سمینار مدیریت استراتژیک
اسلاید 1: بنام خداوند قادر متعال سمينار مديريت استراتژيک
اسلاید 2: (EFQM) لزوم اجراي مدل تعالي سازماني ضرورت داشتن نقشه به عنوان عامل پويائي سازمانها EFQM به عنوان نقشه استراتژيک جهت سفر به سوي تعالي است
اسلاید 3: مشخصات سفر تعالي مقصدموفقيت دراز مدتفضاي سفر (هزاره سوم)رشد تحولات مديريت اطلاعاتخرد جمعي وسيله سفر مدل هاي تعالي EFQM سوخت سفرباور مديران ارشد
اسلاید 4: مقدمه (کيفيت در ژاپن)ژاپن دهه 1950:دو ويژگي برجسته محصولات صنعتي ژاپنكيفيت بدقيمت ارزان
اسلاید 5: مقدمه (کيفيت در ژاپن)ژاپن دهه 1970:دو ويژگي برجسته محصولات صنعتي ژاپنكيفيت خوبقيمت منطقي (نازل)
اسلاید 6: مقدمهنتيجه : افزايش صادرات محصولات ژاپني وكسري موازنه تجاري بعضي از كشورهاي طرف تجاري ژاپن
اسلاید 7: اگر ژاپن بتواند چرا ما نه ؟If Japan Can …Why Can’t We?در برنامه اي توسط تلويزيون NBC آمريكا در سال 1980 اعلام شد : مقدمه (آمريکا در مقابل ژاپن)
اسلاید 8: عامل اصلي پيشرفت عظيم ژاپن چه بوده است؟با سواد بودن مردم ژاپنيكدست بودن مردم ژاپنتحصيلات بالاسخت كوشياستخدام مادام العمرژنتيك... مقدمه : سوال
اسلاید 9: به عقيده مديران ارشد صنايع توليدي ژاپن عامل اصلي پيشرفت عظيم ژاپن فعاليتهاي كنترل و بهبود كيفيت در تمام سطوح مديريتي و در تمام صنايع در سطح ملي بوده است. مقدمهعامل اصلي:در سال 1980 توسط اتحاديه دانشمندان و مهندسين ژاپن (JUSE ) اعلام شد:
اسلاید 10: دروس مهمکيفيت در سازمان اول به عهده شخص اول سازمان است و بعد وظيفه همه کارکنان. (Quality is made at the top)بخشنامه هاي سختگيرانه کار ساز نيست. دروس مهم
اسلاید 11: زيرساخت هاي فکري طراحان مدل اصـول TQسازمان از اجزاء به هم پيوسته تشکيل شده است .واريانس وجود دارد .مديران سرآمد بدنبال کاهش واريانس هستند . ساختار گراها و اثبات گراها
اسلاید 12: ارزشها و مفاهيم محوري جايزه كيفيت اروپانتيجه مداريResults Orientationمشتري محوريCustomer Focusمديريت بر اساس فرآيندها و حقايقManagement by Processes and Factsمشاركت و توسعه نيروي انسانيPeople Development &Involvementيادگيري مستمر ، بهبود و نوآوريContinuous Learning,Improvement & Innovationتوسعه شراكت تجاريPartnership Developmentمسئوليت نسبت به جامعهCorporate social Responsibilityرهبري و ثبات در مقاصدLeadership &Constancy of Purpose
اسلاید 13: PEOPLE (9%)PARTNERSHIPS AND RESOURCES (9%)PEOPLE RESULTS(9%)POLICY & STRATEGY(8%)CUSTOMER RESULTS(20%)كاركنانشراكتهاو منابع نتايج كاركنان نتايج جامعهرهبــريخط مشي و استراتژيفرآيندها نتايج مشترياننتايج كليدي عملكردتوانمندسازهانتايج يادگيري و نوآوري%10%9%9%8`%14%9%6%20%15%50%50
اسلاید 14: طرحريزي سرآمديبا رویکرد مدیریت استراتژیک
اسلاید 15: سرآمدي از کجا شروع مي شود؟!!سرآمدي از توانمندسازها شروع مي شودرهبريمنابع انسانيفرآيندهاخط مشي واستراتژيشراكتها و منابعتوانمند سازهانتايج كليديعملكردنتايجمنابع انسانينتايج مشترياننتايج جامعهنتايجيادگيري و نوآوريرهبريمنابع انسانيفرآيندهاخط مشي واستراتژيشراكتها و منابعتوانمند سازهانتايج كليديعملكردنتايجمنابع انسانينتايج مشترياننتايج جامعهنتايجسرآمدي از نتايج شروع مي شودسرآمدي از تعيين نتايج مورد انتظار شروع مي شودنتايج كليديعملكردنتايجمنابع انسانينتايج مشترياننتايج جامعهرهبري خط مشي واستراتژي
اسلاید 16: سرآمدي پايداردستيابي به نتايج سرآمد در زمينه عملکرد، مشتريان، کارکنان و جامعه است که بوسيله رهبري پيشبرنده خط مشي واستراتژي, و ازطريق کارکنان,شرکاء,منابع و فرآيندها حاصل ميگردد.
اسلاید 17: مدل سرآمدي EFQMنتايج كليديعملكردنتايجمنابع انسانينتايج مشترياننتايج جامعهرهبري خط مشي واستراتژينتايج كليديعملكردنتايجمنابع انسانينتايج مشترياننتايج جامعهمنابع انسانيفرآيندهاشراكتها و منابعتوانمند سازهانتايجتوانمند سازهانتايج
اسلاید 18: تدوين استراتژياجراي استراتژي ارزيابي استراتژي فرآيندمديريت استراتژيك
اسلاید 19: تدوين استراتژيدورنما و مأموريتاستراتژي هاي جايگزيناهداف بلند مدتنقاط قوت و ضعففرصتها و تهديدهاانتخاب استراتژي
اسلاید 20: ايجاد انگيزه در کارکنانخط مشي هااهداف سالانهتخصيص منابعاجراي استراتژي
اسلاید 21: اندازه گيري عملکردبازنگري هاي برون سازمانيبازنگري هاي درون سازمانياقدامات اصلاحيارزيابي استراتژي
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.