کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

شناسایی عوامل موفقیت کارآفرینی

shenasaeeye_avamele_movaffaghiyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شناسایی عوامل موفقیت کارآفرینی”

شناسایی عوامل موفقیت کارآفرینی

اسلاید 1: www.Dr-Talebi.com1شناسایی عوامل موفقیت 1- عوامل موفقیت کارآفرینی (فردی) چیست ؟ پاسخ :دسته اول : عوامل شخصی الف : خود شناسی و خودباوری ب : نواندیشی و نوگرایی ذهنی ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابلیت بیشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محیط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ی خود و تقویت باوراندیشی و : مشخص نمودن اهداف شخصی و تمایلات فردی ف : فراگیری آموزش و تجارب درارتباط با شناخت ریسک ، نحوه پذیرش آن و چگونگی محاسبه آن ق : احساس تغیر در چرخه زندگی خود س : نیاز به کسب موفقیت ش : برخورداری از علوم مربوط به کسب و کار (Business plan knowledge) م : قدرت کنترل و آگاهی به قدرت خویشتن

اسلاید 2: www.Dr-Talebi.com2دسته دوم : عوامل محیطی نقش جامعه در برانگیختن روحیه کارآفرینی و پشتیبانی ازآن* شرایط اجتماعی نقش جامعه کوچک (قومیت،رسم ورسوم کسب وکار) نقش خانواده ، نوع تربیت ،گرایشات کسب و کاردرخانواده* شرایط اقتصادی* بازار سرمایه – منابع ما لی* برنامه ها ، سیا ست ها و گرایشات دولت درخصوص ما لکیت کسب و کار* میزا ن و تداوم سیا ست ها ، برنامه ها ، و طرح های حمایت از فعالیت های کارآفرینان * نظام ارزشی اقتصادی حاکم در کشور* سطح رفاه زندگی و گرا یشات افراد در این خصوص * وجود وضعیت بازارهای مصرفی* تنوع مشتریان * سطح رقابت موجود ، قدرت و نفوذ* دستا وردهای تکنولوژیکی * وضعیت نوآوری و میزان ارزش مداری آن * ارتبا طا ت سرمایه گذاری و گرا یشات آن * میزان وجود پله های مخفی در کسب امتیازات اقتصادی * نیروی مهارت دیده

اسلاید 3: www.Dr-Talebi.com3جدول 1 :عوامل تاثیرگذار محیطی بر روند شکل گیری کارآفرینی : ردیف عوامل خیلی مهم مهم بدون تاثیر1- شرایط اقتصادی2- بازار سرمایه و منابع مالی3- شرایط اقتصا دی 4- برنامه وسیاست های مهارتی5- سطح رفا ه زندگی 6- تقاضا و بازار تشنه 7- تنوع مشتریا ن 8- وجود سرمایه گذاران مخاطره پذیر 9- وجود تکنولوژی ناب 10- وجود نیروی کار فراوان 11- وجود نیروی متخصص12- تلاش برای ثروتمند شدن 13- سرخوردگی از کارهای مزد بگیر

اسلاید 4: www.Dr-Talebi.com4جدول 2 :انواع مهارت های مورد نیاز در کارآفرینی :دسته اول : مهارت های فنی – تخصصی ( Technical Skills )* نوشتن طرح کسب و کار* قدرت برقراری ارتباطات مفهومی * شناخت و قدرت درک محیط و تغییرات محیطی * برخورداری از دانش تخصصی مدیریت کسب و کار* برخورداری از دانش فنی مربوط به کسب و کار منتخب * قد رت شنود و دریافت اطلاعات * دارای مهارت و قابلیت لازم برای ساماندهی کارها (فعالیت ها )* دارای مهارت لازم برای ایجاد شبکه همکاری و تعامل (معامله) با ذینفعان* برخوداری از تا کتیک های غیر رسمی مدیریتی * برخوداری از مهارت های لازم برای رهبریت تیم کاری

اسلاید 5: www.Dr-Talebi.com5دسته دوم : مهارت های مدیریت کسب و کار ( Goal Setting )* مهارت لازم جهت برنامه ریزی و هدف سازی * مهارت لازم جهت تصمصم گیری و تصمیم سازی * ارتباطات مردمی و انسانی * مهارت لازم در بازاریابی ( شامل بازارشناسی، بازارسازی و بازارگردانی )* مهارت لازم برای مدیریت کردن امور مالی ، حسابداری و موارد مرتبط * مهارت لازم برای هدایت ، کنترل برنامه ها * مهارت و فنون لازم در مذاکرات * مهارت لازم درکسب و جذب سرمایه گذاران و فرصت های سرمایه گذاری* مهارت لازم برای برنامه ریزی رشد

اسلاید 6: www.Dr-Talebi.com6دسته سوم : مهارت های کارآفرینی ( Entrepreneurship )* مهارت کنترل بر خود و حفظ نظم لازم * مهارت برخوداری از ریسک و مدیریت ریسک * مهارت نوآور بودن و نوآور اندیشیدن * مهارت انعطاف پذیری تغییرپذیری * مهارت آینده خوانی و هدایت کار بسمت و سوق آینده * مهارت برخوردای از قابلیت تغییر و کنترل ( هدایت ) تغییر* مهارت تسلط گرایی

اسلاید 7: www.Dr-Talebi.com7کارآفرینی سازمانی ٍEntrepreneurship corporate Entrepreneurship تفاوت های آشکار که نتیجه سال ها تجارب بین مدیریت بر مبنای هدف و شکل گرفته براساس خواست سازمان و مدیریت کارآفرینانه که مبنای شخصیت گرایی منحصر بفردو همراه با دست آوردهای نواندیشی و نوآوری همراه بوده است باعث گردید تا سازمانهای بزرگ و بنام که سالها براساس مدیریت مبتنی بر هدف MBO ، مدیریت مبتنی بر اقتضاء و نهایتآ مدیریت مبنی براستراتژی سازمانی اداره می شدند ، تغییر رویه داده و با استفاده از الگوبرداری قیاسی Benchmarking ، تسلی در توسعه رفتارهای کارآفرینانه در مدیریت حوزه های استراتژیک سازمان های خود بنمایند . این حوزه را اصطلاحآ حوزه های استراتژیک درآمد زا یا SBUs می نامند .

اسلاید 8: www.Dr-Talebi.com8عوامل موفقیت کارآفرینی سازمانی و درون سازمانی :* تغییر فرهنگ و گرایشات مشتریان * تغییر یا بهم خوردن حوزه های تعریف شده کسب و کار * رقابت آرام ولی مستحکم و همراه با برنامه شرکت های کوچک و متوسط * بهم خوردن تعادل انگیزه تصنعی و تقویت انگیزه های شخصی در مدیران بنگاههای یا سازمانهای بورکراتیک ( بزرگ ) * بالا رفتن ادراک قابلیت ها و توانمندی های فردی * آمادگی سازمان برای تغییر ساختار سازمان از بوراکراتیک به سازمان شناور و انعطاف پذیر * تامین نیازهای مالی ، تکنولوژیکی و ابزارهایی که برای رشد کارآفرینی سازمانی افراد واجد شرایط در سازمان ضروری می باشد

اسلاید 9: www.Dr-Talebi.com9موانع کارآفرینی سازمانی :* عدم واگذاری مسئولیت کار همراه با نوعی خودمختاری و آزادی عمل به فردی که احساس مسئولیت بالایی دارد * عدم شناخت قدرت نوآوری ، قابلیت ها و مهارت های بالا در افراد ( یا عدم اهمیت داده ) * عدم درک صحیح از شرایط محیطی * آماده نبودن سازمان برای تغییر ساختاری و بازسازی سازمان Reengineering * عمودی بودن ساختار روند شکل گیری نوآوری و خلاقیت ها در شرکتهای بزرگ

اسلاید 10: www.Dr-Talebi.com10جدول مقایسه ای بین مدیران سنتی ، کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی شاخص ها مدیران سنتی کارآفرینی فردی کارآفرینی سازمان زمینه های اولیه تحرک روش های سنتی نظیر جایزه ، پاداش ، اضافه کار و ارتقای موقعیت شغلی بطور مستقل ، وجود فرصت ها ، وجود منابع و آشنایی با قابلیت ها بطور مستقل و اعطاء امتیازات ویژه از طرف سازمان زمان گرایی ( زمانبدی )درزمان کوتاه ، با انجام ملاقات های تاکید بر میزان بودجه ، برنامه ریزی کوتاه مدت با نگرش نتیجه ، برنامه ریزی افقی برای بقا و رشد آمادگی برای تعیین استراتژی رشد در دو مقطع 5 و10 ساله فرآیندی بین کارآفرینی فردی و مدیریت سنتیروند فعالیت ها تاکیدبر فعالیتهای جمعی ،تاکیر بر فعایت نظارت (نظارت بر فعالیتها ) و دخالت مستقیم برکارها حضور فعال و درگیرشدن کامل در فعالیت ها حضور فعالیتی و درگیرشدن بیشتر در کار و مقایسه با مدیریت سنتی

اسلاید 11: www.Dr-Talebi.com11جدول مقایسه ای بین مدیران سنتی ، کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی ( دنباله )موقعیت ( ریسک ) درجه ریسک پذیری بسیار محتاط و نگران از نتایج بدست آمده و حفظ موقعیت فعلیتقبل ریسک محاسبه شده عدم نگرانی از موقعیت فعلی و پذیرش شکست تقبل ریسک ، عدم نارضایتی از شکست روشها و موقعیت فعلی سازمانی و گرایش به خود استقلالی بعنوان نتیجه کاراشتباه در شکستسعی در جلوگیری از بروز شکست و شوک واردهکنار آمدن با اشتباهات و درک دلایل شکست ( و تلاش مجدد )تلاش برای کمتر کردن ریسک پروژه و شکست آنان از طریق بازنگری متناوب پروژه کاریروند تصمیم گیری هابطور عام موافقت با تصمیمات اتخاذ شده توسط رده های بالاتر مدیریتی آرزو ها ، ایده ها و عقاید همراه با تصمیم گیری خواهد بود . ( تصمیم گیری آرمان گرا )برخورداری از قابلیت جذب تالش و تشریک مساعی دیگران برای همکاری

اسلاید 12: www.Dr-Talebi.com12جدول مقایسه ای بین مدیران سنتی ، کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی ( دنباله )ذینفعان بطور عا م موافقت با تصمیما ت اتخاذ شده توسط رده های بالاتر مدیریتی خود شخص کارآفرین و مشتریان خود شخص و یا ( اشخاص ) ، مشتریان و سازمان ( سرمایه گذاران )ارتباط با دیگران بطور سنتی و محدودتغییر ارتبا ط با مشتریا ن و دیگران بنا بر روند رشد بطور سنتی و مقتضیات

اسلاید 13: www.Dr-Talebi.com13 جدول شماره 1 : مشخصه های یک کارآفرین 1 – یک کارآفرین اغلب از میان کدام یک از فرزندان خانواده انتخاب می شود ؟ الف : بزرگترین ج : جوانترین ب : میانی د : فرقی نمی کند 2– یک کارآفرین اغلب ............است . الف : متاهل ج : بیوه ب : مجرد د : مطلقه 3– یک کارآفرین عموما” یک ............است . الف : مرد ج : فرقی نمی کند ب : زن د : _____ 4– یک شخص معمولا” اولین کار خود را بطور مشخص درچه سنی آغاز می کند ؟ الف : قبل از بیست سالگی د : چهل سالگی ب : بیست سالگی م : پنجاه سالگی ج : سی سالگی 5– معمولا” یک کارآفرین تمایل دارد تا کار خود را در چه سالی آشکار کند ؟ الف : قبل از بیست سالگی د : چهل سالگی ب : بیست سالگی م : پنجاه سالگی ج : سی سالگی

اسلاید 14: www.Dr-Talebi.com14جدول شماره 1: مشخصه های یک کارآفرین ( دنباله ) 6 – بطور نمادین ، یک کارآفرین بعد از کدامیک از مقاطع زیر به فکر ایجاد و توسعه فعالیت کسب و کار خودمی پردازد ؟ الف : قبل از اتمام دبیرستان د : فوق لیسانس ب : بالاتراز دیپلم م : دکترا ج : لیسانس 7 – انگیزه اولیه یک کارآفرین برای شروع کار چیست ؟ الف : پول در آوردن د : ایجاد شغل با امنیت بالا ب : مستقل بودن م : قدرتمند بودن ج :مشهور شدن 8– انگیزه اولیه برای یک کارآفرینی بالای شخصی و نیاز به دستیابی آن مبنی بر ارتباط با ...... است . الف : همسر ج : پدر ب : مادر د : کودکان 9– برای موفقیت در یک کسب و کار کارآفرینانه ، شما نیاز به ......... دارید . الف : پول د : ایده خوب ب : شانس م : کلیه موارد بالا ج : سخت کوشی 10– کارآفرینان و سرمایه داران کارآفرین .................. هستند . الف : همدوش یکدیگر د : دوستان صمیمی یکدیگر ب : بهترین دوستان یکدیگر م : در تضاد با یکدیگر

اسلاید 15: www.Dr-Talebi.com15جدول شماره 1: مشخصه های یک کارآفرین ( دنباله ) 11 – یک کارآفرین موفق با تکیه بر کدام کلمه از موارد پیشرفته مدیریت بحران عمل می کند ؟ الف : شبکه مدیریت داخلی ب : منابع مالی ج : متخصصین مدیریت خارجی د : هیچکدام 12 – کارآفرین ها با عملکرد بر کدامیک از موارد زیر بهترین هستند . الف : مدیران ب : برنامه ریزان ب : سرمایه گذاران مخاطرپذیر ج : کننده کار(جلورونده ) 13– کارآفرین ها ، افراد ......... هستند . الف : ریسک پذیری بالا ج : با ریسک پذیری کم ب : ریسک پذیری میانه د : عادی 14– کارآفرینان ................. هستند . الف : زندگی خود را در مهمانی و سرگرمی سپری می کنند د : حوصله مهمانی را ندارند ب : هرگز به مهمانی نمی روند م : همگام با گروه به مهمانی می روند 15– کارآفرینان تمایل دارند تا غرق و شیفته یکی از موضوعاتی به شرح زیر شوند . الف : ایده های جدید د : برنامه های مالی جدید ب : کارکنان جدید م : کلیه موارد بالا ج : ایده های تولید جدید 16– کارفرمایان بطور کلی و نمادین در شکل دهی به ............... می باشند . الف : کسب و کار خدماتی ج : شرکتهای ساختمانی ب : شرکتهای تولیدی د : انواع سرمایه گذار ها

اسلاید 16: www.Dr-Talebi.com16جدول شماره 2 : مقایسه حوزه های کار آفرینی و سازمانی

اسلاید 17: www.Dr-Talebi.com17جدول شماره 2 : مقایسه حوزه های کار آفرینی و سازمانی ( دنباله)

اسلاید 18: www.Dr-Talebi.com18جدول شماره 2 : مقایسه حوزه های کار آفرینی و سازمانی ( دنباله)

اسلاید 19: www.Dr-Talebi.com19Table 1 : Characteristics of an Entrepreneur1 . An entrepreneur is most commonly the…… Child in the family. a. oldest c. youngest b. middle d. doesn’t matter2 . An entrepreneur is most commonly: a. married c. widowed b. single d. divorced3 . An entrepreneur is most typically a : a. man c. either b. woman d. ____4 . An individual usually begins his or her first significant entrepreneurial business enterprise at what age ? a. teens c. thirties b. twenties d. forties e. fifties

اسلاید 20: www.Dr-Talebi.com20Table 1 : continued5 . Usually an individual’s entrepreneurial tendency first appears evident in his or her : a. teens c. thirties b. twenties d. forties e. fifties6 . Typically, an entrepreneur has achieved the following educational attainment by the time the first significant business venture begins : a. less than high school c. bachelor’s degree b. high school diploma d. master’s degree e. doctor’s degree7 . An entrepreneur ‘s primary motivation for starting a business is: a. to make money c. to be famous b. to be independent d. to create job security e. to be powerful

اسلاید 21: www.Dr-Talebi.com21Table 1 : continued8 . The primary motivation for the entrepreneur’s high ego and need for achievement is based upon a relationship with : a. spouse c. father b. mother d. children 9 . To be successful is an entrepreneurial venture , you need : a. money c. hard work b. luck d. a good idea e. all of the above10 . Entrepreneurs and venture capitalists : a. get along well c. are cordial friends b. are the best of friends d. are in conflict

اسلاید 22: www.Dr-Talebi.com22Table 1 : continued11 . A successful entrepreneurs relies on which of the following for critical management advice : a. internal c. financial b. external management d. no one professional 12 . Entrepreneurs are best as : a. managers c. planners b. venture capitalist d. doers 13 . Entrepreneurs are : a. high risk takers (big gamblers) c. small risk taker (few chance) b. moderate risk takers (realistic d. doesn’t matter gamblers)

اسلاید 23: www.Dr-Talebi.com23Table 1 : continued14 . entrepreneurs : a. are the life of the party c. will never go to parties b. are bores at a cocktail party d. just fit into the crowd at a party 15 . Entrepreneurs tend to “fall in love” with : a. new idea c. new manufacturing idea b. new employees d. new financial plans e. all of the above16 . Entrepreneurs typically form : a. service business c. financial companies b. manufacturing companies d. construction companies e. a variety of ventures

اسلاید 24: www.Dr-Talebi.com24Table 2 : Entrepreneurial DomainAdministrativeDomain Pressures towardThis sideKey BusinessDimensionPressures towardThis sideDiminishing opportunityRapidly changing : Technology Consumer electronics Social values Political rulesDriven Strategic Driven by orientation byPerception resources currently controlledSocial contractsPerformanceMeasurementSocial contracts performance measurement criteria Planning systems and cycle

اسلاید 25: www.Dr-Talebi.com25Table 2 : continued Action orientationShort decision Risk management Limited decision constituenciesLack of predictable resource needs Revolutionary with short durationCommitment to opportunityEvolutionary of long durationAcknowledge of multiple constituencies Negotiation of strategy Risk reductionManagement of fit

اسلاید 26: www.Dr-Talebi.com26Table 2 : continued Lack of long-term control Social need for more opportunity per resource unitInternational pressure for more efficient resource useIncreased resourceLong resource lifecompared to needRisk of obsolescenceRisk inherent in any new ventureMulti staged minimal exposure at each stage Episodic use or rent of requiredresourcesCommitment of ResourcesControl Of resourcesSingle-staged With Complete commitment upon decisionOwnership orEmployment ofRequiredresourcesPersonal risk reductionIncentive compensationManagerial turnoverCapital allocation systemsFormal planning systemsPower, status, andFinancial rewardsCoordinationEfficiency measuresInertia and cost of changeIndustry structures

اسلاید 27: www.Dr-Talebi.com27Table 2 : continued Inflexibility of permanent commitment to resource Coordination of key non controlled resources Challenge to legitimacy of owner’s control Employee’s desire for independenceFlat with multiple informal networksManagement structureFormalizedHierarchyNeed for clearly defined authority andResponsibilityOrganizational cultureReward systemsManagement theory

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید