akteshaafi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تدریس اکتشافی”

روش تدریس اکتشافی

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: موضوع: الگوی اکتشافی استاد گرامی: آقای دادمهر دانشجو: علی رحمانی

اسلاید 3: روش تدریس اكتشافي چیست؟این روش معطوف به موقعیتی از تدریس است که در آن دانش آموزان با راهنمایی محدود یا بدون راهنمایی معلم روابط پدیده ها را کشف و یا اندیشه ای جدید تولید می کنند. در روش اکتشافی معلم مستقیما موضوع های درسی را به دانش آموزان آموزش نمی دهد بلکه موقعیتی فراهم می سازد که آنها خود به کشف و تولید دانش بپردازند. به عبارت دیگر، روش اکتشافی رویکردی است که از طریق آن دانش آموزان تشویق می شوند که با محیط خود به تعامل بپردازند، یعنی با تفحص، دستکاری اشیا و چالش و تفکر، روابط پدیده ها را کشف کنند و به فهم موضوع برسند.

اسلاید 4: روش تدریس اكتشافيدر مورد مفهوم و تعاریف روش اکتشافی به رغم اتفاق نظر فراوان، اختلاف نظرهایی نیز دیده می شود. برونر، یکی از مدافعان اصلی یادگیری اکتشافی، می گوید معلم نباید با تدریس مستقیم، به انتقال دانش اکتفا کند بلکه باید کلاس درس را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان از طریق ارتباط فعال خود با موضوع درس، یاد بگیرند؛ یعنی باید آنان را تشویق و تحریک کرد تا خود تجربه کنند و به اکتشاف برسند. برونر در دفاع از روش های پیشنهادی خود می گوید: ما به کتابخانه های کوچک زنده که در آن اطلاعات انباشته شده باشد نیاز نداریم بلکه نیازمند انسان های متفکر هستیم.

اسلاید 5: روش تدریس اكتشافياو در مبانی نظری خود بیشتر به مطالعه فرایند یادگیری توجه دارد تا خود یادگیری. برونر دیدگاه های خود را در کتابی به نام «به سوی یک نظریه آموزشی» ارائه داده و معتقد است که یک نظریه آموزشی باید جوابگوی این سؤال باشد که چگونه می توان بهتر و بیشتر آموخت، نه اینکه تنها به توصیف و تشریح یادگیری بپردازد. به اعتقاد او دانش آموزان را نباید در برابر دانسته ها قرار داد بلکه باید آنها را با مسئله روبه رو کرد تا خود به کشف روابط امور و راه حل آنها بپردازند. برونر می گوید: برنامه باید به قدری منظم و سازمان یافته باشد که دانش آموزان را به فعالیت وا دارد، زیرا اگر ما پاسخ را مستقیما در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، آنان را به کتاب و معلم متکی ساخته ایم.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید