز فعال مى شود اين مواد از طريق رك هاى خونى به آن قسمت مغز حركت مى كنند كه بوسيله يك دستكاه اسكن يوزيترون هاى ع ا ا ا 525006 ا ‎PIP‏ ‏حدود ۵ تا ۱۰ میلی متر است. البته از این مواد به مقدار بسیار کم استفاده می کنند.

صفحه 23:
0 rere es err es) ۱- وضوع زمانی آن در حدود ۲۰ تا ۶۰ ثانیه است نمی تواند تغییرات سريع در فعاليت هاى مغزى را نشان دهند. ‎or vere Bor TEAS‏ ا ا ا 0 0 ‎-٠‏ تزريق مواد راديو اكتيو آزارنده است. ‎

صفحه 24:
تصوير بردارى امواج مغناطيسى: از امواج راديويى براى تحريكات هاى مغزى ار ا ‎ll gen Ome ee, A‏ رات رتك ‎Stet SOO oS Sec ion es ieee eRe SS ne Sor‏ ی نوعی تصویر برداری کارکردی امواج مغناطیسی است. فعالیت عصبى مغز باعث افزايش جريان خون بيشتر به مناطق فعال مى كردد. خون BSI ‏رای را ای ار اس را‎ LS SSS oe a Se es ere

صفحه 25:
۱ MAYA AT محدودیت ها: ور ا ل ۲-تحریف در برخی از سیگنال های ارسالی از برخی نقاط مغزى وجود دارد. و ل ا کر | ‎ey teas)‏ ل ات ل ال ا ‎=

صفحه 26:
۱ ED ‏فعاليت هاى الكتريكى مغز را اندازه كيرى مى كنند. اين روش اندازه‎ ‏كيرى دقيقى از فعاليت مغزى دارد زيرا جمجمه در برابر ميدان‎ ‏الس فاف او ناف ها لكك اد راك ل‎ ‏مغناطیسی می شود لین نوعی برتری نسبت به 1276 است. این روش‎ رات را را با سروس تا اه بر اس را ‎CEE‏ 5 ا 0 0 ال 5 قشر ديدارى استفاده كرد نشان داد لين ناحيه به الكوى حركت كنتراست واكنش نشان مى دهد و لين منطقه بعد از 771 فعال مى شود لين يافته ييشنهاد مى كند كه كه

صفحه 27:
۲ ۱ تحريك كننده مغناطيسى ‎«TMS) pe‏ در این ۱۳ نزديك سر افراد قرار مى دهند يك جريان ‎Who occa‏ 5 مى كذرد و اين منجر به توليد ميدان ا eee eed Ronee SNe S| Sores NS er Ce ‏مغناطيسى منجر به تحريك الكتريكى در مغز مى كردد. در واقع جندين‎ ‏بح(‎ جريان مغناطيسى در دوره هاى زمانى كوتاه ايجاد مى كردد كه به ها براى شناسايى مناطق ضرورى مغز در انجام تكاليف خاص کاربرد ‎Pelle oles SS‏ ارت بر ترا

صفحه 28:
TMS 0 ١-كنترل‏ ناحيه از مغز توسط يزوهشكر ”-امكان مقايسه عملكرد با تحريك و بدون تحريك ‎a Coreen Op ee ere‏ ۱ خود و رشد استراتژی جبرانی می شود.

صفحه 29:
TMS ‏محدوديت ها:‎ ‏روش تاثير لّن بر مغز كاملا واضح نيست اما اكثرا اوقات فعاليت‎ -١ ‏های مغزی را کاهش می دهد.‎ ‏فقط برای لایه های زیرین جمجمه کاربرد دارد نه بافت ماهیچه ای‎ -۲ تس ۱ ‎Rem ree PEO) Deer Cages Perper Cong eae‏

صفحه 30:
تکنیک ها دارای نقاط قوت و ضعف می باشد برای مطالعه مطلوب است که آنها ,551 0,5 ‎chlo ERP dts‏ 7423 زمانی مناسب و فضایی ضعیف است درحالی ۳ برعکس می باشد کاربرد همزمان می تواند اطلاعات مه ارائه دهد.

صفحه 31:
1 ov 1- هيج تكنيكى بينش جادويى در مورد شناخت ‎١‏ ‏فراهم نمى كند. / 2-اكثريت تکنیک های عکس برداری همراهی الگوی فعالیت مغزی با رفتار را نشان می دهند. 3-اکثر تصویر برداری عصبی کارکردی بر اسا فرضیه تخصص گرایی کارکردی است. 4-تحقیقات تصوير برداری عصبی کارکردی " آزمودن نظریه های شناختی است. - فعال بودن بخشی از مغز در انجام i.

صفحه 32:
روانشناسی عصب شناختی روانشناسی عصب شناختی با الگگوی عملگرد شناختی افراد آسیب دیده مغزی سروکار دارد تا در مورد افراد سالم مطالب ى به دست آید. زمان مختل بودن ساخت و سازه هاى درونی خود را به طور آشكارترى بر ملا مى كنند نسبت به زمانى كه داراى عملكرد سالم ترى هستند. اين دانشعندان معتقدند كه اغلب سيستم هاى بيجيده در ما مى توانيم بينش در مورد رويكرد عصب شناختى با توجه به افراد دارای آسیب صغزی به دست آوریم. مانند 90) که دارای اختلال در بازشناسی بصری اشیاء بود. ولی در دانش اداراکی اشیاء مشکلی نداشت. 32

صفحه 33:
۱- بخشبندی کارکردی: سیستم های شناختی از مجموعه ای از بخش ها تشکیل شده است. هر بخش یک سیستم شناختی است که در حوزه خاصی کاربرد دارد و به محرکگ ‎gle‏ آن حوزه پاسخ می دهد. ۳-بخشبندی آناتومی: هر بخش در منطقه ای از مغز واقع شده است.که به دو رویکرد مکانی و توزیعی تقسیم می شود. 33

صفحه 34:
۳-یکسانی و یکپارچگی ساختار عملکردی در افراد: براین اساس در چیدمان بخش ها تفاوت های فردی وجود ندارد, لذا قابلیت تعمیم وجود دارد. ۴-گاهش یافته گی: آسیب صغزی باعث کاهش یا حذف بخش ها و روابط بین آنها می گردد نصی تواند مورد جدیدی ایجاد نعاید. یعنی فاقد قدرت فز آیندگی است. 34

صفحه 35:
لمعمو ا كت بر و" محيحب سفى شناختی 1 کسستگی: زملنی که بمار تکللف اللف رایه طور طعی انجام می دهد ولی در انجام تکلیت ب احتلال دارد شاید عدم توانلای به ‎lo‏ سطح دشواری تکلیف باشد نه آسیب مغزی. ‎ ‎ ‏می شود که قتی یک بیمار درجم تلف لف و بمر دگر در ‏انجام تکلیف ب به طور طبیعی عمل می کنند. اگر بتوان یک گسست مضاعف را نشان داد دیگر بر اساس دشواری تکلیف نمی ‏توان تفسیر کرد. از وجود دو سبستم خبر می دهد. این روش برای بينهراز دقيسيسي. كارابى نداك ‎٠‏ ‎35

صفحه 36:
i ee ‏یکی‎ eS) ‏و اتف‎ ‎ort aera caper are ee na‏ حرو ار مکانسیم یکسان ای کت ‎edn eee‏ ان بیماری تاکید می کند که در کنار هم دیده می شوند. چون هر د تکلیف مکادیسم های زک مه ه ۱ ۱ ال می کند ها تداعی می شوند. ولی در مورد سازمان دهی کارکردی مغز چیزی به ما نمی گوید. مانند سندرم گرتسمان ‎36

صفحه 37:
محدودیت های روانشناسی ل ‎y‏ ۱-عموما عملکردهای شناختی افراد آسیب دیده را به علت آسیب هی دانند ولى ممكن است بعلت سيستم شناختى غير عادى قبل از آسیب باشد. ۲-ضایعات سغزی در عصل وسیع و در بخش های مختلفی قرار می كيرد. كه تفسير را مشكل مى سازد. ۳- بیشتر مطالعات بر اساس فرض زنجيره اى انجام مى كيرد. مغز از حدود إن نرون به هم پیوسته تشکیل شده است. که همزمان بخش ف سغز فعال می باشند. بنابراین فرض زنجیره ای نادرست ۴-بین افراد دارای آسیب مشابه تفاوت های زیادی وجود دارد که موضوع را پیچیده می نماید. ۵-روانشناسی عصب شناختی به مطالعه برخی از عملکرد شناختی می پردازد. مثلا ‎Ub‏ 37

صفحه 38:
مدل سازى کامپیوتری: شاصل برنامه ریزی کامپیوتر برای مدل سازی یا تقلید از برخی ابعاد عملگرد شناختی انسان است. اين مدل ها برای فهم شناخت انسان طراحی می شوند. یک مدل خوب امکان پیش بینی رفتار را فراهم نماید. قبلا از مدل های ریاضی برای پیش بینی استفاده می کردند ولى این مدل ها فاقد پایه توضیح دهنده بودند. هوش مصنوعی: شامل ساختن سیستم های کامپیوتری است که محصولات هوشی را تولید می کنند اما احتمالا فر آیند های مورد استفاده شباهت اندگی با فر آیندهای انسانی داشته باشد. تمایز بين هوش مصنوعی و مدل های کامپیوتری تحلیلی است و در عمل دارای همپوشانی می باشند. 38

صفحه 39:
علم شناختی کامپیوتری در گذشته روانشناسان شناختی تجربی نظریه ها را در قلب الفاظی مبهم بیان می کردند که موجب ایجاد دشواری در تطابق بين شواهد و نظریه می گردید در حالی که برنامه کامپیوتری کمک می کند تا نظریه های شناختی را به طور روشن بیان گردد. کاربرد یک نظریه در قالب برنامه روشی مناسب برای بررسی محتوای مفروضه های پنهان و بخش های مبهم است. 39

صفحه 40:
1 ‏شناختی کامپیوتری‎ ple در شبیه سازی کامپیوتری و تقلید فرآیند های شناختی مسائلی وجود دارد . باید بتوان یک نظریه را در سطوح مختلفی از عبارت توصیفی تا نوشتن برنامه تحلیل کرد. و همچنین در هر سطح موارد معنادار و غیر معنادار را شناسایی کرد زیرا بخشی از موارد مربوط به برنا ریزی است. بین عملکرد انسان و برنامه تفاوت وجود دارد پردازش برنامه سریع/. تر. مستقل از عوامل روانی و توام با کد گذاری است آنچه مهم است باید بین نتایج برنامه و آزمودنی ها در شرایطی که ورودی ها یکسان شباهت زیادی وجود داشته باشد. 40

صفحه 41:
روش های مدل سازی کامپیوتری / سیستم های تولیدی و شبکه های پیوند گرا سیستم های تولیدی: شامل تولید است یعنی قانون اگر - سپس. این قوانین می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. نوع معمولی این سیستم ها دارای حافظه بلند مدت با محتوای انواع قواعد و حافظه فعال است. اگر اطلاعات از محیط وارد حافظه فعال می شود و اگر با بخش اگر قاعده حاضر در حافظه بلند مدت منطبق باشد بخش سپس آن قاعده فعال می گردد. اگر برخی از اطلاعات حافظه کاری با بخش اگر قواعد متعدد منطبق با شد با استرتژی حل تعارض بهترین قاعده را اننخاب می نماید. بسیاری از جوانب شناخت را می توان بر اساس مجموعه ای از قواعد اگر- سپس مشخص کرد. مانند دانش شطرنج 41

صفحه 42:
@CCT-R ‏منطق‎ یکی از مهمترین نظریه های منطبق بر سیستم های تولیدی است.این نظریه ویژگی های ساختار شناختی را بیان می کند. بر اساس این نظریه سیستم شناختی شاصل چندین مدل[سیستم های نسبتا مستقل) است. که شامل: ۱- مدل شی بصری: که نوع اشیا ورد مشاهده را مشخص صی نعاید. ۲- مدل مان بصری: بر مگان اشیا نظارت می کند. ۳- مدل دستى: کنترل دستی انجام می دهد.۴- مدل هدف: هدف جاری را مشخص می کند. ۵- مدل اخباری: که شامل باز یابی اطلاعات مرتبط است. هر مدل دارای یک حافظه کمکی است که دارای مقداری اطلاعات مهم می باشد. سیستم تولید مرگزی در اطلاعات مختلف این حافظه ها را الگویی را كشف مى كند و با عث ایجاد ععلی هماهنگ می گردد. 42

صفحه 43:
شبکه های پیوند گرا در شبکه پیوند گرا از گره ها یا واحد های مرتبط با هعدیگر استفاده می شود و شال لایه ها یا ساختار های مختلف است. ویژگی های شبکه پیوند گرا: شامل گره ها یا واحد های شبیه به نرون متصل به هصدیگر هستند. یک می تواند با واحد های بسیاری مر تبط باشد. واحد ها با بازداری یا تحریک واحد های دیگر بر آنها تاثیر سی گذارند. واحد مجموع وزنی تصامی پیوند های ورودی را دریافت می کند درصورت فراتر از آستانه باشد یک خروجی برای واحد دیگر تولید می کند. 43

صفحه 44:
شبکه های پیوند گرا ویژگی های شبکه پیوند گراء شبکه بر اساس خصوصیات و احد ها, پیوند ها و قواعد تغییر تعریف می شود. شبکه می توتند دارای لایه ها و ساختار های مختلف ورودی, میانی و باشد. شبکه می تواند الگوهای بسیاری را بدون تداخل ذخیره نصاید اگر به کافی واضح باشند. یک ماعده مهم یادگیری در شبکه انتشار معکوس خطا ها است. 44

صفحه 45:

صفحه 46:
* یک مکانسیمی لس که 2 ‎een‏ نا به وسیله تاد پاسخ دهی واقعی با درست یاد بگیرد الگوی ورودی خاص را با الگوی خروجی خاص ‎clas‏ نماید. در اتتای بای نا ورن های تصادفی پیوندهای بین واحدها تنظیم می شود. در طول مراحل اوليه یادگیری واحدهای ورودی الگوی ها یا پاسخ های نادرستی را تولید می کنند. این مکانسیم الگوی ناقص را با پاسخ لازم مقایسه می کند و به خطاها توجه می کند سپس این مکانسیم در سراسر شبکه فعال می شود تا وزن های واحدها رابا الگوی لازم منطبق نماید. بنابراین مدل یادگیری رفتار مورد نظر بدون برنامه ریزی مشخصی انجام می گیرد. 46

صفحه 47:
ACTR 4 ماه سه اس اير اير هابر 47 Connectionism 3 nr TABLE 1.1: Within-theory ratings of classical connectionism and ACTER with respect to Newell 12 criter Criterion 1, Computationally universal (copes with very diverse environmental changes) human time 2. Operates i 3. Produces effective and adaptive behaviour 4. Uses vast amounts of knowledge 5. Copes with unexpected errors 6. Integrates diverse knowledge 7. Uses language Exhibits sense of self ‎from environment‏ مها و ‎10, Accounts for developmental phenomena ‎1. Relates to evolutionary considerations ‎12, Theoretical components map onto the brain ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
| پیوند گرا بسیاری از مدل ها پیوند گرا بر زبان و رشد شناختی متمرکز می شوند ودرصدد تشريح نظامتد عملکرد وق 1 5 نظريه 00-07 بر اهميت يبش بينى كردن زمان يردازش انسانى و رفتار انسانى تاكيد دارند. 48

صفحه 49:
0 2 ۸6 که کامپیوتری ۱- برنامه های کامپیوتری دارای اطلاعات زیادی در مورد اجرای یک تکلیف شناختی خاص است که برای نظریه پردازی در مورد تفکر مفید است. ۲- چهارچوبی برای درک کار سیستم شناختی فراهم می نماید. ۳-بسیاری از مدل های پیوندگرا رلین فرض تاکید می کنند که دانش به طور توزیعی در مغز ارائه می شود. ۴- علوم شناختی کامپیوتری در حال پیشرفت است. ۵- علم شناختی کامپیوتری بویژه پیوندگرا اطلاعات نظری قدرتمندی برای پردازش موازی فراهم می نماید. 49

صفحه 50:
محدودیت ‎ele sl‏ شناختی کامپیوتری ۱-مدل های کامپیوتری به ندرت برای پیش بینی های جدید به کار می رود. ۲-در عمل مدل های پیوند گرا شبیه به مغز انسان نیست. ۳- بسیاری از مدل های کامپیوتری شامل متفیرها و پارامترهای زیادا هستند. ۴- شناخت انسان ممکن است همزمان تحت تاثیر عوامل انگیزشی و هیجانی بالقوه متضاد قرار گیرد که مدل ها از آنها غفلت می ورزند. 50

صفحه 51:
5 از حسن توجه

49,000 تومان