کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

مدل فرایند کسب و کار – Business process modeling – BPM

Business-process-modeling-BPM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل فرایند کسب و کار – Business process modeling – BPM”

مدل فرایند کسب و کار – Business process modeling – BPM

اسلاید 1: مدل فرایند کسب و کار BPM))Business process modeling (BPM)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدل فرایند کسب و کار (BPM)نوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: BPM فرآیندی منطقی برای مدیریت کسب‌وکار و تغییرات آن است. هر فرآیند باید با توجه به وضع مطلوب پیاده شود و سپس در طول زمان می‌توان فرایند مورد نظر را بهبود بخشید. این روال ممکن است بارها در مورد هریک از فرآیندها اجرا گردد. از این رو چرخه حیاتBPM به طور تکرارشونده است و در هر تکرار باید ارزش ‌افزوده‌ای به فرآیند و منطق کاری آن افزوده گردد. در مورد پروژه‌های BPM نیز مانند دیگر پروژه‌های اطلاعاتی سازمانی لازم است در سازمان، زمینه‌سازی‌هایی انجام شود که این امر می تواند شامل انواع فرهنگ¬سازی های سازمان نیز باشد. مراحل زیر کلیات چرخه حیات BPMدر سازمان را نشان می‌دهد : -مدلسازی و طراحی در این مرحله،‌ منطق کسب‌وکار و فرآیندهای آن مدل می‌شوند. دیدگاه BPM بر این مبنا است که در ابتدا لازم نیست فرآیندهای کسب‌وکار بهینه گردند، بلکه می‌توان وضعیت موجود را مدل ساخت و بعد با استفاده از مکانیزم‌هایی که سیستم BPMدر اختیار می‌گذارد، فرآیندها را بهبود بخشید و آن‌ها را بهینه‌تر ساخت. به منظور مدل‌سازی کامل منطق کسب‌وکار لازم است قوانین کسب و کار را مدل‌سازی نمود که این کار از طریق موتور قوانین کسب‌وکار ممکن می‌گردد. از طریق این موتور می‌توان قوانین کسب‌وکار را مدل نمود و در طول زمان، تغییرات لازم را در آن‌ها اعمال کرد؛ بدون آن‌که نیازی به تغییر در سایر اجزای کسب‌وکار باشد. -توسعه و استقرار بعد از شناخت و مدل‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار لازم است فرآیندهای مربوطه را به‌ همراه قوانین کسب‌وکار پیاده‌سازی نمود و در سازمان مستقر ساخت. کلیه سیستم‌های قدیمیLegacy) )و موروثی از طریق سیستم BPM باید به هم متصل و یکپارچه شوند. جدا بودن محل نگهداری قوانین کسب‌وکار از فرآیندهای کسب‌وکار این امکان را فراهم می‌سازد که بتوان مدیریت تغییرات قوانین کسب‌وکار را بدون درگیر شدن با تغییرات در فرآیندها به انجام رساند. -مدیریت و تعامل‌ پس از استقرار سیستم در سازمان، کاربران مختلف در سازمان می‌توانند فرآیندها را اجرا‌کنند. در حین اجرای فرآیندها گروه‌های مختلفی از افراد سازمان با توجه به نقشی که در سازمان دارند، با فرآیندها به گونه‌ای که خاص نقش آن‌ها است درگیر خواهند شد. به‌عنوان مثال، کاربران کسب‌وکار بعد از استقرار فرآیندهای مکانیزه شده در سازمان باید کارهایی از قبیل تأیید یا رد برخی تصمیمات کلیدی و مدیریت استثناهای خارج از استراتژی معمول سازمان را انجام دهند،‌ مدیران و ناظران بر اجرای فرآیندها به طور مؤثر و بهینه نظارت کنند و متخصصان IT باید فرآیندهای مکانیزه را از لحاظ تطابق با استانداردهای مختلف مدیریت نمایند.

اسلاید 4: -تحلیل و بهینه‌سازی‌ استقرار فرآیندها در سازمان به منزله اتمام کار نیست، بلکه از این پس کاربران حوزه کسب‌و‌کار باید بتوانند اجرای فرآیندها را بر اساس یک سری از پارامترهای کلیدی در زمینه اندازه‌‌گیری کارایی فرآیندها، تحلیل نمایند و در صورت لزوم، تغییرات لازم را در فرآیندها اعمال کنند تا از این طریق، کارایی فرآیندها افزایش یابد و هر نوع بهینه‌سازی مورد نیاز در مورد آن‌ها اعمال گردد. به وسیله این قابلیت‌، کاربران حوزه کسب‌و‌کار می‌توانند تصمیم‌گیری‌های مرتبط با فرآیندها را در زمان اجرای سیستم مشخص نمایند و در همان جا آن‌ها را اعمال کنند. در مرحله‌ی اول ابتدا باید اهداف سازمان به درستی شناسایی شود . یعنی ابتدا اهداف کلی سازمان شناسایی شده سپس به اهداف ریز‌تر شکسته می‌شود تا اینکه هدف از انجام هر فعالیت مشخص شود. به طور کلی اهداف یک سازمان را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد :-اهداف مرتبط با فرایند کسب و کار -اهداف مرتبط با سیستم اطلاعات -اهداف مرتبط با مدیریت پروژه در مرحله بعد باید فعالیت‌های سازمان مدل‌بندی شود. ابتدا باید تعیین شود که برای ایجاد ارزش افزوده در یک سازمان چه فعالیت‌هایی مورد نیاز است . برای پاسخ به این پرسش باید مواردی که باعث ایجاد یک فعالیت در یک سازمان می‌شود را بررسی کرد. پس از مشخص‌ شدن هر فعالیت و مشخصات آن ، این فعالیت‌ها باید در بستر نقش‌هایی انجام گردد. یعنی اینکه نقش‌های سازمانی که برای یک سازمان تعریف می‌شوند هر کدام وظیفه انجام یک سری از فعالیت‌ها را برعهده دارند. مرحله آخر مربوط به مدل‌بندی موضوعات می‌باشد . در این مرحله فرآیند‌ها و نقش‌ها در قالب موضوع، تعریف می‌گردند و سپس جریان کاری و تاَثیراتی که روی هم می‌گذارند مشخص می‌گردد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبططرح کسب و کار Business Plan مدلسازی فرایندهای کسب و کار Modeling Business Processesمزایا•در این مدل فعالیت‌ها براساس اهداف تعریف شده‌اند و اگر این هدف‌ها تغییر کند به راحتی می‌توان فعالیت‌ها را دوباره تعریف کنیم. •BPM هماهنگی بين بخش‌های مختلف يك شركت را از بعد جغرافيايی بهبود می‌بخشد. •BPM با كاهش زمان اجراي فرايندها و امكان اجراي موازي انها سرعت كسب و كار را بهبود مي دهد. • در این مدل به فعالیت‌ها به صورت مجزا برای تعریف ورودی‌ها و خروجی‌های آن نگاه می‌شود که این باعث می‌شود که: •فعالیت‌ها در یک فرآیند کاری تقریبا بدون هیچ محدودیتی چیده می‌شوند. •برای هر فعالیت ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که این کار در خود سازمان انجام گیرد یا برون‌سپاری شود.معایب•روش هدف‌گرا برای هیچ روش ارزیابی جایگزینی مناسب نیست. •برای رسیدن به فرآیند کسب و کار موفق نه تنها باید به درستی این فرآیندها مدل شوند بلکه باید به درستی اجرا نیز شوند ، پس قبل از اجرای یک مدل نمی‌توان آن را اجرا کرد.

اسلاید 6: کاربردها•ارایه ‌ارزش‌ به‌ مشتریان‌، کارکنان‌، سهامداران‌ واجتماع‌ بزرگتر از طریق‌ فرآیندهای‌ کسب‌ و کار • ایجاد تعادل بین فرایندهای بحرانی و فرایندهای توانمندساز•شناسایی موانع کسب وکار و برطرف کردن آنها•عکس العمل سریع نسبت به تغییرات •وجود یک‌ BPMجامع‌، ضمانت‌می‌دهد که‌ نیروی‌ انسانی‌، سیستم ها وعملیات‌ همه‌ با راهبرد هم‌ جهت‌ هستند تاسازمان‌ را به‌ اهدافش‌ برسانند.•تجزیه و تحلیل وضع موجود، حذف فعالیت های اضافی، استانداردسازی و ساده سازی فرایندها •مستندسازي و تعريف فرايندها • خودكار سازی اجرای فرايندها •شناسايي فرصتها و بهبود فرايندها•حذف فعاليتهاي غير ضروري• کنترل کارایی فرایندهای در حال اجرا

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان