علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی عمومی حمزه گنجی فصل دهم شخصیت

فصل دهم روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی قسمت شخصیت به صورت گرافیکی

omran

78 صفحه
1044 بازدید
16 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
۱ بسم | ‎yor‏ ا

صفحه 2:

صفحه 3:
dot 0 bg po yluil slo US jug w oS ‏شخصيت مانند اكثر مفاهيمو‎ a sou ilu OLS PVA res gpI CHUB) BIEN) Fe ORC Covet Wier VN Cart FP CUES ‏دهخدا معانى شرافت,.رفعت,نجابت و غيره ذكر شده است.‎ 00000 2 jl ‏ا اا‎ yo eee ‏ا ا ا‎ EP STe Ee PROUR try Corton morn) il Perm tests)

صفحه 4:
Ce eS Ciel ‏ا‎ PC RO Cas CONC ‏م ا‎ rll COT ‏شخص سبك خاص خود را دارد.‎ 0110010 ‏اا‎ OMEN En CE ‏شيوه خاص بودن‎ Be err eer re een errno eet ere goer eer 2 دو از کلمه پرسنای لاتين مشتق شده است. * پرسنا ماسکی بود که در زمان قدیم بازیگر تثاتر تا آخر نمایش به چهره خود می زد. و ‎rec a aes rm er Ton‏ ان | ن,می شود است که با ثبات نسبی در یک فرد و«

صفحه 5:
۳ .۰ ۳۳ .۰ شخصیت عوامل زیستی ‎n‏ ‏* عوامل زيستى شخصيت كه معمولا تحت عنوان مزاج بكار مى رود آنهایی است که به ارث می رسد.

صفحه 6:
az yb Yudi Cwasu Qusi yo LIGul aS Gi polis jl WS * ‏است.‎ 1 PCIE ET en Fra Een Cer ‏ل ل ا‎ T et VC STUB tC ePenCet Me LevieD) ‏چشم میخورد‎

صفحه 7:
انواع اعمال جنس ال ی اد اد دا رل ‎Jie‏ ‏۳۹ ذهنی ها و رفعت مردان و زنان 1400 jal, al! aol redbeul ‏ا‎

صفحه 8:
IP CRC Re CeEe te SUPE Speer tmOtttE hee CSOT Su) Capen g ‏سريع اندازه ها برترى قابل ملاحظه اى دارند.‎ 0 ‏ا ا‎ EUP Sent eer ee) ics Dupe ‏ا ا‎ 000 ‏ل‎ 0 next torr] ROS IeT My) she Brenner etl aac I pe ‏م ا‎ SST eta SEC SET PUSH Ota SOUS Ot genre mre Tt PERT errnrere me OC aiee tas i 9 cubs pbs jl Lol cul Lao yo gai w [giglas yl spin GSr iw own meen a pvare We fmu) Crh e Roop] ry ‏.تراز شنوای مردها است در عوض بینای مردها قوی تر‎ ‏تتمالا به همین علت است که مردها چشم چ‎

صفحه 9:
اعصال ذهنی | eC ona S PUR MOre SE CMe SEC ‏ا‎ ‎Sy Perec ese Res mor men arin PU PeD CSR SUPE See ‏ا ا‎ TIN TEs Or SPE See ene Copter Meer CMC pre NrmC CS) 71 BC pe-TEC) cvlas pauzd slp olaeiwl oF Gla Use jl 59 Legare ol pt slo tC PREC MD] ORCS stp te CeO ne CB) ob spin Woy jai 6225 slasiwl jo

صفحه 10:
عواطف.نگر ش ها و رفعت ها * در اين زمینه نیز تفاوتهای زن و مرد کاملا آشکار است. 0320 peer ea cd * مردها بیشتر از زنها رفتار سلطه جویانه و پرخاشگرانه نشان می دهند. 000 ‏ا ا ا‎ SPO ‏نقل و نبات فوحش مى دهند يعنى يرخاشكرى زنها كلامى است‎ eye 0 ‏ا ا‎ cs

صفحه 11:
5 2 ۳ 3 م 0 ل 1 ‎hy‏ م ا ا ا م0 است از: 0 تمايل به نوروتيك بودن 0 ا ا ا 2 ‎s‏ ا ا ل 9 0 0

صفحه 12:
00 5-9596 م 0 ل 1 4 جلوه های غیر ارادی هیجانی نیز در ‎POW BU) EDO pape oeeTe Sty FB‏ ا 7 7 * اكر همه تفاوتهاى مشاهده شده بين زن و مرد را جمع أورى طسب ا ا بود. ا ‎lice jl praz 2,0 SK, aS oho‏ 0 00 چقدر از صفات زنانه را دارا است.

صفحه 13:

صفحه 14:
* اینکه در یک فرهنگ معین مردان و زنان از نظر شخصیت 2000 أشكارى دارند واقعيتى است که با قاطعیت به تایید رسیده و با دقت تحلیل شده ‎ere]‏ * در اين خصوص مواضع روانشناسان امروزى به شرح زير ست: ۵ از نظر توانایی های جسمی-ذهنی و ویژگی های شخصیتی ‎OH‏ ‎Ler mty hirer‏ ا ‎

صفحه 15:
تغییر اعصال مردان و زنان - 0 این تفاوتها تا اندازه ی زیادی معلول عوامل محیطی است با اين وجود بايد ل ‎PCat?‏ ‏تفاوتهاى دو جنس تحت كنترل عوامل زيستى است. ‎Te 7-0)‏ ا ل ل ل ‎(ot CLC Ree‏ ‎ae‏ با و ‎cle Cree Ese‏ ل 0[ 0 اند حسین رضا زاده را به زن تبدیل کند اما می ‎b> ob gl a Lu‏

صفحه 16:
سن * ساخت شخصيت هر فرد به همراه افزايش سن او تغيير مى 00 ۱ Leia Sea ermown] Meet a] LCov eee e RULES IRC LCM BTU EY ‏ست.‎ 20 aptr moe s] ا ا ا ‎reap‏ ‏یا ا ل سك

صفحه 17:
سن ‎RAIDS EC Se RNS ECCS‏ ‎we be Sylow L Voor ai9 pie sla Sind 59 9 cw!‏ شود. # شروع عادات ماهانه برای دخترهای جوان حالت روانی تازه ‎Lb ULEl oF r491 wo 2979 w sl‏ 0 مخصوصا عدم اطاعت از مادر بروز مى كن ‎ST TSP)‏ ا ل 0 ‎DP) 3‏ اينجا نيز دست به دست هرموثر واقع می شود. تانشگاه آ

صفحه 18:
عوامل عصبی-غددی ‎Se ee Roce rec Ro rey) *‏ ا ا ل لكك ‎err ea pa Py)‏ 2 2007 هماهنگ می کند از اهمیت خاصی برخوردار است. * يكى از علل ‎sb‏ ا 2002 00200 220 002000 * وقتی رشد عمومی فرد را نیز تا اندازه ی زیادی همین غدد الي ا

صفحه 19:
عوامل عصبی-غددی * درست است كه نقش عوامل عصبى-غددى در تعيين نوع ‎Be LrC ere more -t ii)‏ ا ا ‎reer‏ ‏ل ‎ee etree ee ere‏ لت م ‎are ytr) Never Seni ve Pre Pein a‏ ا ‏56 نشان می دهد که آخته کردن 0 شخصيت آنها را دكركون سازد اما اين عمل در مورد انسان اينكه در جه شرايطى انجام كيرد نتايجى كاملا ‎Pet. Per‏ ‎

صفحه 20:
‎ere te ۱13‏ شخصیت * * عوامل اجتماعى موثر در شكل كيرى شخصيت از عناصر ‎ave es‏ خانواده, گروهی که خانواده به ‎ol‏ تعلق دارد ‎ARG SC‏ که گروه به آن وابسته است تشکیل می شود. ‎Yoox feta Pee 9۳۳ ”‏ 526 عنوان عوامل نهادى 00 مى روند . * منظور از نهادى بودن آنها اين است كه به طور ارادى وارد 98 ند و استمرار دارند. ‎

صفحه 21:
تعلیم و تربیت * مجموعه اقداماتى كه كروه اجتماعى اتخاذ مى كند تا كودى با برخی موقعیت ها روبرو شود و به کمک یادگیری.شخصیت او ‎eee Otepear ays) Eva) UW ERY‏ ا ‎PPV‏ ‏شود. ‏* رب ۳ ‎lg‏ ‎CpUreee eC PUR Wan 0-1 SD US Carer y-05] om Cl Del ir Cree)‏

صفحه 22:
تعلیم و تربیت * نباید فراموش کرد که آثار نوع تعلیم و تربیت خاص را فقط مى توان يس از ككّذشت يك زمان طولانى مطالعه كرد. حا ا ا ا ل ‎Mo‏ 0 شخصيت او را بدانيم دست كم بايد 20 سال صبر كنيم زيرا PLE Serre Le cao Pe eae UBC Sea] ql Qubul 4s ai cowl oro ‏شده بر اساس فرضيه ها بعمل‎ ن اکثر آنها با یکدیگر تناقض دارند ما را در حالت : ی نگه ‎wo‏ دارند.

صفحه 23:
۲ ‏لس‎ ۰ ۰ ae) ‏نقش اولین سالهای زندصی‎ ‏اولین سالهای زندكى با دوره ى 7 0 3 370 ساخت‎ 0 ‏هاى عصبى همراه است.‎ ‏در اين دوره جون ساخت هاى عصبى از قدرت انعطاف‎ ** ‏يذيرى بالايى برخوردارند يادكيرى هم به سرعت انجام مى‎ 00 0 ‏ل ا ا‎ yusi dole 9 *

صفحه 24:
| ۳ مراحل رشد جنسی ‎A] Pes Pree fe Caer‏ ‎ora ST Rei be BRU ete are ONL emer STO‏ 0 منتقل مى سازد بر روند شكل كيرى شخصيت اثر بنيادى دارد. حا واقع انواع مختلف شخصیت های نابهنجار نوعی اختلال در مراحل اول رشد 7 | * همجنين روان كاران معتقدند که شیوه ی تغذیه کودک,تاریخ و . شن از شیر گرفتن ,تاریخ و میزان ۳ در کنترل

صفحه 25:
Upper ‏همانند‎ * همانند سازی یعنی تمایل پسر به قبول ۱۳۳۰ دختر به قبول صفات مادر يا احتمالا شخص ديكّرى از جنس خود او. * همانند سازى در واقع نوعى تقليد نواكاهانه از نمونه هاى رفتارى والدين است كه به كم مكانيسم درون فكنى انجام می كيرد. * همانطور که بی نظمی در توالی مراحل جنسی به اختلال های ‎vee‏ منجر می شود بی نظمی در همانند سازی نیز ‏۳۳ به وجود می آورد. ‏حت اين ادعاها را تاييد خانواده هایی ز ‏دم اند ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
‎LW eud9r%0 b ry95 9 92 aS Cowl Yo jl riod pry Yo ®‏ 9 ممانعت هاى اجتماعى تغيير شكل يافته است. ‎Lea‏ ا ‎RS Revere tsi! RUS‏ شود که فروید ‎eve ie pee eee)‏ * من برتر نمودار ارزش هاى مطلوب اجتماعى در واقع همان وجدان اخلاقى است. 0 خلاف نهاد به كمال توجه دارد نه به لذت و ‎

صفحه 27:
لب ال ۱ * من برتر هم با نهاد مخالفت دراد هم با من زیرا از یک طرف ‎seme] eel‏ ا ا ‎Pere ae) mea‏ ‎ORCS SCS) Preece Regret‏ 2 خواسته ها بيش از بقيه ى خواسته ها در اجتماعات منع شده ‎mown |‏ اا ا ‎Pal weet mete‏ ‎Ea OSs Pe nT Pe TD‏ ۹ 1[ واقعى كند. ا ا ا ا 0 ل 000

صفحه 28:
من ال ۱ بر آورده نكند موجوديت فرد به خطر خواهد افتاد. RCA pte ROWE SOT GaN VEE DESC SNGUIC | Sever] Pe ts Big ‏فرد لطمه خواهد دید.‎ 9 ‏ا ا ا‎ oes ‏سازگاری ایجاد کند.‎ 0 Ree eee ee ooo ee ee eA *

صفحه 29:

صفحه 30:
نهاد ‎do cro Si atlgl pine atgaro jl aS cul wep ole *‏ ‎Sey O71 Er)‏ ا ا 02 ‎Bey *‏ نماينده ى كليه ى حالات غير عادی,غیر ‎eee) olSIL sank sol!‏ است. we Say ww ly eumas Qulul 9 65255 Glel wh oki * . ‏کند‎ * اين نيرو منشا كاملا درونى دارد. صل و قاعده ای جز کسب لذت تبعیت نمی کند ادى.و در صورت لزوم با شدت و < 2 02

صفحه 31:
نهاد * وجود نهاد برای حفظ موجودیت و سلامت لازم است. 50 ‏ا ل‎ orediel iG * از قبيل كرسنكى,تشنكى,نياز جنسى و غيره به فعاليت وادار مى كند. * نهاد هميشه با من و من برتر همراه است و با آنها مهار می شود. 0225202 ‏اا ا ا‎ Tei ‎ee‏ برخی افراد سایکوتیک یا روان پریش که هر جه ‏می دهند,سخنان | ‏ا ا ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
0 ne oul me 29794 we ‏در اثر برخورد نهاد 5 واقعیت و دنياى‎ ” ‏متظور از [ضيل واقعيت اين است كه تفكر منطقى اساس من‎ © ‏را تشکیل می دهد.‎ FC) rep rod Fete tl ee COW] ILC Tas) Beene CRD ae) 0 ‏خارج تغيير شكل يافته است.‎ ‏ی من براى كاهش تنش و رسيدن به لذت از عقل كمى مى‎ 0 ey ‏گیرد و بر اساس راهنمایی‎ ‏دازد و درباره ی زمان و مکان و چگونگی برآوردن‎ 5

صفحه 33:
8 15 ۱ واة 8 8 ‎S atrbs lvl %‏ ا 0[ و مقتضیات "۹ خارج و مصلحت شخص,خواسته هاى 1۳ را عملى سازد تا سعادت فرد و بقاى نوع او امكان يذير شود. حا الا ا ا ‎See Ee Sea Ser‏ ا ا ا ‎Rare Cl‏ لك همه از وظايف من بشمار مى أيند.

صفحه 34:
0 55 0 5-57 فهوم تیپ ۳ ۳ 5-85 ‎eee)‏ 0000 می شود. | 7 2979 [iudi 592% dlasi e125 pili p> * 2 CORO er RISC a eT Tee el ec Ce er EMC LS) ‏ايجاد مى كرد 0 ای از آن بود.‎ * پس تیپ یعنی مجموعه شیوه های واکنش يا مجموعه ساخت شخ خصيت.

صفحه 35:
تیپ تیپ های شخصیتی] * ا ‎Renee eet Rerray‏ ۱ جسمى و روانى انسان ها مخصوصا رابطه ى آنها مورد مطالعه قرار مى كيرد. ‎Taig‏ م ا ‎MC Stren mo‏ ۱ طبقه بندى كرجمر_و در بعضى موارد بر مشاهده افراد سالم مثل طبقه بندى شلدن_استوار است. ele Ee SC) ۱0 ۳ 20 ‏در طبقه بندی‎ 0 ييمارى شخصيت را از حالت طبيعى منحرف مى

صفحه 36:
5 طبقه بندى طر د * کرچمر روان پزشک آلمانی,اساس طبقه بندی خود را بر مشاهده موارد ۳ ۳ نهاده است.

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
ere تیپ لپتوزوم.بیش از حد حساس و درون

صفحه 45:
دایشگاه آراد اسلامی واحد اقلید پابیز 1400

صفحه 46:
دایشگاه آراد اسلامی واحد اقلید پابیز 1400

صفحه 47:

صفحه 48:
لبة بندى شا ۲ ا ا ا ا ا ا 2 0 000 ‎-BC)‏ ا ا 0 + آي م ال ۱ ‎ES‏ يغتى الكوتزع ال ا 200 آیند. *# اولین ‎eal i‏ اين بو از صدها جوان برهنه در سه حالت ‎Peer Ree nee‏ خر به ‏ليم يانه مي كام 4 شش ‎۳۹ ernee siee) ‏وافراط قرار ‎ ‎ ‎

صفحه 49:
۳1 05 0-3 5 * چون این ناحیه از بدن از رشد لایه آندودرم جنین به وجود می آید اين تیپ افراد ۳ اندومورف ناميد. ۱ هایی بین افراد ‎ga):‏ ‎Yate) as er CSU rer)‏ 7 19 ‎Se Rete r eR Rene nore‏ ۱ ا الا ‎Bp eremery Cor CSC SIS] PCH PMU]‏ ‎ep Pee ree”‏ | زيوزرم_جنين به وجود مى کرو نامیده اا لي

صفحه 50:
طبقه بندی شلدر] * از لحاظ ساختمان اعصاب نیز بین آزمودنیها تفاوتهای فاحشی دیده شد. ا ا 000 * جون اعصاب از رشد لايه اكتودرم به وجود ‎rey 09۳ pares‏ 0۳۹ ۳ اکتومورف ‎eer‏

صفحه 51:
331 بندی شا ۲ # با کمی دقت معلوم می شود که طبقه بندی شلدن با طبقه بندى كرجمر مطابقت كامل دارد: م با آستنتیک مرومور ‎(A‏ ‏اف

صفحه 52:
مر ۱

صفحه 53:
۲ ۳ 35 ل ل ا ا ا 20 000 برچسب درجه شدت بین یک تا هفت نمره داد. # هر طبقه بندی شلدن.شکل ظاهری هر فرد به کمک یک عدد سه رقمی ا یب © رقم سمت جبن:وضعيت اورا از نظر اندومورفي “ رقم ل 2 0 ت راست شکل ظاهری او را از نظر اکتومورفی نشان می

صفحه 54:
لبة بندی ۳۳ ۲ ‎ulgic a *‏ ا آگر به کسی ‎me Lert COPE PAC Bee)‏ 9 این خواهد بود که از نظر اندومرفى(شكم كنده بودن) در حد متوسطء,از نظر مزومرفى(عضلانى و درشت استخوان بودن) ضعيف و از نظر اکتومورفی(لاغر اندام بودن) قوی ‎scowl‏ ‏| .بود كه ‎PSEC INAS tr eye asS)‏ 0[ ‎Siu aib yu syalb JSw phi jl gil oS sols] Wines‏ ‎Oot a DRUM FY-S VEr Tay‏ 3 يدها عبارت را كه براى توصيف ش<

صفحه 55:
طبقه بندی شلدر] ‎Jl °‏ ۱۳۳ صفات جمع آوری شده . شصت صفت را انتخاب کرد و به 9 دانشگاه ‎Row wma apt Yas) mde)‏ صفت , نمره داد. ‎٠‏ بررسى | أ ا ا كت در سه كروه طبقه بندى مى شود(در هر كروه بيست صفت). ‎

صفحه 56:

صفحه 57:
کر 1

صفحه 58:
طبقه بندی شلدن ** شلدن به اين ترتيب اككر صفتى در يى آزمون * به حداكثر خود ميرسيد به او نمره ا ميداد 1 ۱ [۱ ‏ا‎ ce TY COCO CCE OCP SCID Cee (خوش زيستى)بسيار قوى و از نظر سوماتوتونى (علاقه مندى به ‎Mor iCT,‏ 6 اا 7 ۳(

صفحه 59:
طبقه بندی شلدن * سومین و آخرین کار شلدن این بود که ببیند آیا بين تن و روان یعنی ما ا ‎TBS Pree ee covee MUSEO‏ به عبارتی آیا ميتوان ‎RPP IC ears me mre‏ "۷ ‎Pop eran aCe‏ از دانشجويان هم از نظر ‎RC Stes ee mel Str)‏ 0 ‏بالا كفتيم نمره داد و همبستگیهای 0 ۳ ‎auwlro‏ ‎9 ‎a ‎ ‎

صفحه 60:
0-2 eS طبقه بندی شلدن ا 0 ا 1 پب 0 دارد. | PC RAMOC Rare Srrmu) Cerrar pel ‏داخلی ان رشد بیشتری ا از نظر خلق‎ etd ee Serta Fag) Peet oper 200 » ‏افرادى هستند كه از خوش خورى‎ ی میکنند .

صفحه 61:
331 بندى شا ۲ # افراد مزومورف ,یعنی کسانی که عضلانی و درشت استخوان هستند, به فعاليتهاى 0201000 7 ورياست علاقه زیادی دارند . ** افراد اكتومورفء يعنى آنهايى كه لاغر اندام ۱ عصبى قوى دارند به انزواطلبی, 831 كرايى, حساسيت |

صفحه 62:
oy * تحت عنوان روشهاى ارزيابى شخصيت معمولا از فنونى نام برده ‎Sere CY] CSE vey‏ ا ا ا ا 0 200 1 تاریخچه رشد آنها در شخص مورد مطالعه قرار میگیرد .

صفحه 63:
روشهای روان سنجی — 7 we wie Law ley sles, 31 Cree ester neces C mec 1 Fees] See SI)

صفحه 64:
000 سوالاتى هست كه معمولا به صورت نوشته در ‎es‏ ا ‎eye‏ ‏* ا ال ال 012000 خود او 2 0 ا 02520 ی يرسشنامه ها در برابر انواع تقلب هاى ارادى و غیر ارادی آسیب پذیرند . | REV NCRCA EYL Be Se eRe ne.)

صفحه 65:
۱ Qwh aS 2429) raieo ly olin, * 0 eerepet] (even Metre] Cae TTE DEO A CTR arg) ly olaisl 65 Gul aS cul orks Ylin ayos. web GS> wl اشتباه هست . تتنامه ها فقط یکی از جنبه های شخصیت را اندازه

صفحه 66:
19 P We an ve ar) FR en DVR TOPS WmC SPP Cee ins . ‏یوتا ام. ام.پی.ای است‎ ‏سوال 000 52-1 5 امکان اندازه‎ QQ: ‏.اين يرسشنامه از‎ «* | ‏ا‎ ty ‏افسردگی, هیستری, انحراف‎ 7 jl vou WLS) syrxSour * ۳ Teel it] ‏ستنى (ضعف عصبى) . اسكيزوفرنى , هييومانى و‎

صفحه 67:
روش هاى فرافكن 211 ‏يي ا‎ BY lS pol * فن فرافكن عبارت است از روش مطالعه شخصيت است كه در آن 1 [0 Gul cpl bye 52 oS uwhusl Gury 9 US Wo lay ol ‏او دست می دهد پاسخ می دهد.‎ روش فرافكن اين است كه با شهودهاى مختلف , 020 ‏ا ا‎ Cet eS

صفحه 68:
د روش هاى فرافكن

صفحه 69:
Bolo grees Pees ©) Bets Pane Perl BB ed Orr

صفحه 70:
ازمون رور شاخ 0 cone a aoe SECTS Se ‏ابداع شده است.‎ 5-95 0 اين آزمون حاوى 10 كارت مىباشد كه روى هر كدام, يى "لكه جوهر" است كه ‎wax‏ از آن‌ها رنگی, بعضی سیاه, خاکستری و سفید هستند. Bre TAC ot ‏ل ا‎ ee hc R PI SUNT easC Te my 7 Ce nee sr me Apis ibiooi Ulin lL wols اذ ‎were 7)‏ م ع ل ل ال 7 5 سرت ناخودآگاه آنان را فرافکنی مىكند. ‎ ‎

صفحه 71:
سس ازمون رور شاخ دایشگاه آراد اسلامی واحد اقلید پابیز 1400

صفحه 72:

صفحه 73:
| waaubjlu ‏تجارب شخصی فرد را چگونه سازمان دهند‎ ‏تصویرسازی ذهنی از موضوع‎ بيدا كردن معنای ای اين سط ازما مر ۱

صفحه 74:
5-5 ‎Feet Buren |‏ ا ا | که در فعالیت‌های کلینیکی زیادی هم مورد استفاده قرار گرفته است. ‎[0 CCS PRS RECe pt etre CMON Ce Torey isl ieee UES S| ACe BVATee 7 tO) OPmENT ed ‏* این آزمون شامل 31 کارت است که 30 کارت دارای تصاویر مختلف است و یکی ‎0 7 ‎eee‏ يي 0 كارت مخصوص زنهاء 10 كارت مخصوص مردها و 10 كارت ‎ee‏ 0 ‎rE‏ نشانه سن آزمودنى و ‎ ‎

صفحه 75:
I زمون تداعی کلمات را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین روش های 1 ete BC) * اساس این آزمون ساده است, به اين معنی که ابتدا کلمه‌ای را در برایر آرفودتی تلقظ می‌نمایند. به ‎Calg‏ اضطلام:"کلهه کلندی" گم ‎2g no‏ BRC Ces Mut Brees Rot ers eCa ge eae REEL S16] Beer 0 ‏ذهن او برانكيخته است بر زبان جارى كند.‎

صفحه 76:
| ا ‎pew re‏ ا ا 0 ‎BUPA / eet art] PVE ees 1c 55‏ کلمه‌ای را جانشین آن سازد که از لحاظ عاطفی خنثی باشد. این نحوه رفتار از 7 0[ بهترين نمودار اين حالت: طولانى شدن زمان عكس العمل است. CD DIELS ‏ام ا ا‎ tol Deemer Sion A eve gnern ane) 10-81 dea HE ee em eden arma

صفحه 77:
روش هاى بالینی OED irra tape torn] RE TPC ews tne ern (SCAT RE Cr CSS ‏ا‎ شناسان بالينى. روان يزشكان, مددكاران اجتماعى و يا مشاوران و راهنمايان ل 0 * غرض از اين روش كسب اطلاعات و تشخيص علت مى باشد. اين اطلاعات 5 ‏ل ل ا ا ل‎ Om بستكان و نزديكان او به دست مى آيد. ‎RASC on rarely 0 Si‏ رفتار معينى آزمونهاى روانى (تستها) يا په کار می برند. ‎0 iris] (a0 5 ‎ ‎ ‎

صفحه 78:
روش هاى بالینی * بنابراين آنجه معلول علت خاصى است كليت ندارد و نمى توان تعميم داد و شامل دیگران کرد. ** در واقع دليل اين امر تفاوتهاى فردى ‎azul is, cowl‏ برای بهمن 1 ‏ا ا ل ل ا 0 ا‎ wT y. peeved ay pes] See eine rc Se err eres Ree Re TLRS OC Morag ‏ی‎ 000 ‏ال ا ا‎ ape re] ‏موثری برای تشخیص و تجویز است.‎

49,000 تومان