سرویس های ارزش افزوده
اسلاید 1: سرویس های ارزش افزودهnValue Added ServicesSeify.hassan@gmail.com
اسلاید 2: Page 1تعریف کلی« خدمات ارزشافزوده » در مقابل «خدمات پایه» مطرح میشوند. در واقع اگر كمی به عقب برگردیم و سرویس پایه در شبكه تلفن همراه را سرویس مكالمه در نظر بگیریم، خود خدماتی نظیر SMS و MMS به نوعی خدمات ارزشافزوده هستند. به عبارت دیگر، شبكه تلفن همراه از ابتدا به منظور ارائه سرویس مكالمه ایجاد شده است و همچنان سرویس اصلی آن سرویس مكالمه است، اما اپراتورهای شبكه و همچنین تدوینكنندگان استانداردهای این شبكه با استفاده از تجهیزات این شبكه و یا اضافه كردن بخشهای كوچكی(در مقایسه با كل شبكه) به آن امكان ارائه خدمات دیگر به مشتركین و به این ترتیب به دست آوردن سود بیشتر توسط اپراتور شبكه را فراهم میآورند. در نتیجه، این خدمات به نوعی ارزش بیشتری را نسبت به خدمات پایه ایجاد كرده و به همین دلیل خدمات ارزشافزوده نامیده میشوند.
اسلاید 3: Page 2تعریف پویادبعضی مواقع می توان خود برخی از سرویس های ارزش افزوده را بعنوان سرویس پایه مطرح کرد و برای آن سرویس های ارزش افزوده ایجاد نمود. بعنوان مثال اگر خدماتSMS و MMS شخص به شخص را به عنوان خدمات پایه در نظر بگیریم، خدماتی كه باعث شوند ارزش بیشتری برای این خدمات نسبت به حالت پایه ایجاد شوند، خدمات ارزشافزوده محسوب میشوند. یعنی ارائه این خدمات باعث میشود كه از طریق خدمات SMS و MMS علاوه بر درآمد پیامهای شخص به شخص درآمد دیگری نیز ایجاد شده و علاوه بر افزایش درآمد و سود اپراتورهای شبكه، موجب ایجاد موسسات و شركتهای دیگری كه در سود این خدمات شریك هستند نیز خواهد شد.
اسلاید 4: سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی موبایلMMS : Multimedia Messaging Service SMS : Short Message ServicePage 3
اسلاید 5: Page 4MMS به عنوان نسل بعد از سرویس SMS و به نوعی با هدف جایگزین كردن آن ایجاد شده است. اما نوع نیاز كاربران شبكه و ملاحظاتی نظیر قیمت خدمات، كیفیت آنها و سهولت استفاده از آنها باعث شده است كه با وجود گذشت چند سال از ارائه سرویس MMS و پشتیبانی اكثر گوشیهای موجود در بازار از این سرویس، كاربران همچنان ترجیح دهند كه برای اكثر ارتباطات شخص به شخص خود از سرویس SMS استفاده كنند و تنها در كاربردهای بسیار محدودی استفاده از MMS را برای این منظور ترجیح دهند. این موضوع باعث شده است كه تمامی محاسبات اولیه ایجادكنندگان سرویس MMS و همچنین ارائهكنندگان آن (اپراتورهای شبكه تلفن همراه) در مورد موفقیت MMS اشتباه از آب در بیاید.مقایسه SMS و MMS از نظر خدمات پایه
اسلاید 6: Page 5پس از مواجه شدن با این وضعیت، سرمایهگذاران روی سرویس MMS به فكر پیدا كردن چارهای برای حل این مشكل و ترغیب كاربران به استفاده از سرویس MMS افتادند. پس از مطالعات گسترده در این زمینه و بررسی علایق كاربران، این نتیجه به دست آمد كه بهترین روش برای تحریك كاربران به استفاده از این سرویس، نه در سرویسهای شخص به شخص كه در سرویسهای ارزشافزوده است. در نتیجه، حركت گستردهای در ایجاد و ارائه سرویسهای ارزشافزوده MMS ایجاد شد. تا جایی كه بیشتر حجم كنفرانسها و نمایشگاههای مرتبط با این موضوع، به ارائه سرویسهای متنوع از این نوع اختصاص یافت. مشابه با SMS عمده سرویسها مربوط به بخش سرگرمی یا Entertainment میشود. در واقع این نوع از سرویسها هستند كه با استقبال بسیار بالایی از سوی مشتركین مواجه میشوند و درآمد زیادی را به سوی سرمایهگذاران و ارائهدهندگان سرازیر میكنند. اما در كنار سرویسهای سرگرمی، سرویسهای اطلاعرسانی، تجاری و صنعتی نیز در این زمینه مطرح شده و بخشی از بازار را به خود اختصاص دادهاند.راه چاره
اسلاید 7: Page 6همانطور كه گفتیم با توجه به علاقه كاربران، عمده خدمات ارزشافزوده ایجاد شده برای MMS در دسته خدمات سرگرمی قرار میگیرند. از ایجاد بازیهای یكنفره و چندنفره گرفته تا سرویسهای به اشتراكگذاری عكس، ارائه كارتونهای كوچك به مشتركین، و خدماتی از این نوع همه در دسته خدمات سرگرمی هستند. در حال حاضر سرمایهگذاری فراوانی در این زمینه صورت گرفته است و شركتهای كوچك و بزرگ زیادی هستند كه در این زمینه فعالیت میكنند تا در آینده نزدیك به نوعی در سودهای پیشبینی شده برای این خدمات شریك باشند.خدمات سرگرمی
اسلاید 8: Page 7دسته دیگری از خدمات، خدمات اطلاعرسانی هستند. این دسته از خدمات كه در بستر SMS هم دارای موفقیت فراوانی بودهاند، از بستر MMS برای انتقال اطلاعات موردنیاز كاربران شبكه استفاده میكنند. به طور مثال میتوان از خدمات اطلاعات شهری نام برد. همانطور كه با استفاده از SMS كاربران امكان ارسال یك تقاضا به شماره مخصوص خدمات و ارائه اطلاعات مورد نیاز (مانند آدرسها، شماره تلفنها، یا به طور مثال وضعیت ترافیك نقطهای از شهر) را دارند، MMS با برطرف كردن همه محدودیتهای موجود در SMS امكان ارائه اطلاعات بسیار كاملتر و مفیدتری را برای كاربران فراهم میكند. نكته قابل توجه در اینجا تركیب SMS و MMS است. همانطور كه مشخص است در این نوع خدمات معمولا تقاضای كاربر به شكل یك SMS ارسال میشود اما پاسخ سیستم به این تقاضا میتواند یك MMS باشد. به طور مثال در مورد اطلاعات ترافیك در هنگام تقاضای كاربران به جای اینكه اطلاعات تنها به صورت متن ارسال شوند، با استفاده از MMS امكان قرار دادن یك عكس از وضعیت ترافیك خیابان مورد نظر كاربر نیز وجود خواهد داشت كه میتواند اطلاعات مفیدتری را برای كاربر فراهم كند. یا در كاربردی مشابه در صورتی كه كاربر نیاز به دانستن مناسبترین و خلوتترین مسیر برای رسیدن از نقطهای از شهر به نقطه دیگری باشد، باز هم به جای ارسال متن تنها (كه كاربر ناآشنا با مسیرها را ممكن است سردرگم كند) امكان ارسال بخشی از نقشه شهر و مشخص كردن مسیر در آن وجود خواهد داشت كه قطعا سرویس مناسبتری برای كاربران محسوب میشود.خدمات اطلاعرسانی
اسلاید 9: Page 8مثال متفاوتی از این نوع سرویس، ترجمه كلمات(dictionary) است. با استفاده از SMS كاربر میتواند یك كلمه را ارسال كرده و معنی آن را به صورت متن دریافت كند. اما در صورت استفاده از MMS برای این سرویس امكان ارسال تلفظ كلمه مورد نظر به صورت صدا نیز وجود خواهد داشت.مثال مشابهی، سرویس آیات قرآن است كه در كشورهای اسلامی از جمله ایران در بستر SMS راهاندازی شده و قابل استفاده است. با استفاده از SMS این سرویس به این صورت است كه كاربر شماره سوره و شماره آیه را ارسال كرده و سپس متن آیه را به صورت SMS دریافت میكند. اما با توجه به طولانی بودن برخی آیات و محدودیت SMS در اندازه پیامها این سرویس به طور كامل قابل ارائه نیست. اما با استفاده از MMS مركز خدمات میتواند علاوه بر متن كامل آیه قرائت آن را به صورت صدا در پیام پاسخ گنجانده و در اختیار كاربر قرار دهد. به این اضافه كنید امكان انتخاب قاری مورد علاقه توسط كاربر و ارسال قرائت آیه با صدای آن قاری به سرویس را كه میتواند به كاملتر شدن و مطلوبتر شدن آن برای كاربران كمك نماید.از این نوع خدمات، مثالهای بسیاری را میتوان مطرح كرد و پس از كنار هم قرار دادن این مثالها نتیجهای كه به سادگی میتوان گرفت، برتری غیرقابل انكار و امیدواركننده MMS بر SMS در حوزه خدمات ارزشافزوده است.خدمات اطلاعرسانی
اسلاید 10: Page 9كاربرد دیگری كه شاید بر خلاف كاربردهای مطرح شده در اسلاید قبلی با كاربران گسترده سروكار ندارد اما سرمایهگذاری روی آن توجیه شده است، استفاده از MMS و خدمات ارزشافزوده آن در كاربردهای تخصصی، تجاری و صنعتی است. در واقع بستری كه MMS برای تبادل اطلاعات در اختیار قرار میدهد به گونهای است كه توجه مراكز تجاری و صنعتی را به خود جلب میكند. بیان مثالهایی از این نوع خدمات به درك بهتر آنها كمك میكند.مثال اول، استفاده از MMS به عنوان دزدگیر است. در این كاربرد، یك دستگاه شامل دوربین و تجهیزات ارتباط با شبكه تلفن همراه(از جمله سیمكارت) در محل مورد نظر(ساختمان یا اتومبیل) نصب میشود. این دستگاه به محض تشخیص دادن یك اتفاق غیرعادی در محل یك عكس گرفته و از طریق MMS آن را ارسال میكند. به این ترتیب امكان پیگیری مشكل به وجود آمده وجود خواهد داشت.خدمات تجاری صنعتی
اسلاید 11: Page 10مثال دیگری از این كاربرد، سرویسهای آلارمینگ است. با روشی مشابه روش قبلی این سیستم با قرارگیری در یك سایت صنعتی(مانند كارخانه) در زمانهایی كه بروز خطایی در یك دستگاه صنعتی یا موارد مشابه رخ دهد عكسی از محیط یا دستگاه تهیه شده و از طریق MMS به مسئولین این دستگاه ارسال میشود تا از بروز خطا و نوع آن آگاه شده و اقدامات لازم را برای برطرف كردن آن انجام دهند.مثال آخر این نوع خدمات، مربوط است به روزنامهنگاری و وبلاگنویسی. سرویسی كه هم به نوعی سرویس عمومی محسوب میشود و هم سرویس تجاری صنعتی. در شبكههایی كه این سرویس ارائه شده است، با استقبال فراوانی توسط كاربران شبكه تلفن همراه مواجه شده است. در هر دوی این سرویسها ویژگی اصلی این است كه روزنامهنگاران، وبلاگنویسان و حتی افراد عادی، به محض مواجه شدن با صحنه خاصی در شهر و مسیر خود بلافاصله با دوربین تلفن همراه خود عكس آن را گرفته و به شماره اعلام شده برای این خدمات ارسال میكنند. این شمارهها معمولا مربوط به خبرگزاریها یا نشریات هستند و به این ترتیب در كمترین زمان ممكن، مسئولین آن خبرگزاری یا نشریه به اطلاعات مورد نظر دست پیدا میكنند و میتوانند آن را منتشر كنند. مشخص بودن شماره تلفن همراه فرستنده در این خدمات نیز باعث میشود كه امكان ارسال اطلاعات نادرست توسط افراد و سوءاستفاده از این سرویس كاهش یابد. در مورد وبلاگ نیز وضعیت مشابه است. وبلاگنویسان در هنگام حركت در شهر و بدون اینكه نیاز به اتصال به شبكه باشد، میتوانند عكس، متن و هر نوع اطلاعات مورد نظر خود را به وبلاگ خود ارسال كنند. این سرویس به حدی مورد توجه و استقبال كاربران قرار گرفته است كه نام موبلاگ(Moblog) نیز بر روی آن نهاده شده است.خدمات تجاری صنعتی
اسلاید 12: Page 11خدمات ارزشافزوده MMS در حال گستردهتر شدن هستند. به نظر میرسد كه به زودی موفقیتی كه برای MMS پیشبینی میشد ولی محقق نشده بود با استفاده از این خدمات به دست آید و MMS به مرور جایگاه خوبی را در میان خدمات شبكه پیدا كند. متاسفانه در ایران هنوز(و قطعا حتی در یكی دو سال آینده) هیچ تجربهای در استفاده از MMS و در نتیجه خدمات ارزشافزوده آن نداریم. این موضوع علاوه بر محروم كردن كاربران(چه اشخاص و چه صنعت) از این خدمات، امكان تشكیل شركتهای تولیدكننده و ارائهكننده این خدمات را نیز از ما میگیرد. با روند فعلی به نظر میرسد كه زمانی كه MMS در جهان به بلوغ كامل خود رسید و نسلهای بعدی آن نیز ایجاد و ارائه شدند، شبكههای تلفن همراه ایران تازه به ارائه MMS به كاربران بپردازند!جمعبندی
اسلاید 13: •استفاده از خدمات پیام کوتاه به عنوان رسانه برای اطلاع رسانی در سطح انبوه •استفاده از خدمات پیام کوتاه برای تبلیغات و امور تجاری •دعوت از اشخاص برای شرکت در سمینارها، همایش ها ، جشن ها و نمایشگاه ها به طور رسمی و با اطمینان از دریافت پیام توسط گزارش دریافت(Delivery Report) •امکان ضبط و نگهداری پیام ها در •مطلع شدن از آخرین وضعیت آب و هوا، پرواز هواپیماها ، وضعیت ترافیک •ارسال مطالب زیبا و خواندنی و تاثیر گذار و ماندنی برای دوستان •ارسال خودکار پیام تبریک روز تولد و مناسبت های مختلف برای دوستان به طور برنامه ریزی شده، در روز و ساعت مشخص •مطلع شدن دانشجویان و دانش آموزان و اولیای آن ها از وضعیت تحصیلی و هم چنین آگاهی یافتن آنان از آخرین اطلاعیه ها و بخشنامه های آموزشی در خصوص نحوه و تاریخ ثبت نام و امتحانات •انجام مراسلات اداری ، کنترل ، نظارت و نگهداری خط تولید کارخانه ها از طریق ارسال پیام هشدار به مسؤولان •ارسال گزارش های تخلفات رانندگی توسط پیام کوتاه •اطلاع مشترکین قبل از قطع تلفن خود از طریق پیام کوتاه •با پیام کوتاه-دار شدن صندوق های شخصی پست، ورود مرسولات جدید پستی به صاحبان صندوق اطلاع داده می شود •ارائه خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه هم چون اطلاع از موجودی حساب ها لیستی از سرویس های SMSPage 12
اسلاید 14: سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی تلفن ثابتFSMS :Fix Short Message Serviceسیستم یکپارچه مبادله پیام های صوتی : UMSADSL :Asymmetric Digital Subscriber Line Page 13
اسلاید 15: ّFSMSسیستم ارائه سرویس پیامک تلفن ثابت (FSMS)، زیرساخت لازم را در شبکه تلفن ثابت برای ارسال و دریافت پیامک فراهم می سازد و مکمل سیستم ارسال پیامک تلفن همراه است. مهمترین قابلیت های این سیستم عبارتند از: ارسال و دریافت SMS در شبکه تلفن ثابت براساس استاندارد . ETSI-ES-201912امکان مبادله SMS بین شبکه تلفن همراه ، شبکه تلفن ثابت ، Email و اینترنت .قابلیت پخش پیام برای مشترک هایی که مجهز به گوشی دریافت sms نیستند .قابلیت ارسال و دریافت sec/ sms200 برای هر سرور .سخت افزار و نرم افزار سیستم بومی سازی شده است .قابلیت رمزگذاری وذخیره سازی پیام ها در سرور اصلی .امکان Web Customer Care .امکان . IVR Customer Careامکان Law Interception Page 14
اسلاید 16: سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی تلفن ثابتPage 15
اسلاید 17: سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی تلفن ثابتPage 16
اسلاید 18: UMSمجموعه ای از سخت افزار های برنامه سیستم های صوتی وبی می باشد که به صورت Application service عمل می نماید. جهت کاربردهای مخابراتی سیستم UMS سرویس های ذیل را به صورت همزمان و یکپارچه اجرا می نماید: روابط عمومی 190سیستم صندمق صوتی وپیام گیر صوتی (Voice Mail)سرویس اعلام بدهیسرویس شرعی استخارهسرویس ساعت گویاسیستم گویای اعلام کد پستی و کد ملیسیستم پست یافتهندای وحیاوقات شرعیسرویس Contact Centerنقاط مبتنی بر وضعیتنقاط مبتنی بر مبدا تماسسیستم اطلاع رسانیارسال SMS1818NOC Page 17
اسلاید 19: UMSPage 18
اسلاید 20: ADSLاین روش DSL نامتقارن نامیده شده و دلیل آن هم تفاوت سرعت دریافت و ارسال است.این روش بدون ایجاد خط جدید و با استفاده از پهنای باند استفاده نشده خط تلفن ارایه می شود. این خطوط پرسرعت با نصب تجهیزاتی در مرکز تلفن کاربران و از سویی نصب مودم خاص در محل استقرار کاربر مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگیهای این خطوط عدم استفاده از خط تلفن است بعبارتی دیگر در زمان استفاده، تلفن کاربر اشغال نمیشود و هزینههای تلفن را به همراه ندارد و درهمین حال سرعتی معادل 40 برابرخطوط عادی را داشته باشد. شما می توانید تا 6.1 مگابیت بر ثانیه دریافت و 640 كیلوبیت بر ثانیه ارسال داشته باشید.Page 19
اسلاید 21: ADSLPage 20
اسلاید 22: ADSL DSLAM<----زیمنس DSLAM نمونه ای از یکPage 21
اسلاید 23: DSLAMمخفف Digital Subscriber Line Access Multiplexerدستگاه فوق در مراکز ارائه دهنده سرویس DSL نصب و امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را فراهم می نماید. DSLAM اتصالات مربوط به تعدادی از مشترکین را گرفته و آنها را به یک اتصال با ظرفیت بالا برای ارسال بر روی اینترنت تبدیل می نماید. دستگاههای DSLAM دارای انعطاف لازم در خصوص استفاده از خطوط DSL متفاوت ، پروتکل های متفاوت و مدولاسیون متفاوت ( Cap,DMT ) می باشند. در برخی از مدل های فوق امکان انجام عملیات خاصی نظیر اختصاص پویای آدرس های IP به مشترکین، نیز وجود داردPage 22
اسلاید 24: سرویس ارزش افزوده در شبکه هوشمند در بستر شبکه های دیگرIN : Intelligent NetworkPage 23
اسلاید 25: INشبکه هوشمند (IN) ساختاری است که به وسیلهٔ آن مشترکین مخابرات میتوانند از چند گونه از خدمات مرتبط فنآوری اطلاعات با سهولت بیشتری استفاده کنند.این شبکه از گرههای سختافزاری و نرمافزاری تشکیل شده تا با استفاده از پروتکلهای خاص امکان ارائه سرویسهای ویژه، برای مشترکین تلفن ثابت و تلفن همراه فراهم شود .به کار گیری پایگاههای اطلاعاتی در شبکه و فراهم نمودن امکان دسترسی برای مشترکین و اپراتورهای خصوصی، افزایش درآمد برای اپراتورها، بالا بردن تعداد مکالمات موفق، استفاده موثر از منابع شبکه، مدیریت قابل انتقال بر روی سرویسها و امکان کنترل پارامترهای ارائه سرویس توسط مشترک از جمله مزایای پیاده سازی شبکه هوشمند است.Page 24
اسلاید 26: مهمترین سرویسهایی که شبکه هوشمند ارائه میکند عبارتنداز: ۱ سرویس صندوق پست صوتی ۲ سرویس مکالمات انبوه ۳ سرویس نظر سنجی ۴ سرویس کارت اعتباری ۵ سرویس شبکه خصوصی مجازی ۵.۱ سرویس تفکیک هزینه یا خدمات مشاورهای ۵.۲ اینترنت هوشمند ۵.۳ تلفن هوشمندPage 25
اسلاید 27: سرویس صندوق پست صوتی صندوق پست صوتی (به انگلیسی: Voicemail) قادر به ثبت پیامهای تلفنی نمابر و ایمیل برای مشترکین است. از این سرویس به عنوان تلفن مجازی نیز میتوان بهره گرفت.Page 26
اسلاید 28: سرویس مکالمات انبوه به انگلیسی: (Mass Calling Service)با استفاده از این سرویس اپراتور شبکه میتواند به طور موقت یک شماره تلفن را جهت استفاده کننده از سرویس اختصاص دهد و هر زمانی که یک مکالمه بااین شماره بر قرار شود، استفاده کننده یک پیام را دریافت نموده تا نسبت به وارد کردن اعداد بیشتری جهت نشان دادن یک الویت یا تقدم اقدام نماید.Page 27
اسلاید 29: سرویس نظر سنجی به انگلیسی: (Tlevoting)این سرویس یکی از سرویسهای زیر گروه سرویس مکالمه انبوه میباشد که شامل سرویس VOTیا نظرسنجی تلفنی است. در این نظرسنجی جواب سوال اهمیت ندارد و فقط دادن رای و جمع آوری نظر مورد توجهاستPage 28
اسلاید 30: سرویس کارت اعتباری (به انگلیسی: Prepaid Card Service)برای استفاده از این سرویس، باید کارتهای اعتباری به مبلغ ۲۰ هزارریال را از دفاتر امور مشترکین و خدمات ارتباطی یا بخش خصوصی تهیه کرد و سپس با یک تلفن معمولی (همگانی –ثابت )می توان با هر نقطه از کشور یا خارج از کشور یا حتی داخل شهر تماس بر قرار نمود و هزینه تماس از کارت اعتباری مربوطه کسر میشود .پس از خرید کارت دو شماره شامل یک شماره ۱۰ رقمی که شماره کارت است ویک شماره چهاررقمی که رمز عبور است روی کارت نوشته شده که برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرلر میگیرد.برای برقراری ارتباط ابتدا بایستی شماره یا عدد ۹۰۰ را روی هر نوع تلفن (همگانی یا ثابت )که کد ورودی به شبکه هوشمند میباشد را شماره گیری کرد سپس با توجه به تذکرات راهنما با انتخاب شماره یک (فارسی )۲(انگلیسی)۳(عربی)زبان مورد نظر را انتخاب کرد. سپس شماره کارت مندرج در کارت اعتباری را وارد کرده و کلید پوند(#)و بعد از آن رمز عبور را وارد کرده و سپس کلید پوند (#)را فشار دهید و در نهایت شماره مخاطب را وارد کرده و کلید پوند (#) را فشار دهید.Page 29
اسلاید 31: سرویس شبکه خصوصی مجازی با وجود شبکه هوشمند و با استفاده از امکانات شبکه عمومی میتوان یک شبکه اختصاصی مجازی برقرار نمود. سرویس شبکه خصوصی مجازی برای یک شبکه اختصاصی برای شرکتها یا سازمانهای دارای واحدهای گسترده در سطح شهر و شهرستان یا خارج از کشور میشود. 1-سرویس تفکیک هزینه یا خدمات مشاورهای2-اینترنت هوشمند3-تلفن هوشمندPage 30
اسلاید 32: سرویس تفکیک هزینه یا خدمات مشاورهای (به انگلیسی: Premium Rate Service)این سرویس برای اپراتورها این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات فروش و عرضه محصولات یا خدمات مشاورهای خود را با یک روش اقتصادی ارائه نماید. عمده خدماتی که در حال حاظر از طریق این سرویس ارائه میشوند خدمات مشاوره است. استفاده از خدمات مشاوره ای یکی از استفادههای بهینه از این شبکه است.Page 31
اسلاید 33: اینترنت هوشمند اینترنت هوشمند همان Premium Rate Service که به جای مشاوره امکان دسترسی به اینترنت را محیا میکند، نرخ مکالمه برای این سرویس دقیقهای ۵ تومان میباشد که برخی از شرکتهای سرویس دهنده هزینه پالس تلفن را نیز تقبل کردهاند و برخی دیگر تقبل نکردهاند.Page 32
اسلاید 34: تلفن هوشمند تلفن هوشمند اینترنتی همان سرویس VoIP است که از طریق Premium Rate Service ارائه میشود، این روش هم مشابه اینترنت هوشمند است با این تفاوت که نرخ آن بسته به شرکت و مقصد مکالمه متفاوت است و شرکتهای سرویس دهنده مکالمه با برخی نقاط به خصوص را امکان پذیر کردهاند، نرخ مکالمه این سرویس بر اساس گرانترین مقصد قابل مکالمه در نظر گرفته شدهاست که عملاً هزینه مکالمه را نسبت به مکالمه عادی VoIP بسیار گران تر میکند.Page 33
اسلاید 35: اختصار هاMMS : Multimedia Messaging Service SMS : Short Message Service VAS : Value Added Service Page 34
اسلاید 36: منابع1-مقاله با عنوان سرویس های ارزش افزوده مبتنی بر MMSنوشته:مهندس حمید یوسفزادهناشر: دنیای كامپیوتر و ارتباطات 2- مصاحبه با آقای مهندس مدیدی کارشناس بخشOMC مرکز استقلال3- Network Tarning 4-yazadfava.com Page 35
اسلاید 37: EndThank you
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.