کسب و کارمدیریت و رهبری

سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع

درس انبارداری

فاطمه دهقانی

18 صفحه
515 بازدید
03 آذر 1400

صفحه 1:
‎Sue ۰‏ ار ا فاطمه دهقانی استاد راهنما : دکتر شیروانی

صفحه 2:
۳ Supply Chain Management

صفحه 3:
معد مه ید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت داثم در حال تغییر است ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها وشرکتهای تولیدی - صنعتی را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آنها با محیط نامطمنن خارجی پای می فشارد و سازمانهای و یره تامین در را تای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستن چون بیان در سازمانهای امروزی در خی اعضای سازمان می

صفحه 4:
موضوع زنجیره 7 زنجیزه 0 ‏ااا ااا اناا‎ ecieererenn ‏اقتصادى.زمان و‎ ‏توصيف ميشود .درصورتيكه زنجيره تأمين قابليت هاى مناسبى در رابطه با ارتباطات و تعاملات با اجزاى محيطى داشته‎ 1 ‏ا ااا‎ a eee] ۱ ب وكارى در حوزه سنجش بازار است. سنجش بازار اين امكان را به كسب وكارها ميدهد كه به خوبى خود را در ا ا ا اما ا 0000 ‎ha ad‏ ا م ا ل

صفحه 5:
سار Pees rane pen een ‏از های خدمات. کالاها به تعداد صحیح در‎ ۱ فروشندگان به گونه ای که بمنظور حداقل کردن هزینه های سیستم و تحقق نیا ‎oe ee peer re See ere Tee‏ ۱ eee ee epee Te) ere Se Ten ke oR coe Perl fee Cas ct te Bele RU eee ‏ا‎ ‏تركيب ياسخ كويى و كارايى براى موفقيت در بازار.‎

صفحه 6:
دیدگاه های متفاوت در برابر ‎AT Oh‏ : : یی اد مس ماده اوليه تا مرحله تحويل كالاى نهايى به مصرف كننده را شامل مى شود. در ارتباط با جريان كالا دو جريان ديكر كه يكى 1 ۱ ie tele eS feel eee eee oe LTO eRe eee Tyee eee RUC ‏روابط ميان خریدار و فروشنده محدود کرده اند. که چنین نگرشی تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز‎ Se de) Sn eure aco er Sor ‏ا‎ eS STCe Cea SEES LoS Corea Teen eee ae ra ESOL ESRC) ere Nee et eke ener ee orca eae econ Ue Ay Corre NC ore Serre ae Sh Ste Tie acon reer mroe OPEC efor er corny heer en ec nmetn a ‏شامل تمام فعاليتهاى مورد نياز براى ارايه يك محصول يا خدمت به مشترى نهايى است. با نكرش ياد شده به‎ Se eRe RRS eee Ree Se Eee ee RTOS as Ree ‏ا ا‎

صفحه 7:
19 ا ل 000 35 ۲)مدیریت لجستیک * ۳)مدیریت روابط 4 تا

صفحه 8:
J ‏صحیح اطلاعات باعث می‌شود تا فرآیندها موثرتر و کار اترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره تامین - همان‎ 1۱9 Pal erg re SN ecco e erry oe ‏ت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا‎ زنجيره؛ مدير باعث خواهد شد تا تاثیرات فز ایت اطلاعات موجب هماهنگی بیشت تاثیرگذار خواهد بود که برخی از آنهاعبارت‌اند ازء [9 ete eer ne Tey eres Rent pore ees RTs Teac mee Te ea OnE OM ere) eee oot) 5 ‏ارش دهی و ساخ يرات سفارشء زمانبتدى‎ 7 Gefen etter ny Ser TIN epee creme etn 010 rene nee oa oe Lor rele RU DES TCO acai eae Nek roe Peco ee ope Reread ‏روند بازار و شرايط آينده عرضه و تقاضا؛ ايجاد و بهبود روابط بين شركا.‎ جنانجه ييداست. مديريت اطلاعات و مجموعه سيستم هاى اطلاعاتى زنجيره تامين مى تواند برروى بسيارى از 10 ‏ع ا م ا ا ا ا ا ل‎ CCTs rad 110111111110111 6 وجود داشته باشد. مد؛ 7 000

صفحه 9:
یل سیستم های تولیدی (مانند خودرو)؛ موضوع لجستب ن بخش که کلیه فعالیت‌های فیژیکی از مرحله تهیه ماده خام تا محصول نهایی شامل فعالیت‌های حمل و نقل, انبارداری: زمان‌بندی تولید و... را شامل می شود. بخش نسبتا بزرگی از فعالیت‌های زنجیره تامین را به خود. اختصباص می دهد. در واقع. محدوده لج تنها جریان مواد و کالا نبوده بلکه محور فعالی ‎eee Mite ree et ee Sep)‏ 1

صفحه 10:
«)مديريت روابط: ‎gfe yy estrone ea PY Cat STC)‏ ا ۱[ به خاطر ساخت و فرم آن باشدء مديريت روابط در زنجيره تامين است. مديريت روابط ۱ های اطلاعاتی و تکنولوژی مورد نیاز برای فعالیت‌های مدیریت ا ل Ce Ra eS re eee ee ا ا بل به ‎Reser RTE‏ که درتوسعه هر زنجیره تامین یکپارچه. توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابا اطمينان براى آنها از عناصر بحرانى و مهم براى نيل به موفقيت استر

صفحه 11:
فازهای اصلی مدیریت زنجیره تامین: ا اال اا ل ا ا ا ‎ARCs Rey ere RO‏ ‎rec eN tu ey Peru en ney‏ 1 اجرای دو فاز دیگر است. هدف از اجرای اين قاز درک <: پیاده‌سازی /5)2است. هاى فاز اول يك مدل ويه سازمان لازم است كه از ‎ney‏ ا ‎Pre‏ ‎Coed eee Rel aed‏ ن فاز نحوه اداره سازمان با ایجاد یک تصویر برای آینده

صفحه 12:
1 Ce ‏ا ل ا ل ا‎ EE eer | ee ey crane SPN ee ed ince TS a) اند همزمان با فاز اول و سوم اجرا شود. يعنى جزييات طراحى غييرات در ساختار سازمان اس سس پیاده سازی: در اين فاز در ادامه فاز دوم. زمان‌بندی پیاده سازی دوره های بلندمدت عملیات و ات در سیستم به منظور ایجاد تسهیلات انجام می‌گردد

صفحه 13:
مشکلات زنحیره تامین و منابع آنها: * در جهان تجارت مثالهاى بى شمارى از شركتهايى كه قادر نيستند به سطع تقاضايشان برسند و درنتيجه موجوديهاى بر و زیادی پروژه ای را متحمل می شوند وجود دارد. در اين قسمت ما به تشریح این مشکلات و علل آنها می . مشکلات طی زنجیره تامین به طورکلی از دو منبع ناشی می شوند: ‎١‏ عدم اطمينان: 7 ee ۱ ‏جیره تامین پیش بینی تقاضا‎ Crete Ps ree ‏ا: شرایط فعلی, توسعه تکنولوژیکی و سطح عمومی ت می پذیرد. دیگر عامل عدم اطمینان‎ ‏تامین زمانهای تحویل است که خود به عواملی مانند نسبت خرابی ماشین ها در فرایند تولید خطی. فشردگی ترافیکی‎ ‏اک‎ Cem Cy شید ‎Re Te ne cor Serle Tae‏ | ام برای شرکاء ل ‎es. tee ore a es Efe ke eer Ren Sea ree Een‏ یا آنچه باید اتفاق بیفتد آگاه می شوند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
اثر شلاق جرمى: 00 ‏عا‎ Te ive cr Sees Te Sees ny oe nor Ogee ee ‏گمبل در ارتباط با یکی از محصولاتشان مشاهده و شناخته شد. در این مشکل گرچه فروش واقعی در فروشگاهها نسبتا‎ ‏بت و قابا بود اما سفارشات عمده فروشان و توزیع کنندگان برای ۳56(سازنده) میدان نوسانات شدیدی‎ ‏توزيع‎ ow ee 1 ‏اضا و كمبود هماهتكى و اطمب‎

صفحه 15:
Bullwhip Effect (eee (Demand)

صفحه 16:
ازمای موجود در بازارها است. هنگامی که شرکت ها زنجیره بت ب ‎a See STU, ere Tee)‏ ا ‎epee ree Its St‏ ‎aere ne ۲‏ ۱[ شرکت ها < 3 از سوی دیگر مفهوم دوسوتوانی یک نوع تعادل در کلیه فرآیندهای ز نج ‎fe ea Te SS Serica Ree cd‏ ا ا ا ا ل ا ل ا لك ‎ERS va Relea Ree ee eee Trees ae ere Ler‏ 1 ‎popreeper tren mn nrrreccr er recite app eer ren eri cme ie screener eee‏ منابع درونى و هم به متابع بيرونى دقت كافى را داشته باشند كه اين موضوع مؤيد دستيابى به يك بلوغ در زنجيره تأمين ‎I‏ امیکه شرکتها ‎eee ener ee Serer‏ 1 تطبيق يذيرى و جابكى ۳ ا ‎Perron re any 00 renter ren men‏ بتوائد ‎ ‎| Een Scr Reni erst oeCh PB MEIC Senne ‏درد ای ی لمیر بر گروه منسجم از قابلیت های پویای ز‎ a ‏سنجش بازار. چایکی زن‎ ‏ین درنظر گرفت من تعامل با یکدیگر تأثیر به سزایی بر دوسوتوانی زنجیره تأمین دارد.‎ ‎ ‎585 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
شرکت ایران خودرو ازجمله شرکتهایی است که در زمینه تولید و ساخت بسیارگستردهای دارد. یکی از مشکلات زنجیره تا ان خودرو ناتواتی در امر بهینه سازی هزینه های تولید و کندی سرعت در زمینه منفى در عملکرد رقابتی این برند در بازار داشته باشد و اهرم های این شرکت در بازار از دست خواهد رفت و شرکت ایران خودرو

صفحه 18:

39,000 تومان