shesh_raveshe_hefze_ghorane_karim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شش روش حفظ قرآن کریم”

شش روش حفظ قرآن کریم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمwww.AFMSOFT.IRwww.AFMSOFT.TKwww.ALIFATHI.ARZUBLOG.com

اسلاید 2: شش روشحفظ قرآن کریم

اسلاید 3: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله: «ان الذی لیس فی جوفه شیء من القرآن کالبیت الخرب».(میزان الحکمه/ح16632 به نقل از کنزالعمال/ح2478)

اسلاید 4: حفظ قرآن از منظر رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله«نپرداختن به حفظ قرآن در حال حاضر واقعاً نقیصه ای در حوزه های ما به شمار می آید. در بعضی از حوزه های اهل سنّت همان طور که مسبوق است از بدو ورود، حفظ قرآن جزء شرایط است. در دیگر حوزه ها نیز اگر شرط، حفظ قرآن نباشد ولی بدان تشویق می شوند. غالب عالمان اهل سنت با قرآن انس زیادتری دارند.»(27/12/68)

اسلاید 5: حفظ قرآن از منظر رهبر فرزانه انقلاب حفظه اللهمن الان وقتی بعضی از جوانانی را که حافظ قرآنند می بینم که بحمدالله بعد از انقلاب ما از این قبیل افراد زیاد داریم یا بعضی بزرگان اهل علم را که حافظ قرآنند می بینم غبطه می خورم و می گویم حاضر بودم اگر چیزی از امور معنوی داشتم بدهم و آن حفظ قرآن را بگیرم.»(10/6/67)

اسلاید 6: حفظ قرآن از منظر رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله«چون بقای حفظ نیاز به تکرار دارد به طور طبیعی توفیق تلاوت پیدا می کنید.آن وقت، ناگهان شما می بینید درباره هر مسأله ای از مسائل اسلامی که بحث می شود آیه ای از قرآن در ذهنتان هست. چقدر خوب است! چقدر ذهن انسان منشرح می شود!»(10/6/67)

اسلاید 7: روش های حفظ قرآن روش اول: حفظ ترتیبیحفظ ترتیبی از حمد تا ناسبه درد استعدادهای خاص می خورد(5درصد افراد)برکات فراوانی دارد.تنها 20درصد راه، حفظ کل قرآن است، 80درصد مرور است که وقت زیادی می گیرد و انگیزه بالا نیاز دارد.شرط ورود: یکسال هر روز یک جزء قرائت قرآن

اسلاید 8: منابعچرا قرآن را حفظ کنیم/ سید مصطفی حسینی/ جامعه القرآنچگونه قرآن را حفظ کنیم/ شهریار پرهیزکاربهترین روش حفظ قرآن/ محمد حسین اجرایی/ جامعه القرآنروش حفظ قرآن/ آیت الله ری شهری

اسلاید 9: روش های حفظ قرآن روش دوم: حفظ جزء 30از ناس تا بلداز نبأ تا فجرتکرار آن در نمازهای یومیه و نمازهای مستحبی بالاخص نماز وتیره

اسلاید 10: منابعهر روز با قرآن/ استاد محمد خامه گر

اسلاید 11: روش های حفظ قرآن روش سوم: حفظ منتخبحفظ سور منتخب(یس، الرحمن، واقعه، جمعه، منافقون، دهر، ملک) تکرار آنها در نماز های مستحبی یا روزهای مختلف هفته، کار بر روی مفاهیم و تفسیر این سوره ها یعنی یک سرمایه بزرگ تبلیغیتکمله: حفظ ادعیه و زیارات منتخبادعیه مختص نمازهای یومیه، دعای عهد، مناجات امیرالمؤمنین در مسجد کوفهزیارات عاشورا، امین الله، آل یس

اسلاید 12: روش های حفظ قرآن روش چهارم: حفظ موضوعیحفظ آیات و روایات منتخبتکرار: هر 2 ماه یکبار. حفظ هر موضوع یعنی یک منبر کامل

اسلاید 13: منابع150 موضوع از آیات و روایات/ اکبر دهقان/ مرکز فرهنگی درسهایی از قرآنمیزان الحکمه/ آیت الله ری شهری

اسلاید 14: روش های حفظ قرآن روش پنجم: قرآن درمانیامام باقر علیه السلام: « قُرَّاءُ الْقُرْآنِ ثَلَاثَةٌ: قاریان قرآن سه گروه‏اند:1) آنكه قرآن می خواند و آن را سرمايه كسب خویش قرار می دهد و پادشاهان را با آن می دو شد و بر مردم فخر می فروشد.2) ديگر کسی است كه قرآن را می خواند و الفاظ آن را حفظ نموده ، ولى حدود آن را ضايع می سازد ... خداوند امثال اينان را در میان قاریان زياد نكند.3) وَ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَوَضَعَ دَوَاءَ الْقُرْآنِ عَلَى دَاءِ قَلْبِهِ: و ديگر کسی است كه قرآن را می خواند و داروى قرآن را بر دل دردمندش می نهد». (كافي،ج‏2، ص627)

اسلاید 15: روش های حفظ قرآن روش پنجم: قرآن درمانیدر این روش در حین ختم ترجمه قرآن آیاتی که برای شخص جالب بوده و دردی از دردهای اعتقادی، اخلاقی و عملی او را دوا می کند فیش برداری شده، حفظ می شود و هر دو ماه یکبار مرور می شود.این روش بهترین سرمایه تبلیغی است، چراکه جامعه هم مبتلا به همین دردهاست.

اسلاید 16: روش های حفظ قرآن روش ششم: انس دائمامام صادق علیه السلام : «القُرءانُ عَهدُ اللهِ اِلي خَلقِه فَقَد يَنبَغِي لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن يَنظُرَ في عَهدِهِ وَ اَن يَقرَاَ مِنهُ في کُلِّ يَومٍ خَمسينَ ءايَهً » (کافی، ج2، ص 601)روش علمای بزرگ نظیر حضرت امام خمینی، رهبر فرزانه انقلاب، علامه طباطبایی، علامه مطهری، علامه جوادی و .... همین روش بوده است که چنانچه به حدیث فوق عمل شود سالی 4 ختم قرآن می شود و پس از ده سال تسلط خوبی بر اکثر آیات قرآن حاصل خواهد شد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید