شرایط و تشریفات ورود به خدمات دولتی و استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی در قانون مدیریت خدمات کشوری
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- استخدام
- استخدام پيمانی
- استخدام قراردادی
- برگزاری امتحان عمومی
- برنامه پنجم سازندگی
- پاورپوينت شرايط و تشريفات ورود به خدمات دولتی و استخدام رسمی، پيمانی و قراردادی در قانون مدیریت خدمات کشوری
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- پاورپوینت شرايط استخدام رسمی
- تشريفات استخدام رسمی
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- داوطلب بومی
- دستورالعمل استخدام
- شرايط استخدام پيمانی
- شرايط استخدام رسمی
- شرايط استخدام قراردادی
- شرایط عمومی استخدام
- شرایط ورود به خدمات دولتی
- شیوه نامه
- قانون مدیریت خدمات کشوری
- نظام اداری
- نظام اداری کشور
- نیروی انسانيی
- ورود به خدمات دولتی
- ورود به خدمت
امتیاز
شرایط و تشریفات ورود به خدمات دولتی و استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی در قانون مدیریت خدمات کشوری
اسلاید 1: شرايط و تشريفات ورود به خدمات دولتی و استخدام رسمی، پيمانی و قراردادی درقانون مدیریت خدمات کشوریشیوه نامهدستورالعمل استخداماستخدام پيمانياستخدام رسميشرايط عمومي استخدامورود به خدمت
اسلاید 2: فهرست مطالبمروری کوتاه برموادوتبصره های فصول ششم وهفتمشيوهنامه برگزاري امتحانات و مسابقات استخداميآييننامه اجرايي طي دوره آزمايشي خدمت رسمي تبصره (3) ماده (46) آييننامه بهكارگيري افراد با مدرك تحصيلي ديپلم... تبصره (5) ماده (42) آييننامه اجرايي بند (ز) ماده (42)دستورالعمل نحوه برگزاري امتحانات و مسابقات استخدامي(ماده 44)برنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشورتعيين سهميه هاي استخدامي دستگاه هاي اجرايي حكم ماده 51
اسلاید 3: فصل ششم ـ ورود به خدمتماده41ـ ورود به خدمت و تعيين صلاحيت استخدامي افرادي كه داوطلب استخدام در دستگاههاي اجرائي ميباشند براساس مجوزهاي صادره، تشكيلات مصوب و رعايت مراتب شايستگي و برابري فرصتها انجام ميشود. ماده42ـ شرايط عمومي استخدام در دستگاههاي اجرائي عبارتند از: الف ـ داشتن حداقل سن بيست سال تمام و حداكثر چهل سال براي استخدام رسمي و براي متخصصين بامدرك تحصيلي دكتري چهل و پنج سال. ب ـ داشتن تابعيت ايران. ج ـ انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانوني براي مردان. د ـ عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر. هـ ـ نداشتن سابقه محكوميت جزائي مؤثر. و ـ دارابودن مدرك تحصيلي دانشگاهي و يا مدارك همتراز (براي مشاغلي كه مدارك همتراز در شرايط احراز آنها پيشبيني شده است). ز ـ داشتن سلامت جسماني و رواني و توانايي براي انجام كاريكه استخدام ميشوند براساس آئين نامهاي كه با پيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيران ميرسد. ح ـ اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان شناختهشده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران. ط ـ التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
اسلاید 4: تبصره1ـ بهكارگيري موقت و تعيين حقوق و مدت خدمت اتباع خارجي حسب قوانين و مقررات خاص خود انجام خواهد شد. تبصره2ـ استخدام افراد دردستگاههاي اجرائي درمشاغل تخصصي وكارشناسي وبالاترمنوط به احرازتوانايي آنان درمهارتهاي پايه وعمومي فناوري اطلاعات ميباشد كه عناوين ومحتواي مهارتهاي مذكور توسط سازمان تهيه و ابلاغ خواهد شد. تبصره3ـ استخدام ايثارگران و خانوادههاي آنان براساس قوانين مصـوب مربوط به خود خواهد بود. تبصره4ـ قوانين و مقررات گزينش بهقوت خود باقي است. تبصره5 ـ بهكارگيري افراد با مدرك تحصيلي ديپلم و يا با حداقل سن كمتراز رقم مذكور در اين ماده در موارد يا مناطق خاص براي مدت زمان مشخص وبراي فرزندان شهدا صرفاً در مشاغلي كه با پيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيران ميرسد مجازميباشد. ماده43ـ دستگاههاي اجرائي ميتوانند در صورتي كه در قوانين و مقررات قبلي مورد عمل خود شرايطي علاوه بر شرايط ماده (42) اين قانون داشته باشند، آن را ملاك عمل قرار دهند. ماده44ـ بهكارگيري افراددردستگاههاي اجرائي پس ازپذيرفتهشدن درامتحان عموميكه به طور عمومي نشر آگهي ميگرددونيزامتحان يا مسابقه تخصصي امكانپذيراست. دستورالعمل مربوط به نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي بهتصويب شوراي توسعه مديريت ميرسد
اسلاید 5: فصل هفتم ـ استخدامماده45ـ از تاريخ تصويب اين قانون، استخدام در دستگاههاي اجرائي به دو روش ذيل انجام ميپذيرد: الف ـ استخدام رسمي براي تصدي پستهاي ثابت در مشاغل حاكميتي. ب ـ استخدام پيماني براي تصدي پستهاي سازماني و براي مدت معين. تبصره1ـ كارمنداني كه به موجب قوانين مورد عمل به استخدام رسمي درآمدهاند با رعايت مقررات اين قانون به صورت استخدام رسمي ادامه خواهند داد. تبصره2ـ مشاغل موضوع بند(الف) اين ماده باتوجه به ويژگيهاي مذكور در ماده(8) اين قانون بنا به پيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيران ميرسد. تبصره3ـ سن كارمند پيماني در انتهاي مدت قرارداد استخدام نبايد از شصت و پنج سال و براي مشاغل تخصصي از هفتاد سال تجاوز كند. تبصره4ـ تعيين محل خدمت و شغل موردتصدي كارمندان پيماني در پيماننامه مشخص ميگردد و در مورد كارمندان رسمي بهعهده دستگاه اجرائي ذيربط ميباشد.
اسلاید 6: ماده46ـ كسانيكه شرايط ورود به استخدام رسمي را كسب مينمايند قبل از ورود به خدمت رسمي يكدوره آزمايشي را كه مدت آن سه سال ميباشد طي خواهند نمود و در صورت احراز شرايط ذيل از بدو خدمت جزء كارمندان رسمي منظور خواهند شد: الف ـ حصول اطمينان از لياقت (علمي، اعتقادي و اخلاقي)، كارداني، علاقه بهكار، خلاقيت، نوآوري، روحيه خدمت به مردم و رعايت نظم انضباط اداري از طريق كسب امتياز لازم با تشخيص كميته تخصصي تعيين صلاحيت كارمندان رسمي. ب ـ طي دوره هاي آموزشي و كسب امتياز لازم. ج ـ تأييد گزينش. تبصره1ـ درصورتيكه در ضمن يا پايان دوره آزمايشي كارمندان شرايط ادامه خدمت و يا تبديل به استخدام رسمي را كسب ننمايند با وي به يكي از روشهاي ذيل رفتار خواهد شد: الف ـ اعطاء مهلت دوساله ديگر براي احراز شرايط لازم. ب ـ تبديل وضع به استخدام پيماني. ج ـ لغو حكم. تبصره2ـ با كارمندان پيماني درصورت شركت در آزمون و احراز صلاحيتهاي موضوع ماده(42) و پذيرفته شدن براي استخدام رسمي در مشاغل حاكميتي به شرح زير رفتار خواهد شد. سوابق پيماني آنها جزو سوابق رسمي محسوب ميشود. سابقه سنوات خدمت آنها به سقف سن موضوع بند (الف) ماده (42) فصل ورود به خدمت اضافه ميشود. تبصره3ـ آئين نامه اجرائي اين ماده توسط سازمان تهيه و به تصويب هيأت وزيران ميرسد.
اسلاید 7: ماده47ـ بهكارگيري كارمندان شركتها و مؤسسات غير دولتي براي انجام تمام يا بخشي از وظايف و اختيارات پستهاي سازماني دستگاههاي اجرائي تحت هر عنوان ممنوع ميباشد و استفاده از خدمات كارمندان اين گونه شركتها و مؤسسات صرفاً براساس ماده(17) اين قانون امكانپذير است.ماده48ـ كارمندان رسمي در يكي از حالات ذيل از خدمت در دستگاه اجرائي منتزع ميگردند: ـ بازنشستگي و يا از كارافتادگي كلي طبق قوانين ذيربط. ـ استعفاء. ـ بازخريدي به دليل كسب نتايج ضعيف از ارزيابي عملكرد كارمند در سه سال متوالي يا چهارسال متناوب (براساس آئين نامهاي كه با پيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيران ميرسد). ـ آماده بخدمت براساس ماده(122). ـ اخراج يا انفصال به موجب احكام مراجع قانوني ذِِیربط. تبصره1ـ كارمنداني كه به موجب احكام مراجع قانوني از خدمت منفصل ميگردند در مدت انفصال اجازه استخدام و يا هرگونه اشتغال در دستگاههاي اجرائي را نخواهند داشت. تبصره2ـ كارمنداني كه از دستگاه اجرائي اخراج ميگردند، اجازه استخدام و يا هرگونه اشتغال مجدد در همان دستگاهاجرائي را نخواهند داشت.
اسلاید 8: ماده 49 ـ تمديد قرار داد كارمندان پيماني منوط به تحقق شرايط ذيل ميباشد: ـ استمرار پست سازماني كارمندان. ـ كسب نتايج مطلوب از ارزيابي عملكرد و رضايت از خدمات كارمند. ـ جلب رضايت مردم و ارباب رجوع. ـ ارتقاء سطح علمي و تخصصي در زمينه شغل مورد تصدي. تبصره ـ درصورت عدم تمديد قرارداد با كارمندان پيماني مطابق قوانين و مقررات مربوط عمل خواهد شد. ماده50 ـ كارمندان، مشمول استفاده از مزاياي بيمه بيكاري مطابق قوانين و مقررات مربوط خواهند بود. ماده51 ـ مجموع مجوزهاي استخدام دستگاههاي اجرائي با رعايت فصل دوم اين قانون در برنامههاي پنجساله تعيين ميگردد وسهم هريك ازوزارتخانهها ومؤسسات دولتي با پيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيرانميرسد. تبصره ـ هر گونه بهكارگيري نيروي انساني دردستگاههاي اجرائي خارج از مجوزهاي موضوع ايـن ماده خلاف قانون محسـوب و ممنـوع ميباشد و پرداخت هرگونه وجهي به افراديكه بدون مجوز به كار گرفته ميشوند تصرف غيرقانوني در اموال عمومي محسوب ميگردد. ماده52 ـ هر نوع بهكارگيري افراد در دستگاههاي اجرائي به غير از حالات مندرج در ماده(45) وتبصره ماده(32) اين قانون ممنوع ميباشد.
اسلاید 9: دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي به كارگيري افراد در دستگاههاي اجرايي كشور
اسلاید 10: بسمه تعالي رويكردهاي اعمال شده در تهيه دستورالعمل ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري موضوع نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي (مستند به مواد قانوني پيوست دستورالعمل) عدالت استخدامي از طريق ايجاد فرصتهاي برابر كه لازمه آن اطلاعرساني كامل است با توجه به اينكه اطلاعرساني از طريق روزنامههاي ناقص است و از طرفي در شرايط فعلي ممكن است بعضي از افراد به اينترنت دسترسي نداشته باشند اطلاعرساني تلفيقي مدنظر قرار گرفته است.هر مستخدم دولت بايد حداقل اطلاعات عمومي را دارا باشد كه به لحاظ عدم روايي و اعتبار اطلاعات دوران تحصيل و به لحاظ تكليف قانون حداقل مذكور از طريق آزمونهاي استاندارد سنجيده ميشود وبه لحاظ عمومي بودن سوالات به صورت متمركز طراحي ميشود و قبولي در اين امتحان شرط ورود به آزمون تخصصي است.هر مستخدم دولت بايد اطلاعات تخصصي و توانايي انجام شغلي كه داوطلب آن است را دارا باشد كه به لحاظ عدم روايي و اعتبار اطلاعات رشته تحصيلي و به لحاظ تكليف قانون، اطلاعات و توانايي مذكور از طريق آزمون امتحان يا مسابقه كتبي، شفاهي، مصاحبه و عملي) سنجيده ميشود و داوطلبان پس از مشخص شدن حداقل لازم، به ترتيب نمرات فضلي به صورت مسابقه پذيرفته ميشوند.واگذاري امور حتيالامكان به دستگاههاي اجرايي با حفظ نظارت كامل معاونت توسعه براي اعمال سياستهاي حاكميتي لحاظ شده است.عدم ايجاد توقع استخدامي بدون ارتباط استخدامي مشخص براي آحاد جامعه، بر اين اساس برگزاري آزمونهاي دواري با آزمونهاي عمومي جداي از آزمون تخصصي منتفي شده و آزمون عمومي حتماً مرتبط و همزمان با آزمون تخصصي برگزار ميشود در عين حال به منظور صرفهجويي در هزينهها و تسهيل كار داوطلبان، اينگونه آزمونهاي عمومي تا مدت معيني براي تمامي دستگاههاي اجرايي معتبر شمرده شده است.در راستاي عدالت استخدامي به منظور پيشگيري از اعمال نفوذ و سليقه در پذيرش، مصاحبه تخصصي محدود به مواردي شده كه به صورت كتبي قابل سنجش نباشد و پيشبيني شده كه در آزمون درصد مشخصي به مصاحبه اختصاص يابد.به لحاظ جلوگيري از تردد داوطلبان باي اخذ كارت ورود به جلسه صدور كارت به صورت الكترونيكي ديده شده است.
اسلاید 11: ماده 1: تعاريف واختصاراتدستگاه اجرايي: دستگاههاي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري با رعايت مستثنيات موضوع ماده (117) قانون مذكورمعاونت توسعه مديريت: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور امتحان عمومي: آزمون توانمنديهاي عمومي داوطلبان استخدام است كه به منظور سنجش دانش عمومي، اطلاعات و معلومات پايه آنها به صورت كتبي برگزار ميشود.امتحان تخصصي: آزمون توانمنديهاي تخصصي داوطلبان استخدام است كه به منظور سنجش دانش و مهارت تخصصي براي تصدي شغل مورد نظر به صورت كتبي و يا مصاحبه تخصصي برگزار ميشود.
اسلاید 12: مسابقه تخصصي: آزمون توانمنديهاي تخصصي داوطلبان استخدام است كه به منظور سنجش دانش و مهارت تخصصي براي تصدي شغل مورد نظر به صورت كتبي ويا مصاحبه تخصصي برگزار ميشود و افراد براساس نمرات برتر انتخاب خواهند شد.مصاحبه تخصصي: سنجش حضوري آن دسته از توانمنديهاي تخصصي است كه از طريق امتحان كتبي قابل سنجش نيست.آزمون عملي: سنجش توانمنديهاي حسي، حركتي و مهارت فني مورد نياز شغل مربوطه است كه به صورت عملي انجام ميشود.
اسلاید 13: داوطلب بومي: به داوطلبي گفته ميشود كه داراي يكي از ويژگيهاي زير باشد:الف- محل تولد داوطلب با محل جغرافيايي مورد تقاضا براي استخدام يكي باشد.ب – حداقل دو مقطع تحصيلي از مقاطع تحصيلي (ابتدايي، راهنمايي و متوسطه) را در محل مورد تقاضاي استخدام طي كرده باشد.٭ فرزندان پرسنل نيروهاي مسلح در صورتي كه محل (3) سال از سنوات تحصيلي آنها (اعم از ابتدايي، راهنمايي و يا دبيرستان) با محل مورد تقاضاي استخدامي يكي باشد نيز بومي تلقي ميشوند.
اسلاید 14: ماده 2 – معاونت توسعه مديريت موظف است سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي را تحت Web ايجاد نمايد.ماده 3- دستگاههاي اجرايي موظفند براي استخدام افراد، توانمندي عمومي داوطلبان را از طريق امتحان عمومی و توانمندي تخصصي آنها را به صورت امتحان يا مسابقه تخصصي و همچنين حسب ضرورت مصاحبه تخصصي يا آزمون عملي مورد سنجش قرار دهند. تبصره1: درصد امتيازات مصاحبه تخصصي و آزمون عملي به اقتضاي مشاغل در آگهي استخدام مشخص خواهد شد.تبصره2: برگزاري ازمون به صورت مجازي با تاييد معاونت توسعه مديريت بلامانع است.
اسلاید 15: ماده 4- قبولي در امتحان عمومي شرط لازم براي تصحيح اوراق امتحان يا مسابقه تخصصي مي باشد و براي داوطلب هيچگونه حق استخدامي ايجاد نميكند.ماده 5- دستگاه اجرايي موظف است پس از اخذ مجوز استخدام از معاونت توسعه مديريت، آگهي استخدام را براساس نمونه اعلام شده توسط معاونت مذكور تنظيم و در صورت تاييد از سوي آن معاونت، براي اطلاعرساني عمومي حداقل در دو روزنامه كثيرالانتشار به چاپ رساند و نسخه الكترونيكي آن را براي درج در سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي به معاونت توسعه مديريت ارسال نمايد.
اسلاید 16: تبصره1: دستگاه اجرايي موظف است يك نسخه از آگهي چاپ شده را همزمان در اختيار معاونت توسعه مديريت قرار دهد.تبصره2: در صورتي كه استخدام براي مناطق خارج از استان تهران باشد، دستگاه اجرايي ميتواند علاوه بر درج در روزنامههاي كثيرالانتشار، آگهي استخدام را در روزنامههاي محلي استان مربوطه منتشر و نيز مراتب را از طريق ساير رسانههاي گروهي محلي به اطلاع داوطلبان برساند.تبصره 3: انتشار عمومي آگهي به طرق غير از صورت مذكور در اين ماده به پيشنهاد دستگاه اجرايي، تاييد معاونت توسعه مديريت و تصويب شوراي توسعه مديريت امكانپذير است.
اسلاید 17: ماده 6- امتحان عمومي براساس بانك سوالات كه توسط معاونت توسعه مديريت در سامانه امتحان يا مسابقات استخدامي اختيار دستگاه اجرايي متقاضي قرار مي گيرد برگزار ميشود.تبصره: تا زمان استقرار بانك مزبور، سوالات امتحان عمومي به روش معمول تهيه خواهد شد.
اسلاید 18: ماده 7- مواد امتحان عمومي به شرح ذيل تعيين ميشود:1-معارف اسلامي2- رياضي و آمار مقدماتي 3- زبان انگليسي عمومي4- اطلاعات سياسي و اجتماعي و مباني قانوني 5- زبان و ادبيات فارسي 6- فنآوري اطلاعات
اسلاید 19: تبصره1: تعداد سوالات امتحان عمومي حداقل 90 و حداكثر 120 خواهد بود كه به صورت سوالات چهار گزينهاي طراحي خواهد شد.تبصره2: اقليتهاي مذهبي از پاسخگويي به سوالات معارف اسلامي معاف ميباشند و امتياز آن در ساير مواد آزمون توزيع ميشود.تبصره3: سوالات مهارتهاي فنآوري اطلاعات بايد به گونهاي طراحي گردد كه احراز مهارتهاي پايه و عمومي فنآوري اطلاعات موضوع تبصره (2) ماده (42) را ميسر سازد.
اسلاید 20: ماده 8- كارنامه الكترونيكي داوطلباني كه در امتحان عمومي يك دستگاه اجرايي حدنصاب نمره قبولي را كسب نمايند در سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي قرار ميگيرد و به مدت دو سال از تاريخ اعلام نتيجه براي شركت در امتحان يا مسابقات تخصصي كليه دستگاههاي اجرايي معتبر خواهد بود. تبصره: كارنامه صادره حداقل بايد مشتمل بر اطلاعاتي از قبيل شماره ملي، مشخصات شناسنامهاي و تحصيلي داوطلب، نمره كل آزمون، رتبه داوطلب در مقايسه با ساير داوطلبان و حدنصاب تعيين شده باشد.
اسلاید 21: ماده 9- حد نصاب لازم براي قبولي در امتحان عمومي60 % كل نمره آزمون ميباشد. در موارد خاص تعيين حدنصاب كمتر از درصد فوقالذكر بنا به پيشنهاد دستگاه اجرايي و تاييد معاونت توسعه مديريت خواهد بود.تبصره: داوطلبان مشمول موارد خاص كه موفق به كسب حد نصاب (60) در صد كل نمره آزمون نشدهاند مشمول ماده (8) اين مصوبه نخواهند شد.
اسلاید 22: ماده10 : دستگاه اجرايي موظف است با در نظر گرفتن اولويتهاي قانوني از ميان شركتكنندگان در امتحان يا مسابقه تخصصي به ترتيب نمرات برتر به ميزان 5/1 برابر مورد نياز با تعيين افراد اصلي و ذخيره براي معرفي به گزينش ظرف مدت (15) روز اقدام نمايد.تبصره1: در صورتي كه علاوه بر امتحان يا مسابقه تخصصي انجام مصاحبه تخصصي يا آزمون عملي ضروري باشد لازم است قبل از انجام مرحله فوق به ميزان (3) برابر افراد مورد نياز كه در امتحان يا مسابقه تخصصي قبول شدهاند براي مصاحبه يا آزمون عملي معرفي شوند.
اسلاید 23: تبصره2: در صورتي كه تعداد قبول شدگان در امتحان يا مسابقه تخصصي به سه برابر افراد مورد نياز نرسد، دستگاه موظف است تمامي قبول شدگان را براي مصاحبه معرفي نمايد.تبصره 3: اولويت انتخاب داوطلبان، در شرايط يكسان به ترتيب با داوطلبان بومي، شاغلين غيررسمي مناطق محروم و دورافتاده موضوع فهرست بند يك ماده (68) قانون براي همان مناطق و شاغلين دستگاه كه با رعايت تبصره ماده (32) و ماده (124) قانون به كارگيري شدهاند خواهد بود.
اسلاید 24: ماده 11 : دستگاه اجرايي موظف است فهرستهاي تهيه شده (3 برابر و 5/1 برابر) را قبل از معرفي و هرگونه اعلام به داوطلبان به تاييد معاونت توسعه مديريت و يا نماينده آن برساند. معاونت مزبور و يا نماينده مربوطه موظفند حداكثر ظرف مدت (15) روز از تاريخ وصول فهرستهاي فوق نسبت به اعلام نظر اقدام نمايد.
اسلاید 25: ماده12 : در صورتي كه پس از اعلام نظر گزينش، نيروي انساني مورد نياز تامين نگردد دستگاه ميتواند از ميان ساير قبول شدگان امتحان، مسابقه تخصصي يا آزمون تخصصي به ترتيب مقرر در ماده 10 به گزينش معرفي نمايند.ماده 13 : گزينش دستگاه اجرايي موظف است با رعايت ماده 16 قانون گزينش نسبت به اعلام نتيجه اقدام نمايد.
اسلاید 26: ماده14: دستگاه اجرايي موظف است فهرست نهايي پذيرفتهشدگان را حداكثر ظرف مدت (15) روز به معاونت توسعه مديريت ارائه و پس از اخذ تاييديه در يكي از روزنامههاي كثيرالانتشار و سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي اعلام نمايد.ماده15: پذيرفتهشدگان موظفند حداكثر ظرف مدت يك ماه بعد از اعلام نتيجه نهايي پذيرش به دستگاه اجرايي مراجعه نمايند دستگاه اجرايي موظف است ظرف مدت حداكثر سه ماه نسبت به صدور حكم كارگزيني يا قرارداد استخدام پذيرفته شدگان اقدام نمايد.
اسلاید 27: تبصره1: در صورت عدم مراجعه پذيرفته شدگان نهايي ظرف مهلت مقرر يا انصراف آنان دستگاه اجرايي ميتواند نسبت به استخدام افراد ذخيره اقدام نمايد.تبصره 2: پذيرفته شدگان نهايي موظفند قبل از صدور حكم كارگزيني گواهينامه مهارت هاي فني و حرفه اي مرتبط با شغل، دورههاي آموزشي قبل از خدمت و دوره توجيهي را بر اساس ضوابطي كه معاونت توسعه مديريت ابلاغ ميكند ارائه نمايند.
اسلاید 28: ماده16: دستگاه اجرايي موظف است جهت برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامي نسبت به ايجاد كميتهاي تحت عنوان كميته برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامي اقدام نمايد.ماده 17:دستگاه اجرايي ميتواند برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامي را به اشخاص حقوقي كه مورد تاييد معاونت توسعه مديريت قرار ميگيرند واگذار نمايد.
اسلاید 29: ماده18:چنانچه در هر يك از مراحل ورود به خدمت مشخص شود كه داوطلب مدارك خلاف واقع ارائه داده است، از ادامه مراحل جذب محروم خواهد شد.ماده 19: استخدام براي مشاغل كليدي، حساس و يا موارد خاص با درخواست دستگاه اجرايي و تاييد رييس شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني امكانپذير است.
اسلاید 30: ماده20: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني موظف است شيوهنامه برگزاري امتحانات و مسابقات استخدامي را حداكثر ظرف مدت يك ماه از تاريخ تصويب اين دستورالعمل تهيه و ابلاغ نمايد.ماده 21: مسئوليت اجراي مفاد اين دستورالعمل به عهده بالاترين مقام دستگاه اجرايي و نظارت بر حسن اجراي آن با معاونت توسعه مديريت ميباشد.
اسلاید 31: بسمهتعاليشيوهنامه برگزاري امتحانات و مسابقات استخدامي در اين شيوهنامه براي رعايت اختصار، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور معاونت توسعه مديريت، دستگاهها و وزارتخانههاي مشمول قانون مديريت خدمات كشوري، دستگاه اجرايي و كميته نظارت بر امتحان يا مسابقه استخدامي كميته ناميده ميشود.- مراحل اجرايي امتحان يا مسابقه استخدامي :1 – تكميل برگ تعيين مشخصات شغل و تنظيم آگهي استخدامي و ارسال آن به معاونت توسعه مديريت براي اخذ تاييديه براساس نمونه ارائه شده. 2 – ارسال تصوير پيشنويس آگهي استخدامي تاييد شده به بنياد شهيد و امور ايثارگران براي معرفي فرزندان شاهد واجد شرايط به دستگاه اجرايي3 – انتخاب فرزندان شاهد و فرزندان جانباز 25 درصد و بالاترواجد شرايط در حد سهميه تعيين شده و ارسال گزارش جذب آنها به بنياد شهيد و امورایثارگران4 – انتشار آگهي استخدام
اسلاید 32: 5 – تشكيل كميته با تركيب و شرح وظايف ذيل:تركيب:معاون ثابت دستگاه اجرايي يا عناوين مشابه (رييس كميته)مديركل امور اداري يا مدير واحد مرتبط (دبير كميته)نماينده واحد حراستمسئول كارگزينيمسئول آموزشنماينده واحد گزينشنماينده واحد رسيدگي به شكايات (حسب ضرورت)شرح وظايف: نظارت بر اجراي دقيق مراحل امتحان يا مسابقه استخدامي در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي شامل موارد:رسيدگي به مغايرتهاي خاص در هنگام ثبت نامبررسي و پاسخگويي به شكايات داوطلبانتهيه گزارش تخلفات احتمالي براي مراجع ذيربطتهيه و تنظيم گزارش نهايي مراحل مختلف امتحان يا مسابقه استخدامينظارت بر رعايت استانداردهاي محل برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامينظارت بر فرايند استخراج نتايج امتحان يا مسابقه استخدامينظارت بر رعايت اصل محرمانه بودن سوالات، پاسخنامهها و رعايت اصول حفاظتي در تمامي مراحل امتحان يا مسابقه استخدامي تا اعلام نتايج نهايي آزمون
اسلاید 33: 6 – دريافت مدارك ثبت نامي داوطلبان استخدام و تشكيل پرونده و درج شماره پرونده با اقلام اطلاعاتي نمونه پيوست به صورت الكترونيكي در محيط بانك اطلاعاتي اكسس .7 – بررسي مدارك و اعلام مغايرتهاي احتمالي به كميته8 – تخصيص شماره واحد براي هر داوطلب براي درج آن بر روي كارت ورود به جلسه، صندلي و پاسخنامه9 – صدور كارت ورود به جلسه داوطلبان واجد شرايط10 – آمادهسازي محل برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامي از نظر چيدمان صندليها، نور، گرمايش و سرمايش، سيستمهاي صوتي و درج راهنماي دسترسي در معابر ورودي محل آزمون11 – دريافت سوالات عمومي از معاونت توسعه مديريت و تكثير آن با رعايت حفاظتهاي لازم12 – تهيه سئوالات تخصصي با استفاده از افراد متخصص در هر رشته شغلي و تكثير آن با رعايت حفاظت هاي لازم
اسلاید 34: 13 – برگزاري امتحان يا مسابقه با استفاده از نيروي انساني مناسب و كافي (مراقبين، ناظرين، رابطين و خدمات).14 – تنظيم صورتجلسه با تعيين تعداد حاضرين و شماره داوطلبين غائب در پايان برگزاري امتحان يا مسابقه استخدامي 15 – پلمپ پاسخنامهها و تحويل آن به نماينده حراست16 – بازگشايي و قرائت پاسخنامهها و كليدها به صورت الكترونيكي در حضور نماينده حراست هر دستگاه 17 – تصحيح، بررسي و استخراج نتايج امتحان يا مسابقه استخدامي با رعايت ضوابط و اولويتهاي قانوني18 – ارسال نتايج كل داوطلبان حاضر به همراه فهرست پذيرفته شدگان 5/1 يا 3 برابر حسب مورد در لوح فشرده براي تاييد معاونت توسعه مديريت در محيط بانك اطلاعاتي اكسس به شرح اقلام اطلاعاتي پيوست 19 – اعلام نتايج تاييد شده در سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي و دعوت از پذيرفتهشدگان براي مصاحبه تخصصي، آزمون عملي يا گزينش حسب مورد
اسلاید 35: 20 - در صورتيكه دستگاه اجرايي بخواهدعلاوه بر امتحان تخصصي نسبت به برگزاري مصاحبه تخصصي يا آزمون عملي اقدام نمايد، لازم است تا تمهيدات ذيل را نيز انجام دهندبرگزاري مصاحبه تخصصي يا آزمون عملي با شاخص هاي تعيين شده توسط كميتهاي متشكل از افراد متخصص موضوعيارسال نتايج به تفكيك قبول شدگان نهايي و افراد ذخيره براي تاييد به معاونت توسعه مديريتاعلام نتايج تاييد شده در سامانه امتحان يا مسابقه استخدامي و دعوت از پذيرفتهشدگان براي شركت در فرايند گزينش.با توجه به لزوم استفاده از فناوريهاي جديد هر يك از مراحل فوق را ميتوان به صورت الكترونيكي اجرا نمود.معاونت توسعه مديريت بر عملكرد و حسن اجرايي كليه امور اين شيوه نامه نظارت خواهد نمود.
اسلاید 36: ٭ برگزاري آزمون توسط استانداري ها براي جذب نيرو به دستگاه هاي اجرايي استان با رعايت بند هاي اين شيوه نامه و موارد ذيل بلامانع است1- حتي الامكان نيازهاي نيروي انساني دستگاه هاي اجرايي را از طريق جابجايي و انتقال تامين و منحصرا در صورت عدم تامين نيازها از طريق مذكور مجوز استخدامي نيروي جديد صادر نمايند.2- پيش نويس آگهي استخدام را از محل مجوزهايي كه بر اساس سهميه هاي تخصيص يافته صادر و تامين اعتبار شده است تنظيم و براي تاييد به معونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور ارسال نمايند 3- هر آگهي مشتمل بر حداقل (10) دستگاه اجرايي يا (100) نفر و براي استان هاي آذربايجان غربي،ايلام،اردبيل،بوشهر،خراسان جنوبي،خراسان شمالي،خوزستان،چهارمحال بختياري،سيستان وبلوچستان،كردستان،كهگيلويه و بوير احمد وهرمزگان(5) دستگاه يا (50) نفر باشد
اسلاید 37: تركيب كميته در استان به شرح ذيل تعيين مي شود:معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري (رييس كميته)مدير كل منابع انساني و تحول اداري استانداري (دبير كميته)نماينده واحد حراست استاندارييك نفر از مسئولين كارگزيني هر يك از دستگاه هاي اجرايي شركت كننده در آزموننماينده واحد رسيدگي به شكايات (حسب مورد)
اسلاید 38: بسمهتعاليمعاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رييس جمهوروزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك درجلسه مورخ 13/10/1388بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور و به استناد تبصره (3) ماده (46) قانون مديريت خدمات كشوري – مصوب 1386- و با رعايت جزء (ط) بند 1 تصويبنامه شماره 158795 /ت 38856 ه مورخ 1/10/1386 آئين نامه اجرايي دوره آزمايشي خدمت رسمي را به شرح زير تصويب نمود:آييننامه اجرايي طي دوره آزمايشي خدمت رسمي ماده1: به منظور تشخيص صلاحيتهاي موضوع بند الف ماده 46 قانون مديريت خدمات كشوري «كارگروه تخصصي تعيين صلاحيت كارمندان رسمي» با تركيب ذيل درهر دستگاه اجرايي تشكيل ميشود: الف) معاون ثابت دستگاه اجرايي با عناوين مشابه (رييس) ب) مسئول واحد توسعه منابع انساني دستگاه اجرايي (دبير) ج) مسئول واحد محل خدمت كارمند د) مسئول واحد ارزشيابي دستگاه اجرايي هـ) يك نفر متخصص سنجش و اندازهگيري با معرفي بالاترين مقام دستگاه اجراييماده2 :شرح وظايف كارگروه، معيارهاي احراز صلاحيتها، حداقل امتياز لازم دورههاي آموزشي، فرايند صدور حكم استخدامي قطعي و يا نحوه اعمال يكي از روشهاي مذكور در تبصره 1 ماده 46 براساس دستورالعملي است كه به تصويب شوراي توسعه مديريت خواهد رسيد.ماده3: انتقال كارمندان به ساير دستگاه هاي اجرايي و اعزام به ماموريت در طي دوره آزمايشي مجازاست.
اسلاید 39: بسمهتعاليتصويب نامه هيات وزيرانمعاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رييس جمهورهيات وزيران در جلسه مورخ ..........بنا به پيشنهاد شماره ....... مورخ ....... معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور و به استناد تبصره (5) ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري تصويب نمود:معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور در موارد يا مناطق خاص با پيشنهاد دستگاههاي اجرايي مشاغلي را كه امكان جذب نيروي انساني با مدرك تحصيلي دانشگاهي وجود ندارد تعيين و براي تصويب به هيات وزيران پيشنهاد كند. استخدام افراد با مدرك تحصيلي ديپلم دراين مشاغل در مدت زماني كه در پيشنهاد فوق مشخص ميشود مجاز خواهد بود.معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور پس از معرفي فرزندان شهيد آماده به كار داراي مدرك تحصيلي ديپلم از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران مشاغلي را كه امكان بهكارگيري آنان وجود دارد تعيين و براي تصويب به هيات وزيران پيشنهاد ميكند.حداقل سن براي بهكارگيري افراد با مدرك تحصيلي ديپلم در موارد فوق 18 سال تعيين ميشود.
اسلاید 40: بسمهتعاليمعاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رييس جمهوروزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور و به استناد بند(ز) ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري – مصوب 1386- و با رعايت جزء (ط) بند 1 تصويبنامه شماره 158795 /ت 38856 ه مورخ 1/10/1386 آئين نامه اجرايي بند(ز) ماده (42) قانون ياد شده را به شرح زيرموافقت نمودند:آييننامه اجرايي بند(ز) ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري ماده1: دستگاههاي اجرايي موظفند سلامت جسماني و رواني داوطلبان استخدام را براي استخدام در پست مورد نظر مورد سنجش قرار دهند.ماده2: استخدام داوطلباني كه صرفا داراي اعتياد به مواد مخدر، الكل و دخانيات مي باشند ممنوع است.ماده3: دستگاههاي اجرايي مي توانند صلاحيت و توانايي انجام كار داوطلباني كه براي آن استخدام مي شوند از طريق آزمون علمي، مصاحبه تخصصي و معاينات پزشكي احراز نمايند.ماده 4: در صورت بروز مشكل و اعتراض داوطلبان استخدام، مرجع نهايي رسيدگي به توانايي جسمي و رواني انجام كار، شوراي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان مربوط مي باشد. ماده 5: استخدام جانبازان و معلولان به شرط آنكه به تشخيص بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان بهزيستي كشور(حسب مورد)، جانبازي و معلوليت مانع از ماموريت كاري آنها نباشد بلا مانع است.
اسلاید 41: ماده (* ) قانون برنامه پنجم سازندگي ايران اسلاميبا عنايت به ماده (51) قانون مديريت خدمات كشوري و با رعايت سياستهاي فصل دوم قانون مذكور به خصوص بندهاي «ب» و «ج» ماده (24)، اقدامهاي ذيل انجام ميشود:1– مجموع مجوزهاي استخدامي دستگاههاي اجرايي در برنامه پنجم سازندگي ايران اسلامي (به استثناي نيروهاي مسلح) مطابق جدول شماره (* ) اين قانون تعيين ميشود.2– هرگونه بهكارگيري نيروي انساني در دستگاههاي اجرايي خارج از سهم تعيين شده، به استثناي موضوع تبصره ماده (32) قانون مديريت خدمات كشوري، خلاف قانون و ممنوع است.3- آيين نامه اجرايي اين ماده مشتمل بر سهم هر يك از دستگاههاي اجرايي در چارچوب جدول شماره (* ) پيوست اين قانون، بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور به تصويب هيات وزيران ميرسد.جدول شماره (X )-تغييرات تعداد كارمندان دستگاههاي اجرايي در قانون برنامه پنجم سازندگي ايران اسلامي
اسلاید 43: گزارش عملكرد امور آمار برنامهريزي و تأمين نيروي انساني در راستاي ده برنامه تحول در نظام اداري كشور
اسلاید 46: برنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور برنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور با پنج هدف بنيادي ذيل تهيه و ارائه مي شود :1- بازسازي فرايند توليدوجمع آوري آمارواطلاعات نظام اداري بارويكردجديدوبااستفاده از فنآوريهاي نوين2- ايجاد، بهنگام رساني وتوسعه پايگاه آمارواطلاعات نظام اداري كشور در سال 1389- 1388 بمنظور استفاده در برنامهريزيهاي مديريتي و توسعه و بهبود نظام اداري كشور 3- استقرار نظام آمارهاي ثبتي در پايگاه آمار و اطلاعات نظام اداري در اجراي سياستهاي تحول در نظام اداري و اصلاح ساختار در دستگاههاي اجرايي كشور4- شناسايي واستانداردسازي مراجع اطلاعاتي مورداستفاده درمكانيزاسيون فرايندهاي عملياتي نظام اداري و طراحي، تثبيت وبهروزرساني كدينگ مربوط وتعيين فرمت هماهنگ ويكنواخت تبادل اطلاعات درسطح كشور5- اطلاع رساني وانتشار اطلاعات با رويكردآمار، پژوهش، برنامه ريزي و تصميم گيري در نظام اداري كشور
اسلاید 47: روش و مراحل اجرابه منظور اجراي صحيح برنامه، با توجه به وسعت و پيچيدگي، مراحل ذيل صورت مي پذيرد:الف. شناسايي و تعريف مولفه هاي آماري نظام اداري با توجه به قانون مديريت خدمات كشوري - شناسايي انواع بانکهاي اطلاعاتي مورد نياز پايگاه - نيازمندي هاي اوليه گزارشات آماريب. مدل جمع آوري آمار و اطلاعات ج. ايجاد و بهنگام رساني پايگاه آمار و اطلاعات نظام اداري - فرآيندهاي پايگاه - قابليتهاي ويژه پايگاهد. توسعه پايگاه آمار و اطلاعات نظام اداريه. اطلاع رساني و انتشار اطلاعات با رويكردآمار، پژوهش، برنامه ريزي و تصميمگيري برنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور
اسلاید 48: الف. شناسايي و تعريف مولفه هاي آماري نظام اداري با توجه به قانون مديريت خدمات كشوريدر اين مرحله، با تکيه بر دانش، تجربيات و شناخت، اقدام به احصاء مولفههاي نظام اداري كشور با توجه به قانون مديريت خدمات كشوري گرديد كه منتج به شناسايي سيستم هاي فرعي مورد نياز پايگاه شد. اهم آن در شماي زير ذکر گرديده است.ساختار سازمانيقواِنين و مقرراتنيروی انسانینظام مالی و بودجهارزِيابی عملکردفناوري اطلاعاتتوانمند سازي كاركنانخدمات ادارینظام اداری کشوربرنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور
اسلاید 49: ب. مدل جمع آوري آمار و اطلاعاتبه منظور مبادله سريع اطلاعات و بکارگيري آن در هر يک از ستادها (ستاد دستگاه – ستاد واحدهاي معاونت متبوع و ستاد مركزي) به دليل بافت و زنجيره ارتباطي بين اطلاعات ميبايست در واحدهاي متبوع و دستگاههاي دولتي اولاً يک هماهنگي کلي در جهت مکانيزه نمودن سيستم هاي اطلاعاتي صورت پذيرد ثانياٌ ميبايست تحت برنامه و شرايط مشخص شده از طرف معاونت متبوع اقدامات لازم براي تعيين دوره به روز آوري، ميزان صحت و نحوه انتقال اطلاعات (تعيين معماري ارتباطي پايگاه- تعيين مشخصات فني تجهيزات ارتباطي- تعيين مشخصات فني سرورها و منابع اطلاعاتي- تدوين طرح امنيت پايگاه- تهيه برنامه عملياتي استقرار پايگاه) انجام پذيرد و در اين جهت اقدامات هماهنگ و هدايت شده از يک مرکزيت باعث جلوگيري از اتلاف انرژي و هزينه هاي گزاف دوباره کاري مي گردد. برنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور
اسلاید 50: ج. ايجاد و بهنگام رساني پايگاه آمار و اطلاعات نظام ادارياز جمله مواردي که در اجراي اين فاز از اهميت بسيار بالايي برخوردار است بانکهاي اطلاعاتي يا پايگاههاي اطلاعاتي هستند. ايجاد شبکه هاي ارتباطي، طراحي کامپيوتر هاي مناسب، نوشتن نرم افزارها، تدوين استانداردها و ساير موارد، بستر لازم را براي عبور اطلاعات فراهم مي کند. اما چنانچه اطلاعات سازماندهي شده و قابل استفاده در شبکه اطلاع رساني وجود نداشته باشد عملاً ساير سرمايهگذاري ها بيهوده مي باشدبرنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور
اسلاید 51: د- توسعه پايگاه آمار و اطلاعات نظام اداري كشور از آنجا كه رابطه اطلاعات با حوزه دولت الكترونيك رابطه خروجي (Product) با مولد (Engine) است، به گونه اي كه بدون مديريت كلان و مهندسي فرايندهاي كاري موجود در ارگان ها و تدوين استانداردهاي لازم و سياستگذاري به روز، امكان مديريت اطلاعات و توسعه پايگاه عملا ممكن نخواهد بود، همكاري اين دو حوزه امري ضروري بوده و محور هاي ذيل را در بر مي گيرد:محورهاي توسعه و جامعيت پايگاه- ارتقاء نظام جمع آوري مکانيزه اطلاعات بر مبناي خروجي با مولد- ارتباط با پايگاه هاي اطلاعاتي ملي از طريق شبكه هاي ارتباطي- تدوين و اجراي طرح هاي آماري مورد نياز- عملياتي كردن فعاليت هاي مرتبط با مولفه هاي نظام اداري در دستگاه هاي اجرايي از طريق پايگاه- ايجاد زيرساخت اطلاعاتی جهت ارائه خدمات الکترونيکبرنامه جامع آمار و اطلاعات نظام اداري كشور
اسلاید 52: ه- اطلاع رساني و انتشار اطلاعات با رويكرد آمار، پژوهش، برنامهريزي و تصميمگيري به منظور ارايه سرويسهای دقيق و سريع و بهنگام به مقامات، مسئولين، و پژوهشگران در نظام ادرای کشور در جهت اطلاع و کنترل اين نظام لزوم راه اندازی و به کارگيری سيستم اطلاع رسانی اجتنابناپذير می باشد، زيرا به دليل افزايش حجم اطلاعات و ضرورت دسته بندی و استفاده آن در سطوح مديريت بجز با بکارگيری ابزار اطلاعرسانی امکان پذير نمی باشد.اطلاع رساني از اطلاعات پايگاه مي تواند در برگيرنده موارد ذيل باشد :- تهيه و ارائه گزارشهاي آماري تحليلي در زمينه مولفه هاي نظام اداري- ارائه آمار و اطلاعات مورد نياز جهت ارزيابي تحقق اهداف كمي برنامه هاي توسعه در بعد نظام اداري كشور- تنظيم و ارايه گزارش هاي لازم از روند تغييرات ايجاد شده در نظام اداري كشور در ابعاد مختلف- انجام بررسي و مطالعات تطبيقي در زمينه شاخص هاي كلان نظام اداري ساير كشور و مقايسه آن با شاخص هاي نظام اداري كشور- تهيه و تدوين نشريات آماري لازم در مقاطع زماني مشخص- پاسخ به استعلام هاي وضعيت اشتغال كاركنان دولت- ارايه آمار هاي لازم به هيات دولت و مجلس شوراي اسلامي و پژوهشگران نظام اداري كشور- تهيه و توليد انواع گزارش هاي آماري مورد نياز
اسلاید 62: عنوانقانون مديريت خدمات كشوري قانون استخدام کشورقانون مديريت خدمات كشوري قانون استخدام کشورملاحظات1- طول مدت دوره آزمایشی استخدام رسمی2- در پایان دوره آزمایشی صالح برای ابقا نباشند 3- شرایط عمومی استخدام 3 سال ودر صورت تمدید تا 5 سالالف- اعطاء مهلت دو سالهب- تبدیل وضع به استخدام پیمانیج- لغو حکمحداقل سن بیست سال تماماز 6 الی 24 ماهحکم برکناریحداقل سن 18 سال تمامملاحظات1- طول مدت دوره آزمایشی استخدام رسمی2- در پایان دوره آزمایشی صالح برای ابقا نباشند 3- شرایط عمومی استخدام 3 سال ودر صورت تمدید تا 5 سالالف- اعطاء مهلت دو سالهب- تبدیل وضع به استخدام پیمانیج- لغو حکمحداقل سن بیست سال تماماز 6 الی 24 ماهحکم برکناریحداقل سن 18 سال تمام1- طول مدت دوره آزمایشی استخدام رسمی2- در پایان دوره آزمایشی صالح برای ابقا نباشند 3- شرایط عمومی استخدام 3 سال ودر صورت تمدید تا 5 سالالف- اعطاء مهلت دو سالهب- تبدیل وضع به استخدام پیمانیج- لغو حکمحداقل سن بیست سال تماماز 6 الی 24 ماهحکم برکناریحداقل سن 18 سال تمام
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.