صفحه 1:
‎cro Mw‏ جنسی و روشهای ‏دکتر عبدالرضا بابامحمودی ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 2:
نگرش ادیان و مکاتب بر مدیریت مباحث جنسی ‎٠‏ آزادی مطلق(شیطان پرستان) ° ممنوعت(مسیحیت برای مبلغان دین) * مدیریت (اسلام)

صفحه 3:
روش تشیع در مدیریت مسائل جنسی 1) ایجاد نگرش مثبت از روابط جنسي 2 تبیین وظایف جنسي شوهر ) تبیین وظایف جنسي زن ( ( ( WwW ضابطه مندي (اعتدال) در روابط جنسي تربیت جنسی از دوران کودکی تبیین قوانین بسیار جدی برای متعدیان به حریم 7)نگرش اقتضایی به امر ازدواج 8- نگرش هدفمند به روابط جنسی 5 6

صفحه 4:
3 } ۳1 :جنسي نخستین گام در روایات شيعي جهت تامین سلامت جنسي زوجین ایجاد تلقي مثبت از روابط جنسي و نفي هرگونه احساس گناه يا شرماور بودن آن در روابط همسران است. زشت بودن روابط جنسي یا داشتن احساس گناه از آن. از اموري است که بر آثر سنتهاي غلط يا برداشتهاي نادرست از متون ديني بوده است. اینرو, احاديث و روایات شيعي به شيوههاي زیر اين تلقي را محکوم و نگرش مثبت از روابط جنسي ایجاد میکنند:

صفحه 5:
:رولبط جنسیو اموریپاکو طیبل1-1 عور ظيب ورياك موري الس گه جر قرع قاوين الطلامد و لاقت سيعت مجاز شمرده شده است و طیب به:معناي هر بچیز: دلچست ونموزد:پسند طیع است. اصل طیب آن است که حواس و نفس از آن لذت میبرد. اين واژه در قرآن کریم, هم به عنوان وصف انسان آمده و هم به معناي پاک بودن از جهل و اعمال زشت و داشتن عمل صالح و هم وصف غیرانسان اسی:به:معنای آنوري که حلال و نا ‎a>‏ ممكن خالي از تقض باشد در روایات:شیعن: داشتن:روابظچنسی:جن قضای-خانواده ونیا همسبر از آنور طبب یاک شجروع شیجی است: پتامیر گراهي اسلام(یز میفرمایند: «چه شده است که گروهي چيزهاي پاک و حلال را بر خود حرام میکنند؟ آگاه باشید که من شبها میخوابم و ازدواج میکنم (آمیزش جنسي با همسرم دارم) و در روز غذا میخورم. پس هر کس از سنت من روي گرداند, از من نیست.» بنابراین, نخستین گام در احادیث ديني در ایجاد تلقي مثبت از روابط جنسي, پاک و حلال شمردن آن است.

صفحه 6:
:رولبط جنسيو سننبیامبران(2- بيامبران به عنوان بهترين بركزيدكان الهي براي هدايت بشر و بهترین الگوي انسان براي زندگي و ادامه حیات معرفي شدهاند. در احادیث شيعي, داشتن رابطه جنسي با همسر به عنوان يكي از سنتها و رويههاي پیامبران معرفي شده تا به این طریق, نگرش مثبت از روابط جنسي با همسر تقويت شود پیامبر گرامي اسلام(ص) میفرمایند: «سه چیزاز سنت و روش پیامبران است... از جمله کثرت روابط جنسي.»

صفحه 7:
توصيه به دوسبداشتن(1-3 .روجه * محبت: اصيلترين ميل و كزايش انساتي است :و آثا رز مهمي :در زتدكي انسان به ويزه زندكي زناشويي دارد؛ زيرا محبت يك نوع تعلق و ارتباط وجودي میان محب و محبوب ایجاد میکند. اين احساس دروني چنان نیرومند است که میتواند سلامت روابط زناشويي را تضمین کند. مهمتر از محبت که حالت دروني است, اظهار آن است. در تعالیم شيعي, شيوههاي گوناگوني به صورت کلامي و رفتاري براي ابراز محبت توصیه شده است. در آموزههاي شيعي, دوست داشتن زن از اخلاق انبیا شمرده شده و رابطه معناداري ‎L‏ ‏ایمان که مهمترین مقوله ديني و سرمایه انساني است, دارد. امام صادق(ع) میفرماید: «هرکس محبتش به همسرش بیشتر باشد ایمانش به خدا پیشتر است.» بیتردید محبت و ابراز آن, مصادیق گوناگوني دارد که بخشي از آن به طور طبيعي در برقراري روابط جنسي همسران, خود را آشکار میکنند.

صفحه 8:
رولبط جنسییه عنوان‌عامل ل ذتبخشیو (1-4 :نشاط أفرین * ,يکي از ابعاد وجودي انسان: بعد لذتجوین او است.:درک لذتهاي گوناگون غريزي, عاطفي و روحي رواني از طریق همنشيني, همكلامي, همخوابي یا از طریق دیدن, شنیدن, گفتن, بوییدن, لمس کردن و... و در نهایت همآغوشي مشروع است؛ يعني اوج لذتها در لذایذ جنسي است. این مهم در احادیث شيعي نه تنها مورد تایید واقع شده, بلکه دامنه آن تا عالم آخرت نيز گسترده شده است. در احادیث وارد شده است: «لذیذترین چیزهاء روابط چنسي است». در روایت ديگري آمده است: «مردم در دتیا و آخرت از هیچ چیز به اندازه روابط جنسي لذت نمیبرند». در حدیث ديگري امام باقر(ع) میفرمایند: «نشاط مومن در سه چیز است؛ داشتن روابط جنسي با همسر, شرکت در ميهماني برادران ديني و برپايي نماز شب». قرار دادن ن بروابط جنسي در کنار حضور در ميهماني و برپايي تقار شت: :بيانكر ارزشكذاري :مدهب :شتيعة:ته زوابط جنسي همسران است.

صفحه 9:
بي تردید بخشي از آموزههاي ديني و اسلامي درباره مسائل عبادي است و عبادت در ادیان به طور عام و در اسلام و مذهب شیعه, به طور خاص جایگاه ويژهاي دارد. در انديشه شيعي, انسان به عنوان اشرف مخلوقات بوده و هدف از خلقت او عبودیت حق تعالي است. از اینرو, تمام اوامر و نواهي الهي در راستاي عبودیت هستند. در آموزههاي شيعي, برقراري روابط جنسي با همسر به عنوان یک عمل عبادي محسوب شده, پاداشهاي فراوان اخروي بر آن مترتب شده است. امام صادق(ع) میفرمایند: «در زمان رسول خدا(ص) زني به نام «حولاء» به پیامبر اکرم مراجعه میکند و از بي اعتنايي و رويگرداني همسر خود شکوه کرده, میگوید ‎sl‏ ‏رسول خدا, هرچه خودم رأ آماده و خوشبو ميكنم, همسرم به من توجهي نمیکند. آن حضرت(ص) فرمودند اگر شوهرت میدانست که با توجه به تو چه عائدش میشود اینگونه عمل نمیکرد. سپس ادامه دادند... وقتي همسرت به تو توجه میکند دو فرشته در کنار او قرار میگیرد و او مانند كسي است که در راه خدا شمشیر کشیده است تا زماني که با تو آمیزش چنسي دارد گناهانش مانند برگ درخت میریزد و وقتي غسل میکند تمام گناهان از او کنده میشود». در برخي احادیث, برخورداري از حسنات؛ ثواب صدقه و... به عنوآن پاداش همسران در ازاي برقراري روابط جنسي مطرح شده است.

صفحه 10:
* وین آیَاتو آن حَلق لکُم ؛ 0 من أَنفْسِكُمْ أَرَوَاجًا ‎Perri)‏ ۳ وجقل کم 8558 وَرَكْمَة ام في ‎3a) ob As‏ 093585 و از نشانههای آو اينکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام كيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد ارى در اين [نعمت] براى مردمى كه مبانديشند قطعا نشانههايى است (روم-21)

صفحه 11:
به منظور لذتبخش بودن روابط جنسي زوجین و بر پایه تفاوت جنسي آن دو هم از حيث كمي و كيفي ذر احاذيث شيعي وظايف و تكنيكهاي جنسي, مشترى و مختص براي زن و شوهر وجود دارد. داشتن ارتباط کلامي و استفاده از الفاظ مناسب, برقراري روابط غيركلامي, تماسهاي بدني, ملاعبه و شوخيهاي جنسي پیش از آميزش و... از جمله وظایف مشترک جنسي زوجین به منظور رضایتبخش بودن روابط جنسي است اما گذشته از آن, توصيههاي خاصي به شوهر در احادیث به چشم میخورد که مهمترین آنها عبارتنداز: پرهیز از هرگونه شتاب در ‎Gujral‏ جنسي, داشتن درنگ و تامل كافي در آميزش, ملاعبه و پایان ندادن به آميزرش جنسي بيش از لذت بردن زن, و... رعايت موارد فوق با توجه به برتري سائقه جنسي زن از جهت كيفي, نقش بسيار مهمي در ايجاد رضايت چسی آو دار عانم بوال السعذاوي -كه ‎jl‏ زنان فيهينيست عرب:است- ميكوية «محمد(ص) از نظر درک مسائل جنسي و نیز از نظر توانايي و شهامت اعتراف به اموري که بیشتر مردان فرهیخته عرب به آنها اعتراف نکرده یا از اعتراف به آنها احساس مشقت کردهاند بر بیشتر مردان عصر جدید برتري دارد.»

صفحه 12:
همانگوته که انقازه نقندسائله ومیل جلست مرد از تظرگمی تستبه زن برتري دارد. بر همین اساس در روایات شيعي وظایف و تكنيكهاي خاص جنسي نسبت به شوهر براي زن مشخص شده است. لزوم پاسخگويي سریع به نيازهاي جنسي شوهر, در حالتي که عذر شرعيٍ_ نباشد, پرهیز از هرگونه حیا و بخل جنسي, فراهم کردن زمينههاي برآورده شدن نيازهاي جنسي شوهر در اوقات مناسبي از شبانه روز. توصیه به داشتن تمایل زیاد به آمیزش جنسي با شوهر, استفاده از لباسهاي زیبا و لوازم آرايشي.... از وظایف جنسي زن در مقابل شوهر است که در راستاي تامین سلامت جنسي همسران عنوان شده است. بديهي است رعایت موارد فوق تاثیر فوقالعادهاي در لذتبخش بودن و سلامت روابط جنسي زوجین دارد.

صفحه 13:
4) ضابطه مندي (اعتدال) در روابط جنسي بي تردید افراط و تفریط در هر امري ناپسند است و پيامدهاي ناكواري را به دنبال خواهد داشت. در روايات به اين مهم در روابط جنسي نيز تاكيد شده است. بيروي بيش از حد از شهوت جنسي و خروج از اعتدال از یک سو و خمود و سستي ورزیدن در پاسخ به نيازهاي جنسي از سوي دیگر. از اموري است که در احاديث شيعي از ن نهي شده ست .

صفحه 14:
تربینجنسماز دوران‌ک ودک ی(5 ۰ 1- ایجاد فاصله بین والدین و کودک آیه 58 یره بور:جکم مملوكها بو اطفال,بابالع زا بیان "رده وزمي فرمانده بردگان شما و هم چنین کودکان تابالغتان در سه وقت براي ورود به اتاق و محل استراحت صاحبان خود و پدر و مادر اجازه بگیرند: .پیش از تفاز بامداد. 3: بوتوقت اسعراحت یعروری (طلهنا 3. يس از نماز عشاء (هنكام خواب شب). 2+ | يجاد فأصله بين:كوركان قال التبي (ص:) فرقوا بین اولادکم في‌المضاجع اذا بلغوا سبع سنین (علامه مجلسي, )6731 بين بجدهايتان در محل‌هاي خوایشان وقتیکه هفت ساله مي‌شوند. فرق بگذارید. حدیث فوق دقیقاً تربيتي است که در رابطه با مسائل جنسي انجام مي‌گیرد و عنایت اسلام به اين مسئله است که در چندین حدیث دیگر هم اين موضوع تاُکید شده است, منجمله حدیث 56 صفحه 89 جلد 401 بحار الانوار.

صفحه 15:
6)تبیین قوانین بسیار جدی برای متعدیان به وضع قوانینی برای زانیان از شلاق تا مرگ وضع حد برای استمناء تعیین کفاره برای جماع در هنگام عادت زنانه تعیین حکم و حد برای متجاوزان به عنف

صفحه 16:
ن_گرشلقتضاي ‎a‏ مر ازدولج(7 اسلام به ازدواج به عنوان ابزاری برای مدیریت بحرانهای اجتماعی ناشی از غریزه جنسی می نگرد و در برنامه ای که برای ازدواج دارد انواع ازدواج را مطرح می کند تا اين وسیله هیچگاه كارايى خود را ازدست ندهد انواع ازدواج 1- عقد دائم

صفحه 17:
ندرا گنه سه روليط جتسعة ناکم حزث لقم قنا رتش ام ‎ally‏ ‏ُلاكُوهُ وَبَشْر الْمُؤْمِنِي زنان شما کشتزار شما هستند پس از هر جا [و هر گونه] که خواهید به کشتزار خود [درآایید و آنها را برای خودتان مقدم دارید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را دیدار خواهید کرد و مومنان را [به اين دیدار] مژده ده در اسلام رابطه جنسی ‎alwys‏ ای که صرفا لذت را تامین مى کند نیست بلکه هدفمند و اخلاقی معرفی می شود

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان