صفحه 1:
نقش تک مهارتها
در فعالیت های یاددهی و آموزش
(تدریس)
صفحه 2:
الگوی در كع <
مر احل اجرای این الگو :
8 درگیر نمودن ب«بمبه)
شرح وبسط = گسترش Chaborativa
ارزشیابی»منسهظ)
صفحه 3:
وی
مفهوم تدریس
[8] تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموزبر اساس طراحی
منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار دانش آموز.
8 روش تدریس: راه منظم با قاعده و منطقی برای ارائه ی
درس.
8 هدف آموزش : فراهم نمودن فرصت ها و موقعیتها است که
امر یادگیری را در بستر تربیت تسهیل کند.
fl آموزش معنائی عام تر از تدریس دارد هر تدریس آموزش
است ولی هر آموزشی ممکن است تدریس نباشد .
صفحه 4:
نقش تک مهارتها در تدربس
7 تک مهارتها : شناسائی اجزای کوچک تدریس.
]تک مهارتها را می توان از طریق تکرار و تمرین
به مرحله ی ورزیدگی رسانید .
7 تک مهارتها نوعی ارتباط دو سویه هستند بین معلم و
دانش آموز .
از طریق تک مهارتها شیوه های مختلف آموزشی
قیت ری سیک
صفحه 5:
مهارت در پرسش و پاسخ- وضوح- بهم پیوستگی
8 مهارت در پیوند مطالب آموزشی با زند گی روزمره
8 مهارت در گوش دادن - تقویت ارتباط
ee > انتقال اموز ثى به بخانه
8 مهارت در يايان دادن به درس - روش شناختی و اجتماعی
صفحه 6:
۷آموزش گروهی : هدفمند نمودن توانائی ها تقویت
قدرت تجزیه و تحلیل
۷ آموزش مستقیم : طریح مساله با معلم و نتیجه گیری
با دانش آموزان .
”آموزش مستقل : توجه به پژو هش و تحقیق از طریق
GUS غیر درسی - نقاشی - فیلم برداری
آموزش ترکیبی: بهره گرفتن از روشهای قبل
متناسب با (سطح یادگیری- امکانات آموزشی-
کارآمدی روشها)
صفحه 7:
مراحل تدریس ب
بررسی تکالیف و پرسشها
نوشتن موضوع جدید -
درخواست گوش نمودن از
دانش آموزان
روخوانی یا شرح موضوعات
با توضیحات معلم
جمع بندی مطالب با تکرار
معلم
تعیین تکلیف و تمرین ها برای
منزل
مراكل تترين الك
مرور بر درس گذشته و
تکالیف
بیان موضوع جدید با واژه
های کلیدی - روش حل
مساله
فعالیت فردی و گروهی دانش
آموزان در موضوع
تمرین و فعالیت کلاسی- بحث
و گفت وگو پیرامون راه حلها
ارائه تکلیف با طرح پروژه
صفحه 8:
مفاهيم هوش هاى جند كانه
Ea CUE eee
صوت.مناظره - شعر و دکلمه
مصاحبه
برهان و استدلال- طبقه بندی
مطالب- شرح الگو ها و نمونه ها
نمودارها- اسلاید و عکس- کارت -
نقاشی - خلق اثر هنری
قرائت آیات- سرود - خواندن شعر
با آهنگ خاص
اداره یک گروه- برپانی یک نشست
علمی- انجام جلسات پرسش و پاسخ
هوش زبانی
هوش منطقی
هوش دیداری -
فضائی
هوش موسیقی
هوش ميان فردى
صفحه 9:
تهیه دفتر یادداشت - تنظیم جدول
برنامه روزانه در نظر گرفتن لحظات
عاطفی- شناخت استعداد های خود
نمایشهای کلاسی- در حال حركت
مطلب را بیان نمودن- استفاده از
رایانهتهیه وبلاگ - نرم افزار
آموزشی
دفترچه مشاهدات روزانه - تذ تنظیم
برنامه روزانه - استفاده از دوربین و
تلسکوپ- تهیه عکس و اسلاید از
طبیعت - اردوی علمی
توجه به مسائل غائی زندگی
معنای مرگ - عشق ومحبت- شادی
هوش درون فردی
هوش وجود گرایانه
صفحه 10:
با آرزوی توفیقات
Sy ۳ الهى
