کسب و کارمدیریت و رهبری

سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع

22 صفحه
480 بازدید
03 آذر 1400

صفحه 1:
Supply chain management © ا اتاى دكتر شيروانى گردآورنده: فاطمه دهقانی

صفحه 2:
اد ‎pls‏ عدم { ذخیره تصمیم گیری اطمینان هماهنگی فریبنده

صفحه 3:
:مزايا و منافع زنجيره تامين کاهش‌هزینه هایا جستیککت دا رکانتو ن گهدارعل1 كاهشيرسنا[2 Bless oe ‏بهیود‎ بهود جرخه ما إ(/4 تحویلبه موقع(5 مضوح لطاهاتو لنعطافپ ذیری(6 لستاندارد سازعل 7 جهانی‌شدر(8 صرفه جویی‌در مقیاس|9 لفزلیشق دیتلن تخاب شتریانو دستیابی‌آن‌ها به تامیک نندگار10 کاهش فولصلم لبعاد زمانو(1 1

صفحه 4:
مثال از كاركرد هاى زنجيره.تامين تجربه ی شركت فولكس واكن در مديريت زنجيره تامين اين شركت اتوموبيل سازى در كارخانه كاميون سازى خود تجربه جديدى از مديريت زنجيره تامين ارائه نموده است .که باعث کاهش هزینه های کارگری» بهبود بهره وری وکاهش محصولات معیوب شده است تعداد کارکنان این کارخانه ۱۰۰۰ نفر بوده که تنها ۲۰۰ نفر آن ها در استخدام شرکت فوق بوده و بقیه کارگران شرکت های تامین کننده قطعات شرکت هستند. کارکنان تحت استخدام فولکس واگن در کارخانه مسئول کنترل کیفیت کامیون های تولیدی» بازاریابی و طراحی کامیون های جدید هستند. کارگران دیگر عموما مستخدم شرکت راکول که تامین کننده و مونتاژکننده فنر و قطعات و شرکت کامینز تامین کننده موتور کامیون و شرکت دلگا سازنده ی اتاق های کامیون است. در اين کارخانه تامین قطعات مورد نیاز و مونتاژ آنها بر روی کامیون بر عهده شرکتهای .تامین کننده است .در این کارخانه کارکنان شرکت فولکس واگن فقط مسئول آزمایش نهایی کامیون ها و تست کیفی آن ها را بر عهده دارند شرکت فولکس واگن به خاطر نوآوری های تکنولوژیک و بهبود بهره وری و افزایش تعهد خود نسبت به زنجیره تامین .و برون سپاری اقدام به ایجاد این زنجیره تامین در کارخانه ی خود نموده است

صفحه 5:
:اهداف مديريت زنجيره.تامين :سه عامل اصلى كه باعث شد مديران موضوع مديريت زنجيره تامين را به صورت جدى دنبال كنند لنقللطاهائل1 «تقاضاىمشتريازدر جهتخريد محصولاتو خدماتها هزينه ى كمتر. تحويلمناسبقر(2 تكنولوزى مدرن تر و طول عمر بيشتر كه در نهايت به افزايش رقابت در بين توليدكنندكان و سازندكان .منجر شد ضرویتلیجاد ساختلری‌جدید در رولبط ب ینس ‎Bll‏

صفحه 6:
۱ Reo el come] تركي سر اووذجیرد تساصينينجيره تاميزنسر لساك اليئهولمل .۰ ۳ فك 1 زنجیره تا نامه ریزی‌شدم! طويىكه ,لاتموجود» خدمات لاتجدید یاب شمشتريانرا يوششرههد بر يايه [كاهواز الاتفهايىدر يُنجيره تاميزيايه .ریزعمی‌شود لستقرار اوتباط های» شا رکتوایر3سمتبه لنولع مشارکتها و تعاملاتضروریش رکتشاید دارد. لير( 2 ‎papier‏ ط یاون جیره تامیور| به م شل رکب عوملخارج از شرکنگ سترشم دهد. هر ۰ عبر ودرا .زنجیره تامینپاید به لطلاغ شركا ب ادر تمام يتجيره بيلمه شود ‏طولحیزنجیره تامیرپسر صبنای‌سود دهید بریتونجیره تامیرم شا رکتموثر عولمل‌خلرج از شرکنوا( 3 لیجاب‌میک ندلما ارتباط هر شرکنبا شرکتهای‌خلیج ‎ol jl‏ کلزا لستدر مورد شرکا دقتبسه مواردی .همانند مرکز وقابتلنگیزه شرکا و ترکیبلنها ضروویاست ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
دامه ينج سطح عملكرد مديريت زنجيره تامين المطلاعاتمديريينجيره تاميق: قش سيستم هاىلطاهاتىدر لصطلاح يُنجيره تامير4هميتخاصودارد. لير( 4 ‎boot ped peo.‏ در لصطلاح زنجيره تامين:شانمىئههد کاهش‌هزینه زنجیره تسامین‌اصلی‌تری نهد لستقرار زنجیره تامینک اهش‌هزینه لستلیرتاهها بولی( 5 رلهبرد ها و مسیاستهایلفزلی شک ارلیینجام می‌شود. دلابلصلی‌هزینه زليىع إرتند از عدم وضوح فرلیند زنجیرم. تامین تفیل ترییه هایدلخلیو خارجىش ركتضعفموجود در طرلحىتوليد وجود لطاهاتفاق ص رلى .تصميم كيرىضعفحلقه هاوينجيره در ايتباط بيزشركا ينجيره تامين

صفحه 8:

صفحه 9:
* لجستیک آن قسمت از مدیریت زنجیره تامین است که کارایی و اثربخشی جریان رو به جلو و روبه عقب و نیز دخیره سازی کالاهاء خدمات و اطلاعات مربوطه بين نقطه آغازین زنجیره نا نقله مصرف ای ۳۳۰ .نیازهای مشتریان زنجیره را برنامه ریزی می کند. به کار مى كيرد و كنترل مى کند * لجستیک به کلیه فعالیت های هماهنگی اطلاق می شود که جهت بررسی, تحقیق. مطالعه و برآورد نیازها و احتیاجات اولیه در زمینه وسایل و تجهیزات. ماشین ها و ابزارآلات» تاسیسات و قطعات از هر نوع وکلیه امور مربوط به تهیه» تولید. بیمه. نگهداری. انبارداری» توزيع. حمل و نقلء تنظیم و تهیه ی روش انجام کار طراحی سیستم و .دستورالعمل و نظارت بر موارد فوق انجام می گیرد ۰ ۰

صفحه 10:
آمرور» نقش و جایگاه اطلاعات برای همه بدیهی است. گردش مناسب و انتقال صحیح اطعا ‎Bp eel‏ تا فرایندها موثرتر و کاراتر گشته و مدیریت آن آسان تر گردد در زنجیره تامین موضوع هماهنگی در ‎culled‏ ها بسیار اهمیت دازد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب مبان شرکا باعث خواهد تا تاثیرات فزاینده ای در تصمیم گیری ها و سرعت. دقت» کیفیت و جنبه های دیگر وجود .داشته باشد فواید اطلاعات در زنجیره تامین 6۳۲

صفحه 11:
.از مهمترین بخش های زنجیره تامین است و تاثیر زیادی بر همه زمینه ها در زنجیره امین و سطح عملکرد آن دارد بسیاری از شکست ها آغازین در زنجیره تامین به علت انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتار هایی است كه بين طرف هاى دركير در زنجيره به وقوع می پیوندد. در توسعه هر زنجیره تامین یکپارچه. توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان برای آن ها از عناصر .بحرانی و مهم برای کسب موفقیت است :کویل و همکاران روابط زنجیره تامين را به دو گروه زیر تقسیم می کنند روانط عمودی: بیوندهای سنتی میان شرکت ها در زنجیره نامین مثل خرده فروش, توزیم کننده نو" 23۲ .و تامین کننده مواد و قطعات بروابط افقی: نوعی توافق خدمات میان دو یا چند شرکت تامین کننده مستقل لجستیک بر پایه اعتماده عملیات مهد رک ‎eg,‏ رک سرمایه گذاری مشرکو |هذاف توافتی متقایل

صفحه 12:
زنجیره تامین مجموعه ای از شبکه ها است که از چندین تامین کننده. چندین شرکت حمل و نقل. چندین توزیع کننده و تعداد زیادی خرده فروش و تولید کننده های مختلف تشکیل شده است .در سطح عملیاتی؛ اين شبكه سه نوع جريان را شامل می شود جریان محصولات و مواد از تامین کنندگان به سوی * مشتری و جریان محصولات مرجوعی پا نیازمند .سرویس در جهت عکس آن ۶ ‏آنها و اطلاعات‎ gy Ses ol Cle es Jd ‏مربوط به جريان فيزيكى داده ها‎ قوانین و مقررات اعتباری» زمان بندی های * .پرداخت. اطلاعات مالکیت ها و غیره

صفحه 13:
a 5

صفحه 14:
شبکه زنجیره نامین توسط سه رکن پشتیبانی می شود ss ... ظرفیت های سازمان سازمان را در لجستیک. توسعه محصولات جدید و مدیریت * .دانش به كار مى كيرد 8 در برگیرنده ارتباطاتی است از یکپارچه سازی های عمودی تا ارتباطات شبکه ای بین * ‎pe CNS‏ سنجش عملكرة و طرح های تشویفی si Ce شامل فناوری های مربوط به فرایندهای تولید و همچنین فناوری اطلاعات *

صفحه 15:
هنگامی که تولید کنندگان دید کاملی به موجودی خود نداشته باشند با مشکااتی نظیر کوه موجوی نک ۱ بیش از حد آن مواجه می شوند. که موجب کاهش جریان نقدینگی می شود. در حالی که هزینه های مواد اضافی در .انبار افزايش مى يابد اين دو جالشء كمبود موجودى مشكل بزركترى است كه مى تواند به سفارشات ناقص و مشتريان ناراضى منجر شود اش دیگر موقعیت موجودی است. عدم فظارت بر موجودی می تواند باعث ابجاد ناکارایی در انبار ۰و 5 ۲ .کاهش سرعت عملیات و افزايش هزینه ها می شود چیدمان انبار نیز از مساتل مهم است. منظور از چیدمان انبار بهینه سازی اين فضا برای جلوگیری از نیروی کار غیر ضروری است. مدیربت مناسب انبار. باعث نزدیکی بیشتر چیننده ها به مواد می شود که اين امر انتقال سریع .موجودی ها و فروش سریع آن ها را به دنبال دارد ا رم ومد کل اسکن برجسب ها بااسندهای دیگری که همیشه باید دست به سب ۰ ۱ .را کاهش دهد یا حذف کند مسرت سیستم برداشت /سایگذاری مسيريابى مى تواند به ضورت خودکارانجام شود که باعت کم ۱ ۳ «تجهیزات و نیروی کار خواهد شد

صفحه 16:
معیار های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین اشاره به این موضوع دارد که از دیدگاه زنجیره تامین» هم عملکرد داخل .مرزهای سازمان و هم بیرون آن» در قبال تامین کنندگان» شرکا و مشتریان حائز اهمیت می باشد .در جدول زیر ارزیابی عملکرد زنجیره تامین بر اساس چهار معیار انجام می گیرد غرآیندهای زنجیره تامین معیارهای اندازه گیری شاخص های ارزیابی عملکرد ارزيابى عملكرد تحويل قابليت اطمينان زنجيره تامين ارزيابى عملكرد اجراى درخواست ها ‎oh)‏ عملكرد اجراى كامل درخواست ها بازه زماتب پاسخگویی زنجیره تامین اتعطاف يذيرى توليد فرآیندهای ارائه کننده خدمت به مشتری نهابی اتعطاق پذیری و پاسخگویی هزینه مدیریت جامع لجستیک هزیته ها بهره وری ارزش افزوده هزینه هی پردازش کالای مرجوعی دوره زمائى كردش دزمایة تعداد روزهای انبار کردن ‎YS‏ ‏دوره بازكشت سرمايه by ‏فرآیندهای‎

صفحه 17:

صفحه 18:
تباط بين فناورى اطلاعات و مديريت زنجيره تامين امروزه استفاده از فناورى اطالعات به عنوان شرط لازم براى كنترل مؤثر زنجيره هاى تأمين ييجيده مورد ملاحظه قرار كرفته است. يك زنجيره تأمين كه با سيستم فناورى اطلاعات به طور كامل ادغام 1 (جيره اى است كه در آن تقريبا ههه ارتباطات تجارى مهم بسازيانى ‎BSUS el ١‏ .مشتريان به صورت ديجيتالى فعال يا غير فعال مى شوند نقش هاى وظيفه اى فناورى اطلاعات در ل ل

صفحه 19:
كيفيت. قابليت 0 اطلاعات

صفحه 20:
امروزه شرکتها دریافته اند که بخش خرید آنها می تواند بطور فزایند های در افزايش كارايى و اثر بخشی آنها موثر باشد و به همین دلیل شیوه های خریدشان را تغییر داده و سعی در انتخاب اب ار يطورى كه بتواند اهذاف استراتویک و خرید شركت را برآورده سازد. برای تس بايد در جستجوی تامین کنندگان شایسته و استراتژیک بود و با آنها روابط برقرار کرد تا بتوان با ‎ome‏ أنه به مزاياى رقابتی دس یافت. برای, رسیدن به این امر پیاده سازی مدیریت ‎Byes‏ ‏تامین یک ضرورت اساسی است. توصیه می شود صنایعی مانند صنعت خودرو و صنایع هوافضا و كنات ننفت که تامین کنندگان زیادی دارند از این راه حل برای بهبود ارتباط با تامین کنندگان بهره گیرند

صفحه 21:
عنونمقا 4: مدیریتینجیره تامین(1 نویسنده: عباسعلی میان آبادی رمق : مدیریتهنجیره تامین(2 1ن كدر مسلم محمدى نولنمقاه: مدیریمتهنجیره تاميرور بستر فتورلطاهاتو ايتباطات( 3 نويسندكان: دكتر يوسفلى و فرنوش فرج يور عنونمقاله: بسررسیتاثیر فنورىمطاهاتبر مديريتؤنجيره تامين(!4 نویسندگان: دکتر مظفری» سجاد علیزاده آزاده فتاحی

صفحه 22:
با تشکر از توجه شما

39,000 تومان