روش GOST – GOST method
اسلاید 1: روش GOSTGOST methodMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانروش GOSTنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعارتباطات و مهارت هاسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: ارتباطات در همه جا و بنابراین در سطوح سازمان نیز رخ می دهد. ارتباط به عنوان مفهومی انتزاعی است و تعیین اینکه تا چه حد و چگونه ارتباط درست و موثر واقع شده، دشوار است. برای اندازه گیری اثر بخشی ارتباط، میرجام گز و ادوین کلاسنس روش GOST را در سال 2008 توسعه دادند. روش GOST مفهوم ارتباط را به 4 زیرشاخه که GOSTاز حروف ابتدایی زبان هلندی تشکیل شده، تقسیم بندی گردیده است : •گرافیکی : عبارات گرافیکی از ارتباط مانند لوگوها و پیکتوگرام ها و غیره •عملیاتی - ارتباطات اجرایی مانند دقیقه، گزارش ها، دستورالعملهای کار، و غیره •استراتژیکی - ارتباطات به عنوان یک ابزار سیاست مانند اسناد سیاست. برنامه های بلند مدت، و غیره •از منظر گرامری (زبانی) – ارتباط باید به راحتی توسط دریافت کنندگان درک گردد و هر دو صورت شفاهی و مکتوب آن می بایست به خوبی تعبیر و نوشته شود. علاوه بر این روش GOST 4 سطح مختلف از ارتباط درون سازمانی را متمایز کرده است : •سازمان ارتباطی – چه اشکالی از ارتباط را می توان در یک سازمان مشخص متمایز کرد و چه کسی مسئول چه بخشی است ؟ •ارتباط داخلی – همه ارتباط هایی که بین کارمندان درون سازمان صورت می گیرد. •ارتباط شرکتی – همه ارتباطات خارجی به انواع مختلفی از مخاطب •ارتباط بازاریابی – همه ارتباطات خارجی که با هدف فروش تولیدات و گردش مالی می باشد علاوه بر این روش GOST بنظر می رسد در 5 ارزش هسته ای مختلف است : قابل درک بودن، سازمان، بازده، انسجام و ضدجنبش. به منظور مطالعه اثر بخشی ارتباطات درون سازمان، روش GOST از پرسشنامه ها، مشاهدات، مصاحبه های عمیق، چک تصادفی، تجزیه و تحلیل و محاسبات استفاده می کند. تمام اطلاعات در نوشته و پشتیبانی نموداری، گزارش میشود. ساختمان ارتباط نتایج بدست آمده به اصطلاح ساختمان ارتباط معرفی میگردد. این فرم گزارشی است که بسیاری از ویژگی های روش GOSTرا دارد. ساختمان ارتباط منعکس کننده اثر بخشی ارتباطات درون سازمان به عنوان یک نمایش مقیاسی می باشد. ساختمان ارتباطات به چهار طبقه تقسیم شده است. این زیر حوزه های مختلف، ارزشهای هسته ای و سطوح ارتباطات درنظر گرفته شده است. هر طبقه باید به اندازه کافی برای حمایت از طبقه بالای آن قوی باشد. شاخص ها 80 شاخص در مجموع وجود دارد (همچنین به عنوان ارکان به آن اشاره شده) که در بیش از چهار طبقه (سطح) توزیع شده است. هر متغیر اندازه گیری شده رکن خود را در داخل ساختمان ارتباطات میگیرد. هر شاخص نشان دهنده یک نمره هست. نمره بالاتر، قطر بزرگتر و قوت بیشتری در ساختمان دارد. ساختمان ارتباطات روشن میسازد که ارتباط در کدام منطقه قوی و در کدام منطقه ضعیف است. اگر لازم باشد این نتیجه گیری بعنوان بهبود ارتباطات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدیریت ارتباط با مشتری Customer Relationship Management (CRM)7 مفهوم ارتباطات کسب و کار7C’s of Business Communication (7C) مزایابا استفاده از این ابزار می توان به خوبی از مناطقی که ارتباطات سازمان در آن قوی یا ضعیف هست، آگاه گردیدکاربردهااندازه گیری اثربخشی و موثر بودن ارتباطات سازمانمعایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.