کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم اطلاعات مدیریت (داده و اطلاعات)

System_etela`at_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم اطلاعات مدیریت (داده و اطلاعات)”

سیستم اطلاعات مدیریت (داده و اطلاعات)

اسلاید 1: استاد محترم:نیلوفر میرسپاسیگرد آورنده:سبحان ثامنی نام پروژه: سيستم اطلاعات مديريت(داده و اطلاعات) MIS

اسلاید 2: داده و اطلاعاتبراي فهم واقعي معني اطلاعات وعدم اختلاط آن باداده ها ماابتدا تعريفي ازاين دو را ارائه مي نماييم:داده ها شامل واقعيتها واشكالي هستند كه براي كاربر، بي‌معني مي باشند. وقتي كه اين داده ها پردازش شدند تبديل به اطلاعات مي شوند. پس اطلاعات، داده هاي پردازش شده يا داده هايي با معني مي باشند. تبديل داده ها به اطلاعات توسط يك پردازنده اطلاعات انجام مي شود. پردازنده اطلاعات يكي از عناصر كليدي سيستم ادراكي است. پردازنده اطلاعات مي تواند شامل عناصر رايانه‌اي، عناصر غيررايانه‌اي يا تركيبي ازآن دوباشدنحوه ارائه داده ها به کاربران مختلف بستگی مستقیم به نیازهای خاص آنان دارد.وجود حجم زیادی از داده های اضافی بیانگر ضعف سیستم می باشد که هزینه پردازش داده را افزایش و کیفیت تصمیم گیری را کاهش می دهد.

اسلاید 3: ابعاد اطلاعات :بعد زمان- دسترسی به اطلاعات، زمانی که به آن نیاز است(به هنگام بودن)- برخورداری از اطلاعاتی که زمان خاصی را تشریح می نمایندبعد مکان- دسترسی آسان به اطلاعات بعد شکل- استفاده آسان کاربر از اطلاعات(شکل، متن، گرافیک)- اطلاعات باید فاقد خطا باشد

اسلاید 4: ابعاد کیفی اطلاعاتکیفیت داده های اولیهوظایف پردازشیزمانانتقال داده هانحوه ارائه داده هاوسیله ارتباطیارزش اطلاعات

اسلاید 5: طبقه بندی اطلاعات منبع اطلاعاتچارچوب زمانیرسانه ارتباطیزمینه عملیاتیسطح تصمیم گیری

اسلاید 6: اهمیت اطلاعات:هرچه فضای اطلاعاتی یک سازمان، دقیقتر، شفافتر، منسجمتر و سیستماتیک تر باشد، سازمان بهتر میتواند به اهدافش نایل آید. وجود فضای اطلاعاتی نادقیق،کدر، آشفته، متناقض، ناساختمند از مهمترین عوامل عدم پیشرفت در مدیریت سازمانها است.

اسلاید 7: مدیریت منابع اطلاعاتی:فعالیتی است که باید از سوی مدیران در کلیه سطوح و با هدف کسب و اداره منابع اطلاعاتی مورد نیاز و در جهت تامین به موقع اطلاعات مورد نیاز سازمان صورت پذیرد.

اسلاید 8: شرایط خاص برای مدیریت اطلاعات- درک این حقیقت که برتری رقابتی از طریق منابع اطلاعاتی برتر حاصل میشود. این برتری رقابتی از طریق مدیریت صحیح اطلاعات حاصل میشود.- درک این موضوع که مدیریت اطلاعات از اساسی ترین زمینه های کسب و کار است.- درک این واقعیت که مدیر بخش اطلاعات نیز یکی از مدیران ارشد سازمانی است.- ملحوظ نمودن منابع اطلاعاتی در طرح ریزی راهبردی سازمان- وجود طرح راهبردی منابع اطلاعاتی - وجود راهبردی به منظور انگیزش و مدیریت کاربر نهایی

اسلاید 9: دلایل توجه مدیران به مدیریت اطلاعات:افزایش پیچیدگی اموراثرات اقتصاد جهانیرقابت جهانیافزایش پیچیدگی تکنولوژیشکستن چارچوبهای زمانیمحدویتهای اجتماعی

اسلاید 10: دلایل افزایش تقاضا برای اطلاعات1- پیشرفت در فناوری پردازش2- پیشرفت و توسعه فناوری مخابراتی و ارتباطات3-پیشرفت در فناوری اطلاعات که موجب بهبود ارتباط بین فناوری و کاربران گردیده است.4- افزایش پیچیدگی محیط سازمان5- پیچیدگی محیط داخلی سازمان6- فعالیت سازمانها در محیط چند ملیتی7-افزایش دانش، تحصیلات و آموزش تصمیم گیران و کاربران اطلاعاتی8-افزایش تقاضا برای اطلاعات بیشتر برای نهادهای قانونی و موسسات دیگر

اسلاید 11: جایگاه اطلاعات در سازمان:اطلاعات به عنوان مواد خاماطلاعات به عنوان داراییاطلاعات به عنوان منبع ارزش افزودهاطلاعات به عنوان منبع استراتژیکاطلاعات به عنوان یک منبع مهم تاکتیکیاطلاعات به عنوان یک منبع مهم تاکتیکی: اطلاعات همیشه در محیط کسب و کار به عنوان یک مزیت رقابتی  مطرح بوده است. مثلا اگر شرکتی اطلاعات دقیقی از قیمتهای کالا و خدمات رقبا داشته باشد خیلی سریع میتواند نسبت به تغییر قیمتهای خود تصمیم بگیرد.

اسلاید 12: اطلاعات به عنوان منبع استراتژیک: سازمان از نظر استراتژیک باید در یک نگاه جامع نسبت به آینده بازار و برنامهریزی خود در یک چارچوب زمانی 5 تا 7 ساله داشته باشد.اطلاعات به عنوان دارایی: اطلاعاتی که جهت تولید کالا یا خدمات به کار گرفته میشود نیز از داراییهای سازمان است. اطلاعات بازار، رقبا، مشتریان، امکانات تولید و ... همگی دارایی سازمان را از جنبه اطلاعات تشکیل میدهند.اطلاعات به عنوان منبع ارزش افزوده: سازمانها باید منابعی را که به عنوان ارزش تلقی میشود شناسایی نماید و در جستجوی راههایی برای افزودن به ارزش نهایی کالا یا خدمات باشد و در حالی که همچنان سود سازمان نیز تضمین شود.اطلاعات به عنوان مواد خام: امروزه محصولاتی که اطلاعات زیادی را به همراه داشته باشند مانند ترکیبات،جنس، تاریخ تولید تولید کننده، میزان مصرف، قیمت و... به احتمال زیاد پذیرش بیشتری نسبت به کالاهایی دارند که اطلاعات در مورد آنها ارائه نمیشود.

اسلاید 13: THE END

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید