کسب و کار مدیریت و رهبری

شیوه های ارزشیابی لاگ بوک و پورتفولیو

Arzeshyabi_logbook_va_portfolioi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیوه های ارزشیابی لاگ بوک و پورتفولیو”

شیوه های ارزشیابی لاگ بوک و پورتفولیو

اسلاید 1: شیوه های ارزشیابی لاگ بوک و پورت فولیو دکتر لیلا جویباری . دفتر ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی گلستان

اسلاید 2: Pyramid of Assessment Strategiesknowsknows howshowsdoes

اسلاید 3: انواع ابزارهاي ارزيابيRecord review Chart stimulated recall Global rating 360 degree evaluation instrument OSCElogbook PortfolioWritten exam Standardized patients exams

اسلاید 4: روش هاي نسبتاً قديمي ارزيابي : Log Books, portfolioروش هاي جديد (حيطه رفتار و نگرش) 360 degree Assessment, DOPS,

اسلاید 5: Log book اهداف ساختارچالش ها

اسلاید 6: چرا لاگ بوک آغاز شد؟فلسفه ایجاد لاگ بوک چیست؟ چه اشکالی در ارزیابی های قبلی وجود داشت؟1. documentation مزایای مستندسازی چیست؟ چرا باید بنویسم؟اطمینان از یادگیری حداقل هاکاهش برخورد سلیقه اینقشه راه برای اینکه بداند به کجا برود.

اسلاید 7: اطلاعات درمانی و ... را نمی توان بر مبنی حافظه به آن پرداخت.همه چیز را باید مستند نمود.تصمیم گیری های نمی تواند بر اساس تصویر کلی باشد. باید کاملا بر اساس شواهد مستند باشد.این سطح برای این دانشجو مناسب است یا نیست باید با شواهد باشد.

اسلاید 8: فرایند مستند سازی یک نظریه غالب است و در همه جا از جمله در آموزش کاربرد دارد.اگر مستند سازی نداشته باشید استدلال در مورد آن موضوع منتفی است تصمیم سازی علمی نخواهد بود.تصمیمات مدرنی که در آموزش گرفته می شود بر پایه مستند سازی است.فراگیر تک تک کارهایی را که در بخش انجام می دهد را ثبت می کند (برای بررسی و برای استناد)

اسلاید 9: برای بررسی روند وضعیت آموزشی یک گروهاگر قرار است تصمیم گیری شود و بگوییم که آیا این، برای گروه ما مفید است یا نه، نیاز به مستند سازی است.

اسلاید 10: 2- student centeredسرعت پیشرفت دانشدانش سریع پیشرفت می کند و شش ماه دیگر ممکن است تازه نباشد یادگیری باید توسط خود دانشجوی باشد یادگیری را باید مفهومی و عمیق ساختیادگیری مدام العمر

اسلاید 11: در تربیت دانشجو زمانی موفق بوده ایم که او یاد بگیرد یک life long learner باشدخود راهبری و مانیتورینگ یادگیری خود، گپ های آموزشی خود را پیدا کند، خود را ارتقا دهد، ضعف های خود را بازشناسی نماید. لاگ بوک یکی از این ابزارهاست (مستند سازی)

اسلاید 12: 3- outcome based educationمنظور از آموزش مبتنی بر شواهد چیست؟چیزی که مهم است، آن نیست که بگوییم من این را به دانشجو گفتم نتیجه نهایی مهم است. نمونه: خطای پزشکی روی بیمار در امریکا و زیر سوال رفتن دانشکده پزشکی ایالت مربوطه

اسلاید 13: معلم نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد دانشجو می آید تو بخش با موبایلش حرف می زند.اگر نوزادی مراجعه کرد و زردی داشت ... این کار باید بشود ... آیا گفتن ما کافی است؟ آیا به کار می برد؟ سیستم آموزشی نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد.

اسلاید 14: اگر دانشجویی علاقمند به انجام پروسیجری نمی باشد و آن را به دوست خود واگذار می کند پیامدهای آن چیست؟ سیستم آموزشی اهدافی را که تعیین می کند نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد باید در عمل مانیتور شود یکی از فلسفه هایی است که باید لاگ بوک را راه اندازی کرد Outcome based education است

اسلاید 15: آموزش و یادگیریبررسی و ارزیابی استاد- دانشجو ارزشیابی کل برنامه آموزشی گروه گاه approve ها را براساس لاگ بوک انجام می دهند.کاربردها

اسلاید 16: باید یادگیری باید مشخص شود- مثال کتاب ... 500صفحه دارد کجا را باید خواند؟ در این صورت دانشجو می داند کجا را بیشتر بخواندmust learn نباید انتقال فقط سرفصل باشد بایستی دقیقا بایدها باشد.

اسلاید 17: برای فراگیران تمرکز ایجاد می کند برای اساتید: آیا فراگیران به اهداف دسترسی پیدا کردند؟ اگر چند دوره دانشجو بخش اطفال امده و احیا را ندیده است مدیر گروه تصمیم می گیرد باید یک دوره مشخص در skill lab ایجاد کرد تا دانشجو احیا را ببیند

اسلاید 18: دانشجو حتما احیا را بخواند - گروه ها محیط خاص را برای احیا ایجاد کندبا داشتن لاگ بوک core content دیگر حذف نمی شود پس اگر این تعداد لازم انجام نشد گروه نمی تواند از آن بگذرد. چرا دسترسی پیدا نکرد؟ چه باید کرد برای این دانشجو؟

اسلاید 19: تا دانشجو با یک موضوع مواجهه نداشته باشد نمی تواند خوب یاد بگیرد. تجربه یک منبع حیاتی برای یادگیری است.مثال: مریض مولتی تروما آمد باید این کار را انجام دهید. دانشجو باید مواجهه شود تا یادگیری عمیق شود.دانشجو نباید در بالین رها باشد.

اسلاید 20:

اسلاید 21: گروه باید برای یادگیری دانشجو برنامه داشته باشد مواجهه ها را بسنجد اگر مواجهه نباشد 10 بار خونریزی بینی را بخواند ولی نبیند فایده ندارد. از کجا بدانیم این را دیده است؟ وقتی لاگ بوک داشته باشیم آیا در شیفت دید؟ آیا از نظر استاد ناظر مورد تایید بود؟ باید برای مواجهه ها باید برنامه داشته باشیم

اسلاید 22: نکته: میزانی که دانشجو از استادش یاد می گیرد. فیدبک استاد به دانشجو مثال: دانشجویان پزشکی: 60درصد زمان استارژهای داخلی بدون سوپروایزر است، رها هستند (دانشجو علاقه داشته باشد/ نداشته باشد) .محیط بالینی با میز کتابخانه اشتباه می شود. روی حضور دانشجو باید سوپروایزر شود.

اسلاید 23:

اسلاید 24: ویژگی های فیدبک: نباید تنها در پایان بخش فیدبک داد (دانشجوی خوبی بودی/نبود)- فیدبک باید همان لحظه باشد، فوری باشد ، پایان روز باشد یا هفته. مثال: در برخی از دانشگاه ها طی مراسم خاصی داتشجو جمع می شود و بر اساس لاگ بوک به انها نمره می دهند استاد باید درگیر این کار باشد استاد مسئول است که چیزها برای دانشجو درونی شود.

اسلاید 25: تو این نقص را در این زمینه را داری .آیا بی میل در سر راندها حاضر می شود؟ یا یک ارزش است؟حفظ کرده یا فهمیده است ؟ الزام است یا درونی شده است؟فارغ التحصیلان باید دارای معنویت باشند.معلم و سیستم باید احساس مسئولیت کنند ”دانشجو انگیزه ندارد“ قابل قبول نمی باشد

اسلاید 26: نقش لاگ بوک در assessmentلاگ بوک یک ارزشیابی مستمر است. OSCE استمرار نداردFormative assessment (ارزشیابی در طول دوره) ارزشمند است زیرا می توان به pitfalls ها، پی برد نه summative

اسلاید 27: استاد، آموزشی را که اتفاق می افتد را ارزیابی می کند پس مشکلات شناسایی می شودبه مسئولیت گروه بستگی دارد، در نهایت می توان یک برنامه ملی برای تمام فراگیران گذاشت. مانند گذاشتن کارگاه .....

اسلاید 28: هر اقدامی نیاز به evidence دارد نه سلیقه مثال:برای approve دوره: امریکا / دانشگاه UCLA امریکابرنامه بیهوشی - هنگ کنگبرای تغییر curriculum : دانشگاه موصل در عراق- گروه پزشک خانواده

اسلاید 29: با مقدمه شروع می شود- می تواند Course oriented sheet باشد قوانین و دیسیپلین های بخش آورده می شود :ساختار لاگ بوک

اسلاید 30: درجه supervision این کار چقدر بوده است؟ میزان درگیر بودن دانشجو چقدر بوده است؟ دانشجوی سال چند بوده است؟دانشجو باید توسط استاد ارزشیابی شود و بالعکساثرات یادگیری: نظراتی را که داریم باید به دانشجو داد (صفحه خالی)نمره نهایی که به دانشجو می دهیم.

اسلاید 31: برخی از تجاربتجارب دانشجویان در هنک کنگ ، بورد روانپزشکی امریکا، استرالیا، فنلاند، جراحان انگلیس، برای مقاطع کارشناسی و ارشد، شمال امریکا نشان داد:افزایش مهارت: دانشجو کجا بود و چی یاد گرفت؟ عملکرد دانشجو با توجه به نظر دانشجو چگونه بوده است؟ (نمی نویسند ضعیف است می نویسند نیاز به اصلاح دارد)

اسلاید 32:

اسلاید 33: دستورالعمل استفاده از لاگ بوک

اسلاید 34:

اسلاید 35: فرمت مدیا لاگ بوک که به راحتی قابل تکمیل است

اسلاید 36:

اسلاید 37: لاگ بوک→Page→Preface→Open Item→ Close Item→ Assessment برای چه کسانی است؟ تعداد صفحات؟ ایتم های باز- ایتم های بسته (بایدهای یادگیری)- ارزشیابی

اسلاید 38: OphthalmologyOb GynPediatricsInterns, Stagers in One bookResidents (each year), Interns, StagersResidents, Interns, StagersLevel of trainees103010Pages (mean)Rules & disciplines in one pageRules & disciplines in separate bookletRules & disciplines in separate bookletPrefaceAs the SameAs the SameReports, Hx, Exam, Procedures, lecturesOpen itemsAs the SameAs the SameMust learn, Number of ProceduresClose ItemsNoNoNoAssessment

اسلاید 39: لاگ بوک و مسائل و مشکلات آنپایایی و روایی – دانشجو: من ندیدماستاد: من در فلان بخش این توضیح را دادموقت گیر بودنایجاد اضطرابکار پر زحمت نوشتن و جمع آوری کردن

اسلاید 40: چگونه لاگ بوک را بهبود ببخشیم؟توضیح دادن برای دانشجو و استاد و گروه در هنک کنگ از طریق ویدئو آموزش می دهندجلسه اورینتشنمهمترین مشکل برای آزمون OSCE در امریکا پرداخت هزینه به استاد است.

اسلاید 41: ادبیات لاگ بوک شفاف و غیر مبهم باشد. حمل و نقل و ... آسان باشد (User friendly)monitoringهمان لحظه فیدبک را بدهیم (feedback) فیدبک لحظه ای بدهیم تا دانشجو دقیق بنویسد و reliability آن بالا برود

اسلاید 42: آیا لاگ بوک صد در صد objective است؟یک مطالعه در UK نشان داد:R= 0.7 چه باید کرد؟ بحث شود / کمک کرد تا یاد بگیرند بتدریج طی چند ترم اگر روند درست اجرا نشود دانشجو فقط یاد می گیرد چطور لاگ بوک را پر کند نه اینکه clinical learning صورت گیرد.

اسلاید 43: نکاتلاگ بوک به چه کسی تحویل داده شود؟ چه کسی تایید کند؟تحت چه شرایطی؟اگر پروسیجر زمانی انجام شد که استاد حضور نداشت نفر بعدی کیست؟

اسلاید 44: راهنمای لاگ بوک کامل باشد.اخلاق چگونه ارزیابی می شود؟ عینی سازی شودسیستم ارزشیابی دقیقا مشخص شود.نمره fail or pass مشخص شود.موارد مشاهده شده- انجام شده تفکیک شوند.

اسلاید 45:

اسلاید 46: Good Medical PracticeGood Clinical CareCompetence

اسلاید 47: جمع آوري نتايج آموزش Portfolios Productsشامل اهداف حرفه اي و شخصي اهداف يادگيري پروسيجرها و موارد بيماري خلاصه بيماري Summaries Case و .....

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید