صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
سمل طالب
۱) تعاریف گروه تیم و اصول ومبانی حاکم بر آن
#مبانی, کلیات (گیوه)
انواع گروه ها و طبقه بندی آنها
تعارض در گروه
#مبانی, کلیات و اصول کار تیمی
۲) تصمیم گیری گروهی
۳) روش هاء تکنیک ها و ابزارهای حل مس
صفحه 4:
صفحه 5:
وو ۲ ,
مور میم
#کارگروهی برآورده کننده اهداف سازمان می باشد.
#امروزه یکی از رموز موفقیت سازمان های برترتوجه به کار گروهی در
ميان كاركنان لست.
#با وجود تمام فوايد و مزایای وجود گروه ها و تیم ها در سازمان . فرایند
تصمیم گیری در گروه ها بسیار دشوار است.
صرف گرد هم آمدن عده ای و تلاش برای رسیدن به هدفی. ضامن
موفقیت آنها نمی باشد.
صفحه 6:
تعاریف گروه.
تیم و اصول
ومبانی حاکم
بر ان
صفحه 7:
2
لعرلعب زر و۵
© تعاریف متعددی توسط جامعه شناسان برای گروه ارائه شده است که هیچ
یک تضادی با هم ندارند. از جمله :
گروه تعدادی از افراد انسانی است که براساس یک روابط متقابل و
احساس همبتتگیبابکدیگرهمکاری-ر همیاری دارند.
055° اجتماعی که صورت کامل آٌن جامعه است » واحد اجتماعی است که
مركب از دو تن يا عده بیشتری انسان که بر اثر کنش های متقابل
اجتماعی به یکدیگر پیوند خورده اند.
صفحه 8:
۰
لعرلت oJ
©تعراد اشخاصی که روابطشان بر اساس یک رشته نقش ها و پایگاه های
پیوسته استوار شده باشد. اعتقادات و ارزش های مشترکی داشته باشند, به
حد کفایت از ارزش های مشترک و مشابه و نیز رولبطشان با یکدیگر
آگاهی داشته باشند .
گروه اجتماعی عبارت است ازتعداد معدودی از افرلد که برای مدتی تقرب
طولانی با یکدیگر ارتباط دارند وبین آنها نوعی ارتباط روبروی زجود درد و
این ارتباط مستقیم و بدون واسطه افراد دیگراست.
صفحه 9:
Aan
ub وح سرك مام
#تعداد اعضاى كروه محدود است.
مجموعه افرادى كه در كنار هم ©
هستند بايد با هم مراوده داشته باشند.
#افراد بايد داراى هدف مشتركى باشند.
© براى رسيدن به مقصد مشترك با هم
همكارى داشته باشند.
صفحه 10:
ضوابط و مقررات
#هدف
#نام و نشان.
©تشكيل جلسات بحث و كفتكو
#ملاك و معيارهاى كروهى
be LenS Abs
همبستگی گروهی
#ساخت سازمانى كروه
© روابط افراد
٠
۰
تصمیم گیری
رهبری
صفحه 11:
<<
Fur واه ایکلو روه
سرعت بخشیدن به کار
افزایش عملکرد کارمندان
ایجاد اعتماد وارتباط
oe pyle از دیگران
کاهش استرس
age بردن از دیگران
صفحه 12:
J
ام ای گل ومع رده
با زخورد( بازخوردهای مشخص تر دقیق تره بیشتر و
بازخوردهای مثبت با توسعه گروه)
#سبک های رهبری ( رفتایهای رهبری فعال. تهاجمی,دستوری,
ساختاريافته و کارمحور در اوایل شکل گیری گروه و رفتار رهبری
حمایتی. مردم سالار غیرمتمرکز و مشارکتی در مراحل بعدی
چرخه حیات گروه)
صفحه 13:
9 وه ىكارى
i ۲
oD
راهنما
اعضای عادی
صفحه 14:
۳
۰
لرار ماس اخصیای روه
۵
#هرچه تعداد اعضاء گروه بیشتر باشد. مشارکت افراد در گفتگوها نامتعادل
تر خواهد بود.
#بهره جویی از خلاقیت افراد در گروه های ۷ نفره .حداکثر ودر گروه
های بیش از ۱۰ نفر حداقل است.
میزان خطا با افزايش تعداد افراد گروه . کاهش می یابد.
هزینه های سازمان در گروه های بیش از ۷ نفر افزايش مى يابد.
#مشکلات گروه های زوج بیشتر از گروه های فرد است .
lS
صفحه 15:
4 ۵
لعراذ ماسب اعضاى لروه
1 اگر اتفاق نظر با اجفاع ری ,| 6 -
Le | لل
2 یه
ee eal ALS yee
3
و
نم انتاة ۲"بهترین تعداد 5 تا 7 نفر می
اجماع_مهم باشد: باشد.
صفحه 16:
يحت ۱
للك ارود
هماهنگ کننده
secarem2012 blosfa com
0
لا ايده يرداز
Ol منتقد
0
رابط خارجى
ل مجرى تصميمات
و
بازرس
صفحه 17:
Se / وه
8 گروه ثربخش كروهى است كه سطوح عالى عملكرد كارى و حفظ و نكهدارى
نيروى انسانى را طى زمان كسب كند.
#از جنبه عملكرد كارى © رسيدن به هدف هاى عملكردى در كوتاهترين
زمان ممكن با نتايج كارى عالى
از جنبه حفظ و نگهداری نیروی انسانی ص اعضاى آن به اندازه كافى از كارها
و روابط میان فردی خود رضایت داشته و به طور مستمر با یکدیگر حوب کار
2 هرچه ورودی گروه بهتر باشد احتمالا اثربخشی گروه بیشتر خواهد بود.
ورودی گروه شامل : محیط سازمانی . ماهیت کار . ویژگی های اعضاء . اندازه گروه
صفحه 18:
2
گروه حاکم
گروه تخصصی
گروه گرداننده
گروه کار
گروه پروژه
انواع شوراها
#گروه های رسمی
ge ee) Se | ا 6د
i . ۱ _ گروه دوستی
گروه های غیرر: ۲ گروه ذینفع
۴ گروه مرجع
صفحه 19:
ae ee
جه گروه تر باشد:
"رهبری آن منظم تر
۲" رعایت آیین نامه ها و مقررات دقیق تر
گزارش افرادالزامی
آمیزان پیشرفت کار مشخص تر
"و كسب نتايج مورد انتظار به طور مرتب
و منظم
( در هر دو نوع گروه رهبر باید نتیجه گرا باشد.)
صفحه 20:
Ge ne
بحسب نوع
#كاركردها
#مراحل توسعه
صفحه 21:
صفحه 22:
“ids up ی
زمانی می توانید پیشرفت بیشتر در کارها داشته باشید که بدانید چگونه از همکارانتان
برای گرفتن اطلاعات استفاده کنید و به اتفاق هم برای رسیدن به هدف مشترک تلاش
کنید.
# جرا مدیرانباید گروه هارا خدی یکره
aN
x
a
منابع حل مسئله را برای فرد و سازمان افزایش می دهند
به پرورش خلاقیت و نوآوری کمک می کنند
گروه ها گاهی تصمیمات بهتری از افراد می گيرند.
به جبران آثار منفی افزایش اندازه سازمان کمک کنند
هم در داخل سازمان و در خارج از سازمان پدیده هایی طبیعی هستند
گروه ها هم برای افراد و هم برای سازمان مزایا ومنافعی دارند.
صفحه 23:
“ids up ۶ وى
#مزایا و فوائد کار گروهی
برای سازمان
*مزایا و فوائد کار گروهی
برای افراد
صفحه 24:
bs 6 حورت 0 و وه
مزايا: © معايب:
Sp te Ob تحت فشار قراز .١ ake برخورداری گروه از ١
اطلاعاتى بيشتر قبول نظر اكثريت
.0 بيشنهاد هاى بيشتر براى حل مسئله ۲. سلطه یک عضو بر موضوع
۳ به دلیل مشارکت در تصمیم گیری؛ ۳ أثكيه بیش از حدبرروی دیگران
رضایت شغلی بیشتر است. برای انجام کار
£ آشنایی اعضای گروه به موازات
انجام فعالیت
صفحه 25:
تم
سر
40 کر a2)
#سرد ركمى
#اعضاى سلطه جو
#اعضاى يرحرف
#اغضائ بى اعتناء
#اضراز بر تحميل نظرهاى شخضى
#تعجیل در غمل
#متهم كردن ديكران
#ناديده انگاری و بی اغتنایی
انحراف از موضوع
توافت شخصی اعضاء
صفحه 26:
fe
a JI fu
#عبارت است از اختلاف نظر در مورد یک موضوع یا تصمیم در میان اعضای
#علل و عوامل تعارض :
اختلاف در اهداف , نبازها؛ ارزش هاء برداشت هاء انتظارات. شرایط و غیره
8 نارضایتی کاری و شغاي
خصومت شخصى يا همدستى عده اى از افراد براى مقابله با عده اى ديكر
صفحه 27:
eed
ات
|
ل
erin
9
‘the group tals to
eee tain
0ك
porter eas
Cee
ure cara
Peat
مود ول
See
Bey
etree
Perea ونه 6و0
106 00006 1
عم ها ادنوه
سي
صفحه 28:
a
2
3
4
تس 0 << 1
الولع دوس أى SS
اجتناب ( مسائل و مشکلات نادیده گرفته می شوندو به آنها
توجه نمی شود.)
مدارا (ارزش ریسک کردن و آسیب رساندن به روابط و سبب
اختلافات عمومی شدن را ندارد.)
برنده - بازنده ( روش پرخاشگرانه و به هر قیمتی که شده
باید برنده شد)
سازش (هیچ عقیده يا شخصی کامل نیست و برای انجام یک
کار , بیش از یک راه حل وجود دارد .توجه به اهمیت دستیابی به
اهداف اولیه و حفظ روابط مناسب با همه اعضاء. تهاجمی ولی
دارای حس همکاری)
تا ی ام ی ی
صفحه 29:
Peuv beader Roles
Liaisons with
external constituents
م رس ساك 6ك انا 258
The Information School of the University of Washington
صفحه 30:
رال کر وى
بی در لغت به معنی یافتن ارزش ها است.
در ارزشیابی باید ابتدا استانداردهای فردی و گروهی را تعريف و تعيين كنيد
تا اهداف عینی شوند تا براساس آنها بتوانید درمورد عملکردها قضاوت کنید.
زمانی ارزیابی عملکرد تأثیر بهتری بر کار گروهی داره که توسط خود اعضاء
انجام شود.
#افرادی که باید ارزیابی شوند:
* كل كروه
© رهير گروه
#اعضای گروه
صفحه 31:
ee مافى و اصو كار کی
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
ee
۴ ;
بست
#تیم به تعداد کمی از افراد گفته می
شود که دارای مهارت هاى مکمل و
مقاصد و رویکرد مشترک هستند.
#سازمان ها به تیم ها و زیر تیم ها
#نحوه ارتباط تیم ها با یکدیگر با کارایی
آنها ارتباط دارد.
#در یک تیم تعصب گروهی وجود دارد.
#تیم ها زمانی بوجود می آیند که احتیاج
به اتجاخ یک کار پرجسته باشد.
صفحه 35:
contemporary
management
صفحه 36:
۳
0
] en roel eee ie
صفحه 37:
صفحه 38:
* Dea
— © you whose wewbers work اب امه
puck other to uchieve u specific, عبج ار مت
— Ol teas ae youps but ont of evups ue tens.
° Deans oPteo ure صا دجتال Pore.
° Uhtohes toe Por wewbers to teara how صا
08-90
صفحه 39:
- »|] لاوجو with whick tea wesbers work toyether
— Presewe oP u spevitiv, pverridiag teas «ol or
i.
48-99
صفحه 40:
Group Team
Members perceive to be
Lackengagement ang
‘communication with other
Greater sense of ownership
forjob and unit
High evel of trust among
teammembers
Conflicts are perceived as
normal aspect of
teamworking
Conflicts usually unwelcome
‘andmay have negative
implications
صفحه 41:
Differences between teams and groups
ee © ©
[eam OO 1] |
Mutually agreed, lied عبج و
High, to team and goals <Commitments> Low
Interdependent.coordinstes <Relationships> Interact shared
Symergeti <Contributions> Individual
Positive 0
Ingiviual and shared <Accountability> Individual
Random varied <Sklls> Complementary
Geattyaetines cidentiy> —_Shareé,maybe
Shaved stable <Culture> Diverse
Baseballteam <Example> __Baseballfans
صفحه 42:
#شکل گیری
#طوفان زايى
#هنجارسازی
©فروياشى
صفحه 43:
slasl® گروه برای اولین بار
دورهم جمع می شوند.
#همه افراد مدب و غیرفعالند.
#تضاد به ندرت به طور
مستقیم دیده می شود.
#افراد بیشتر به کسانی متکی
هستند که به سان رهبر ظاهر
می شوند.
صفحه 44:
طوفان زایی
شخصیت ها با هم اضطکاک
پیدا می کنند.
#هیچ کس به راحتی نکته ای را
نمی پذیرد.
#ارتباطات بسیار کم اتفاق می
افتد.
#برخی از افراد هنوز تمایلی به
گفتگوی آزاد ندارند.
صفحه 45:
هنجار سازی
#مناقع كروهى تشخيص
داده مى شود و منازعات
#هرکس در بیان نظرات
خود احساس امنیت می
كند.
#مباحث به راحتی در گروه
می شود.
صفحه 46:
عمل
© رسيدن به اين مرحله حد اعلاى تكامل
كار تیمی است.
#درجه بالایی از حمایت های درون
گروهی برای تصمیم گیری شکل می
يرد.
#اعضا در انجام وظایف ضروری یکدیگر
را همراهی می کنند.
#خطری که در اين مرحله تیم را تهدید
می کند گروه آندیشی است.
صفحه 47:
فروپاشی
#در اين مرحله وظيفه تيم بالا بردن سطح انجام وظیفه
نيست در عوض توجه به يايان دادن فعاليت ها است.
#تيم ها فرايند تكاملى خاص خود را دارند و اين فرايند
وقتى كامل مى شود كه نقش رهبرى تيم يه موازات بلوغ
تيمى از حالت اقتدارگرایی به هماهنگ کنندگی تغییر كند.
#در برخی موارد مراحل متعدد همزمان شکل میگیرد.
صفحه 48:
Grages oF Pew Oevebpwrut
uojBulysoM, Jo AussOAIUN) هر زناه JOOYIS UODUNIOJUY BYL
صفحه 49:
صفحه 50:
Groges vP Croup ond Peau
Oevelppwet
° Stage I: Forming
— Characterized by much uncertainty
Stage II: Storming
— Characterized by intragroup conflict
Stage III: Norming
— Characterized by close relationships
and cohesiveness
صفحه 51:
Groypes ve Croup Oevelbbppwect
* Stage IV: Performing
— The stage when the group is fully
functional
* Stage V: Adjourning
— The final stage in group development
for temporary groups, characterized
by concern with wrapping up activities
rather than task performance
صفحه 52:
تل وى تل رفوتم 4
© خلاق - نيآور
رن نده - ساژزمان دهنده
#نتيجه كير - توليد كننده
کنترل کننده
#نگهدارنده
گزارشگر
#اهماهنگ کننده
بر سازمان مسئله تناسب افراد بسیار مهم است.
صفحه 53:
ولع م
aC
© کننده مسئله (تیم ضربت):
هر واحد از سازمان هفته ای چند ساعت گردهم می آیند و درباره مسائلى جون بهبود
کیفیت . کارایی و محیط کار صحبت می کنند.
#تیم های خیدگردان يا تیم های مست
اين تيم ها نه تنها مسائل را حل مى کنند بلکه اجرا را نیز به عهده می گيرند. مسئولیت
اعضای تیم مستقل شامل :نظارت بر سرعت کار- تعیین وظایف. - تعیین زمان صرف
صبحانه و ناهار- نظارت و کنترل بر شیوه عملیات.لین تیم ها می توانند اعضای خود را
انتخاب کنند و عملکردآنها را ارزیابی و قضاوت نمایند.(زیراکس)
تیم متعلق به یک سطح سازمانی هستند ولی دارای تخصص های گوناگون
اند.سازمان به وسیله اين تیم ها افراد متخصص را گرد هم می آوردتا نظریات جدید ارائه
کنند و مسائل پیچیده را حل نمایند.(شرکت های تولید خودرومثل تویوتاوهوندا)
صفحه 54:
oe ۳ مم
وال ul 4
گرهبری اثربخش
ارتباطات درون تیم
انسجام تیمی
تنوع شخصیتی اعضای تیم
صفحه 55:
صفحه 56:
(So 05 ل
#سازكار و انعطاف يذيرند:
أموخدن را دوست دارند. احساس آمنيت من كتند. حلاق
هستند. خدمت به مردم را دوست دارند.
#همدل و هم داستانند:
اول باید با یکدیگر کار کرد, بعد با یکدیگر برنده شد. همکاری
توام با همدلی یعنی این که با دل و جان با هم کارکنیم.
#تعهد پذیرند:
تعهد خود را درگیر ودارسختی ها نشان می دهد. تعهد به
استعداد و توانایی ربطی ندارد. پذیرش تعهد یک چیز است و
پای بند بودن به آن چیز دیگراست.
صفحه 57:
*ارتباط برقرار می کنند:
کار تیمی نمی توان کرد مگر اين که بازیگران با یکدیگر
ارتباط برقرار کنند. ارتباط باز پایه های اعتماد را محکم می
کند. مردم به کاری که در آن به بازی گرفته شوند دل میدهند.
#لایق و باکفایت هستند:
افراد لایق و باکفایت تعالی طلب هستند. انسان های
باکفایت کیفیت کار خود را پایین نمی آورند.
#قابل اعتماد هستند؛:
صفحه 58:
اصو کار ی
#انضباط دارند:
انضباط است که استعداد را به توانایی تبدیل می کند.
#یاران , تیم را بالا می کشند:
بیشترمردم وقتی که به وضع موجود راضی می شوند از
صعود به قله های بالاتر باز می مانند.
© مشتاقند
© قصد و هدفى دارند
صفحه 59:
~gs
os
صفحه 60:
صفحه 61:
مهم نيست حقدر امكانات در 9
200000 0 ا 0 ال Reet]
صفحه 62:
oo
مرف
#تصمیم همان انتخاب و گزینش است.
#تصمیم گیری برگزیدن یک راه از ميان راه حل ها است.
#تصميم كيرى فرايند شناسابى و كزينش يك روند كار براى حل يك
مسئله مشخص است.
#تصميم كيرى فرايندى است براى كاهش عدم اطمينان و رفع شك و
شبهه درباره كزينه ها در حد كافى.
#تصميم كيرى جوهره مديربت_است.
صفحه 63:
سید
WAAL ou
0
(2
۳
04
4
ارلئه راه حل بهتر به خاطر برخورداری
گروه از دانش بیشتر
پذیرش آسان تصمیم توسط اعضاء
نسبت به تصمیم گیری فردی
مشارکت گروهی به درک بهتر تصمیم
می انجامد
کار گروهی به تلاش گسترده در امر
جستجو و پژوهش کمک می کند
قضاوت جمعی بهتری وجود دارد
صفحه 64:
۱
WA
1 برای سازگاری در کار گروهی, فشار گروهی بوجود می
ید
2 ممکن است یک فرد در گروه غلبه پیدا کند
. گروه به ندرت برتر از افراد برتر تصمیم گیری می کند
4 کار گروهی وقت گیر است
سا
صفحه 65:
وی وش ای یکدی
صفحه 66:
۱
او ول ای CE
eg
روش ماتریس انتخاب زوجی
. روش طوفان مغزی
با بخ ناخ
صفحه 67:
EE كار
ree “7 صنت
دول ای
#فن گروه اسمی, sd sly air دادن بدون بحث را با
بحث های محدود ترکیب می کند که توافق به دست آید.
#از امتبازهای این
فراهم آوردن فرصت برابر مشارکت برای تمام اعضای
گروه
2 چیره نبودن یک نفراز اعضا در بحث و بررسی
© مواقع استفاده از |
8 مشارکت مساوی افراد
a ب یک گزیته از چند گزینه
صفحه 68:
تعریف مسئله
#يادداشت نظرات
#بيان ايده ها و نظريات
©بحث در مورد نظرات و راه حل ها
#اقلام رادر سكوت رتبه بندى كنيد
e
رتبه بندی ها را با هم مقايسه و نهايى كنيد
#جلسه گروه اسمی را جمع بندی کنید
صفحه 69:
9 4
رول وش
#يا همان اجماع صاحب نظران روی مسئله ای خاص
گفن دلفی یعنی 2 ت به مشورت و مقایسه قضاوت های بی نام
#فن دلفی مشلبه روش اسمی است با لین تفاوت که حضور فیزیکی افراد
لازم نيست و در واقع اعضای گروه حق ندارند که تماس رودررو داشته
پاش
#موفقيت روش دلفی یه فراهم بودن وقت کافی؛ دانش و کاردانی شرکت
کنندگان. مهارت در برقراری ارتباط و انگیزه اعضای گروه برای غوطه
ور شدن در موضوع بستگی دارد.
صفحه 70:
روش امس اكاب وی
مقایسه ایده های مختلف با یکدیگر به صورت دوتایی و انتخاب ایده ای
که در این مقایسه ها به آن پیشترین رأی داده شده است.
لین روش ممکن است به صورت مستقل و بابه صورت مکمل به کار
رود.
#در این روش می توان گروه تصمیم گيرنده را به بخش هاى مختلف
تقسيم نمود و بعد ار اذ تصميم ء رااطان مان گروهی با روش هاي
جند شاخصه بهترين تصميم را اتخاذ نمايند.
صفحه 71:
كد موضوعات
جمع ستون پرافقی
جمع ستون حالی
one
جمع كل امتباز
مرالب آوتویت
صفحه 72:
کد موضوعات
0 1 0 2 5 5 جمع ستون برافقى
1 3 0 0 0 0 جمع ستون خالی
عمودی
1 4 0 2 3 5 جمع کل امتیاز
5 2 6 4 3 1 مراتب اولويت
صفحه 73:
گرهبر گروه به شیوه ای روشن مسئله را بیان می کند و اعضاء در ارائه
نظر آزادی عمل دارند.
#با اين روش ايده هاى بسيار يا كزينه هاى ممكن را كه بوسيله آن تصميم
كروهى كرفته مى شود يديد مى آيد.
صفحه 74:
#محیط فیزیکی - مانند چیدمان میزها و صندلی ها
8اندازه و ترکیب گروه - در نظرگرفتن شباهت ها و تفاوت
ها اعضای گروه با ضرورت مسئله
#ویژگی اعضاء - مانند شخصیت , معلومات , تجربه و
نظایر آنها. عامل قدرت یز بسیار مهم است. افرار دارای
مقام بالاتر اثر عمیق تری بر تصمیمات دارند.
#محدودیت زمانی
#حجم زیاد کار
صفحه 75:
صفحه 76:
SS ot ug
8چرخه 10۸ #روش حل مسئله به
صورت شش گام
#نظریه محدودیت ها
9چگونگی حل یک مشکل به
روش معکوس آندیشیدن روش هفت مرحله ای
#روش سیستمی حل
مسئله
صفحه 77:
PD.C.A 34
©»اين مدل یک مدل پویا
است به اين معنى که
آخرین گام مرحله تکامل, Ags
اولین گام مرحله بعدی می
باشد.
صفحه 78:
رت
\e eck |
صفحه 79:
تحت ا
چم ۴.6۸
(Curative Measures for Each ‘Creation of Quaity Roadmap
Acti: Technical policies
(Development, product quality
Improvement (Manutscturing
Division), purchased goods qualty
Improvement (Manufacturing
vision, Suppliers), market
Improvements (CS Division)
Confirmation of Resuts: Cheek of
market quelty nestor (Quay
‘Assurance Division), verification of
technical policies results
{Development Orion),
اس ای ania
۹ (Manufacturing Division). quaity.
(Manufacturing Division), quality provement of purchased goods
apprarsal of suppliers:
(Manutactring, uppers), market
صفحه 80:
گمسنودیت ها پعن inl تي العمل ها Semen
احازه فعالیت های فرا سیستمی را به تیم نمی دهد.
قدم های رفع محدودیت:
# تعيين محدوديت های سیستم
© تعيبن جكونكى بهره بردارى از محدوديت هاى سيستم
# هرچیزی را در خدمت محدوديت قرار دادن
# بهبود محدودیت های سیستم
صفحه 81:
be es
il ye Pp
۳
چگونه بهبودها را به فعالیت های جاری تعمیم دهیم؟ ٩
در فرایند ایجاد تغیبر: الف) چه چیزی باید تغییر کند؟
ب) به چه چیزی باید تغییر کند؟
ج) تغییر چگونه ایجاد می شود؟
هر بهبود نگ تضیر است: هرتغير يك تهديد حبباب شده برای ابیت است.
هر تهدید به امنیت مقاومت احساسی ایجاد می کند و هر مقاومت احساسی با
اجساساتی قویترامی تواند مغلوب شود
صفحه 82:
pas 1 4
(6S mite Loy
۰
گام اول : شناسایی انتخاب و تعریف شئله
ابزارها: فلوچارت 7 فهرست مشکلات 7 داستان نویسی
( گام دوم: تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف مربوط به مسئله
تکنیک های جمع آوری اطلاعات: مشاهده - مصاحبه - تحقیق درمستندات
©كام سوم: تعيين راه حل های بالقوه برای حل مسئله
ابزارها: طوفان ذهنی- محک زنی- استفاده از نظرات دیگران به صورت کتبی
كام جهارم: ارزيابي و انتخاب راه حل بهینه
ابزارها: طوفان ذهنى- نموداريارتو- جدول ارزيابى راه حل
گام پنجم: برنامه ريزى و اجراى بهترين راه
ابزارها : جدول زمانبندى - نمودار كانت
مت ie اال
ارها: داستان نویسی
صفحه 83:
* تخاب و تعریف موضیع مشکل
#جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
#تجزیه و تحلیل علت و معلولی
#برنامه ریزی و اجرای راه حل
ارزیابی و بررسی
استانداردسازی
©
نتيجه
لك تاه
صفحه 84:
تن ی
*فاز اول: تمرکز[ ایجاد فهرستی از مشکلات - انتخاب
یک مشکل- بازبینی و تشریح مشکل)
es) wor ue ربا اسلا عات
مورد نیاز - جمع آوری داده ها و اطلاعات مبداء سنجش
- تعیین و شناخت مهمترین عوامل نفوذی
*فاز سوم : تهیه و تدارک_( ایجاد فهرستی از حل
جامع مشکل - انتخاب یک راه حل - ایجاد یک طرح
اجرایی)
#فاز چهارم : اجرا( حصول تعهدات - اجرای طرح -
نظارت و تأثیر)
صفحه 85:
صفحه 86:
ی
Explore
s
@ Problem Solvin
eS Process
|
601171
CT ried «
صفحه 87:
صفحه 88:
نز بخ نج ما و دأ م
بای و
. طوفان ذهنی 9. جدول انتخاب
نمودار استخوان ماهی 0 سنجش . کنترل
چرا ونظارت
چک, چک, چک wake نظرخواهی
نمودار پارتو 2. رأی گیری همگانی
جى ليست 3. تجزیه و تحلیل تأثیر
جرخه دمينق 4. جى شيت
فلوچارت 5. نمونه گیری
صفحه 89:
سس 9
نمووار عمت و محلول (مووار ان ای)
تصویر بزرگی از مسئله در اختیار
می دهد.
#سهولت در استفاده از دانسته
های شخصی
#ايجاد ايده براى جمع آوری و
ارائه راه حل
استفاده از طوفان مغزی برای
شناسایی دلابل اصلی و دلایل
ثانویه
7 ©2005 - Envision Software
صفحه 90:
این تکنیک دقیقاً مانند چراهای مکرر
ware دوران کردکی می باشد.
oe “<p Je ۷۲ WH 3
wa WAY? این تکنتک هم برای حل مسظه.و هم
wav? براى ايده يابى و ایده پردازی مورد
war ® ROOT CAUSE ۲ ۱۷۲ استفاده قرار میگیرد.
wan ددا #در حين برسش و باسخ به ايده هاى
WH? جدیدی دست می یابیم.
een ae
Gia is ae كفك فى كدان
موقعیت و وضعیت را بهتر و روشن تر
صفحه 91:
a سم
pbs
0 ? 0
©
جى بايد انجام بشود؟
جه زمانى بايد انجام بشود؟
چرا باید انجام بشود؟
چه کسی مسئولیت انجام را دارد؟
چطور وچگونه باید انجام و اندازگیری
شود؟
#كجا بايد تمام شود؟
صفحه 92:
#اكثر وقايع كثيرالوقوع در سمت
جب و ساير وقايع به ترتيب نزولی
در سمت راسث قرار.مى كيرلد:
#در نمودار يارتو از زواياى مختلف
به مسئله مى توان نككاه كرداز جمله :
كيفيت - هزينه - خريد و فروش
- ایمنی - اپراتور
صفحه 93:
۴۳
بت
deh JA les) ab gh J Mat ing om Se, 5 آموزشگه ید اقب
چک لیست فهرستی از کار a که راد و |
باید انجام شود.
#درمواردی که می خواهیم مطمئن
شویم هر کاری که مورد نیاز است
را انجام داده ایم.
در صورت نیاز می توان منابع
هریک از اطلاعات را مشخص نمود
و لين که چه کسی باید ان را انجام
ee eee til ده
صفحه 94:
۰
foul!
«
#نموداری است که گام های فرایند
را به ترتیب اجرا نشان میدهد.
#برای درک فرایند کاری باید به
درک مشترک از این کار برسیم.
آغاز و پایان فرایند باید مشخص
aol
#درباره فعالیت های اصلی و نقاط
تصمیم گیری در فرایند از طوفان
مغزی می توان استفاده نمود.
صفحه 95:
bi Jue
Wee Ob Gl ak Lee
مسائل
گانتخاب یک راه حل ازمیان فهرستی از
مسائل
ele تفاهم و توافق در بين اعضای یک
در مورد این که مشکل چیست؟
۰ نه استفاده می
شود؟
انتخاب لیستی از انتخاب ها
امتیازدهی موارد مهم
#تهیه جدول (معیارها - موارد)
#استفاده از اطلاعات جدول برای انتخاب
صفحه 96:
#کنترل یعنی دنبال کردن این که چقدر شما به آنچه که می
خواهید باشید, نزدیک یا دور هستید.
#برای کنترل یک فرایند کاری و جمع آوری داده برای درک
#چگونه استفاده شود؟
1) چه چیزی باید کنترل شود؟
2 چطور باید کنترل شود؟
3) چه وقت کنترل صورت بگیرد؟
4 چگونه نتایج ثبت و ارائه گردد؟
صفحه 97:
#به صورت مصاحبه حضورى؛ سوالات کتبی یا
wey
ترکیبی از اين دو می باشد.
چگونه انجام می شود؟
مورد تصمیم گیری چیست؟
تهیه مجموعه سوالات
یک اجرای آزمایشی
اداره کردن جلسه
نکات مهم
اطلاعات را از افراد شناخته شده
ساده بیان گردد.
به اطلاعات رابیان کنید.
0
cf
1
1
عم
4 یی
معمولاً همراه با جلسه طوفان ذهنی برگزار
می شود.
چگونه انجام می شود؟
فهرستی از عناوین تهیه کنید.
هر یک از اعضا ۱۰ امتیاز در اختیار دارند.
هریک به نوبت امتیازهای خود را بگویند.
امتیازها را جمع كنيد.
نکات مهم
امتیاز اعضا را به اختیار تفییر می توانید بدهید.
رأی گیری می تواند به صورت مخفی باشد.
صفحه 98:
1
“ 4
۰
مه i te
Ca
#برای کشف تأثیر یک موقعیت بر
افراد و محيظ
#آیا پروژه ارزش کارکردن را دارد؟
آشکار ساختن ابعاد جدید مشکل
ههرنک تایر بوقعی ت tele
برخود» سازمان ومشتریان بیان کند.
#روایت ها را مورد بحث قراردهید.
صفحه 99:
اللا | ۱ |۱۱
1
داده ها است که نشان می
دهد هرچیز چند بار اتفاق
افتاده .
#چک شیت برای ساده کردن
جمع آوری داده ها طراحی
می شود.
#ازافرادی در طراحی
استفاده كنيد كه برکار تساط
دارند.
صفحه 100:
ااه
at
0 ee ae Typing sie gan 11h Od
هس ope مس سل
۱ Renate: Typist Hilly Hall Test: 324
Cutler type: 32 a اس
nee int re Examiner Jo rawr
0 TTT TT 1 Type of enor Count Score
a Reversed letters [LHF 5
Missingetes ۲ ۱۱ 0
Bata letters ل 5
‘Wrong letters ۳ 40
ا ۲
0
ام
صفحه 101:
kh
موز لم 7
گروه کوچکی از افراد. اشیاء و یا دیگر موارد
#انتخاب گروه
نمونه گیری:
#انواع ۱
Lae sel = 5 شده
2 نمونه گیری ao
3) نمونه گیری نظام
صفحه 102:
22 1 سس
منابع اضافی:
Why is a team important? ®
The sum is always greater than the parts!
Strengths and weaknesses balance out!
SYMPTOMS OF POOR TEAMWORK
® California State - PTA - www.capta.org The
Communicator - March 2008
صفحه 103:
خر
Es Sema
© Cohen, E. G. (1994) Designing Groupwork -
Strategies for the Heterogeneous Classroom.
Second Edition, Teachers College Press.
® McGourty, J & DeMeuse, KP 2001, Team
developer: an assessment and skill building
prog: RB MONASH University
© Team working within clinical imaging-The
Royal College of Radiologists. 2006
صفحه 104:
وقتی بهترین ها در
hi Wee
لنار هم قرار لیرنر,
اتفاقات فوب
بی پایان فواهر بور.
صفحه 105:
مر 0 5
Pr ot! سد فى شما اسك
بي نيهي
صفحه 106:
