روانشناسی و روانپزشکی

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۶

fasle_6_zabane_tafakor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زبان و تفکر نیک لاند فصل ۶”

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۶

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل 6 کتاب زبان و تفکر نیک لاندحل مسئله

اسلاید 3: مقدمهنیاز به حل مسائل ویژگی رایج زندگی ماست.انواع گوناگون مسائل وجود دارند که دامنه ی آنها از ساده تا پیچیده و جزیی تا به مخاطره انداختن زندگی متغیر است.مسائلی که مردم به آنها می پردازندبسیار متنوع اند بنابراین با این پرسش مواجه هستیم که مسئله چیست؟گراهام و آخیل(1994) استدلال می کنند که مشکل هنگامی بوجود می آید که مردم نمی دانند چگونه از جایی که هستند(حالت شروع) به جایی که می خواهند بروند(حالت هدف) برسند.این توصیف تعدادی از عناصر اساسی مسائل را نشان می دهد.هر مسئله ای یک حالت شروع دارد یعنی وضعیتی که شما درگیر آن هستید.

اسلاید 4: حالت هدف موقعیتی است که می خواهید به آن برسید.تنها چیزی را مسئله می گویند که نمی دانیم چگونه از حالت شروع به حالت هدف برسیم.برای هر مشکلی انواع گوناگونی از فرایندها یا کنشهایی که ما را قادر می سازند تا از یک موقعیت به موقعیت دیگر برسیم وجود دارند که عمل کننده ها نامیده می شوند.

اسلاید 5: مشخصه دیگر بسیاری از مسائل این است که فرایندی که از حالت شروع به حالت هدف طی می شود در یک مرحله قابل دسترس نیست- شما مجبورید از میان تعدادی از مراحل واسطه ای به حالت هدف برسید.

اسلاید 6: انواع مسئلهرابرتسون(2001) نشان می دهد که می توان مسائل را بر طبق نوع راه حلی که مورد نیاز است مقوله بندی کرد.یکی از راههای تفاوت گذاشتن بین مسائل ،سطح آگاهی مورد نیاز برای حل آنهاست.برای حل برخی مسائل ،نیاز به آگاهی قبلی نداریم اینها را دانش – فقیر می نامند.

اسلاید 7: اما مسائل دیگر را دانش- غنی می نامند یعنی راه حل مستلزم دانش قبلی است.می توان راهبردهایی را که برای یافتن راه حل های مسائل دانش – فقیر بکار می روند در مورد انواع مسائل بکار برد.بنابراین حوزه – گسترده است.اما راهبردهایی که برای یافتن راه حلهای مربوط به مسائل دانش- غنی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا فقط برای نوع خاصی از مسئله مفید هستند، بنابراین حوزه – محدود است.

اسلاید 8: مسائل زمانی خوب تعریف می شوند که حالت شروع و حالت هدف به روشنی مشخص شده باشند.بعلاوه مسائل خوب تعریف شده کنشها یا عمل کننده هایی را هم که مجاز یا منع شده اند را مشخص می کنند.مسائل بد تعریف شده ، یکی یا تعدادی از پارامترها (حالت شروع،حالت هدف،عمل کننده ها(عمل کننده های منع شده) شناخته شده نیست.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید