مدیریت و رهبری

روش نتایج زنجیره ارزش Value Chain Scoreboard

Value-Chain-Scoreboard

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش نتایج زنجیره ارزش Value Chain Scoreboard”

روش نتایج زنجیره ارزش Value Chain Scoreboard

اسلاید 1: روش نتایج زنجیره ارزشValue Chain Scoreboard

اسلاید 2: عنواننتایج زنجیره ارزشنوعروشمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمدیریت دانش و اطلاعات / سیستم و زیرساختسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: امروزه همه مي‌دانند كه اينترنت و شبكه‌ي جهان گستر وب، پيام آور ظهور دوره جديدي بنام عصر دانش و وداع با عصر صنعتي است. در عصر صنعتي كه در دهه1890 آغاز گرديد بر توليد و توزيع انبوه تاكيد مي‌شد. اما در عصر دانش، آنچه كه موجب موفقيت تجارت و صنعت مي‌شود، دانش بشر است. اين دارايي نامشهود به عنوان سرمايه فكري شناخته مي‌شود و گسترش سرمايه‌فكري، حوزه حياتي ايجاد منفعت است(مجتهدزاده، 1382، 7). محيط كسب و كار مبتني بر دانش، نيازمند رويكردي است كه دارايي هاي نامشهود جديد سازماني مثل دانش و شايستگي هاي منابع انساني، نوآوري، روابط با مشتري، فرهنگ سازماني، نظام‌ها، ساختار سازماني و غيره را در برگيرد. در اين ميان، نظريه سرمايه‌ فكري توجه روزافزون محققان دانشگاهي و دست اندركاران سازماني را به خود جلب كرده‌است(قليچ لي و همكاران، 1385، 126).در سال 1982، از هر صد دلار سرمايه‌گذاري در سهام شركتهاي توليدي آمريكا، 62% از اين سرمايه‌گذاري صرف داراييهاي مشهود مي‌شد و داراييهاي مشهود سهم عظيمي از ارزش بازار شركتها را در بر مي گرفتند. اما در سال 1999، اين درصد به 16% رسيد يعني حدود 84% از ارزش بازار شركت را سرمايه هاي فكري تشكيل مي داد. اين افزايش نسبت دارايي هاي نامشهود به كل ارزش بازار شركتها، اهميت توجه به سرمايه فكري را نشان مي دهد. همچنين در شرح اهميت موضوع بايد گفت كه نتايج تحقيقات نشان داده است كه شركتهايي كه از سطح بيشتري از كنترل و تمركز روي دارايي هاي نامشهود خود برخوردارند به نسبت شركتهايي كه نسبت به اين داراييها و بطور اخص سرمايه هاي فكري بي توجه اند، داراي عملكرد و بازگشت سرمايه بهتر و نوسان قيمت سهام اين شركتها كمتر بوده است(برامهندكار، 2007).

اسلاید 4: اين اهميت زماني نمود بيشتري پيدا مي كند كه همواره يك شركت به 4 يا 5 برابر ارزش دارايي هاي خود فروخته مي شود، مبلغ اضافي پرداخت شده همان ارزش سرمايه هاي فكري مثل سرمايه هاي انساني، ساختاري، ارتباطات، مارك تجاري و... مي باشد در حاليكه اكثر مواقع اين دارايي هاي با ارزش هيچ جايي در صورتهاي مالي شركتها ندارند و تعيين قيمت فروش و ارزيابي سرمايه شركتها را با مشكل و ايراداتي مواجه مي سازد.حسابداري سنتي ارزشهايي مثل تجربه، مهارت، خوشنامي شركا يا مالكان را ناديده مي گيرد لذا ميان ارزش بازار و ارزش دفتري واحدهاي تجاري در عمل شكاف بزرگي وجود‌دارد. یکی از مدل‌های شناخت و اندازه‌گیری سرمایه‌های فکری، مدل « نتايج امتيازي زنجيره ارزش» است.نتايج امتيازي زنجيره ارزش كه توسط ليو توسعه داده شد، يك روش تحليل اندازه‌گيري دارايي‌هاي نامشهود است كه همچنان در فاز توسعه قرار دارد. زنجيره ارزش با كشف محصولات، خدمات و فرايندها آغاز شده، سپس به سوي فاز امكان سنجي تكنولوژي و توسعه پيش مي رود و در نهايت، فاز بازاريابي محصول يا خدمت انجام مي شود. كارت امتيازي زنجيره ارزش، ماتريسي از شاخص هاي غيرمالي است كه در سه طبقه متناسب با چرخه توسعه گرد آمده است: كشف و يادگيري، اجرا، تجاري كردن.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطاندازه‌گیری و حسابرسی سرمایه فکری Magicمزایااندازه‌گیری دارایی‌های نامشهود سازمانکاربردهاشناخت و اندازه گیری سرمایه‌های فکریمعایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان