علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

شهر الکترونیک و سفرهای نوین در آن

shahre_electeronik_va_safar_dar_anha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شهر الکترونیک و سفرهای نوین در آن”

شهر الکترونیک و سفرهای نوین در آن

اسلاید 1: به نام آنکه جان را فکرت آموخت درس سمینارشهر الكترونيك و سفر های نوین در آناستاد :جناب آقای دکترنعمتیکمک مدرس:سرکار خانم احقاقیارائه دهنده:میرمزدک سلطانی حسینی

اسلاید 2: مديريت تقاضاي سفر رهيافتي اثر بخش براي حل مشكلات ترافيكي است كه ضمن افزايش كارايي سيستم هاي حمل و نقل و بهبود شاخص هاي آن همزمان براي بهبود آلودگي هوا و اصلاح الگوي مصرف انرژي در كلان شهرها نيز چاره انديشي كرده است. قابليت هاي شهر الكترونيكي از حيث گسترش فعاليت هاي مجازي كه نياز به سفر را كاهش ميدهد ، در راستاي سياستها و اقدامات مورد توصيه مديريت تقاضاي سفر است .چکیده

اسلاید 3: مشكل ترافيك ، آلودگي هوا و مصرف بيش از حد انرژي در حمل و نقل شهري بي ترديد مهمترين چالش هاي مشترك مديريت شهري در كلان شهر هاي كشورند .بررسي تجارب كشور هاي توسعه يافته نشان ميدهد ، رويكرد مديريت تقاضاي سفر و استراتژي هاي مبتني بر آن بهترين و اثر بخش ترين راهكار حل معضلات ترافيك ، آلودگي هوا و مصرف بيش از حد انرژي كلان شهرهاست .1.مقدمه

اسلاید 4: همانگونه كه در مقدمه ذكر شد ، در حل مشكل ترافيك اگر به سه نکته اصلی توجه نشود ، گر چه در يكي از محور ها بهبود ايجاد نموده اند اما در مقابل وضعيت ساير شاخص ها را بدتر كرده اند . بعنوان مثال:برنامه هاي توسعه معابر وبزرگراه ها سرمايه گذاري در برنامه هاي ارتقاي استانداردهاي كارآيي موتور خودرو كه كاهش مصرف سوخت و كاهش آلاينده هاي خروجي خودروها را در پي دارد. تجربه داخلي سهميه بندي بنزين در كشور 2.مديريت تقاضاي سفر رويكرد موفق و برگزيده

اسلاید 5: مديريت تقاضاي سفر مجموعه اي از سياستهاي اولويت بندي شده با اين رويكرد است كه ميزان سفرها را تا حد ممكن كاهش داده و سپس آنها را به سمت شيوه هاي مناسب تر سوق دهد كه براي اين منظور از رويكردهاي زير بهره ميگيرد :طراحي هوشمند كاربري هاي شهري بهبود سيستم ها و گزينه هاي حمل و نقل سياست هاي تشويقي و تنبيهي مالي و ترافيكي توسعه خدمات به مشتريان و انجام كار به شكل غير حضوري3.مديريت تقاضاي سفر چيست ؟

اسلاید 6: شهر الكترونيكي به دو صورت كلي اجراء استراتژي هاي مديريت تقاضاي سفر را پشتيباني مينمايد : 1 . از طريق توسعه فعاليت هاي الكترونيكي كه نياز به سفر را كاهش ميدهند . 2 . ايجاد زير ساخت و بسترهاي مورد نياز جهت اجراء ساير استراتژي هاي مديريت تقاضاي سفر .4.مديريت تقاضاي سفر در شهر الكترونيكي

اسلاید 7: شهر الكترونيكي براي اين منظور دو گونه از سامانه ها را بكار ميگيرد : فناوري و ابزارهاي اختصاصي قابل دسته بندي در غالب سيستم هاي هوشمند حمل و نقل و ترافيك ITS سيستم هاي تعاملي اطلاع رساني به هنگام و تصميم يار مبتني بر ابزارهاي عمومي فناوري اطلاعات و ارتباطات ( اينترنت ، پيام كوتاه و ...... ) 4.مديريت تقاضاي سفر در شهر الكترونيكي-ادامه

اسلاید 8: 4 – 1 – استراتژي حذف / كاهش نياز به سفر : توسعه اطلاع رساني و ارايه الكترونيكي خدمات انجام کار حرفه ای روزانه بصورت الکترونیکی و از راه دور ( سازمان مجازی )مزایاتحکیم خانواده صرفه جویی در هزینه ایجاد فرصت شغلی برای معلولانبررسیصرفه جویی 30 مایل برای هر کارمند10 درصد نیروی کار دورکارند4 درصد ترافیک کاهش یافته استسیستم های اطلاعات جغرافیایی GIS

اسلاید 9: 4-2- بهبود گزینه های حمل و نقل شهروندان :بهبود خدمات حمل و نقل عمومی برای تشویق شهروندان به استفاده کمتر از خودرو شخصیبهبود تاکسیرانی و پاراترانتزیتراهکارافزایش سرعت ناوگان در طول مسیرزمان بندی دقیق و کاهش انتظار برای سوار شدندریافت آسان اطلاعات سرویس ها و برنامه ریزی سفرروشهای پرداخت آسان ، سریع ویکپارچهپیاده سازیاولویت دهی به ناوگان حمل ونقل عمومی در تقاطعات ( افزایش سرعت )کنترل مکانیزه خطوط اختصاصی حمل و نقل عمومی ( افزایش سرعت ) مدیریت مکانیزه ناوگان بر اساس تقاضای واقعی ( کاهش زمان انتظار) اطلاع رسانی زمان انتظار شامل انواع تابلوهای در ایستگاه ، اینترنت ، SMS ( کاهش زمان انتظار ، اطلاع رسانی و برنامه ریزی سفر )پرداخت الکترونیکی کرایهمطالعهسیستم خودکار مکان یاب خودرو در تانزاسافزایش عملکرد از 78 به 95 درصدصرفه جویی 400 هزار دلار در سال10 درصد کاهش زمان ورود گروه امداد توسعه استفاده اشتراکی از خودروراهکارهم پیمایی با خودرو شخصیایجاد خطوط اختصاصی خودرو های پر سرنشینخودروهای به اشتراک گذاشته شده بین چندکاربرمطالعهمرکز به اشتراک گذاری خودرو کبککاهش 13000 تن co2 77 درصد از آنان حاضر به استفاده از خودرو شخصی نیستند.اغلب دارای سطح درآمدی بالا هستند

اسلاید 10: 4-3- کاهش ازدحام ترافیکی:اخذ الکترونیکی عوارضراهکاراخذ عوارض از معابر یا گذرگاه ها در ساعات پر ترافیک اخذ عوارض در محدوده مشخص در ساعات پر ترافیک اخذ عوارض بر اساس مسافت پیموده شده در محدوده اخذ عوارض پارکینگ در مناطق مرکزی شهرپیاده سازیگیت های رادیویی سیستمهای پردازش تصویریسیستمهای مبتنی بر GPS اطلاع رسانی و پیشنهاد مسیرراهکارتابلو های متغیر ترافیکی معابرتجهیزات هدایت مسیر منصوبه در خودرواطلاع رسانی به هنگام و پیشنهاد مسیرپیش بینی وضعیت ترافیک و برنامه ریزی مسیر برای آیندهسیستم هوشمند هدایت پارکینگسیستمهای هوشمند مدیریت ترافیکراهکاررزرو محل پارک از طریق اینترنت قبل از عزیمتارسال ظرفیت پارکینگ ها به سیستم هدایت مسیر خودروها

اسلاید 11: همانگونه که ملاحظه شد، استراتژی کاهش میزان سفرها، بهبود گزینه های حمل و نقل و کاهش ازدحام ترافیکی به عنوان استراتژی های کلیدی مدیریت تقاضای سفر در شهر الکترونیکی می باشند.شهر الکترونیکی به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم به حمایت از مدیریت تقاضای سفر میپردازد. به صورت مستقیم از طریق الکترونیکی و مجازی نمودن فعالیتها و کاهش نیاز به سفر ( استراتژی 1 ) وغیر مستقیم از طریق افزایش کارایی و اثر بخشی اجرا و پیاده سازی استراتژی های دوم و سوم .5 - نتیجه :

اسلاید 12: بر اساس تجارب خارجی و مشاهدات عینی و ملموس داخلی به این جمع بندی میرسیم که اجرای بسیاری از استراتژی های مدیریت تقاضای سفر بدون استفاده از سیستم های هوشمند و مکانیزه نه تنها اثر بخش نبوده بلکه مشکلات جدیدی را بوجود می آورد (طرح محدوده زوج و فرد).هدف این مقاله اشاره به توانمندی های شهر الکترونیکی در بهبود و حل معضلات پیچیده حمل و نقل با اشاره به تجارب خارجی و تاکید بر ضرورت تعجیل در سرمایه گذاری برای استقرار و توسعه سیستم های هوشمند جهت مواجهه پیروزمندانه با این چالشها بود تا نگاه ها به شهر الکترونیک و سیستم های هوشمند جدی تر شود و از لوکس دانسته شدن این قابلیت ها فاصله گیرد.5 - نتیجه -ادامه:

اسلاید 13: با سپاس؟

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید