کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

مهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است؟ How Good is Your Anger Management?

How-Good-is-Your-Anger-Management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است؟ How Good is Your Anger Management?”

مهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است؟ How Good is Your Anger Management?

اسلاید 1: مهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است؟How Good is Your Anger Management?

اسلاید 2: عنوانمهارت مدیریت خشم شما در چه سطحی است؟نوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمنابع انسانیسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: خشمگین شدن یک حس طبیعی است. هرچند برخی از ما بهتر از دیگران، این حس را مهار می کنیم. شاید اگر در ترافیک فردی راه شما را ببندد، تنها کمی ناراحت شوید؛ درحالی‌که احتمالاً فرد دیگری در همین شرایط، بسیار خشمگین شده و نه تنها شروع به فریادزدن و توهین کردن می کند؛ بلکه در ادامه مسیر خود نیز رانندگی بدی خواهد داشت.چرا یک اتفاق مشابه، نتیجه ای متفاوت ایجاد می کند؟ چگونه از واکنش خود آگاه می شوید؟نحوه استفاده از ابزاربرای پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه در مدیریت خشم خود مهارت دارید؛ می توانید از آزمونی که محتوای آن در بخش مکمل آورده شده، استفاده نمایید.هدف مدیریت خشم، این نیست که خشم را به طور کامل و برای همیشه از بین ببرد؛ درواقع این کار اصلاً امکان پذیر نیست؛ زیرا خشم یک حس طبیعی و ذاتی در وجود هر انسانی است. هدف این فرآیند، کنترل و هدایت خشم شماست؛ تا دیگر بر شما تسلط نداشته و به روابط و شرایطی که برای شما مهم هستند، آسیبی وارد نکند.در مبحث مدیریت خشم ، ما در مورد الگوی 12مرحله ای کنترل خشم که ویلیامز مطرح کرده است؛ صحبت کردیم. به همین منظور درک سه عامل کلیدی، مهم است: 1. درک عواملی که شما را خشمگین می کنند.2. کاهش واکنش های خشمگینانه.3. کنترل خشم به هنگام مواجهه با این احساس.درک عواملی که شما را خشمگین می کنند (عبارت‌های 1، 8 و 13)امتیاز شما از 15:..........یکی از مؤثرترین رویکردها برای مدیریت خشم؛ شناسایی منابع ایجاد آن است. زمانی‌که به خوبی بدانید چه چیزهایی شما را خشمگین می کنند؛ استراتژی های مناسبی برای مدیریت خشم خود، تدوین خواهید کرد. وقتی در میان یک شرایط ناخوشایند و ناراحت کننده قرار بگیرید؛ به سختی می توانید بر اساس عقل و منطق فکر کنید. پس اگر ریشه بروز خشم و ایجاد این شرایط را کشف کنید؛ واکنش بهتری از خود نشان خواهید داد:•از یادداشت روزانه یا کارنامه خشم استفاده کنید تا افراد، زمآن‌ها و موقعیت هایی را که موجب خشمگین شدن شما می شوند؛ ثبت کنید.

اسلاید 4: •روند چیزهایی را که موجب خشم شما می شوند، دنبال کنید.•از خود بپرسید که چرا این موارد شما را خشمگین می کنند؟ آیا خاطرات خاصی دارید که با این عوامل، ریشه مشترک دارند؟ آیا اهداف شما زیر سؤال رفته اند یا حس می کنید که چیز دیگری که برای شما ارزشمند می باشد؛ مورد تهدید قرار گرفته است؟کاهش واکنش های خشمگینانهحال که خشم خود را به طور کامل از بین نمی برید، می توانید دفعات و ابعاد آن را کاهش دهید. هرچقدر کمتر خشمگین شوید؛ کنترل بیش‌تری بر احساسات خود خواهید داشت. از آنجا که ناامیدی و استرس، خشم شما را بیش‌تر برمی انگیزاند؛ با شناسایی و کنترل ریشه ایجاد این دو احساس می توانید میزان و دفعات خشمگین شدن خود را کاهش دهید. بنابراین به موارد زیر توجه کنید: •استفاده از ابزارهای حل مساله (عبارت های 3، 5 و 14)امتیاز شما از 15:..........یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس، تقویت مهارت های حل مسأله است. گاهی فکر می‌کنید هرکاری که انجام می دهید باید درست و کامل انجام شود؛ بنابراین اگر چنین نشود؛ حس ناامیدی وجود شما را فرامی گیرد. به‌جای اینکه انتظار درست انجام شدن همه کارها را داشته باشید؛ فقط متعهد شوید که در هر شرایطی بهترین عملکرد ممکن را از خود ارائه دهید. با این کار حتی اگر نتیجه کاملاً آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتید؛ باز هم به تلاش خود افتخار خواهید کرد.همچنین بپذیرید که اگر یک کار به درستی انجام نشود؛ دنیا به آخر نمی رسد. گاهی فقط باید آرامش خود را حفظ کرده و اجازه ندهید که هرچیزی شما را آزار دهد. شاید فکر کنید که باید برای هر مشکل و سؤالی، پاسخی داشته باشید ولی حقیقت این نیست!•استفاده از مهارت های ارتباطی(عبارت های 7، 12، 15 و 18)امتیاز شما از 20:..........شما با ارتقای مهارت های ارتباطی خود نیز می توانید، خشم خود را کاهش دهید. زمانی‌که با دیگران ارتباط خوبی دارید؛ می توانید نیازها، عقاید و حتی مواردی که آزارتان میدهد را با آن‌ها درمیان بگذارید و در مقابل خشم بالقوه، عملکردی فعالانه داشته باشید.

اسلاید 5: oایجاد همدلی: زمانی‌که دیدگاه دیگران را درک کنید؛ می توانید موقعیت را با دیدی واقع بینانه تحلیل کرده و نقش خود را نیز در این تعارض و مشکل ایجاد شده، درک نمایید. بپذیرید که همیشه شما بهترین راه حل را نمی دانید.oاعتماد به دیگران: بهترین احتمالاًت را برای رفتار دیگران درنظر بگیرید و هر مشکلی را شخصی جلوه ندهید.oشنیدن: به صحبت های دیگران فعالانه گوش بدهید و قبل از پاسخ دادن خوب فکر کنید. در بسیاری از شرایط، مهم ترین کار پذیرش خشم و سپس یافتن راهی برای جلوبردن کارها می باشد. با این کار احساسات خود را به‌خوبی بروز می دهید و رابطه ی خود با دیگران را از آسیب حفظ می کنید. oمتقاعدکننده بودن: پرخاشگر و سلطه جو نباشید. با تقویت توانایی های خود در زمینه متقاعدکردن دیگران، میزان و دفعات ناامیدی ناشی از عدم درک نیازهایتان از جانب آن‌ها را کاهش می دهید. اگر یاد بگیرید که تقاضای خود را چگونه مطرح کنید؛ احساس بهتری خواهید داشت، کنترل امور را در دست گرفته و کمتر صحبت هایی می کنید که بعداً به‌خاطر گفتن آن‌ها افسوس می خورید.•خشم خود را آزاد کنید (عبارت های 2، 8، 11 و 16)امتیاز شما از 20:..........شما با آزاد کردن خشم خود، احتمال از کنترل خارج شدن آن را کاهش می دهید. اگر به صورت منظم، احساسات منفی خود را دفع کنید؛ آرام و خونسرد می شوید و بهتر با فراز و نشیبها ی زندگی روزمره خود کنار می آیید. راه های زیادی برای آزادسازی خشم وجود دارد؛ از جمله:o10 نفس عمیق بکشید (این کار حتما مفید خواهدبود!)oیک فعالیت بدنی انجام دهید (برای نمونه؛ شنا، دویدن، پیاده روی، گلف یا سایر ورزش ها. این کارها، استرس و کسالت شما را برطرف می کنند).oاز یک کیسه مشت زنی یا یک ملحفه برای تخلیه خشم خود استفاده کنید (بگونه ای که به دیگران آسیب نزنید)oاز یوگا یا سایر تمرین‌های آرام سازی استفاده کنید.oدر یک برنامه تفریحی شرکت کنید.oاز یک نشریه یا هنر برای بیان احساسات خود استفاده کنید.oببخشید؛ این کار، ناراحتی ها را به گذشته سپرده و نگرش تازه ای به شما می¬دهد. 

اسلاید 6: •به هنگام مواجهه با خشم، آن‌را کنترل کنید (عبارت های 4، 6، 10 و 17)امتیاز شما از 20:..........وقتی خشمگین می شوید، چه می کنید؟ کنترل خود در شرایط نامناسب، کار راحتی نیست و احتمالاً عواقب خوبی به‌دنبال نخواهد داشت. واکنش های بیرونی (نظیر: ضربه زدن یا فریادکشیدن) مشکلی را حل نمی کند. شاید در آن لحظه حس بهتری پیداکنید ولی قطعاً کمی که بگذرد، احساس حماقت و پشیمانی وجودتان را فرامی گیرد. همچنین ممکن است با یک واکنش نادرست، آسیب جبران ناپذیری را به روابط یا حسن شهرت خود وارد کنید. اگر حس می کردید که دیگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید؛ از استراتژی های زیر استفاده نمایید:oمحیط خود را تغییر دهید یک وقفه در کار ایجاد کرده و خود را از نظر بدنی آرام کنید. از اتاق بیرون بروید؛ قدم بزنید؛ تا 10 بشمارید و غیره. اینکار تا حد زیادی شما را آرام می کند. شرایطی را که موجب خشم شما خواهندشد، بشناسید و از آن‌ها بپرهیزید (اگر میز کار نامرتب همکارتان شمارا اذیت می کند؛ پشت میز او ننشینید) اگر کاری را بصورت منظم انجام می دهید که شما را ناراحت می کند؛ سعی کنید کار دیگری را جایگزین آن کنید (اگر از ازدحامی که هرروز صبح در آسانسور ایجاد می شود، ناراحت میشوید؛ تا جای ممکن، از این به بعد از پله استفاده کنید).oشوخ طبع باشید به مطالب خنده دار فکر کنید و آن‌ها را عنوان کنید (البته بی ادبی و تحقیر دیگران، کار خوبی نیست). سعی کنید که جنبه های خنده دار موقعیت ها را مورد توجه قرار دهید. یادبگیرید که به خود بخندید. لبخند را روی صورت خود حفظ کنید (خشم همراه با لبخند روی صورت؛ امکان ندارد!) oخود را از نظر بدنی، آرام کنید از تکنیک های آرام سازی فیزیکی استفاده کنید؛ نفس های آرام و عمیق بکشید. عضلات خود را منقبض و سپس رها کنید (بر عضلات پا، دست، کمر و انگشتان پا تمرکز کنید). عبارتی را با خود تکرار کنید که به شما یادآوری کنید که آرام بوده و اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید (برای نمونه؛ تو از پس این کار بر میای! آروم‌باش! موفق می شی!) تکنیک شبیه سازی را به‌کار گیرید و از تخیل یا خاطرات خود برای ترسیم یک فضای آرام بخش بهره ببرید.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبط مدیریت خشم Anger Managementمزایاکنترل خشم خود؛ پیش از غلبه آن بر شماکاربردهامواجه شدن، بروز دادن و آزادکردن خشم؛ امری طبیعی است. با این وجود باید راه مناسب را برای این کارها پیدا کرد. مدیریت خشم تنها به دنبال کشف این راه هاست!اگر بدانید که چه چیزهایی شما را خشمگین می کنند؛ بینش مناسبی برای برخورد با آن‌ها پیدا کرده و می‌توانید ناامیدی و خشم را در زندگی خود کاهش دهید.وقتی خشمگین می شوید؛ راه های زیادی برای حفظ آرامش وجود دارد؛ نظیر: تغییر محیط، شوخ طبعی، استفاده از تکنیک های آرام سازی و غیره. این مهم است که خشم خود را برمبنای اصول و بصورت منظم، آزاد کنید. نگذارید که خشم شما را کنترل کند؛ با آن روبرو شده و کنترل خشم و زندگیتان را در دست بگیرید.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان