مدیریت و رهبری

رویکرد مبتنی بر شایستگی Competency – based Approach

Competency-based-Approach

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رویکرد مبتنی بر شایستگی Competency – based Approach”

رویکرد مبتنی بر شایستگی Competency – based Approach

اسلاید 1: رویکرد مبتنی بر شایستگیCompetency-based Approach

اسلاید 2: عنوانرویکرد مبتنی بر شایستگینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمنابع انسانیسطحسازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: شایستگی توسط پیشگامان آن به صورت ذیل تعریف شده است: •دانش همگانی، انگیزه، خصلت، نقش اجتماعی یا مهارت از فرد مرتبط شده به عملکرد برتر در شغل است. •ظرفیتی که در فرد وجود داشته و منجر به رفتاری می‌شود که مطابق با خواسته‌های شغلی در داخل پارامترهای محیط سازمانی بوده و اینکه به نوبه خود در مورد به ارمغان آوردن نتایج مورد نظر می‌باشد. شایستگی مجموعه‌ای (ترکیبی) از دانش کاربردی، مهارت‌های آشکار، ویژگیهای شخصی مرتبط و رفتارهای قابل مشاهده زمینه‌ای (ارزش‌ها، قضاوتها، نگرش، انگیزه‌ها، باورها، اخلاق) می‌باشد که عملکرد قابل قبولی (یا عالی) را در یک زمینه شغلی یا کاری خاص توصیف میکند.شایستگی‌ها می‌تواند در یک پروفایل شایستگی توصیف شود که می‌تواند در کاتالوگ یا پایگاه داده شایستگی شامل گردد. نقشه‌برداری شایستگی، فرایند شناسایی (کلید) شایستگی‌ها برای یک موقعیت خاص (نقش یا وظیفه) در سازمان و سپس استفاده از نتیجه برای فرآیندهای منابع انسانی مختلف از جمله ارزیابی شغل، استخدام، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد و برنامه‌ریزی جانشینی می‌باشد. شرح شغلی سنتی عموما تنها لیست وظایف و کاربردهایی است که برای نقشی خاص مورد نیاز بوده اما نه توانایی‌هایی که برای هدایت این وظایف و کاربردها مورد نیاز است. پروفایل‌های شایستگی به بستن این شکاف کمک می‌نمایند. این امر قادر است تطبیق نامزدهای کار و همچنین ارزیابی عملکرد کارکنان، بهتر انجام بگیرد. رویکرد مبتنی بر شایستگی یک روش مدیریت منابع انسانی است که بر مهارت‌ها و استعدادهای مورد نیازی متمرکز بوده که قادر به انجام وظیفه‌ای مشخص با استانداردی خاص می‌باشد. مراحل در رویکرد مبتنی بر شایستگی عبارتند از: 1- تعریف فرهنگ سازمانی2- تعریف فعالیت‌های شغلی ضروری و مسئولیت‌ها 3- تعریف شایستگی‌های فنی و مهارت‌هایی که مورد نیاز است4- تعریف شایستگی رفتاری5- تعریف شایستگی‌ها و شاخص‌های رفتاری.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل شایستگی کلیدی Core Competence Analysisمزایاروش متکی بر استفاده از یک سری ابزار ارزیابی است که نه تنها مهارت‌های تکنیکی نامزد را دراختیار دارد بلکه شایستگی‌های رفتاری خود را نیاز دارا می‌باشد. کاربردهااز این روش می‌توان برای ارزشمندکردن موارد ذیل بهره برد: • توسعه استانداردهای عملکردی• مدیریت حرفه‌ای• ارزیابی کارکنان در برابر این استانداردها.• آموزش و توسعه. شناسایی نیازهای فردی کارکنان.• استخدام. بررسی مهارت‌ها، توانایی‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز در هنگام بکارگیری کارمندان جدید.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان