روانشناسی و روانپزشکی

ساز و کارهای روانشناختی

صفحه 1:
ساز و کارهای روان شناختی

صفحه 2:
eat aed Sete} ‏ل ا ا سه‎

صفحه 3:
نظام پردازش اطلاعات ‎eer cone Nope) eC H eee ws teres | ReeP‏ الل

صفحه 4:
" حافظه با یادگیری فرق دارد < حافظه عبارت است از ثبت نسبتا پایداری که زیربنای یادگیری است Ee cence wre manny a ‏ازنظر رفتارگرایان حافظه همان یادگیری است‎ 7 7 ازنظر روانشناسان شناختی حافظه با یادگیری فرق دارد چون متائر از عوامل پردازشی است

صفحه 5:
تمایز حافظه راجع به حافظه سه تمایز وجود دارد : ۱ مراحل حافظه : رمز گردانی » اندوزش ۰ بازیابی ۲_زمان اندوزش : حافظه کوتاه مدت و بلند مدت 00

صفحه 6:
مراحل حافظه 6 ۲ اندوزش : ذخیره سازی اطلاعات. ۲ بازیابی : به یادآوری اطلاعات ذخیره شده له نكهدارى كك ‎ol = 9‏ مک

صفحه 7:

صفحه 8:
منهوم حافظه کاری را بدلی و هیچ (۱9۷۳) مطرح کردند که : جایگرس حافطه کوتاه مدت است كت اپ بت | ree Ren CeO) ce TUS ee yr res ۱- توجه ۳ ۳- صفحه اصلی بینایی - فضایی

صفحه 9:

صفحه 10:
حلقه واج شناختی چیست؟ ار را ی ان را ۱ eee) فرايندى كه دسترسى به انباره واج شناختى را امكان يذير مى سازد

صفحه 11:
صفحه دیداری - فضایی 0 ۲ ال 2 06 ۱ ‎Bo)‏ ل ل ۳ ۲ ee ae ee ‏ای مروط مي کود.‎ oor ere

صفحه 12:
واحد اجرایی مرکزی ‎eeare rer ene wae]‏ اله ‎Sey‏ ا ‎Pore‏ ‏* آسیب به قطعه پیشانی قشر مغز باعث آسیب به واحد اجرایی مرکزی می شود. ‏ا ا ل ا ل ل

صفحه 13:
1 ere re ee مزایا : ‎I ae‏ 3 است ل ل ان قش واحد مرکزی مبهم ع ‎were Se‏ سا ‎SAE i) Sa Ge‏ 3 #قادر به توضیح نواقص کلی حافظه کوتاه مدت است ‎Se ۱‏ گنجایش این حافظه خیلی سخت ‎irl‏ ۳ - محدوديت هاى اين حافظه ناشناخته است ۱

صفحه 14:
حافظه کوتاه مدت و بلند مدت لاك ‎Poe on err‏ ‎٩‏ ‏#رمز قالب در كوتاه مدت حسى و در بلند مدت معنايى است. #بازيابى اطلاعات در حافظه بلندمدت به راحتى صورت نمى كيرد.

صفحه 15:
حافظه بلندمدت /011 ماع70 حتاعغ-ودها طبن انا اساسا و ذخیره می شود. ‎hey‏ 1۳ حافظه معنایی حافظه بلند مدت | حافظه رویدادی حافظه کوتاه مدت ‎eres‏

صفحه 16:
)2 ‏روت وا و۰۰‎ Belo a ‏ا‎ eC a حافظه معنابى 70610011 56121612 ا 5 #اين دانش شامل طبقه کلی از اطلاعات است.از قبیل : ۱ ‏رت‎ a! 1 0 ‏ا ل‎ FU ar OS CPU Teg

صفحه 17:
RS Te en al راهبردهاى كلى را كه از طريق آن ذهن انسان به رمزكذارى و ذخيره و بازيابى اطلاعات مى يردازد مى توان مستقل از زبان تعريف کر حافظه كارى كنجينه موقتى از اطلاعات است. ‎ee a‏ ا ا م ا ا ل ل ‏می شود . اين مفاهیم چارچوبی برای فهم چگونگی پردازش زبان دست به دست هم می دهند.

صفحه 18:
پردازش متوالی و موازی

صفحه 19:
لت 0 يردازش موازى 0 ‏ا ا ل ل‎ aes) Seed

صفحه 20:
دا سك سري پردازش های از بالا به پایین و از پایین به بالا ۳ واج شنابين

صفحه 21:
تعریف پردازش از پایین به بالا پردازشی است که از پایین ترین سطح آغاز می شود و به سوی بالاترین سطح پردازش پیش می رود بطوریکه تمامی سطوح يايين تر بردازش بدون تاثيريذيرى از سطوح بالاتر عمل مى كنند. ل بیانگر آن است که اطلاعات سطوح بالاتر بر پردازش در سطوح پایین تر تاثیر بگذارد انتظارات فرد نق است كه دنآ

صفحه 22:
بردازش هاى كنترل شده و خودكار ‎NTE‏ ا ل ل ل ل ا ا لا 5 2ت اا تل رط كدر شك حرا ویردازش هلی دحیاه 0 ‏وظایفی که به منابع وسیعی نیاز ندارند . وظایف خودکار خوانده می شوند و پردازش هایی که به توانایی وسیعی نیاز ندارند به پردازش های خودکار معروفند. ‏> وظايف خودكار غيرارادى و غيرقابل كنترل و ناخودآكاه و كارآمد و سريعند. 7 وظایف خودکار در ابزار شناختی ما مبنای زیستی دارند.

صفحه 23:
۱ کودکان چگونه زبان را فرا می گیرند؟ کودکان در چندسال اول زندگی به رمزگذاری و ذخیره و بازیابی مقدار زیادی اطلاعات زبانی می پردازند.آنها بی وقفه در معرض واحدهای واژگانی جدید قرار می گیرند تا اين واحدها را به خاطر بسپارند

صفحه 24:
شکل گیری حافظه ها ۱. حافظه کاری در چهارسالگی به مرحله فعال می رسد ‎ee‏ ار oo een ans

صفحه 25:
جکیده ای از مقاله«بررسی و مقایسه انواع حافظه رویدادی و معنایی در سالمندان و نوجوانان» (دکتر رضا کرمی ؛ خدیجه اعراب شیبانی): م م ا ا اا ل ا ا م تا ال شدند. طرح پژوهش از نوع پس رویدادی است. در این پژوهش . از دو نوع آزمون یادآوری آیتم و منبع کلمات پربسامد و کم ‎Sete telat ey oe eet Soe ee nec‏ ۳ استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی نشان داد که : به طور کلی . جوانان نسبت به سالمندان ‎RS ec‏ ا ‎eon TG Nees eee‏ ل ۱ ا ‎ree ers i ee‏ ا ‎RCSL‏ ۱ ‎Cesc ts Bee ed‏ ا ‎ees Relea see SO eRe ca eR‏ ا 0 جوانان در يادآورى كلمات كم بسامد.

صفحه 26:
با سپاس از توجه شما لك ا

51,000 تومان