Shabakehaye_ejtemae

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شبکه های اجتماعی”

شبکه های اجتماعی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: Social Network شبکه های اجتماعیاستاد گرامی :جناب آقای دکتر جلالیارائه دهنده :علی حق بینآبان ماه 1391

اسلاید 3: فهرست مطالبمقدمه تاريخچه شبكه هاي اجتماعي:خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی :برترين شبكه هاي اجتماعيويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيچشم اندازشبکه های اجتماعی از نگاه قانون:خطر بالقوه؟جنگ نرم:نتیجه گیری:منابع:

اسلاید 4: مقدمهبه طور كلي شبكه هاي اجتماعي به عنوان ساختارهاي اجتماعي ساخته شده از گره ها مي باشند كه معمولا افراد به وسيله يك يا چند نوع ارتباط مانند دوستي و سرگرمي و عادات و ... بهم مرتبط مي شوند.شبكه هاي اجتماعي مردم را با همه علاقه مندي .هاي متفاوت به هم متصل مي كنند

اسلاید 5: تاريخچه شبكه هاي اجتماعي:سال 2004 :FACEBOOKاولين شبكه اجتماعي:سال : 1997SixDegress.com نام : سال 2006: گسترش روزافزون كاربران و بازديدكنندگان شبکه های اجتماعي

اسلاید 6:   خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی : اضافه کردن ویژگی های جدید بر اساس نظرات کاربراناجازه دادن به کاربران برای دسترسی داشتن و تنظیم قوانین و حفظ حریم خصوصیایجاد جوامع و گروههای مختلففراهم کردن زمینه ای برای ملاقات با افراد غریبه یا کسانیکه به زمینه های مختلف مورد نظر افراد نزدیک هستند.ارائه خدمات مانند چت ، وبلاگ نویسی ، ایمیل ، پیام های فوری ، ویدئو ، اشتراک گذاری فایل و ...ساخت یک پایگاه داده از کاربران که باعث می شود تا کاربران دوستان خود رابیابند درعین حال اجتماعات مختلفی هم شکل می گیرند.آزاد و بدون هزینه هستند.

اسلاید 7: فهرست برخی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعیبا بیش از ۱۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۰۷

اسلاید 8: برترين شبكه هاي اجتماعي در سال 2011:

اسلاید 9: برترين شبكه هاي اجتماعي در سال 2011:

اسلاید 10: برترين شبكه هاي اجتماعي در سال 2011:

اسلاید 11: برترين شبكه هاي اجتماعي در سال 2011:

اسلاید 12: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيهويت : هويت در شبكه هاي اجتماعي به سمت واقعي تر شدن پيش مي رود چون هيچ كس مايل نيست فرد ناشناس را به ليست دوستان خودش اضافه كند ، شما در ليست دوستانتان در فيس بوك با افراد واقعي طرف هستيد . اما مثلا در عصر وبلاگها اين مساله تا حد زيادي قابل پنهان كردن بود

اسلاید 13: به اشتراك گذاري و يادگيري : افراد علاقمند هستند هر چه سريعتر اطلاعات يا محتوايي را كه توليد كرده اند به اشتراك بگذارند . اين محتوا ممكن است خبر ، فيلم ، عكس يا مقاله يا طنز يا ديدگاه شخصي يا تجربيات آنها باشد ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعي

اسلاید 14: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيبسيج كنندگي و سازماندهي : شبكه هاي اجتماعي قدرت بسيج كنندگي دارند يعني مي توانند افراد را در يك زمان و يا مكان در محيط واقعي گرد هم آورند ، يا در محيط مجازي به كمپين بپردازند . طرح شبکه های اجتماعی خود جوش و خود مختار بی شمار و گسترده در سطح جامعه را باید از بدیع ترین اقدامات او دانست که می تواند تجربه و رویکردی نو در تشکیلات و سازماندهی در ایران معاصر محسوب شود.

اسلاید 15: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيدوستي : تعميق دوستي ها بين جنس مخالف ، بين همكلاسي ها ، همكاران ، هم عقيده ها ، دوستي با دوستان دوستان .

اسلاید 16: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعياعتماد : قابليت اعتماد به شبكه هاي اجتماعي بيش از وب سايتها است چون اطلاعات ، فيلتر نشده و خام منتقل مي شود ، قدرت اعتماد به شاخص بودن يا مشهور بودن فرد توليد كننده اطلاعات بستگي دارد .

اسلاید 17: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيحلقه هاي مخاطبان : به جاي مخاطبان انبوه ، حلقه هايي كوچك و بزرگ از مخاطبان شكل مي گيرد.اين حلقه ها در جاهايي با يكديگر همپوشاني دارد . تاثير گذاري هر شبكه بر هر حلقه به تناسب تخصصي بودن يا گرايش خاص آن شبكه است

اسلاید 18: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيقدرت كندو سازي : قابيلت لينك دهي ، ترك بك ، دنبال كردن ، علايق مشترك يعني كندوسازي

اسلاید 19: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعياستناد و تعميم : فيلم ، عكس ،صدا و متون اصلي رسانه ها ، قابليت استناد و تعميم را بالا برده است . شنيدن كي بود مانند ديدن ؟

اسلاید 20: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيچند رسانه اي : استفاده از چند رسانه اي ها در شبكه هاي اجتماعي ، قابليت جديدي است كه قدرت اين نوع رسانه ها را بالا برده است . فيلم ، صوت ، عكس ، انيميشن ، متن و گرافيك و لينك .

اسلاید 21: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيادغام فناوري ها : شبكه هاي اجتماعي محصول ادغام فناوري هاي جديد وب 2 هستند ،آژاكس ، XML ، HTTPS، RSS،

اسلاید 22: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيپرستيژ : امروزه افراد ، مجريان تلويزيون ، اساتيد دانشگاه ، دانشجويان ، روزنامه نگاران ، سياستمداران و هنرمندان به جاي آدرس ايميل يا وب سايت يا وبلاگ ، شناسه فيس بوك خود را اعلام مي كنند . حتي برنامه هاي تلويزيوني نيز آدرس فيس بوك دارند .

اسلاید 23: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيگپ : شبكه ها قابليت گپ يا همان چت كردن را با خود به همراه دارند .

اسلاید 24: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعينقد بي رحمانه : شبكه هاي اجتماعي فضاي تعاملي جسورترين آدم هايي است كه سرشان درد مي كنند و فعاليت در اين شبكه ها را نوعي فعاليت مدني و حتي مبارزه مدني مي دانند . لذا از نقد بي رحمانه حاكميت ، سياستمداران ؛ رسانه هاي رسمي ابايي ندارند . به همين جهت زبان آنها متفاوت با ساير رسانه ها به نظر مي رسد .

اسلاید 25: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيدنبال كردن ودنبال شدن : فالو شدن و فالو كردن افراد امري لذت بخش است . شما نيز دوست داريد دنبال شويد .شخصي نگاري يا روزنگاري در وبلاگها بر همين اساس اتفاق افتاده است . مانند توئيتر

اسلاید 26: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيباز انتشار : در محيط شبكه ها به خصوص سايتهاي لينكدوني ، خبرها پالايش و انتخاب شده و باز انتشار مي شوند .

اسلاید 27: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيخرد جمعي : همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند : حكيم بزرگمهر . اما در عصر شبكه ها همكان در حال زاده شدن است . گرايش عمومي را مي شود از اين فضاها سنجيد . شبكه هاي اجتماعي بهترين فضاي افكار سنجي هستنند .

اسلاید 28: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيجهاني بودن ( مترجم گوگل) : حذف مرزهاي زباني مهمتريم اتفاقي است كه در فضاي جديد وب اتفاق افتاده است .

اسلاید 29: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيسرگرمي : سرگرمي ، ظنر ، خنده ، شوخي ، سركار گذاشتن ، سوتي و گاف گرفتن ، كارهاي مونتاژي و فتوشاپي كردن ، دست انداختن سياستمداران ، معما طرح كردن از ويژگي هاي اين شبكه ها است .

اسلاید 30: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيسفارشي شدن : هرزه گردي و ولگردي در فضاي وب در حال حذف شدن است . شما محتوا را سفارش مي دهيد . با استفاده از فيد ها ، خروجي ها و ريدرهاي آنلاين و آفلاين .

اسلاید 31: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيجستجو شدن : از طريق تركيب موتورهاي جستجو با بسياري از شبكه ها شما مي توانيد در اين فضاها همزمان جستجو كنيد و جستو شويد .

اسلاید 32: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعياطلاع رساني و خبر رساني : رسانه هاي شهروندي ، خبرنگاران شهروند . از سونامي تا رخدادهاي انتخاباتي تهران

اسلاید 33: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعي رسانه نسل جوان : نو بودن ، خلاق بودن و ابتكاري بودن باعث جذب جوانها به اين پديده شده است

اسلاید 34: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيرسانه جايگزين : نقش رسانه هاي جايگزين را ايفا مي كنند در مقابل رسانه هاي جريان اصلي

اسلاید 35: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيتركيب با موبايل : اغلب اين فناوري ها يا نسخه موبايل دارند ، يا با استفاده از موبايل قابل انتشار و دسترسي هستند . مستندات محتوايي اين رسانه ها نيز توسط موبايل توليد مي شود

اسلاید 36: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيشفاف شدن بيش از گذشته : درون خانه هاي شيشه اي زندگي مي كنند از كوچكترين رخدادهاي همديگر مطلع مي شوند .

اسلاید 37: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيابتكار و خلاقيت : نوآوري در ذات شبكه ها است . ارتباطات افقي ، پيشنهادات خلاقه ، طوفانهاي مكرر فكري در اين محيط ها اتفاق مي افتد .

اسلاید 38: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيساختار دمكراتيك : مانند بالاترين ، ويكي پديا ، گوگل زمين ، وبلاگها ، فرومها و همه برابرند.

اسلاید 39: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيقدرت سرمايه اجتماعي : فوکوياما : وجود مجموعه معيني از ارزش هاي غير رسمي دانست که در ميان اعضاي گروه مشترک بوده و همکاري را در ميان آنها بهبود مي بخشد

اسلاید 40: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعي تحرك اجتماعي : جنبش های اجتماعی با تحرک یا تجمع گروه هایی از افراد متولد می‌شوند. این تحرک (mobility ) از یک سو به معنای جابجایی جمعیت است و از سوی دیگر به معنای سرعت یافتن ایده ها، ارتباطات و تماس ها است. در این شرایط افرادی که کمتر محتمل بود با همدیگر ارتباط داشته باشند یا پیوندی بین آن ها به وجود آید، فرصت آن را خواهند یافت تا یکدیگر را همیابی کند. تحرک جغرافیایی یا جابجایی جمعیت امکان فرا تر رفتن از محیط سنتی و قرار گرفتن در شرایط جدیدی را مهیا خواهد کرد که ظرفیت های افراد را افزایش خواهد داد.

اسلاید 41: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعيارتباطات غير رسمي : خارج از نهادهاي رسمي آموزشي ، رسانه اي ، حكومتي و سياسي .

اسلاید 42: چشم اندازآينده متعلق به شبكه هاي اجتماعي استمردم مهمترين توليد كنندگان و مصرف كنندگان اطلاعات در محيط شبكه ها هستندشبكه هاي اجتماعي چالش اصلي حكومتها در جامعه اطلاعاتي هستندهيچ شناختي از شبكه هاي اجتماعي در ايران به صورت علمي و آكادميك وجود نداردمكانيزم شبكه ها براي نظام سياسي قابل درك نيست و بيشتر تئوري توطئه مطرح مي شود

اسلاید 43: شبکه های اجتماعی از نگاه قانون:تعریف جرم:جرم عبارتست از فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد.بنابراین هر فعل یا ترک فعلی را زمانی می توان جرم دانست که برای آن فعل یا ترک فعل در قانون یک یا چند عنوان مجرمانه پیش بینی شده باشد.

اسلاید 44: ادامه:در ارتباط با شبکه های اجتماعی مجازی این بدان معناست که برای مجرم دانستن افراد بر اساس قانون جرایم رایانه ای ابزاری به نام فیس بوک یا از این قبیل دارای اهمیت نیستند.آنچه مهم است جعل و تخریب و جاسوسی و مانند اینهاست که چه از طریق شبکه های اجتماعی مجازی و چه از طریق دیگر ابزارهای رایانه ای ارتکاب یابند جرم تحقق یافته است.

اسلاید 45: خطر بالقوه؟در فضای سایبری انواع تهدیدات اخلاقی,اجتماعی,امنیتی,روانی,فرهنگی و... قابل تصور است.تردیدی نیست که شبکه سازی یکی از فرآیندهای اصلی در طراحی و مدیریت افکار عمومی و از جمله ابزارهای استراتژیک غرب برای نفوذ در کشورهای موردنظر و از جمله در قبال جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.بنابراین منطقی است که شبکه های اجتماعی مجازی نیز به دلیل قابلیت ویژه شبکه سازیشان گزینه مناسبی برای هدایت و جهت دهی اعتراضات علیه کشور هدف باشند و از این منظر یکی از ابزارهای مهم برای پیشبرد جنگ نرم علیه کشور موردنظر تلقی شوند.

اسلاید 46: جنگ نرم:جنگ نرم فرآیندی تدریجی و طولانی مدت است و در آن ارزش های بنیادین جامعه موردنظر هدف قرار داده می شوند.بستر سازی برای تغییر دیدگاه ها و عقاید جامعه هدف شاید مهمترین بخش این جنگ درازمدت باشد که ضرورتا به شکل غیر مستقیم و به تدریج و با ظرافت خاصی صورت می پذیرد چراکه تغییر ارزشها به طور کلی و تغییر ارزشهای بنیادین به طور خاص به سادگی امکان پذیر نیست.

اسلاید 47: نتیجه گیری:شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم برای بستر سازی و نیز مدیریت افکار در مسیر جنگ نرم به شمار می آیند و حساسیت های مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیز از همین منظر قابل بررسی است.

اسلاید 48: منابع:www.kaspid.comwww.pardakht.irwww.ict.basijeng.irwww.bostinnovation.comwww.aftabir.comwww.fa.wikipedia.org

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید